Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raar gevoel, hond gestolen?
Moderator: moderatorteam
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Raar gevoel, hond gestolen?
Zoals de topictitel zegt, heb ik een beetje een raar gevoel. Ik zag net een mooie pit(mix) aan een paal vast staan. Er vlak naast stond een jongen aan z'n fiets te rommelen en ondertussen maakte hij contact met die hond. Dat duurde een poos en ik had er een beetje een raar gevoel bij dus bleef ik op een afstandje staan kijken. Op een gegeven moment zag ik hem eerst een stukje wegfietsen, terugkomen en toen de hond meenemen. Ik wilde erop afgaan, maar Dora blokkeerde (die vindt het een beetje eng daar) dus hij was al weg voor ik er naartoe kon. De hond ging wel gewoon mee.
Nou ja, het kan natuurlijk prima dat er iets aan die fiets was en die jongen zijn hond daarom even aan dat paaltje had gezet en achteraf denk ik dat dat haast wel het geval geweest moet zijn, maar op het moment zelf had ik er een gek gevoel bij. Waarschijnlijk is er helemaal niets aan de hand, maar mocht iemand horen dat er in Amsterdam een vrij grote, crèmekleurige pit(mix) gestolen is, laat het me dan even weten.
Nou ja, het kan natuurlijk prima dat er iets aan die fiets was en die jongen zijn hond daarom even aan dat paaltje had gezet en achteraf denk ik dat dat haast wel het geval geweest moet zijn, maar op het moment zelf had ik er een gek gevoel bij. Waarschijnlijk is er helemaal niets aan de hand, maar mocht iemand horen dat er in Amsterdam een vrij grote, crèmekleurige pit(mix) gestolen is, laat het me dan even weten.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Re: Raar gevoel, hond gestolen?
Als ik mijn honden aan een paal zou binden en iemand wilt ze meenemen lopen ze ook gewoon mee.
Dus zal het idd wel even in de gaten houden
pff het zou je maar overkomen.
daarom neem ik dus noooooit de honden mee om ze ergens vast te zetten
Dus zal het idd wel even in de gaten houden
pff het zou je maar overkomen.
daarom neem ik dus noooooit de honden mee om ze ergens vast te zetten

-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Nee ik ook niet. Maar het was bij de Praxis en als hij van iemand was die daarheen was, lijkt het me logischer om hem binnen het terrein te zetten ipv aan de weg. Achteraf bedacht ik dat het prima kan dat die jongen met zijn hond aan het fietsen was en er even iets mankeerde aan de fiets waardoor hij moest stoppen. Ik denk ook dat dat wel het geval was, maar toch ga ik inderdaad even amivedi in de gaten houden (heb expres opgelet hoe die jongen eruit zag, niet dat de kans groot is dat je iemand dan vindt, maar toch). Zeker in combinatie met het ras (kan ook een grote Amerikaanse staff zijn geweest) moet ik er niet aan denken dat het wel iets geks was
.
- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
- Aantal honden: 2
Oh jakkie, het zal je maar overkomen... Ik doe dit dan ook nooit meer. Ik heb mijn hond ooit eens vast gezet bij de H&M (even snel wat ruilen) toen ik iemand met mijn hond weg zag lopen. Gelukkig net op tijd, maar jeetje wat ben ik uit mijn dak gegaan zeg... 

- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
- Aantal honden: 1
Daarom heb ik voor mijn hondje een buggy. Buiten de winkels loopt hij, en in de winkel gaat hij gewoon mee naar binnen..
Action, kruidvat, trekpleister, hema, bakkerbart, bruna, expert... Nooit een opmerking erover gehad...!!!
Morgen gaat hij mee winkelen in Nijmegen. Ik ben benieuwd!!!
Action, kruidvat, trekpleister, hema, bakkerbart, bruna, expert... Nooit een opmerking erover gehad...!!!
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
denk dat ik compleet uit me panty schiet als ik iemand er met mijn hond vandoor zou zien gaan!!!! denk niet dat het bij een brul of vloek zou blijven. maar goed, ik zet me hond nooit ergens vast waar ik hem niet kan zien. wel eens aan de boom voor de winkel gezet en de kassa die binnen gelijk naast de voordeur zat. hoefde alleen bij de kassa te zijn dus heb hem geen seconde uit het oog verloren.
- Lance
- Zeer actief
Daarom laat ik mijn honden thuis als ik ga winkelen.meg1986 schreef:Daarom heb ik voor mijn hondje een buggy. Buiten de winkels loopt hij, en in de winkel gaat hij gewoon mee naar binnen..

-
Strega
- Zeer actief
Nou, hij staat nog niet op Amivedi dus hopelijk was het gewoon de hond van die gozer zelf. Zou het wel heel naar vinden om te horen dat hij toch werd gestolen
.
-
Strega
- Zeer actief
Wow... wat heb je gezegd? Wat zei diegene? Ben benieuwd hoe dit verder ging. Afschuwelijk zeg... je moet er niet aan denken dat je teefje bij een broodfokker of je pit in de hondengevechten beland... ik zou me wezenloos schrikken.Lance schreef:Oh jakkie, het zal je maar overkomen... Ik doe dit dan ook nooit meer. Ik heb mijn hond ooit eens vast gezet bij de H&M (even snel wat ruilen) toen ik iemand met mijn hond weg zag lopen. Gelukkig net op tijd, maar jeetje wat ben ik uit mijn dak gegaan zeg...
- dagmar88
- Zeer actief
Hoor steeds vaker dat er ingebroken wordt alleen om teven te jatten.Strega schreef:Wow... wat heb je gezegd? Wat zei diegene? Ben benieuwd hoe dit verder ging. Afschuwelijk zeg... je moet er niet aan denken dat je teefje bij een broodfokker of je pit in de hondengevechten beland... ik zou me wezenloos schrikken.Lance schreef:Oh jakkie, het zal je maar overkomen... Ik doe dit dan ook nooit meer. Ik heb mijn hond ooit eens vast gezet bij de H&M (even snel wat ruilen) toen ik iemand met mijn hond weg zag lopen. Gelukkig net op tijd, maar jeetje wat ben ik uit mijn dak gegaan zeg...
Moet er niet aan denken :N:
- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
Als ik echt een middag ga winkelen of wat dan ook neem ik hem ook niet mee hoor... Maar als ik gewerkt heb de hele dag, en dan kom ik thuis, eten we wat en als ik dan nog even naar de kruidvat, action, blokker of wat dan ook moet om 1 ding te halen dan wil ik hem niet thuis laten dus lopen we samen even. Hij vind het heerlijk! We lopen er 10 min heen, hij zit er 5 min in (alleen in de winkel) en we lopen samen terug!Lance schreef:Daarom laat ik mijn honden thuis als ik ga winkelen.meg1986 schreef:Daarom heb ik voor mijn hondje een buggy. Buiten de winkels loopt hij, en in de winkel gaat hij gewoon mee naar binnen..
Morgen gaat hij mee winkelen in Nijmegen. Ik ben benieuwd!!!Buiten dat mijn honden niet in een buggy passen doe ik mijn honden er geen plezier mee...
In de winkel krijgt ie aaitjes, en mensen vinden het lief.. Zo is hij niet alleen, vind het fijn bij mij te zijn, en toch mag hij mee naar binnen!!
Ideaal dus!
Groetjes
PS: Ik kan mij ook voorstellen dat er honden zijn die je er geen plezier mee doet, zo heeft een vriendin van mij er een die het niet leuk vind om mee te gaan en het liefst gewoon thuis blijft!
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
-
Strega
- Zeer actief
Daar ga je dan met je waakhonddagmar88 schreef:Hoor steeds vaker dat er ingebroken wordt alleen om teven te jatten.Strega schreef:Wow... wat heb je gezegd? Wat zei diegene? Ben benieuwd hoe dit verder ging. Afschuwelijk zeg... je moet er niet aan denken dat je teefje bij een broodfokker of je pit in de hondengevechten beland... ik zou me wezenloos schrikken.Lance schreef:Oh jakkie, het zal je maar overkomen... Ik doe dit dan ook nooit meer. Ik heb mijn hond ooit eens vast gezet bij de H&M (even snel wat ruilen) toen ik iemand met mijn hond weg zag lopen. Gelukkig net op tijd, maar jeetje wat ben ik uit mijn dak gegaan zeg...
Moet er niet aan denken :N:
- Lance
- Zeer actief
Het ging heel erg snel. De man liep al halverwege de winkelstraat, mijn hond wilde overigens niet mee. Was een buitenlandse man, Pools meen ik, dus wat hij zei verstond ik niet. Ik heb behoorlijk staan schelden en tieren, maar was vooral blij dat ik op tijd was. Sindsdien laat ik mijn honden niet meer alleenStrega schreef:Wow... wat heb je gezegd? Wat zei diegene? Ben benieuwd hoe dit verder ging. Afschuwelijk zeg... je moet er niet aan denken dat je teefje bij een broodfokker of je pit in de hondengevechten beland... ik zou me wezenloos schrikken.Lance schreef:Oh jakkie, het zal je maar overkomen... Ik doe dit dan ook nooit meer. Ik heb mijn hond ooit eens vast gezet bij de H&M (even snel wat ruilen) toen ik iemand met mijn hond weg zag lopen. Gelukkig net op tijd, maar jeetje wat ben ik uit mijn dak gegaan zeg...

-
Strega
- Zeer actief
Bizár. Stel dat hij hem niet had willen teruggevenLance schreef: Het ging heel erg snel. De man liep al halverwege de winkelstraat, mijn hond wilde overigens niet mee. Was een buitenlandse man, Pools meen ik, dus wat hij zei verstond ik niet. Ik heb behoorlijk staan schelden en tieren, maar was vooral blij dat ik op tijd was. Sindsdien laat ik mijn honden niet meer alleen.
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Ik ging een keer boodschappen doen bij de Ah in Eindhoven. Ik kwam buiten na de boodschappen zie ik daar ineens een whippet staan die bij ons geplaatst was een jaar daarvoor ofzo.
Die had ze ff vastgemaakt. Een spierwitte. Nu zijn die honden al zeer gewild en dan helemaal zon mooi witte. City Flower heette ze. Ik vergeet haar nooit meer, zo lief en zo mooi
Stond daar een zwerver die haar mee wilde nemen (zei die elke keer). Hij was daar herrie aan het schuppen. Gaf die hond vanalles te eten waar een hond strontziek van kan worden. Nu at ze dat gelukkig niet, en ik heb het allemaal weggegooid (tot ergernis van de zatte zwerver, die werd steeds bozer).
Hij zou de hond wel meenemen want ze was zo lief enz enz. Heb het 2 keer af laten roepen. Ben bijna 3 kwartier langer blijven staan bij het beestje tot het vrouwtje terug kwam. Ze schrok wel van wat ik zei, maar had er niet zo zwaar over gedacht, ze deed het vaker. Ik denk toen niet meer (dat hoop ik maar).
Ik zou het iig ff in de gaten houden idd. Je weet nooit. Raar idee is het!
Groetjes Marieta.
Die had ze ff vastgemaakt. Een spierwitte. Nu zijn die honden al zeer gewild en dan helemaal zon mooi witte. City Flower heette ze. Ik vergeet haar nooit meer, zo lief en zo mooi
Stond daar een zwerver die haar mee wilde nemen (zei die elke keer). Hij was daar herrie aan het schuppen. Gaf die hond vanalles te eten waar een hond strontziek van kan worden. Nu at ze dat gelukkig niet, en ik heb het allemaal weggegooid (tot ergernis van de zatte zwerver, die werd steeds bozer).
Hij zou de hond wel meenemen want ze was zo lief enz enz. Heb het 2 keer af laten roepen. Ben bijna 3 kwartier langer blijven staan bij het beestje tot het vrouwtje terug kwam. Ze schrok wel van wat ik zei, maar had er niet zo zwaar over gedacht, ze deed het vaker. Ik denk toen niet meer (dat hoop ik maar).
Ik zou het iig ff in de gaten houden idd. Je weet nooit. Raar idee is het!
Groetjes Marieta.

- Lance
- Zeer actief
Daar moet je inderdaad niet aan denken... Maar dan had ik ter plekke de politie gebeld.Strega schreef:Bizár. Stel dat hij hem niet had willen teruggevenLance schreef: Het ging heel erg snel. De man liep al halverwege de winkelstraat, mijn hond wilde overigens niet mee. Was een buitenlandse man, Pools meen ik, dus wat hij zei verstond ik niet. Ik heb behoorlijk staan schelden en tieren, maar was vooral blij dat ik op tijd was. Sindsdien laat ik mijn honden niet meer alleen.
.

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ken een verhaal van iemand die zijn dobermann aan zijn fiets bond omdat hij bang was dat zijn fiets gestolen zou worden.........bij terugkomst uit de winkel bleek zijn hond foetsie. Sindsdien laat ik NOOIT meer een hond buiten bij een winkel tenzij ik de hele tijd zicht op de hond heb !
Sandra

- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Bah, zou er ook niet aan moeten denken. Toen Ziva er nog was, had ik wel het idee haar te gaan leren om te wachten bij de supermarkt (als haar karaktertje dat toe zou staan). Met Daisy zou ik het al niet durven, die is wel heel erg makkelijk in een jas te stoppen als iemand dat zou willen en die kan zich niet verdedigen ook/ is toch veel te lief.
Maar als ik dan lees dat er ook een dobermann gestolen word, ga ik daar toch maar even goed over nadenken tegen de tijd dat Ziva's opvolger komt.
Maar als ik dan lees dat er ook een dobermann gestolen word, ga ik daar toch maar even goed over nadenken tegen de tijd dat Ziva's opvolger komt.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Ik zie hier wel eens mensen die 5 minuten lopen van de winkel af wonen en toch hun hond voor de supermarkt vast binden
ik snap dat echt niet..
ook 1 vrouw met een poedel achtig beestje.
smorgens om 8 uur blafte dat beestje de hele zooi bij elkaar voor een half uur
totdat de mensen die boven de winkel woonde haar een keertje stonden op te wachten.
heb dr nooit meer gezien hier
ik snap dat echt niet..
ook 1 vrouw met een poedel achtig beestje.
smorgens om 8 uur blafte dat beestje de hele zooi bij elkaar voor een half uur
totdat de mensen die boven de winkel woonde haar een keertje stonden op te wachten.
heb dr nooit meer gezien hier

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Ik moet er niet aan denken :N: Ik ben veelste bang dat ze hem gaan jatten :N:
De enige keer dat ik elmo buiten vast had gezet, was dat ik even gauw de benzinepomp binnen ging voor sigaretten. Ik kon hem gewoon zien. Achteraf zei de vrouw dat hij wel gewoon mee naar binnen mocht
De enige keer dat ik elmo buiten vast had gezet, was dat ik even gauw de benzinepomp binnen ging voor sigaretten. Ik kon hem gewoon zien. Achteraf zei de vrouw dat hij wel gewoon mee naar binnen mocht
- Liesbeth
- Zeer actief
Heel af en toe wil ik ook wel eens een boodschapje tussendoor doen als ik met de honden aan het fietsen ben. Ik heb voor dat soort gevallen een klein hangslotje bij me.
Ze dragen met het fietsen sowieso een halfcheck en een gewone riem. Ik haal dat slotje dan door de lussen van de halfcheck (die kan dan niet meer af) en door de lus van de riem en het vaste oog van de musketon. Als je de riem om een paal of zo slaat moet iemand, die de honden mee wil nemen, behoorlijk wat moeite doen.
Ze dragen met het fietsen sowieso een halfcheck en een gewone riem. Ik haal dat slotje dan door de lussen van de halfcheck (die kan dan niet meer af) en door de lus van de riem en het vaste oog van de musketon. Als je de riem om een paal of zo slaat moet iemand, die de honden mee wil nemen, behoorlijk wat moeite doen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Strega
- Zeer actief
Maar als er dan iets gebeurt en je hond wordt bijvoorbeeld gegrepen door een andere hond kan 'ie toch geen kant op? Ik zou het niet zo snel doen. Voor de meeste mensen is de supermarkt dichtbij huis, ik zie dan geen reden om de hond mee te nemen.
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Wat vind ik die verhalen dood eng zeg!
Ik neem ze nooit mee ik laat ze ook nooit ergens achter, ten eerste is dat geen succes voor de omgeving . ze gaan helaas loeien als ik uit beeld ben. dus nee geen honden mee met boodschappen.
Ik neem ze nooit mee ik laat ze ook nooit ergens achter, ten eerste is dat geen succes voor de omgeving . ze gaan helaas loeien als ik uit beeld ben. dus nee geen honden mee met boodschappen.
- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Toen we alleen Floortje hadden deed ik het heel soms nog wel eens. Haar voor een winkel vastzetten. Maar alleen als ik haar kon zien. Meestal deed ik 2 rondjes boodschappen. Eerst de winkels waarbij ze wel naar binnen mocht. Dan naar huis en dan de rest. Ook vanwege de reden dat ze dan minder lang alleen zit. We woonden toen nog in een grote stad en kwamen niet zo veel andere honden tegen.
Nu we echter twee honden hebben komt het eigenlijk nooit meer voor. Wonen ondertussen in een dorp met heel veel honden. De reu is niet altijd even aardig tegen anderen reuen en die zal ik dus niet zonder toezicht buiten vastzetten.
Nu we echter twee honden hebben komt het eigenlijk nooit meer voor. Wonen ondertussen in een dorp met heel veel honden. De reu is niet altijd even aardig tegen anderen reuen en die zal ik dus niet zonder toezicht buiten vastzetten.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.