Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schuldgevoel naar je hond toe..
Moderator: moderatorteam
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Schuldgevoel naar je hond toe..
Gisteren was ik aan het stofzuigen, toen Djerbo in de weg stond. Ik tikte hem met mijn zuigmond aan, en hij schoot weg met de staart tussen de poten.. Even later zat hij met een zielige blik echt te bibberen..Ik kreeg meteen een enorm schuldgevoel en heb hem maar even lekker geknuffeld..
Hebben jullie ook wel eens last van een schuldgevoel tov de hond?
Hebben jullie ook wel eens last van een schuldgevoel tov de hond?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Re: Schuldgevoel naar je hond toe..
Nee want dit soort acties zijn mij vreemd eerlijk gezegd. Ik weet meestal al vrij snel wat mijn honden kunnen hebben en wat niet.
Als ze iets over zich afroepen hebben ze het verdiend

Als ze iets over zich afroepen hebben ze het verdiend
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb het weleens gehad. Niet met de stofzuiger dan, maar we gingen weg en ik riep Bram zodat hij in de woonkamer kwam, maar ik wist niet waar hij was. Dus ik maar roepen en roepen.....wat blijkt....hij zat heel braaf precies achter mij te wachten op zijn koekje. 
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

-
S@ndr@
- Zeer actief
soms, de stofzuiger doet hem helemaal niets,
maar met andere dingen soms wel.
bij voorbeeld als ik even weg moet, dat vind hij niet leuk.
toch moet het wel eens
maar met andere dingen soms wel.
bij voorbeeld als ik even weg moet, dat vind hij niet leuk.
toch moet het wel eens
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Oh ja dat herken ik. Ik ben in de winter zo statisch als wat. En als ik dan de honden aai krijgen ze soms echt een schokje. Ze kunnen me dan echt zo verbaasd aankijken van Hey, ik deed toch niks. (of dat vul ik in
) en dan voel ik me helemaal schuldig inderdaad.
Maar ook als ik een echte slechte dag heb (heb een beetje een rotperiode achter de rug dus toen kwamen die wel eens voor) en ik dan onnodig ongeduldig reageerde. Dan voelde ik me daarna echt rot. Gelukkig is het niet vaak voorgekomen.
Maar ook als ik een echte slechte dag heb (heb een beetje een rotperiode achter de rug dus toen kwamen die wel eens voor) en ik dan onnodig ongeduldig reageerde. Dan voelde ik me daarna echt rot. Gelukkig is het niet vaak voorgekomen.
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Oww ik heb het zooo vaak
Niet alleen als ik op een poot of staart sta of zit maar vooral als Fritz helemaal blij naar de auto rent en erin probeert te kruipen omdat ie graag mee wil.. Dan wil ik hem zooo graag uit kunnen leggen dat hij echt niet mee naar werk kan
Niet alleen als ik op een poot of staart sta of zit maar vooral als Fritz helemaal blij naar de auto rent en erin probeert te kruipen omdat ie graag mee wil.. Dan wil ik hem zooo graag uit kunnen leggen dat hij echt niet mee naar werk kan

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Vanochtend stond ik met twee honden in een beetje ongelukkige spagaat, trek ik keihard aan de riem van de hond die gewoon braaf naast me stond!
Dan verontschuldig ik me wel ff bij de betreffende hond.
Verders doe ik er niet aan, want die monsters van mij willen je gewoon af en toe een schuldgevoel aanpraten, reageren heel verontwaardigd dat ze nog steeds geen eten hebben gehad, niet uit zijn geweest oid....
Dan verontschuldig ik me wel ff bij de betreffende hond.
Verders doe ik er niet aan, want die monsters van mij willen je gewoon af en toe een schuldgevoel aanpraten, reageren heel verontwaardigd dat ze nog steeds geen eten hebben gehad, niet uit zijn geweest oid....
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Schuldgevoel heb ik meer in periodes dat ik druk ben en hij wat minder aandacht krijgt. Dat halen we dan in zodra het kan (lange wandeling, bij een vriendje op bezoek...)
Het gebeurt ook wel eens dat hij onder mijn stoel of tafel ligt en ik hem per ongeluk bij het opstaan een tik tegen zijn kop geef
Dan is het 'ow... koppie stoot, muisje dood' en dan krijgt hij een knuffel.
Als ik aan het stofzuigen ben gaat hij pontificaal in de weg liggen
Het gebeurt ook wel eens dat hij onder mijn stoel of tafel ligt en ik hem per ongeluk bij het opstaan een tik tegen zijn kop geef
Als ik aan het stofzuigen ben gaat hij pontificaal in de weg liggen

Groetjes,
Sandra
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Niet snel.
Dat gevoel hebben ze ook niet naar elkaar .
Dat gevoel hebben ze ook niet naar elkaar .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Marjolein.
- Actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
Ik heb wel eens een schuldgevoel als ze met stofzuigen precies achter me staat en ik me omdraai met de slang. Dan schrikt ze zich een hoedje.
Of als ze heel stilletje voor de bank gaat liggen en ik eraf wil en ik haar net aanraak met me voet.
Of als ze heel stilletje voor de bank gaat liggen en ik eraf wil en ik haar net aanraak met me voet.
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Ik struikel nog wel eens over mijn pup die overal met haar dikke neus bij moet zijn. Soms heb ik er geen erg in dat ze pal achter me zit en als ik me dan omdraai breek ik m'n nek zowat. Als er dan een teentje tussen komt gilt ze de buurt bij elkaar, het arme schaap. Voel me dan heel schuldig 
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Oh. Ik ben vast erg met mijn: "Stomme múts, kijk dan ook uit waar je gaat zitten!".Tallie schreef:Ik struikel nog wel eens over mijn pup die overal met haar dikke neus bij moet zijn. Soms heb ik er geen erg in dat ze pal achter me zit en als ik me dan omdraai breek ik m'n nek zowat. Als er dan een teentje tussen komt gilt ze de buurt bij elkaar, het arme schaap. Voel me dan heel schuldig
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb Kiki al een paar keer verteld dat ze dan ook maar voetbalschoenen aan moet trekkenMiranda schreef:Oh. Ik ben vast erg met mijn: "Stomme múts, kijk dan ook uit waar je gaat zitten!".Tallie schreef:Ik struikel nog wel eens over mijn pup die overal met haar dikke neus bij moet zijn. Soms heb ik er geen erg in dat ze pal achter me zit en als ik me dan omdraai breek ik m'n nek zowat. Als er dan een teentje tussen komt gilt ze de buurt bij elkaar, het arme schaap. Voel me dan heel schuldig

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik voel mij niet schuldig naar mijn honden toe. moeten ze maar opletten wat ik doe. sta ik op een poot, hun probleem moeten ze deze niet onder mijn voet neer zetten.
ellen
ellen
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Zo zit ik dan ook hoor, maar vind het stiekem toch wel zieligMiranda schreef:Oh. Ik ben vast erg met mijn: "Stomme múts, kijk dan ook uit waar je gaat zitten!".
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Nee hoor, hier van hetzelfde.Miranda schreef:Oh. Ik ben vast erg met mijn: "Stomme múts, kijk dan ook uit waar je gaat zitten!".Tallie schreef:Ik struikel nog wel eens over mijn pup die overal met haar dikke neus bij moet zijn. Soms heb ik er geen erg in dat ze pal achter me zit en als ik me dan omdraai breek ik m'n nek zowat. Als er dan een teentje tussen komt gilt ze de buurt bij elkaar, het arme schaap. Voel me dan heel schuldig
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
En hier ook! Ze letten maar op mij hoor!Tulp schreef:Nee hoor, hier van hetzelfde.Miranda schreef:Oh. Ik ben vast erg met mijn: "Stomme múts, kijk dan ook uit waar je gaat zitten!".Tallie schreef:Ik struikel nog wel eens over mijn pup die overal met haar dikke neus bij moet zijn. Soms heb ik er geen erg in dat ze pal achter me zit en als ik me dan omdraai breek ik m'n nek zowat. Als er dan een teentje tussen komt gilt ze de buurt bij elkaar, het arme schaap. Voel me dan heel schuldig
Schuldgevoel.. Nee dat is me ook niet echt bekend naar mijn honden toe, zelfs al voel ik het dan nog laat ik
dat niet merken maar doe ik alsof er niks aan de hand is.
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Als je last van schuldgevoel hebt naar je hond toe dan moet je nooit aan Basset honden beginnen want die zijn heel goed in het geven van schuldgevoel.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Ach, dat heb ik met die blinde kip hier constant. Hij heeft het gepiep en gejammer dan ook tot een kunst gemaakt, hoor. Maar schuldig voelen doe ik me niet (meer). Bij hem kun je dan echt niet meer ophouden...
Terecht schuldig voelen heb ik wel een gehad bij mijn vorige honden. Daar zijn wel voornemens uit voortgekomen waar ik me aan hou. Tijd, geduld opbrengen, denken aan hun behoeften, etc.
Terecht schuldig voelen heb ik wel een gehad bij mijn vorige honden. Daar zijn wel voornemens uit voortgekomen waar ik me aan hou. Tijd, geduld opbrengen, denken aan hun behoeften, etc.
-
blondie
- Zeer actief
Haha dat vetgedrukte herken ik wel eens als Finn ineens stil gaat staan en ik dan ook tot stilstand kom en daarbij dus Bluf een tik in de nek krijgt want zij liep gewoon door.Lief schreef:Dan verontschuldig ik me wel ff bij de betreffende hond.
"ja sorry hoor" als ze me dan aankijkt. "dan moet je bij hem zijn"
En ik ben een mens, soms ben ik sjachie en als ze dan dwars zijn dan kan ik ietwat korter door de bocht zijn en ietwat overreageren, aan hun reactie merk ik dan dat ik ietwat te bot ben, ik zeg dan geen sorry, maar laat wel alle boosheid van me afglijden en maak even een dolletje om allemaal weer wat losser te komen (even alledrie schudden om de spanning kwijt te raken bij wijze van en dan gaan we weer door, punt is overigens dan wel gemaakt door me en ze weten wel dat ik het meende, maar erin blijven hangen doen we niet)
Schuldgevoel naar ze toe dat heb ik niet echt, daar zouden ze alleen maar misbruik van gaan maken
-
De3staffies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
Dat heb ik dus ook vaak, en ik vind het dan zo ongelofelijk sneu. Soms knettert het erover, en dan zie je echt van die trieste koppiesflamme schreef:Oh ja dat herken ik. Ik ben in de winter zo statisch als wat. En als ik dan de honden aai krijgen ze soms echt een schokje. Ze kunnen me dan echt zo verbaasd aankijken van Hey, ik deed toch niks. (of dat vul ik in) en dan voel ik me helemaal schuldig inderdaad.

Twinkeltje bedankt!!!
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Vertelrubyred schreef:Als je last van schuldgevoel hebt naar je hond toe dan moet je nooit aan Basset honden beginnen want die zijn heel goed in het geven van schuldgevoel.
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nee, heb ik geen last van. Zoals Bouvierpoedel al zei, honden zeggen ook nooit sorry tegen elkaar.
Als ik op een poot sta moeten ze maar niet vlak achter me gaan staan.
Zij moeten opletten waar ik heen ga en hebben me maar te volgen als ze voor mijn voeten gaan lopen is het hun eigen schuld.
Zij moeten opletten waar ik heen ga en hebben me maar te volgen als ze voor mijn voeten gaan lopen is het hun eigen schuld.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Tja heb ik ook wel eens last van. Toevallig stond ik van de week voor het eerst op Carlos zijn poot niet eens echt staan. Hij stond achter me buiten om te gaan lopen. Ik doe de deur op slot en doe een stapje naar achteren zo half op carlos zijn poot. Arme beest begon te gillen dus ik schrok me het ongeluk. Schuldig dat ik me voelde! Dikke knuffel gegeven en lekker met hem gaan lopen.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik zal wel reuze lomp zijn, maar ik ben dus echt van "als je niet op tijd aan de kant gaat, dan stofzuig ik wel over je heen" 

-
blondie
- Zeer actief
En dat is ook niet helemaal waar. Ik merk wel degelijk dat als in spel tussen de dame en heer hier er ineens 1 gilt omdat om wat voor reden ook iets zeer doet, dat de ander ineens inhoud beklikt even afstand neemt en weer op een rustige manier polshoogte neemt bij de ander. (willekeurig of het reu of teef is die ineens een gil geeft van pijn of je gaat te ver)gonnie schreef:Nee, heb ik geen last van. Zoals Bouvierpoedel al zei, honden zeggen ook nooit sorry tegen elkaar.
Het van is alles ok, ik bedoelde het niet zo geeft wel voor mij een teken dat ze "sorry" dat is dan te vermenselijkt, maar een niet bedoeld om je te verlagen of pijn te doen zit er toch wel in hoor.
-
blondie
- Zeer actief
bekooij schreef:Tja heb ik ook wel eens last van. Toevallig stond ik van de week voor het eerst op Carlos zijn poot niet eens echt staan. Hij stond achter me buiten om te gaan lopen. Ik doe de deur op slot en doe een stapje naar achteren zo half op carlos zijn poot. Arme beest begon te gillen dus ik schrok me het ongeluk. Schuldig dat ik me voelde! Dikke knuffel gegeven en lekker met hem gaan lopen.
Gejank en getsjenk... en ik ook nog van shit :N: kijkt ie me ook nog met een dichtgeknepen oog aan ook
Kus erop even wrijven en gaan weer (maar ik voelde me uitermate lullig dat ik hem op die manier sterretjes liet zien
-
Ikke1980
- Zeer actief
blondie schreef:bekooij schreef:Tja heb ik ook wel eens last van. Toevallig stond ik van de week voor het eerst op Carlos zijn poot niet eens echt staan. Hij stond achter me buiten om te gaan lopen. Ik doe de deur op slot en doe een stapje naar achteren zo half op carlos zijn poot. Arme beest begon te gillen dus ik schrok me het ongeluk. Schuldig dat ik me voelde! Dikke knuffel gegeven en lekker met hem gaan lopen.doet me denken aan de keer op strand, een enorme plank waar Finn mee aan kwam zetten. Ik wil dat ding wegwerpen en hij stond al die tijd links van me... ik geef dat ding een zwieper en hij stond rechts
Vol die plank voor zijn harses geslagen :N:
Gejank en getsjenk... en ik ook nog van shit :N: kijkt ie me ook nog met een dichtgeknepen oog aan ook![]()
Kus erop even wrijven en gaan weer (maar ik voelde me uitermate lullig dat ik hem op die manier sterretjes liet zien)
Oooch hahaha, sorry maar ik zie het helemaal voor me.
Das wel echt heel zielig ja. Maar ook voor jou, want denk dat je je minstens net zo klote voelde als Finn
In zo'n geval zou ik toch ook wel even een schuldgevoel hebben hoor (niet om het nog maar eens lekker in te wrijven hoor
-
bianca83
- Zeer actief
:N: Ow ik doe dat bij Jara ook hoor als ze echt niet aan de kant wil gaan :N:Frenk schreef:Ik zal wel reuze lomp zijn, maar ik ben dus echt van "als je niet op tijd aan de kant gaat, dan stofzuig ik wel over je heen"

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Frenk schreef:Ik zal wel reuze lomp zijn, maar ik ben dus echt van "als je niet op tijd aan de kant gaat, dan stofzuig ik wel over je heen"
Zo ben ik ook hoor;ik eerst zal ik maar zeggen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10