Gister kwam ik om 15.45 thuis van mijn werk zonder dat er iets aan de hand was. 3 kwartier later is hij er niet meer, tijdens het uitlaten heeft hij vermoedelijk een hartaanval gehad, is nog naar me toe komen lopen en vervolgens, snakkend naar adem door zijn poten gezakt.
Ik heb King opgepakt, Hayleigh geroepen en ben naar de auto gerend. Niet te begrijpen dat je met 40 kilo hond nog zo hard kunt lopen.
King op de achterbank gelegt, Hayleigh in de kofferbak en naar de dierenarts geraced. Tussendoor mijn vrouw ingeseind. Bij de dierenarts was er geen redden meer aan, Petra mijn vrouw komt binnen, nog 2 x ademen en hij was weg.
Vanmorgen wakker geworden in een hele andere, lege en incomplete wereld.......
King was een wereldhond, 1 die je werkelijk nooit meer zult vinden. Sowieso vanwege de rassen die in hem gekruist zaten, maar ook qua karakter. Ik bedoel, verzin iets waar een hond aan moet voldoen, en je vond het terug in King.
Overal waar ik met hem liep, iedereen kende, en herkende hem altijd.
King is bijna 13 jaar meer als mijn maatje geweest. Hij was mijn vriend, mijn (onze) beschermer, altijd blij en er altijd voor ons.
Welterusten lieve King, jij zult nooit vervangen (kunnen) worden, zoals jouw is geen geen tweede. Neem mijn tranen mee voor onderweg, op weg naar een betere wereld.
Ooit zullen wij weer samen zijn, tot die tijd leef je voort in mijn hart.
King zal vandaag worden gecremeerd.
Lieve King, slaap zacht, en hopelijk als mijn tijd daar is, ben JIJ degene die op mij wacht................
Rene.
King: 1999 - 2011.

TARAK