Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dilemma....hondepension of niet...en waar?
Moderator: moderatorteam
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Aantal honden: 1
Dilemma....hondepension of niet...en waar?
Ik zit een beetje met een dilemma.
WIj gaan bijna de hele maand juni op vakantie met de camper.
Mijn vriend wil dit jaar eens samen dus zonder Nilsson op vakantie, ik neem Nilsson natuurlijk het liefst mee maar snap zijn redenering ook wel dus ik wil mij wel orienteren.
Zijn voorstel was een goed pension maar dan komt de vraag waar??
Nu had ik een goed pension gevonden die nog plaats had, dus ik mijn dilemma voorgelegd zegt zij dat zij slechte ervaringen hebben met DS Langharen.
Te baas gericht voor een pension en dan ook nog voor ruim 3 weken, zij raadde mij het af om hem (zo lang) in een pension te doen.
Nilsson is inderdaad erg baasgericht dus na dit advies begon mijn vriend ook erg te twijfelen.
Mijn twijfels zijn alleen maar gegroeid.
Jullie kunnen hier niets mee maar ik zou toch wel graag jullie mening horen.
WIj gaan bijna de hele maand juni op vakantie met de camper.
Mijn vriend wil dit jaar eens samen dus zonder Nilsson op vakantie, ik neem Nilsson natuurlijk het liefst mee maar snap zijn redenering ook wel dus ik wil mij wel orienteren.
Zijn voorstel was een goed pension maar dan komt de vraag waar??
Nu had ik een goed pension gevonden die nog plaats had, dus ik mijn dilemma voorgelegd zegt zij dat zij slechte ervaringen hebben met DS Langharen.
Te baas gericht voor een pension en dan ook nog voor ruim 3 weken, zij raadde mij het af om hem (zo lang) in een pension te doen.
Nilsson is inderdaad erg baasgericht dus na dit advies begon mijn vriend ook erg te twijfelen.
Mijn twijfels zijn alleen maar gegroeid.
Jullie kunnen hier niets mee maar ik zou toch wel graag jullie mening horen.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Re: Dilemma....hondepension of niet...en waar?
Het zijn inderdaad wel erg aanhankelijke zachte honden maar dat lost een goed pension vaak op door en bv een leuke teef bij te zetten.Dat ging bij onze heidewachtel perfekt. Tomas hebben we nooit ergens onder hoeven brengen en eerlijk gezegd wil ik dat na 7 jaar ook niet eens meer proberen.
Bruno hebben we naar Sevenum gebracht, erg lieve mensen daar.
Kun je niet eerst proefdraaien, of de optie openhouden dat je terug komt als het echt niet wil lukken?
Bruno hebben we naar Sevenum gebracht, erg lieve mensen daar.
Kun je niet eerst proefdraaien, of de optie openhouden dat je terug komt als het echt niet wil lukken?
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Mijn honden gaan, als het nodig is naar een pension.
Natuurlijk zou ik ze heel graag meenemen, maar zolang onze jongens met ons mee willen en gaan, gaan de honden naar een pension (tijdens de zomervakantie).
Toen we Jace nog alleen hadden, ging hij al daarnaar toe. De laatst keer had hij Meagan bij zich en komende zomer gaan we 1 week weg met de jongens en dan gaan alle 3 de honden naar het pension.
En ze zijn heel graag daar. Als Jace de eigenaar Bas al ziet, dan wil hij al naar binnen.
Bas weet precies welke honden hij binnenkrijgt en zet dan, als het nodig is, honden bij elkaar die goed met elkaar om gaan.
Toen Jace alleen in pension zat, had hij altijd een teefje bij zich.
Jammer dat je niet in Limburg woont, dan had je je hond bij Bas kunnen brengen.
Natuurlijk zou ik ze heel graag meenemen, maar zolang onze jongens met ons mee willen en gaan, gaan de honden naar een pension (tijdens de zomervakantie).
Toen we Jace nog alleen hadden, ging hij al daarnaar toe. De laatst keer had hij Meagan bij zich en komende zomer gaan we 1 week weg met de jongens en dan gaan alle 3 de honden naar het pension.
En ze zijn heel graag daar. Als Jace de eigenaar Bas al ziet, dan wil hij al naar binnen.
Bas weet precies welke honden hij binnenkrijgt en zet dan, als het nodig is, honden bij elkaar die goed met elkaar om gaan.
Toen Jace alleen in pension zat, had hij altijd een teefje bij zich.
Jammer dat je niet in Limburg woont, dan had je je hond bij Bas kunnen brengen.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Kun je niet binnenkort een weekendje proberen, dan weet je hoe hij het doet en kun je alsnog een beslissing maken?
-
lila660
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
En een oppas in huiselijke kring?
Wij vangen bv deze zomer een tollertje op tijdens de vakantie van haar eigenaar.
Krijgt ze toch persoonlijke aandacht, heeft ze speelvriendjes, kan ze lekker op de bank lang uit enz.
We hebben zelfs regelt dat ze mee mag met trainen. Mag ze ook nog aant werk.....
Wij vangen bv deze zomer een tollertje op tijdens de vakantie van haar eigenaar.
Krijgt ze toch persoonlijke aandacht, heeft ze speelvriendjes, kan ze lekker op de bank lang uit enz.
We hebben zelfs regelt dat ze mee mag met trainen. Mag ze ook nog aant werk.....
Groetjes Linda
- Maltezers
- Zeer actief
De beslissing zullen jullie uiteraard zelf moeten nemen maar mijn ervaring is dat ik het risico met honden zo baas gericht niet zou nemen. Ik heb zelf twee ontzettend baas gerichte Maltezers en of ze gaan naar mijn dochter of terug naar de fokker die een vriendin van mij is. Als ik ze naar een pension zou brengen eten ze niet meer en kwijnen weg van verdriet en willen bij/door niemand benaderd of getroost worden. Dit hebben we een keer geprobeerd, ze zouden voor 5 dagen samen in pension gaan en na twee dagen werden we gebeld of we actie wilde ondernemen ze dorsten het niet meer aan. Ik heb ze op kunnen laten halen door mijn vriendin/ de fokster die ze toen verzorgt heeft met de afspraak dat ik terug zou komen als het bij haar ook niet zou gaan. Dus nu gaan ze gewoon altijd mee en als dat echt niet kan bij mijn dochter of vriendin en anders ga ik gewoon niet weg.
-
L@nghaar
- Zeer actief
Bedank voor jullie meedenken.
WIj hebben net een eind gewandel en veel
gedaan en zijn tot de conclusie gekomen dat wij Nilsson niet naar een pension brengen.
Daar zijn wij het samen over eens.
Misschien dat de dochter van mijn vriend in ons huis wil, Nilsson is stapelgek met haar.
WIj moeten haar nog vragen, zij werkt onregelmatig maar eerst maar kijken of zij kan/wil.
En anders......gaat Nilsson lekker mee
WIj hebben net een eind gewandel en veel
Daar zijn wij het samen over eens.
Misschien dat de dochter van mijn vriend in ons huis wil, Nilsson is stapelgek met haar.
WIj moeten haar nog vragen, zij werkt onregelmatig maar eerst maar kijken of zij kan/wil.
En anders......gaat Nilsson lekker mee

-
L@nghaar
- Zeer actief
lila660 schreef:En een oppas in huiselijke kring?Wij vangen bv deze zomer een tollertje op tijdens de vakantie van haar eigenaar.
Ja dat is helemaal perfect maar helaas werkt iedereen in onze kennisenkring en diegenen die niet werken houden niet vna honden.
Mijn broer wil Nilsson graag een maand in huis hebben maar die werkt full-time, in augustus gaat hij met de VUT oid maar dan zij wij allang weer terug.
WIj gaan hem wel vast boeken voor volgend jaar.

-
L@nghaar
- Zeer actief
Dat was ook onze bedoeling: eerst een keer proefdraaien maar wij hebben besloten om hem niet naar een pension te doen.ZaZa schreef:Kun je niet binnenkort een weekendje proberen, dan weet je hoe hij het doet en kun je alsnog een beslissing maken?