Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
opleiding gedragstherapeut
Moderator: moderatorteam
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
- Aantal honden: 1
opleiding gedragstherapeut
Waar ik op dit moment werk gaat een hele hoop veranderen en misschien zelfs verhuizen van plek waardoor het te verweg is straks.
Daardoor ben ik nu aan het kijken voor een opleiding voor gedragstherapeut voor honden.
Nu heb ik die bij Martin Gaus gekeken voor de opleiding. Zijn er hier mensen met ervaring, of eventueel andere scholen waar je opleiding kan volgen?
En mijn vraag of er ook een beetje werk in te krijgen is of dat het heel erg tegen valt?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Daardoor ben ik nu aan het kijken voor een opleiding voor gedragstherapeut voor honden.
Nu heb ik die bij Martin Gaus gekeken voor de opleiding. Zijn er hier mensen met ervaring, of eventueel andere scholen waar je opleiding kan volgen?
En mijn vraag of er ook een beetje werk in te krijgen is of dat het heel erg tegen valt?
Ik hoor graag jullie ervaringen.

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Re: opleiding gedragstherapeut
Volgens mij kun je alleen als gedragstherapeut de kost niet verdienen.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
falkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Inderdaad. Als je er straks de kost mee zou moeten verdienen, kun je beter je energie en geld in een andere opleiding steken.

- bekooij
- Zeer actief
Ik zou dit niet fulltime willen gaan doen, maar bijvoorbeeld voor 50%.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb m'n diploma, maar doe er verder echt helemaal niks mee. Ja, mensen in de winkel advies geven
Zoiets werkt niet zo goed, als je dat als enige doet. Maar! Ik heb er geen spijt van dat ik die opleiding ben gaan doen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Momenteel schieten de gedragstherapeuten uit de grond. Opgeleid door verschillende instanties, maar ook mensen die zich zo noemen puur op basis van ervaring. Er echt wat aan gaan verdienen? Nee dat valt zwaar tegen, dan moet je je al enorm gaan onderscheiden van de anderen....Het papiertje is vaak leuk, maar je moet het echt op naamsbekendheid gaan doen heb ik wel gemerkt. Je hebt een boel op te bouwen voordat men echt serieus genomen wordt. Ik denk dat zelfs een baan voor 50 % hiervan niet rendabel kan zijn.....

- Lucia
- Zeer actief
Ik ben bijna klaar met de opleiding bij MG.
Het is geen opleiding waar je 100% je geld mee kunt verdienen, je moet er echt naast werken en zien of je het kunt uitbouwen. Ik kies ervoor om 24 uur te gaan werken, en ernaast proberen op te bouwen.
Ik heb volgende week mijn examens van de op 1 na laatste module. Voor de volgende module moet ik 10 casussen uitwerken.
Er zijn overal voor en nadelen qua opleiding. Ik vond er weinig praktijk, het is een HBO opleiding en ze verwachten wél dat je zelf initiatief neemt qua opdoen van ervaring. Zoals bijv. zelf stage lopen. Dit is niet verplicht, maar wel handig.
Verder is het behoorlijk prijzig. Je kunt de opleiding verdelen in 1,5 tot 5 jaar. De groepen zijn in de tijd dat ik bezig ben wel steeds groter geworden, maar daar wordt erg over geklaagd en hopelijk wordt dat weer teruggebracht naar kleinere groepen.
Er zitten een aantal zeer kundige mensen tussen, deze (naar mijn idee de belangrijkste module) krijg ik van Helly, de vrouw van Martin, zij is echt súpergoed.
Het is geen opleiding waar je 100% je geld mee kunt verdienen, je moet er echt naast werken en zien of je het kunt uitbouwen. Ik kies ervoor om 24 uur te gaan werken, en ernaast proberen op te bouwen.
Ik heb volgende week mijn examens van de op 1 na laatste module. Voor de volgende module moet ik 10 casussen uitwerken.
Er zijn overal voor en nadelen qua opleiding. Ik vond er weinig praktijk, het is een HBO opleiding en ze verwachten wél dat je zelf initiatief neemt qua opdoen van ervaring. Zoals bijv. zelf stage lopen. Dit is niet verplicht, maar wel handig.
Verder is het behoorlijk prijzig. Je kunt de opleiding verdelen in 1,5 tot 5 jaar. De groepen zijn in de tijd dat ik bezig ben wel steeds groter geworden, maar daar wordt erg over geklaagd en hopelijk wordt dat weer teruggebracht naar kleinere groepen.
Er zitten een aantal zeer kundige mensen tussen, deze (naar mijn idee de belangrijkste module) krijg ik van Helly, de vrouw van Martin, zij is echt súpergoed.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ik denk dat er wel degelijk een goede boterham mee te verdienen is maar de naamsbekendheid en je klandizie moet je verdienen, door te bewijzen dat je iets in je mars hebt, hard te werken en goede resultaten op de juiste manier te realiseren zodat mensen je aan gaan bevelen, eigenlijk zoals met het met alle soorten eigen zaken werkt.
Daarnaast denk ik niet dat je gedragsdeskundige wordt door (alleen) een opleiding, ervaring en inzicht dat is volgens mij waar het om draait.
Daarnaast denk ik niet dat je gedragsdeskundige wordt door (alleen) een opleiding, ervaring en inzicht dat is volgens mij waar het om draait.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- bekooij
- Zeer actief
Thnx voor jullie tips!
@yvette daar ben ik het zeker mee eens! Ik help nu regelmatig mensen die hun hond niet echt in de hand hebben. Dan probeer ik eerst zelf het probleem op te lossen en als dat gelukt is draag ik het over aan de eigenaar hoe ik het doe. En loop ik eerst nog een tijdje mee en daarna mogen ze het zelf doen. Gelukkig ga dat tot nu toe allemaal erg goed. Vandaar dat ik eigenlijk bij die opleiding terrecht kwam. Ik doe het nu als vriendendienst voor iedereen. Maar krijg inmiddels steeds meer vraag van mensen om mij heen en wil ze graag zo goed mogelijk begeleiden.
@Lucia Dank je voor de tips over de opleiding. Ik zal eens gaan kijken waar ik eventueel stage kan lopen.
@yvette daar ben ik het zeker mee eens! Ik help nu regelmatig mensen die hun hond niet echt in de hand hebben. Dan probeer ik eerst zelf het probleem op te lossen en als dat gelukt is draag ik het over aan de eigenaar hoe ik het doe. En loop ik eerst nog een tijdje mee en daarna mogen ze het zelf doen. Gelukkig ga dat tot nu toe allemaal erg goed. Vandaar dat ik eigenlijk bij die opleiding terrecht kwam. Ik doe het nu als vriendendienst voor iedereen. Maar krijg inmiddels steeds meer vraag van mensen om mij heen en wil ze graag zo goed mogelijk begeleiden.
@Lucia Dank je voor de tips over de opleiding. Ik zal eens gaan kijken waar ik eventueel stage kan lopen.

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Ik denk dat je je kunt afvragen of de kwaliteit van de beschikbare opleidingen wel voldoende is om te scholen tot zelfstandig gedragstherapeut.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Dogvision heeft ook opleidingen. Iemand daar ervaring mee?
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
De geluiden die ik over Dogvision hoor vind ik met name over het inhoudelijke deel positiever dan die van MG.AnneMarie schreef:Dogvision heeft ook opleidingen. Iemand daar ervaring mee?