Nou ja misschien een beetje zwart wit gezegd maar goed...ik zal het uitleggen
Ik laat gisteravond Tyson nog uit, voor de verandering eens samen met mijn man.
we lopen (tyson nog vast aan de riem) langs ene schooltje bij ons als je door het park wilt en op het schoolplein
staan 3 donkere jongens van een jaar of 16 schat ik te schreeuwen en druk te doen.
In/aan de schommel van de school hangt een hond...en wat voor één! ( denk iets van grote stafford of pittbull achtig?)
ondanks het drukke gedoe of juist daardoor liet die hond de schommel niet los en was volgens mij bezig die schommel te vermoorden
Afijn, die jongens zien ons aankomen en rennen snel naar het hek om het dicht te doen.
Ik had al gezien dat de hond geen halsband droeg en er was ook bij de jongens geen riem te bekennen.
Ik dacht ahh mooi dat ze het dichtdoen....tyson had niks door die had zn voetbal in zn bek en dan kan de wereld om hem heen vergaan.
Maar toen we langs het hek wilden lopen gooit die jongen het hek op en roept iets tegen mij ik verstond alleen pittbul
dus ik zeg...heb je een pittbull? nee zegt ie de jouwe...nou is tyson voor veel dingen uitgemaakt maar pittbull nou ehh nee
Die jomgen weer van , zou leuk zijn als ze met elkaar overweg konden he..?
ik krijg de kriebels , ondertussen goed die hond in de gaten houdend die nog steeds in de schommel vast hing.
En toen pas dacht ik ...fuck...ze willen gewoon hun hond laten vechten.... hem op Tyson afsturen..kijken wat er gebeurt...waarom doen ze anders ineens dat hek los?
Ik werd pissig
dan kan ik Ty nooit beschermen... ik zeg tegen die jongen gooi je hond nou maar vast en doe dat hek dicht en ik loop door..
ik dacht wat heb ik om van me af te slaan? nou niets behalve mn werpstok voor tennis bal..en daar richt je geen grote schade mee aan...
gaan hun die hond ineens op lopen jutten....mijn man zegt gewoon rustig doorlopen, ga er maar niet op in....
ik kreeg ondertussen van alles naar mijn hoofd geslingerd.
Op terugweg weg waren ze daar nog steeds en zijn wij maar een andere route gaan nemen.
Ik weet zeker dat als ik alleen was geweest ik de lul zou zijn geweest...of tyson
en ik laat eigenlijk altijd alleen de hond uit...altijd al gedaan.
Ik heb die lui ook nog niet eerder met hond gezien hier.
maar nu?
hoe zouden jullie omgaan met deze situatie?
aan de ene kant wil ik me niet laten intimideren door dat soort stoere gastjes..en aan de andere kant
wil ik Ty natuurlijk geen risico laten lopen.
Wat nou als ze er vandaag weer zijn.... ik kan dat pas zien als ik al in het park ben....
ik denk dat bij voorbaat maar een andere route ga lopen.....
Vind het zo sneu dat sommige honden en vaak van bepaalde rassen gebuikt worden voor van die stoere knappies
die er de ballen verstand niet van hebben...terwijl de zelfde soort hond bij een goede baas geen probelemen zou geven.
er gaan zoveel dingen door je hoofd..als zon hond aanvalt..en je moet hem er bijv aftrappen of erger...t is eigenlijk niet die hond zn schuld....
iemand ook wel eens in deze situatie gezeten en hoe ga je daar dan mee om?