Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen ga ik haar ophalen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Morgen ga ik kijken!!!

Ongelezen bericht door Supernova »

Valerie schreef: Ja ik vind het echt kutbeesten, die staffords.
Ik ook, valse klerelijers zijn het. :pffff:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Expecting schreef: En daarom moet je je er ook niet zoveel van aantrekken :wink: Natuurlijk is het fijn als er adviezen worden gegeven, of je op dingen wordt gewezen waar je zelf niet aan had gedacht. Dat vind ik een grote meerwaarde op dit forum. Puntje bij paaltje echter ben jij nu niet direct een onervaren hondenbaas en lees ik overal dat je juist heel bewust en intensief met je honden en hun gedrag bezig bent. Vertrouw dus maar op je eigen gevoel.

Heel erg bedankt voor deze reactie, doet me echt goed :ok:
Ik vind het trouwens ook heel goed dat er op dit forum op bepaalde zaken wordt gewezen.
Maar als die zaken inmiddels uitvoerig zijn besproken, en er uitleg is gegeven, dan is het een keer genoeg lijkt me zo.
En dat vind ik weer jammer aan bepaalde personen, die tot in den treure blijven doorgaan op een onderwerp of punt, waardoor er continu in herhaling moet worden gevallen.
:zweep:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Valerie schreef:Ja het is echt vreselijk onaardig dat mensen zich druk maken om de gesteldheid van een ieniemienie poedel. Foei zeg!
Ik had je die poedel trouwens niet gegeven alleen op basis van de rassen die je in huis hebt. En ja ik ben een vreselijke staffordliefhebber maar ook een hondenliefhebber. De kans is groot dat ze nooit ontspannen kunnen spelen samen, of dat er per ongeluk iets mis gaat.
Maar ik begrijp best dat je dat niet wilt horen nu. Ik denk dat het inmiddels weinig zin meer heeft om iets negatiefs te zeggen. Je leest toch alleen maar wat je wilt. :19: Het is hartstikke onzin dat niemand het je zou gunnen. Als je met een leuke grotere poedel zou komen had ik je van harte gefeliciteerd. Ik snap best dat je een poedel erbij wilt het zijn hele leuke nieuwsgierige en vrolijke hondjes. Maar een kwetsbaar hondje van 3,7 kg nemen snap ik niet nee. Wil ik ook niet.

Ach rot op, al had ze er een ander ras bij willen gooien had ze wel weer andere negatieve reacties gehad en dat weet jij net zo goed als ik.

Dergelijke honden kunnen vaak beter met kleinere rassen overweg dan rassen van eigen "grootte" en als jij dan nu zegt dat dat niet waar is weet je zelf niet eens waar je het over hebt zeg. :roll:
Honden weten vanuit hun instinct echt wel dat de "ander" kleiner/breekbaar" is hoor. Dat jij dat nooit hebt meegemaakt wil niet zeggen dat dat ook niet zo :piew:

Zelfs met die kefkees van mij was dat al snel duidelijk toen Syll erbij kwam. Dit heeft dan ook naar mijn idee niets met het niet gunnen te maken, maar alles met het hehe we kunnen weer ff lekker zeiken te maken.

Je moet de dingen niet afpassen op je eigen kuthonden (algemeen gesproken) want als dat zo is kan ik genoeg foto's laten zien die het tegendeel bewijzen. bahbah.

Denise. schreef:
smoekie schreef: Al dat gezeik, sorry hoor, wordt er terwijl ik er geen kloot mee te maken heb wel een beetje moe van :kotz: geloof dat ook jij hier de combi's op het forum nu zo onderhand wel kent denk ik?
Waarom altijd dat gezeur,gezever en getwijfel bij een ander :denken:
Overal kan het fout gaan. Waar dan ook, al heb je 10 honden van hetzelfde caliber rondlopen.

Zij kent haar honden toch beter dan jij doet of ben ik nu gek? Misschien moet jij eens meer "verhalen" uit real life halen dan alleen hier op het HF te lezen :ok: HF staat namelijk niet (verre van zelfs) van real life hoor voor het geval je dat nog niet door had :wink:
Het is geen gezeik, ik geef gewoon mijn mening. Ik dacht dat jij daar zo voor was?
Voor de 10de keer uiteraard hoop ik dat het allemaal prima gaat. En nee ik ken de combinatie toypoedel en staffords niet :19:

tis wel gezeik. Wat weet jij er nu van, hoeveel ervaring heb jij er persoonlijk mee zoals ik je net al vroeg? Nihil denk ik?

En ja, ik ben zeker voor het geven van eigen mening, maar wel als diezelfde mening ergens op gebasseerd is. Eigen ervaringen enzo zegt dat je iets? Niet alleen maar van horen en zeggen en of lezen?
En ja, dat je hoopt dat het goed gaat is logisch, zou raar zijn als dat niet zo was zeg.

Aimee schreef:Ik vind het maar raar, jij die altijd zo goed weet wat je in huis hebt, met twee staffords, maar je vervolgens niet lijkt te realiseren dat je straks 2 teven in huis hebt. Nee natuurlijk, niet iedere stafford is hetzelfde, maar toch, ik zou sowieso een teef erbij link vinden, wat voor hond dan ook, en ik vind het persoonlijk gewoon een groot risico wat je neemt, niet alleen omdat je dan straks 2 teven hebt, waarvan 1 een staff, maar ook het enorme grootte verschil. Kijk, als je een teef formaat BM bij had gedaan, had ik qua karakter nog linker gevonden, maar dan heb je wel enigszins een hond die tegen een stootje kan. Dat kan een hond van nog geen 4kg natuurlijk niet, dus dan kan eigenlijk een overdreven correctie, al het eind betekenen ( kijk maar naar de hond van Bianca van het forum, waar het gelukkig wel goed is gegaan )
Maar je begrijpt dus totaal niet dat mensen zo "negatief" doen?
En ik vind het maar raar dat jij die zelf nog geen nihil ervaring hebt met dergelijke honden (behalve van horen en zeggen) dergelijke dingen weet te vertellen.
Hoeveel "ervaring" behalve wat je van sommige hier hebt gelezen heb jij zelf met dergelijke combi's? Geen enkele denk ik? Bakker houd je bij je leest zou ik zeggen :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

smoekie schreef:
Valerie schreef:Ja het is echt vreselijk onaardig dat mensen zich druk maken om de gesteldheid van een ieniemienie poedel. Foei zeg!
Ik had je die poedel trouwens niet gegeven alleen op basis van de rassen die je in huis hebt. En ja ik ben een vreselijke staffordliefhebber maar ook een hondenliefhebber. De kans is groot dat ze nooit ontspannen kunnen spelen samen, of dat er per ongeluk iets mis gaat.
Maar ik begrijp best dat je dat niet wilt horen nu. Ik denk dat het inmiddels weinig zin meer heeft om iets negatiefs te zeggen. Je leest toch alleen maar wat je wilt. :19: Het is hartstikke onzin dat niemand het je zou gunnen. Als je met een leuke grotere poedel zou komen had ik je van harte gefeliciteerd. Ik snap best dat je een poedel erbij wilt het zijn hele leuke nieuwsgierige en vrolijke hondjes. Maar een kwetsbaar hondje van 3,7 kg nemen snap ik niet nee. Wil ik ook niet.

Ach rot op, al had ze er een ander ras bij willen gooien had ze wel weer andere negatieve reacties gehad en dat weet jij net zo goed als ik.

Dergelijke honden kunnen vaak beter met kleinere rassen overweg dan rassen van eigen "grootte" en als jij dan nu zegt dat dat niet waar is weet je zelf niet eens waar je het over hebt zeg. :roll:
Honden weten vanuit hun instinct echt wel dat de "ander" kleiner/breekbaar" is hoor. Dat jij dat nooit hebt meegemaakt wil niet zeggen dat dat ook niet zo :piew:

Zelfs met die kefkees van mij was dat al snel duidelijk toen Syll erbij kwam. Dit heeft dan ook naar mijn idee niets met het niet gunnen te maken, maar alles met het hehe we kunnen weer ff lekker zeiken te maken.

Je moet de dingen niet afpassen op je eigen kuthonden (algemeen gesproken) want als dat zo is kan ik genoeg foto's laten zien die het tegendeel bewijzen. bahbah.
Ja jij hebt natuurlijk ook helemaal geen ervaring met kleine hondjes die plots worden doodgebeten in eigen huis. Hypocriet.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Valerie schreef:
Paulala schreef:

Jij kijkt alleen maar in jouw wereldje, met jouw honden.
Dat het met jouw honden een groot risico zal zijn, wil nog niet zeggen dat het met die van mij ook zo is.
Gelukkig denkt de eigenaresse van de poedel niet bekrompen, en geeft zij het wél een kans.
Het feit dat er al meerdere gegadigden af zijn gevallen, en ze bij ons wél een goed gevoel heeft, zegt toch ook wel wat.
Je suggereert nu dat zij niet om haar hondje geeft, dat vind ik echt laf.

Het gaat er helemaal niet om wat ik wel of niet wil horen, en gaat erom dat het allemal gesuggereer is van mensen die mijn honden helemaal niet eens kennen.

Als ik met een grote herplaatspoedel aan zou komen zouden jullie het wel leuk vinden, maar ik kan je er donder op zeggen dat dat dus wél hartstikke fout zal gaan.
Mijn honden kunnen heel slecht met grotere honden samen, met kleintjes gaat het vrijwel altijd prima.
Ik val alweer in herhaling, misschien moet ik maar gewoon copy-paste gebruiken.....
Of gewoon bepaalde mensen een tijdje in de negeer zetten, ook geen slecht idee
Met Tyra zou het redelijk goed gaan al is zij maar 37 cm. Leuk spelen kan ze er ook niet mee, ook al is ze een dwerg het blijft te gevaarlijk. En ja hier komen ook dwergpoedels over de vloer, net zoals chihuahua's van 1 kg.
Jigzy is een geval apart dat snap ik ook. Tyra is een lieverd en dan nog zou ik het risico niet nemen. En ik suggereer niet dat zij niet om haar hondje geeft :denken: dat maak jij er van.
Ja maar waarom haal jij dan wel van die kleintjes over de vloer.??
Denise jij hebtt toch ook een pittige xsing lopen met je kleine poedeltije en nu een opvangertje.??

Ik heb een kwestbaar hondje van nog geen 3 kilo bij mijn bouviers gehad en op een gegeven moment liepen er zelf 16 grote jongens ,poedels en bouviers.
1 x in al haar zowat 16 jaar is ze een keer flink terecht gewezen door mijn bouvier teef .
Wat kneuzingen en gaatjes .
En een deuk in haar ego wat resulteerde in een paar dagen onder mijn bed blijven.

Kom zeg een grote poedel zou misschien wel de trikker kunnen zijn tot een gevecht terwijl zo'n kleintje juist de bemoederings drift en de zachte kantjes van haar hond aanspreekt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Mojuan
Zeer actief

Denise. schreef:En Paula, voor de zoveelste keer uiteraard hoop ik dat het allemaal goed gaat.
Ik begrijp ook prima dat jij er een poedel bij wilt, het zijn erg leuke honden.
Maar ik vind het wel een enge combinatie, ik persoonlijk zou die keuze niet snel maken. Een ongeluk zit namelijk in een klein hoekje.
En dat mag ook gezegd worden lijkt mij, ik zag jou namelijk altijd als iemand die juist voor een eerlijke mening is. :wink:

Dat klopt ook wel, ik vind het ook goed als mensen eerlijk voor hun mening uitkomen.
En de manier waarop je het nu hebt geformuleerd, is in mijn ogen meer dan prima :ok:
Ik kan nml heel goed begrijpen dat een ander de combi niet zou maken.
En ik weet dat ongelukken makkelijk gebeuren.
Maar overal in het leven zitten risico's, ik heb hier ook allemaal cavia's en konijnen, die zitten in de zomer om beurten buiten in de ren, ik loop dan heen en weer met die beestjes in mij handen, en op zo'n moment kan er ook iets mis gaan met de knagers en de honden combi.
Toch neem ik telkens weer dat risico.
De honden lopen door de tuin te rennen etc. terwijl de rennen buiten staan, ze kunnen in theorie een keer tegen de ren aan knallen en dat die omvalt, en dat Julia dan een heerlijk ve :eek: rs konijntje heeft :eek:

Maar moet ik dan maar de beestjes in hun hokken houden? Want stel dat...
Of de honden in huis opsluiten zodat ze niet van het tuinleven kunnen genieten? Want stel dat...

Snap je?
Dit is mijn instelling, ik neem bepaalde risico's, omdat ik de risico's klein genoeg en aanvaardbaar genoeg vind.
Andere risico's vind ik te groot, en neem ik niet.
Supernova
Zeer actief

smoekie schreef: tis wel gezeik.
Hou jij dan ook eens op met je gezeik.
Valerie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Ja maar waarom haal jij dan wel van die kleintjes over de vloer.??
Oppas/bezoek.
Supernova
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Denise jij hebtt toch ook een pittige xsing lopen met je kleine poedeltije en nu een opvangertje.??
Kenzo is buiten niet de makkelijkste nee, binnen vindt hij het teveel moeite om van de bank af te komen. Daarnaast is hij voor 'zijn' teven bijzonder lief. Daar kunnen veel honden nog wat van leren. :wink:
Mojuan
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Kom zeg een grote poedel zou misschien wel de trikker kunnen zijn tot een gevecht terwijl zo'n kleintje juist de bemoederings drift en de zachte kantjes van haar hond aanspreekt.
Wat zeg je dit lief :lief:
bouvierpoedel
Zeer actief

Denise. schreef:
jullie zijn allemaal zeikwijffen. :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :oeps:
smoekie
Zeer actief

Valerie schreef:
smoekie schreef:

Ja jij hebt natuurlijk ook helemaal geen ervaring met kleine hondjes die plots worden doodgebeten in eigen huis. Hypocriet.
Oh jawel hoor. Die heb ik zeker wel. Wij hebben thuis de york pup gehouden die een open schedeltje had. We hebben jarenlang in angst gezeten dat zij zich kapot zou springen aan de rand van de salontafel oid. Haar open schedeltje werd haar fataal door een "snip" van de pit toen zij voor de zoveelste keer naar zijn bek sprong en een snip terug kreeg. "Kreng" heeft de pit 4 jaar lang gebeten en "gesnipt" :19: nu gaf de pit een "verkeerde" correctie/snip helaas met de tand int open schedeltje. Wat is je punt? Heeft niets met hypocrietie te maken hoor. Beetje zwakt van je Valerie. Had iets meer van je verwacht als tegenargument :kotz:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Valerie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Denise. schreef:
jullie zijn allemaal zeikwijffen. :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :oeps:
Daar pas jij wel mooi tussen he :mrgreen:
Mojuan
Zeer actief

Denise. schreef:
bouvierpoedel schreef: Denise jij hebtt toch ook een pittige xsing lopen met je kleine poedeltije en nu een opvangertje.??
Kenzo is buiten niet de makkelijkste nee, binnen vindt hij het teveel moeite om van de bank af te komen. Daarnaast is hij voor 'zijn' teven bijzonder lief. Daar kunnen veel honden nog wat van leren. :wink:

Kijk, dit vind ik nou een mooi voorbeeld.
Jij kent jouw hond het beste, een ander kan dan wel blijven roepen dat het een risico is enz enz enz, maar jíj weet precies hoe hij is! :E:
Supernova
Zeer actief

Paulala schreef: Dat klopt ook wel, ik vind het ook goed als mensen eerlijk voor hun mening uitkomen.
En de manier waarop je het nu hebt geformuleerd, is in mijn ogen meer dan prima :ok:
Ik kan nml heel goed begrijpen dat een ander de combi niet zou maken.
En ik weet dat ongelukken makkelijk gebeuren.
Maar overal in het leven zitten risico's, ik heb hier ook allemaal cavia's en konijnen, die zitten in de zomer om beurten buiten in de ren, ik loop dan heen en weer met die beestjes in mij handen, en op zo'n moment kan er ook iets mis gaan met de knagers en de honden combi.
Toch neem ik telkens weer dat risico.
De honden lopen door de tuin te rennen etc. terwijl de rennen buiten staan, ze kunnen in theorie een keer tegen de ren aan knallen en dat die omvalt, en dat Julia dan een heerlijk ve :eek: rs konijntje heeft :eek:

Maar moet ik dan maar de beestjes in hun hokken houden? Want stel dat...
Of de honden in huis opsluiten zodat ze niet van het tuinleven kunnen genieten? Want stel dat...

Snap je?
Dit is mijn instelling, ik neem bepaalde risico's, omdat ik de risico's klein genoeg en aanvaardbaar genoeg vind.
Andere risico's vind ik te groot, en neem ik niet.
Ik snap het wel hoor, je wilt gewoon erg graag dat hondje en je hebt er vertrouwen in.
Uiteindelijk is dat het belangrijkste want jij moet met het drietal leven. :wink:
Veel succes in ieder geval en ik zal duimen dat alles goed gaat :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief

Valerie schreef:
bouvierpoedel schreef: Ja maar waarom haal jij dan wel van die kleintjes over de vloer.??
Oppas/bezoek.
Nou dan neem je toch ook een risico dat het fout kan gaan.?
smoekie
Zeer actief

Denise. schreef:

Ik ben niet degene die zeikt hoor. Ik ben 1 van de vele die uitgaat van haar eigen kunnen en van inzicht in haar eigen honden in tegenstelling tot jou. Dus wat "zeik" jij :piew:
Supernova
Zeer actief

Paulala schreef:
Denise. schreef:

Kijk, dit vind ik nou een mooi voorbeeld.
Jij kent jouw hond het beste, een ander kan dan wel blijven roepen dat het een risico is enz enz enz, maar jíj weet precies hoe hij is! :E:
Daar heb je me :smile: :mrgreen:
smoekie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Valerie schreef:
Oppas/bezoek.

ja maar, ja maar, ja maar. Zij "kent" haar honden toch wel het beste :F:

edit:
Denise. schreef:
Paulala schreef:Kijk, dit vind ik nou een mooi voorbeeld.
Daar heb je me :smile: :mrgreen:

Nou moet dat nou zolang duren, of moet daar nou zoveel "gezeik" overheen gaan :cool2:
Laatst gewijzigd door smoekie op 04 mei 2011 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief

Hou jij dan ook eens op met je gezeik.[/quote]
jullie zijn allemaal zeikwijffen. :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :oeps:[/quote]

Daar pas jij wel mooi tussen he :mrgreen:[/quote]
----------------------------------------------
Ssssttt. :mann:
Valerie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Valerie schreef:
Oppas/bezoek.
Nee ik sommeer een op de ene bank en de ander op de andere bank en Jigzy in de bench :19:
Supernova
Zeer actief

smoekie schreef:
Denise. schreef:

Ik ben niet degene die zeikt hoor. Ik ben 1 van de vele die uitgaat van haar eigen kunnen en van inzicht in haar eigen honden in tegenstelling tot jou. Dus wat "zeik" jij :piew:
Jullie York is dus doodgebeten door jullie pitbull en je vindt dat ik zeik? :eek: :smile:
smoekie
Zeer actief

Denise. schreef:
smoekie schreef:
Denise. schreef:Hou jij dan ook eens op met je gezeik.

Jullie York is dus doodgebeten door jullie pitbull en je vindt dat ik zeik? :eek: :smile:

Yup :ok:

Edit:

Leuk dat je er nog zo om kunt lachen ook joh :E: lach met je mee :smile:
Laatst gewijzigd door smoekie op 04 mei 2011 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Pffff....vrouwen :19:

Breng dat poedeltje maar vlug naar mij!! :engel:
Mojuan
Zeer actief

Denise. schreef:Ik snap het wel hoor, je wilt gewoon erg graag dat hondje en je hebt er vertrouwen in.
Uiteindelijk is dat het belangrijkste want jij moet met het drietal leven. :wink:
Dankjewel.
Weet jij trouwens hoe ik een fimpje vanaf mijn pc hier in een bericht krijg?
Ik wil het niet op youtube zetten nml.
Supernova
Zeer actief

smoekie schreef:Yup :ok:
:smile: :smile:
Supernova
Zeer actief

Paulala schreef:
Denise. schreef:Ik snap het wel hoor, je wilt gewoon erg graag dat hondje en je hebt er vertrouwen in.
Dankjewel.
Weet jij trouwens hoe ik een fimpje vanaf mijn pc hier in een bericht krijg?
Ik wil het niet op youtube zetten nml.
Eh Photobucket of zoiets? :denken: Je kunt filmpjes ook via Youtube uploaden maar dan verborgen zetten, dan kunnen alleen de mensen met de link het zien.
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Trouwens ik vind Denise dat het bij jouw ook helemaal niet kan. :pffff:

Dus breng Nova nu maar hier, veul beter :klaar:
smoekie
Zeer actief

Denise. schreef:
smoekie schreef:Yup :ok:
:smile: :smile:

Zal de leeftijd wel zijn :ok:
Edit: over onwetendheid heb ik het dan maar ff niet
Laatst gewijzigd door smoekie op 04 mei 2011 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Supernova
Zeer actief

Turbo! schreef:Trouwens ik vind Denise dat het bij jouw ook helemaal niet kan. :pffff:

Dus breng Nova nu maar hier, veul beter :klaar:
Dacht het ff niet :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”