Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennelhoest ondanks enting?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Kennelhoest ondanks enting?

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk kucht alsof hij een graatje in z'n keel heeft. En als ik zo rondlees, dan zou dat kennelhoest kunnen zijn. Maar hij is ingeent, dus ik snap er niks van. Kan hij ondanks zijn enting toch kennelhoest krijgen en zo ja, moet ik dan iets doen? Hij oogt verder niet ziek, eet en drinkt gewoon, dus wat dat betreft :19: Maar misschien moet ik toch naar de DA om te laten vaststellen of het inderdaad kennelhoest is?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Kennelhoest ondanks enting?

Ongelezen bericht door yamie »

ja, de enting is absoluut geen 100 % garantie op het niet kunnen krijgen van een kennelhoest
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Kennelhoestenting kun je vergelijken met de griepprik die wij mensen krijgen ...... moet maar net het juiste virus in zitten. Zit dat niet in de enting dan kun je evengoed griep krijgen en zo werkt dat ook voor honden die de kennelhoestenting krijgen.
Je kan Frenk wat hoestdrank geven en in de gaten houden ..... wordt het te gortig dan even langs de d.a.
Sterkte met Frenk.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Volgens mij werkt de kennelhoestpreventie hetzelfde als de griepprik.
Het beschermt tegen een aantal soorten van het virus maar niet tegen allemaal.

Maar wel vervelend voor Frenk :roos:
En de groeten van de mannen :zwaai
Frenk
Zeer actief

Ik heb nog wat tussikind en natterman kindersiroop staan, daar heb ik hem wat van gegeven. Ben benieuwd of hij nu minder zal gaan hoesten. Verder oogt hij vooralsnog niet ziek, dus ik hoop dat het mee zal vallen. ;)
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik zou echt naar de da gaan en beslist niet aanmodderen met een hoestdrankje. Kennelhoest is, zeker als dit onbehandeld blijft bv met een kuurtje, bij uitstek geschikt voor een chronische vorm. Dit wil jij niet en je hond ook niet.
Frenk
Zeer actief

Wilm@ schreef:Ik zou echt naar de da gaan en beslist niet aanmodderen met een hoestdrankje. Kennelhoest is, zeker als dit onbehandeld blijft bv met een kuurtje, bij uitstek geschikt voor een chronische vorm. Dit wil jij niet en je hond ook niet.
Dat loopt toch niet op een dag? Als hij op deze manier zonder te hoesten de nacht door komt, dan kijk ik het morgen aan. :19: En als het morgen erger lijkt te worden, dan ga ik morgen wel een kuur halen. Maar ik kan nu moeilijk een DA uit z'n bed bellen voor een simpele kennelhoest.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Kortgeleden had een van Otto's vriendinnetjes kennelhoest ondanks dat ze geënt was.

Toen Otto zelf kennelhoest had, heb ik op aanraden van iemand dennenknoppenhoningsiroop gehaald. Een hele mond vol en een leuk scrabblewoord, maar je kunt het gewoon bij het Kruidvat krijgen. Is zachter dan tijmsiroop en het gaf merkbaar verlichting. Ik gaf toen ook wat druppeltjes Bisolvon voor kinderen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Wilm@

Frenk schreef:
Wilm@ schreef:Ik zou echt naar de da gaan en beslist niet aanmodderen met een hoestdrankje. Kennelhoest is, zeker als dit onbehandeld blijft bv met een kuurtje, bij uitstek geschikt voor een chronische vorm. Dit wil jij niet en je hond ook niet.
Dat loopt toch niet op een dag? Als hij op deze manier zonder te hoesten de nacht door komt, dan kijk ik het morgen aan. :19: En als het morgen erger lijkt te worden, dan ga ik morgen wel een kuur halen. Maar ik kan nu moeilijk een DA uit z'n bed bellen voor een simpele kennelhoest.
Ik zeg ook niet dat je nu moet gaan? Ik heb als laatste Reny haar berichtje gelezen. Uiteraard steekt het niet op een dag.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

je gaat toch niet voor een kuchje ab in een hond stoppen?
Hier is kennelhoest altijd overgegaan met honing en een hoestdrankje op 1 x na, dit was ook niet kuchen maar een groene snotneus.
Met een week was het hier altijd een stuk minder, overigens ent ik niet tegen kennelhoest juist de geente honden kregen het.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

malinois schreef:

je gaat toch niet voor een kuchje ab in een hond stoppen?
Hier is kennelhoest altijd overgegaan met honing en een hoestdrankje op 1 x na, dit was ook niet kuchen maar een groene snotneus.
Met een week was het hier altijd een stuk minder, overigens ent ik niet tegen kennelhoest juist de geente honden kregen het.
Bij mij hadden ze het vorig jaar ook beide. Heb iom de DA besloten om juist wel hoestdrankjes te proberen. Dat werkte even maar niet voldoende, na drie weken dus toch helaas wel AB.
Ik zou het nu dus ook gewoon eerst proberen met een drankje, AB kan altijd nog als het niet werkt!
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Wilm@

Als mijn hond een kuchje heeft ga ik dit niet stoppen met een ab kuurtje

Als mijn hond kennelhoest heeft ga ik naar de da en dan krijgt hij wel een kuurtje.

Het verschil tussen een kuchje en kennelhoest is duidelijk te horen.

Iedereen handelt naar eer en geweten voor zijn huisdier. Ik wil een hond chronische kennelhoest niet aandoen.
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Toen mijn honden allebei kennelhoest hadden, heb ik zelf een hoestdrank gemaakt.
3 dagen gegeven en het was over..

Ik loop niet zo snel aan naar de DA. :wink:
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Juist het feit dat honden het alsnog kunnen krijgen is voor mij reden deze enting niet te geven.

Maar, ik heb (de honden hebben ;-) ) het ook niet nodig voor pension oid.

Ik ent zo min mogelijk; alleen dat wat echt moet.

Suzanne
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Eind vorig jaar begon Ushi met hoesten, hoestdrankje erin, maar het werd absoluut niet minder. Alleen maar erger. De volgende dag begon Pasha ook. Ze waren er allebei echt goed ziek van. Ben toen toch maar naar de dierenarts gegaan en heb toen voor ab gekozen, samen met een hoestremmer (codeine (met puntjes)). 2 dagen later waren ze weer vrolijk.

Oh: Ushi is er tegen geent, pasha niet. Ushi was er beroeder van dan Pasha..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

de eeuwenoude discussie enting kennelhoest... heeft de DA niet verteld dat het geen 100% dekking geeft?

Ik ken heel veel honden die juist door die enting kennelhoest krijgen
hier werkt honing overigens prima bij een milde vorm
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

nathalie schreef:Oh: Ushi is er tegen geent, pasha niet. Ushi was er beroeder van dan Pasha..
Volgens mij zei mijn DA ook dat de kans kleiner is dat ze het krijgen wanneer ze geent worden maar áls ze het dan krijgen is het vaak wat hardnekkiger. Nou ja, hoe dan ook, ik heb dit jaar de entingen overgeslagen, dan maar zonder.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Jakko kreeg prompt kennelhoest, 1 dag na de neus enting.
Ik ent er niet meer tegen.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wilm@ schreef:Als mijn hond een kuchje heeft ga ik dit niet stoppen met een ab kuurtje

Als mijn hond kennelhoest heeft ga ik naar de da en dan krijgt hij wel een kuurtje.

Het verschil tussen een kuchje en kennelhoest is duidelijk te horen.

Iedereen handelt naar eer en geweten voor zijn huisdier. Ik wil een hond chronische kennelhoest niet aandoen.
kennelhoest ga ik dus niet direct voor naar de DA en iets chronisch doe ik ze ook niet aan blijkbaar want hier helpen honing en drankjes uitstekend. Mocht het na een week nog steeds niet minder zijn geworden dan ga ik naar de DA.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik ga eerst ook in de weer met hoestdrankjes enzo. :19:
Mochten de klachten echt aanhouden/erger worden, dan pas stap ik naar de Da voor eventueel een ab-kuurtje.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Sterkte voor het kleine prul! Hopelijk voelt hij zich snel weer zijn fabuleuze zelfje.
Afbeelding
Jsd
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse, Tervurense en groenendaler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jsd »

Ik ga ook niet snel voor kennelkuch naar de da, maar hou je hond wel goed in de gaten.
Had eerst één hond met de kuch en hond 2 begon ook en had na 1 dag al longontsteking.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

YvetteJ schreef:
nathalie schreef:Oh: Ushi is er tegen geent, pasha niet. Ushi was er beroeder van dan Pasha..
Volgens mij zei mijn DA ook dat de kans kleiner is dat ze het krijgen wanneer ze geent worden maar áls ze het dan krijgen is het vaak wat hardnekkiger. Nou ja, hoe dan ook, ik heb dit jaar de entingen overgeslagen, dan maar zonder.
Ik doe ze dus ook niet meer..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

nathalie schreef:
YvetteJ schreef:
Ik doe ze dus ook niet meer..
ent al een jaar of 6 niet meer voor/tegen kennelhoest, daarvoor hadden ze het ieder jaar wel een keer te pakken & sindsdien eigenlijk nooit meer (tot op heden & nu komen ze minder in aanraking met besmettingshaarden omdat ik niet meer in openbare parken oid hoef te lopen, laat alles op eigen terrein uit.
Frenk
Zeer actief

Gisteren hoestte hij nog wel, maar ik heb hem vitamine C gegeven en honing en nu bij het opstaan hoestte hij niet. Ook niet in de opwinding van de kinderen die door hun moeder gebracht werden. Dus dat is heel positief :ok: Ik ga hem nog wat vitC en honing geven zo, kwaad kan het toch niet, en dan maar hopen dat z'n eigen afweer dit inderdaad heeft opgelost.

Over het enten: ik moest ooit, vanwege de opvang, en ben hem blijven enten daarna. Maar ik zal wel met mijn dierenarts bespreken of het nog steeds zinvol is als hij niet meer naar een opvang hoeft.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Frenk schreef:Gisteren hoestte hij nog wel, maar ik heb hem vitamine C gegeven en honing en nu bij het opstaan hoestte hij niet. Ook niet in de opwinding van de kinderen die door hun moeder gebracht werden. Dus dat is heel positief :ok: Ik ga hem nog wat vitC en honing geven zo, kwaad kan het toch niet, en dan maar hopen dat z'n eigen afweer dit inderdaad heeft opgelost.

Over het enten: ik moest ooit, vanwege de opvang, en ben hem blijven enten daarna. Maar ik zal wel met mijn dierenarts bespreken of het nog steeds zinvol is als hij niet meer naar een opvang hoeft.
De fokker van Luuk heeft ook een pension en daar hoeven de pensionhonden niet tegen kennelhoest geënt te worden. Degene die mijn honden trimt is bezig met het opzetten van een pension en ook bij haar hoeft het niet.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

vorig jaar rond deze tijd ook Diego kennelhoest.
Die had bijna een jaar van te voren nog de neusspray gehad hier voor.
Ivan heeft niet gekucht maar hebben we ook thuis gehouden (die had paar maanden er voor nog neusspray gehad).

Diego en Ivan tot het kuchen helemaal over was weg gehouden van andere honden. Zelf elke keer schone kleren naar de club aan zodat ik zo ook niemand kon besmetten.

Hier ook hoestdrank gegeven en werd steeds minder erg. na 3 weken (waarvan 1 week niet meer hoesten) zijn we weer gaan trainen.
Ik had me voorgenomen als het alleen maar erger werd naar DA gaan, eerst kijken of de hoestdrank ging helpen. meteen naar DA rennen hebben we dus ook niet gedaan.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij hebben mijn honden nog nooit kennelhoest gehad.

Weet wel van iemand die elke keer zijn honden liet enten voor kennelhoest en die honden kregen het steeds weer.

Ik heb mijn honden nog nooit laten enten tegen kennelhoest en de andere entingen krijgen ze ook niet meer alleen nogde hondsdolheidenting omdat ze mee naar Oostenrijk gaan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Mijn honden hebben 1 keer kennelhoest gehad, 1 dag na de neusdruppels. Dat was dus de eerste en gelijk de laatste keer.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Onze 1e hond heeft kennelhoest gehad. Hij was toen denk ik 4 maanden ofzo.

De rest nooit kennelhoest, ook nooit ingeënt. Ertegen inenten zal ik nooit doen bij honden die een prima weerstand hebben, en een antibiotica-kuur om er overheen te komen al helemààl niet! Gewoon uitzieken en een beetje blèh zijn. Dat kunnen honden ook prima.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”