Ja ik ben heel bang dat er wat gebeurt met een los lopende hond die op mij af komt, en baal dus ook heel erg als de baas dan zegt van... Hij doet niks, of laat maar gaan komt wel goed!! Ik heb 20 jaar staffords en nog nooit een vecht partij meegemaakt, en wil dat ook graag zo houden als ik eerlijk ben. Mijn honden hebben best wel veel honden vriendjes hier in de buurt, maar als er gewoon vanuit het niks ineens een vreemde hond op af komt stormen, weet ik niet wat er gebeurt.EschaenStefanie schreef:Wat mij opvalt is dat jullie het aantrekken wat de loslopende hond voor schade oploopt? Dat is toch de andere eigenaar zijn pech als hun het nodig vinden dat elke hond maar vriendjes moet zijn en jij neemt netjes je verantwoordelijkheid door je hond aan te lijnen of netjes onder apel te hebben dan is het toch zijn of haar probleem, niet de jouwe?
Ligt er wel een beetje aan of je een hond-agressieve hond hebt of een normaal sociale hond natuurlijk.
Als een vreemde hond gewoon rustig aangelijnd naast mijn honden staat, dan komt het allemaal wel goed. Gewoon rustig aan wennen!!