Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen ga ik haar ophalen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Morgen ga ik kijken!!!

Ongelezen bericht door Mojuan »

Sorry, heeft niets met de honden te maken.
Maar moest een cavia in laten slapen die heel ernstig ziek was en niet meer te redden.
En 1 cavia heeft een tumor die niet verwijderd kan worden, dus ik moet wachten tot ze daar last van gaat krijgen en ook haar dan laten inslapen.

Ik ga nu een stukje schrijven over de ontmoeting van Julia met poedeltje, moment.
:zweep:
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Laat maar ;).
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Ikke1980
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

He bah! Dat is helemaal geen goed nieuws!! Veel sterkte ermee :roos:

Hoop dat de ontmoeting met de hondjes positiever nieuws brengt!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Paulala schreef:Sorry, heeft niets met de honden te maken.
Maar moest een cavia in laten slapen die heel ernstig ziek was en niet meer te redden.
En 1 cavia heeft een tumor die niet verwijderd kan worden, dus ik moet wachten tot ze daar last van gaat krijgen en ook haar dan laten inslapen.

Ik ga nu een stukje schrijven over de ontmoeting van Julia met poedeltje, moment.

he bah, rotnieuws..

ik dacht dat poedelding julia's neus eraf gebeten had :lekkerpuh:
Afbeelding
Ikke1980
Zeer actief

massam schreef:
Paulala schreef:Sorry, heeft niets met de honden te maken.

he bah, rotnieuws..

ik dacht dat poedelding julia's neus eraf gebeten had :lekkerpuh:

Moet bekennen dat ik ook zoiets dacht... :oeps:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Pfffff......ik schrok ook al......Niet dat het niet erg is voor de cavia's, hoor. Wat rot voor die twee lieve beestjes :jank: Dat gaat je ook aan je hart. Sterkte met dit verlies :roos: Ik hoop dat de andere cavia het nog een tijdje vol houdt zonder pijn. :(

Ik ben ook benieuwd hoe de wandeling is gegaan. :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Mojuan
Zeer actief

De eigenaresse van Sissi stond me al op te wachten samen met Sissi.
Toen ik eraan kwam begon Julia te sluipen (doet ze vaker) en toen ik iets dichterbij kwam ging mevrouw Sissi me toch tekeer!
Julia keerde meteen om en wilde zo ver mogelijk bij haar vandaan :smile:
We hebben ons rot gelachen om haar, en de eigenaresse van Sissi vond het hilarisch dat een Staf zo onzeker kon zijn vanwege een poedeltje.

We zijn een stukje gaan wandelen en daarna bij haar in de tuin gegaan en de honden los gelaten.
Toen liepen ze beide op hun gemakje door de tuin en zelfs door het huis achter ons aan, zonder problemen.

Ik heb daar een paar uurtjes gezellig in de tuin gezeten, en Sissi corrigeerde Julia af en toe, en dan taaide Juul direct af, dus we weten al wie de baas is :smile2:

Er zijn nog wat leuke fimpjes gemaakt van beide dames, en die krijg ik nog via mail toegestuurd.
Romeo is niet meer aan de beurt geweest, want het werd te laat, dus volgende week dinsdag is het zijn dag.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Macho vind het ook helemaal gezellig bij de dierenarts! :D

Leuke assistentes en bij de dierenarts krijgt hij altijd een snoepje! :D

Die prikjes is hij dan blijkbaar snel vergeten :ok:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

kloesje schreef:Macho vind het ook helemaal gezellig bij de dierenarts! :D

Leuke assistentes en bij de dierenarts krijgt hij altijd een snoepje! :D

Die prikjes is hij dan blijkbaar snel vergeten :ok:

Verkeerde topic???
Ikke1980
Zeer actief

Paulala schreef:De eigenaresse van Sissi stond me al op te wachten samen met Sissi.
Toen ik eraan kwam begon Julia te sluipen (doet ze vaker) en toen ik iets dichterbij kwam ging mevrouw Sissi me toch tekeer!
Julia keerde meteen om en wilde zo ver mogelijk bij haar vandaan :smile:
We hebben ons rot gelachen om haar, en de eigenaresse van Sissi vond het hilarisch dat een Staf zo onzeker kon zijn vanwege een poedeltje.

We zijn een stukje gaan wandelen en daarna bij haar in de tuin gegaan en de honden los gelaten.
Toen liepen ze beide op hun gemakje door de tuin en zelfs door het huis achter ons aan, zonder problemen.

Ik heb daar een paar uurtjes gezellig in de tuin gezeten, en Sissi corrigeerde Julia af en toe, en dan taaide Juul direct af, dus we weten al wie de baas is :smile2:

Er zijn nog wat leuke fimpjes gemaakt van beide dames, en die krijg ik nog via mail toegestuurd.
Romeo is niet meer aan de beurt geweest, want het werd te laat, dus volgende week dinsdag is het zijn dag.

Nou dat klinkt wel hoopgevend :E:

Ik hoop wel dat Julia die correcties blijft pikken dan...
Maar zal waarschijnlijk wel loslopen....poedeltje moet ook nog wel wennen aan grote enge honden denk ik :wink:
Wat had je er zelf voor gevoel bij?

Ben wel benieuwd naar de filmpjes
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Fijn dat het goed is gegaan :D
Niet om aan te vallen ofzo, maar denk je dat Julia ook zo zal reageren in haar eigen huis?
Mojuan
Zeer actief

Het voelde allemaal hartstikke relaxt.
Julia was banger voor mevrouw poedel dan andersom.
En de correcties waren maar heel klein, een simpele snauw en niet meer dan dat.
Julia is niet zo moeilijk, die taait gewoon af, of ze blijft stoicijns staan zo van: ja wat mot je nou? Ik ga niet opzij hoor.
Ze gaat niet ineens van aftaaien omslaan naar terughappen ofzo.
En ik denk dat Sissi zich ook wel anders zal gaan gedragen als ze eenmaal hier is, omdat dit niet haar terrein is.
Maar er was geen spoortje van agressie te bekennen bij beide honden, alleen maar wat onzekerheid van beide kanten.
Niets om me zorgen over te maken.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Volgende week dinsdag pas :80:

Fijn dat het goed ging tussen de 2 dames. :ok:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Mojuan
Zeer actief

Beike06 schreef:Fijn dat het goed is gegaan :D
Niet om aan te vallen ofzo, maar denk je dat Julia ook zo zal reageren in haar eigen huis?
Jazeker, want dit doet ze ook bij andere honden die hier al eens op visite zijn geweest.
Ze is gewoon een domme doos :mrgreen:
Dat Westie teefje, dat kan ook soms lelijk doen, en dat doet ze ook bij ons in huis.
Julia trekt dan hele grote ogen, en een verschrikte kop, maar doet helemaal niets terug.
Ze is een nep-Stafford :zweep:
Ikke1980
Zeer actief

Paulala schreef:Het voelde allemaal hartstikke relaxt.
Julia was banger voor mevrouw poedel dan andersom.
En de correcties waren maar heel klein, een simpele snauw en niet meer dan dat.
Julia is niet zo moeilijk, die taait gewoon af, of ze blijft stoicijns staan zo van: ja wat mot je nou? Ik ga niet opzij hoor.
Ze gaat niet ineens van aftaaien omslaan naar terughappen ofzo.
En ik denk dat Sissi zich ook wel anders zal gaan gedragen als ze eenmaal hier is, omdat dit niet haar terrein is.
Maar er was geen spoortje van agressie te bekennen bij beide honden, alleen maar wat onzekerheid van beide kanten.
Niets om me zorgen over te maken.

Nou dat klinkt heel goed allemaal dan!

Dus we kunnen er eigenlijk wel vanuit gaan dat Kees/Cees geen gezinsuitbreiding krijgt en ik al helemaal niet? :wink: (Omdat je zei dat Romeo waarschijnlijk helemaal geen probleem gaat zijn)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou dat corrigeren zelf wel een puntje vinden om even wat meer over na te denken moet ik zeggen. Inderdaad, of Julia dat langdurig zou gaan blijven pikken, ook in haar eigen huis bij "haar" vent. Maar ook of het dan wel zo gezellig is voor de honden samen, als poedeltje schijnbaar binnen een paar uur tijd al regelmatig de neiging voelt de andere hond ik neem aan weg te snauwen?

Maar goed, ik ben daar misschien ook wat zeikerig in. Ik zou dat voor mijn honden iig niet zien als "een prima combinatie" n.a.v deze ontmoeting zoals jij het omschrijft :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Anja schreef:Volgende week dinsdag pas :80:

Fijn dat het goed ging tussen de 2 dames. :ok:

Ja, eerder is er gewoon geen tijd voor helaas.
En mijn vriend kan ook pas over anderhalve week waarschijnlijk (is vrachtwagenchauffeur).
Het heeft ook totaal geen haast, van beide kanten willen we alles rustig aanpakken en op de juiste manier, zodat de kans van slagen het grootst is.
Ik hoop alleen wel dat mijn vriend ook een klik zal hebben met mevrouw poedel, anders zou het heel rot zijn.
Want ik ga geen hondje in huis nemen als mijn vriend het beestje totaal niet ziet zitten.
Maar ik ga er wel vanuit dat hij haar leuk zal vinden hoor.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Paulala schreef:
Verkeerde topic???
Oeps! :oeps:

Was inderdaad niet goed :ugh:

Maar super dat het goed gaat tussen Juul en Anders!
Hopelijk vind je vriend haar ook helemaal leuk en kan je haar dit weekend of na het weekend meenemen naar huis.
Leuk ook dat het zo klikt tussen jou en de poedeldame, misschien kan ze zo haar vriendinnetje af en toe blijven zien of gezellig mee wandelen :D
Afbeelding
Ikke1980
Zeer actief

Moos schreef:Ik zou dat corrigeren zelf wel een puntje vinden om even wat meer over na te denken moet ik zeggen. Inderdaad, of Julia dat langdurig zou gaan blijven pikken, ook in haar eigen huis bij "haar" vent. Maar ook of het dan wel zo gezellig is voor de honden samen, als poedeltje schijnbaar binnen een paar uur tijd al regelmatig de neiging voelt de andere hond ik neem aan weg te snauwen?

Maar goed, ik ben daar misschien ook wat zeikerig in. Ik zou dat voor mijn honden iig niet zien als "een prima combinatie" n.a.v deze ontmoeting zoals jij het omschrijft :wink:

Het kan natuurlijk gewoon nog onzekerheid zijn van poedeltje natuurlijk en een kwestie van wennen. Maar ik zou denk ik zelf ook nog een paar keer vaker gaan kijken of meewandelen en ook thuis om te kijken hoe poedeltje zich daar gedraagt...
Mojuan
Zeer actief

Moos schreef:Ik zou dat corrigeren zelf wel een puntje vinden om even wat meer over na te denken moet ik zeggen. Inderdaad, of Julia dat langdurig zou gaan blijven pikken, ook in haar eigen huis bij "haar" vent. Maar ook of het dan wel zo gezellig is voor de honden samen, als poedeltje schijnbaar binnen een paar uur tijd al regelmatig de neiging voelt de andere hond ik neem aan weg te snauwen?

Zoals met alles, als je er zelf bij bent geweest is het allemaal heel anders.
De correcties waren niet zomaar en ook niet heftig.
De rest van de tijd was het gewoon heel gezellig, en ik hoefde niet in te grijpen.

De eerste keer was een kleine snauw bij het neus aan neus staan, toen vond poedeltje het gewoon nog een beetje eng, maar Juul taaide af.
Daarna was het 1x omdat Julia aan het handje van 1 van de kindjes likte en dat kindje had lekkere limonade, en poedeltje wilde dat niet hebben, dus een klein snauwtje.
En dan nog een 3e keer, waarvan ik de reden niet zeker weet, heb niet gezien wat de aanleiding was.

Julia vond het reuze gezellig verder, ze heeft de hele tijd vrolijk rondgelopen, en nog even gespeeld met een balletje aan een touwtje.
Spelen met andere honden doet ze nooit in het begin, omdat ze ze niet volledig vertrouwt na de 2x dat ze flink gebeten is.
Pas als ze doorheeft dat het wel goed zit, dan wil ze graag spelen.
Dus stel dat dit hondje gewoon bij ons in de buurt zou wonen, en Julia zou haar een aantal keren gezien hebben, dan gaat ze vanzelf aanstalten maken om te spelen.
Mojuan
Zeer actief

Op de weg terug naar huis ben ik nog even bij een kennisje op visite geweest.
Zij heeft een Jack-Husseltje, heel klein hondje.
En dat is ook een teefje, al wat ouder maar nog wel levendig hondje.
Ging ook prima, en deze twee hebben elkaar tot nu toe alleen nog maar buiten gezien, nog nooit binnenshuis.
Vertelde die kennis van me dat er bij haar nog nooit een andere hond in huis geweest is, Julia is de eerste die op visite kwam.

Julia is echt helemaal niet moeilijk met kleinere hondjes, en vindt ze al snel gezellig.
In het begin is ze wat onwennig, en schrikt van een blaf of snauw, na een tijdje boeit dat haar niet meer omdat ze dan doorheeft dat er niets gebeurt.
En dan wordt alles ook steeds meer ontspannen en speelser etc.
Ik kén mijn honden echt wel, dit is geen enkel probleem.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Het klinkt allemaal zeer hoopgevend! Op naar volgende week en ik ben ook heel nieuwsgierig naar de filmpjes :ok:
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Dat klinkt al goed dan! Als jij vind dat de correcties mee vallen wie heeft er hier dan wat over te zeggen.
Als jij het vertrouwd is het toch goed :ok:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Ikke1980
Zeer actief

Paulala schreef:Op de weg terug naar huis ben ik nog even bij een kennisje op visite geweest.
Zij heeft een Jack-Husseltje, heel klein hondje.
En dat is ook een teefje, al wat ouder maar nog wel levendig hondje.
Ging ook prima, en deze twee hebben elkaar tot nu toe alleen nog maar buiten gezien, nog nooit binnenshuis.
Vertelde die kennis van me dat er bij haar nog nooit een andere hond in huis geweest is, Julia is de eerste die op visite kwam.

Julia is echt helemaal niet moeilijk met kleinere hondjes, en vindt ze al snel gezellig.
In het begin is ze wat onwennig, en schrikt van een blaf of snauw, na een tijdje boeit dat haar niet meer omdat ze dan doorheeft dat er niets gebeurt.
En dan wordt alles ook steeds meer ontspannen en speelser etc.
Ik kén mijn honden echt wel, dit is geen enkel probleem.

Ja dat geloof ik zeker! Het ligt in dit geval dan ook niet aan jouw hond, maar aan het poedeltje.
Gewoon een klein puntje om even in de gaten te houden.
En misschien kun je met die mevrouw afpreken dat je poedeltje af en toe mee neemt voor een wandeling ofzo of samen met haar gaat wandelen? Is toch vlakbij jou en kunnen ze vast wennen! :ok:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik denk dat jij je honden toch het best kent en wel weet wat je doet.

Leuk voor je als alles goed gaat en je binnenkort zo`n poedeltje erbij hebt.

Wij hadden vroeger bij mijn ouders thuis ook dwerg en toy poedeltjes en ook een duitse herder, de poedeltjes waren nog waakser dan de herder. Aan een kant was dat wel lachen, zijn mensen bang voor de herder die blijft lekker staan en doet helemaal niks komen er een paar van die kleine opdonders en die rennen blaffend op de mensen af op vreemde dan, bekende mochten wel het erf op komen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Paulala schreef:

Zoals met alles, als je er zelf bij bent geweest is het allemaal heel anders.
De correcties waren niet zomaar en ook niet heftig.
De rest van de tijd was het gewoon heel gezellig, en ik hoefde niet in te grijpen.

De eerste keer was een kleine snauw bij het neus aan neus staan, toen vond poedeltje het gewoon nog een beetje eng, maar Juul taaide af.
Daarna was het 1x omdat Julia aan het handje van 1 van de kindjes likte en dat kindje had lekkere limonade, en poedeltje wilde dat niet hebben, dus een klein snauwtje.
En dan nog een 3e keer, waarvan ik de reden niet zeker weet, heb niet gezien wat de aanleiding was.

Julia vond het reuze gezellig verder, ze heeft de hele tijd vrolijk rondgelopen, en nog even gespeeld met een balletje aan een touwtje.
Spelen met andere honden doet ze nooit in het begin, omdat ze ze niet volledig vertrouwt na de 2x dat ze flink gebeten is.
Pas als ze doorheeft dat het wel goed zit, dan wil ze graag spelen.
Dus stel dat dit hondje gewoon bij ons in de buurt zou wonen, en Julia zou haar een aantal keren gezien hebben, dan gaat ze vanzelf aanstalten maken om te spelen.
Ik vind dat Moos wel een punt heeft, nu vindt Julia het allemaal nog wel prima maar in haar eigen huis met haar eigen reu is dat toch heel anders. Ik merk dat je alle twijfels van forummers meteen aan de kant schuift. "Ja maar je bent er niet bij" of "Ja maar Julia is heus wel voorzichtig". Misschien moet je de opmerkingen toch iets serieuzer nemen want stel dat Julia na een jaar opeens een snauw uitdeelt, dan is het poedeltje van 3,7 kilo wel de pineut natuurlijk :wink: En natuurlijk hou je het in de gaten maar je kunt nou eenmaal niet alles voorzien.
Mojuan
Zeer actief

Vanaf volgende week dinsdag wil ik ook idd een keer kijken of ik zelf met Julia en poedeltje kan gaan wandelen.
Maar eerst nog gezellig met Romeo langs.
Mojuan
Zeer actief

Denise. schreef:Ik vind dat Moos wel een punt heeft, nu vindt Julia het allemaal nog wel prima maar in haar eigen huis met haar eigen reu is dat toch heel anders. Ik merk dat je alle twijfels van forummers meteen aan de kant schuift. "Ja maar je bent er niet bij" of "Ja maar Julia is heus wel voorzichtig". Misschien moet je de opmerkingen toch iets serieuzer nemen want stel dat Julia na een jaar opeens een snauw uitdeelt, dan is het poedeltje van 3,7 kilo wel de pineut natuurlijk :wink: En natuurlijk hou je het in de gaten maar je kunt nou eenmaal niet alles voorzien.

Ik vind jou een beetje irritant.
Je hebt niet goed alles gelezen.
Ik heb erváring met haar en kleine hondjes in huis.
Zelfs met het meerdere maanden ermee in huis wonen.
En dus ook kleinere hondjes die wel eens snauwen en corrigeren.
Moet ik nou werkelijk alles blijven herhalen? Sorry, daar pas ik voor.

En als ze een snauw zou uitdelen richting het poedeltje gebeurt er nog niet zomaar iets hoor.
Ze bijt niet nml.
Het is maar een beetje geluid, meer niet.

Als je het mij niet gunt, mag je dat gerust gewoon zeggen hoor.
Supernova
Zeer actief

Paulala schreef:
Denise. schreef:Ik vind dat Moos wel een punt heeft, nu vindt Julia het allemaal nog wel prima maar in haar eigen huis met haar eigen reu is dat toch heel anders. Ik merk dat je alle twijfels van forummers meteen aan de kant schuift. "Ja maar je bent er niet bij" of "Ja maar Julia is heus wel voorzichtig". Misschien moet je de opmerkingen toch iets serieuzer nemen want stel dat Julia na een jaar opeens een snauw uitdeelt, dan is het poedeltje van 3,7 kilo wel de pineut natuurlijk :wink: En natuurlijk hou je het in de gaten maar je kunt nou eenmaal niet alles voorzien.

Ik vind jou een beetje irritant.
Je hebt niet goed alles gelezen.
Ik heb erváring met haar en kleine hondjes in huis.
Zelfs met het meerdere maanden ermee in huis wonen.
En dus ook kleinere hondjes die wel eens snauwen en corrigeren.
Moet ik nou werkelijk alles blijven herhalen? Sorry, daar pas ik voor.
Ik vind jou een beetje eigenwijs
Over die Westie heb ik inderdaad gelezen en sorry, dat vind ik totaal niet vergelijkbaar.
Nogmaals ik duim ook dat het allemaal goed blijft gaan maar ik vind dat jij wel heel makkelijk over alle twijfels heen stapt :U:
Supernova
Zeer actief

Paulala schreef: Als je het mij niet gunt, mag je dat gerust gewoon zeggen hoor.
Oh alsjeblieft zeg, dus omdat ik niet gil dat ik het oh zo leuk vind gun ik het je niet? :piew:
Ik heb geloof ik al 3 keer in dit topic gezegd dat ik het hartstikke leuk zou vinden als het goed gaat, en dan zeg jij dat ik niet goed lees.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”