Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen ga ik haar ophalen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Re: Morgen ga ik kijken!!!

Ongelezen bericht door monky555 »

Valerie schreef:
monky555 schreef:nee geen 6 kg maar wat dacht je dat ze woog toen ik haar kreeg??, en het verschil in karakter en omgang :19:
Dat is niet hetzelfde want Iza groeit op als een grotere volwassen teef terwijl dit dwergpoedeltje altijd 5x kleiner zal zijn dan de rest, en ook springeriger en pieperiger.

Paula, een westie is misschien ook klein maar een stuk minder angstig en kwetsbaar dan een poedeltje :19: ik vind ze kwa karakter niet echt gelijk.
iza is ook springerig & pieperig en daarnaast kan ze nog eens erg hard rennen :wink: en daarnaast is amy een vreselijke jager en is ze ook niet al te gek op pups. En toch heb ik nooit bomen op de weg gezien :wink: en rio weegt meer dan het dubbele van iza en toch veegt ze de vloer met hem aan, Amy daarintegen wil hij regelmatig gehakt van maken :N:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Niet elk poedeltje gedraagt zich het zelfde.
Dat is net zoals het feit dat iedereen altijd zegt dat Jack Russells zo druk en fel zijn, zo zijn ze niet allemaal.

Ik ga vanavond kijken bij het hondje, en dan neem ik alle tijd om te zien hoe haar karakter en gedrag zijn.
En uiteraard zal ik heel veel vragen stellen en overleg plegen etc.

Het lijkt wel of sommigen denken dat ik dat hondje in gevaar ga brengen????? :19:
Ik wil dat schatje juist een goed thuis geven, maar alleen als dat ook echt kan, en dat weet ik simpelweg nog helemaal niet, dat moet blijken.
:zweep:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Paulala schreef:Niet elk poedeltje gedraagt zich het zelfde.
Dat is net zoals het feit dat iedereen altijd zegt dat Jack Russells zo druk en fel zijn, zo zijn ze niet allemaal.

Ik ga vanavond kijken bij het hondje, en dan neem ik alle tijd om te zien hoe haar karakter en gedrag zijn.

Het lijkt wel of sommigen denken dat ik dat hondje in gevaar ga brengen????? :19:
Ik wil dat schatje juist een goed thuis geven, maar alleen als dat ook echt kan, en dat weet ik simpelweg nog helemaal niet, dat moet blijken.
Als je het niet probeerd dan weet je het ook niet. :ok:
Poedletje stond ook op het poedelpribord een poosje geleden.
Dus misschien willen ze ook nog wel zakken met de prijs.??
En als het niet lukt willen mijn honden wel met haar kennis maken. :J:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Mojuan
Zeer actief

Over de prijs heb ik al met haar gesproken.
Dat zit wel goed.
Gaat verder niemand hier aan wat wij voor haar willen betalen :ok:

Maar meen je dat serieus?
Dat mocht het niet gaan met onze honden, dat jij haar dan een thuis wilt bieden?
Dat zou ik echt super vinden!
bouvierpoedel
Zeer actief

Paulala schreef:Over de prijs heb ik al met haar gesproken.
Dat zit wel goed.
Gaat verder niemand hier aan wat wij voor haar willen betalen :ok:

Maar meen je dat serieus?
Dat mocht het niet gaan met onze honden, dat jij haar dan een thuis wilt bieden?
Dat zou ik echt super vinden!
Dat gaat best wel lukken joh. :ok: :ok:
En ANDERS mag ze hier wel komen tussen haar grote soortgenoten. :J:
Zit al weer een poosje aan een klein hondje te denken sinds dat Muis dood is.
Muis [ xsing Shih ] was wel anders ,maar ik ben poedels gewend en weet niet anders. :smile: :smile: :smile: 3 x dus.
Mojuan
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Dat gaat best wel lukken joh. :ok: :ok:
En ANDERS mag ze hier wel komen tussen haar grote soortgenoten. :J:
Zit al weer een poosje aan een klein hondje te denken sinds dat Muis dood is.
Muis [ xsing Shih ] was wel anders ,maar ik ben poedels gewend en weet niet anders. :smile: :smile: :smile: 3 x dus.
Je bent geweldig.
En anders kom je iig gewoon een keer op visite, kan je haar eens zien.
Mag je haar even anders gaan trimmen :mrgreen:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Paulala schreef:Niet elk poedeltje gedraagt zich het zelfde.

Ach tis het HF he Paulala dat moet je niet vergeten :wink:

Overigens hadden wij vroeger bij de pits ook yorks lopen (ontzettend teer en heul erg klein) waren in mensentaal 2 handen op 1 buik hoor :ok: Je merkt zelf snel genoeg of het wel of niet samen gaat. Ik zal voor je duimen dat het gaat lukken.
Have fun meid :cool2:

Edit: en mocht het niet gaan ga je zo te lezen bij BP op de koffie :ok: Die heeft met zijn nieuwe huis ruimte genoeg dus mooier kun je het niet krijgen :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:Ik hoop dat het allemaal goed uit gaat pakken.
Ik zou alvast mijn tere dwerghondje niet aan iemand meegeven die staffords heeft...heeft een kennis van me ooit gedaan met een ruwhaar dwergteckelpuppy en die lag de volgende dag al aan stukken door het huis. Dwerghondjes hebben de neiging om pieperig te reageren en dat kan op vechthonden (op alle honden trouwens) als een enorme trigger werken, zéker in hun eigen territorium.
Ik had in jouw geval gekozen voor een grote poedel.

ik vind het zoooo leuk voor je paulala dat het misschien nu toch gaat gebeuren, maar ik moet nanna gelijk geven

de fokker van lola had een yorkje bij haar staffs lopen. ging perfect! echt waar! tot het yorkje 1x een correctie kreeg... meteen het hele schedeltje stuk. kan zo'n klein koppie gewoon niet tegen.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

massam schreef: de fokker van lola had een yorkje bij haar staffs lopen. ging perfect! echt waar! tot het yorkje 1x een correctie kreeg... meteen het hele schedeltje stuk. kan zo'n klein koppie gewoon niet tegen.
Ik weet dat dit soort dingen wel eens gebeuren.
Maar dat is met elke combi van een grote met een kleine hond.
En toch lopen dat soort combi's overal rond :19:
Daarnaast, onze honden corrigeren nooit met de tanden, hebben ze nooit gedaan.
Ze doen dat met geluid, een opgetrokken lip, of met de borstkas, of met een open bek rond de nek, maar nooit met bijten of happen.
Dat heb ik ze in hun leven nog niet zien doen.

En mocht dat ooit toch gebeuren?
Tja, alles kan natuurlijk, maar daar ga ik echt niet vanuit hoor.
Ik weet van ontzettend veel mensen die Staffies samen hebben met kleine chihuahua's :ok:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

gewoon goed kijken hoe het hondje is vanavond. Ik verbaas me een beetje over de reacties van sommige mensen dat kleine hondjes piepers en weg renners zijn. Nou ik kan je vertellen dat zijn ze meestal niet. Wel zou ik mijn kleine hondjes appart zetten van de groterts als ik even weg ging. Zeker het eerste jaar. Dat heb ik hier met mijn beide hondjes ook gedaan. Gewoon omdat ik er bang voor was dat ze gingen vechten als wij er niet bij waren. Nu weet ik zeker dat dit niet gaat gebeuren en zijn ze gewoon los in 1 ruimte.

Overigens zou ik ze wel gewoon in 1 ruimte houden maar dan de nieuwe in de bench en als je een mooie grote hebt is dat echt niet zielig hoor.

Een nieuwe hond in een bestaande roedel plaatsen is altijd spannend. groot of klein.

Ik merk aan alles wat je schrijft dat je jou honden erg goed kent dus veel succes vanavond.
Afbeelding
gevni havanezers
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Nanna schreef: Dwerghondjes hebben de neiging om pieperig te reageren en dat kan op vechthonden (op alle honden trouwens) als een enorme trigger werken,
Die van mij reageerd inderdaad op deze manier, afgelopen weekend is ze daardoor weer belaagd door een stafford :(:
bouvierpoedel schreef:
Ik heb toen haar nog een mail gestuurd met een praar vragen over het hondje. Kreeg een korte mail terug met dat er 3 wachtende voor mij waren en dat als deze niet door gaan weer met mij contact op zal nemen. Dit heeft ze niet gedaan.
Misschien dat je kan vragen waarom met die andere mensen niks is geworden.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

->Chanty<- schreef:
Nanna schreef: Dwerghondjes hebben de neiging om pieperig te reageren en dat kan op vechthonden (op alle honden trouwens) als een enorme trigger werken,
Die van mij reageerd inderdaad op deze manier, afgelopen weekend is ze daardoor weer belaagd door een stafford :(:
bouvierpoedel schreef:
Ik heb toen haar nog een mail gestuurd met een praar vragen over het hondje. Kreeg een korte mail terug met dat er 3 wachtende voor mij waren en dat als deze niet door gaan weer met mij contact op zal nemen. Dit heeft ze niet gedaan.
Misschien toch weer terug gekomen na plaatsing.????

Kleine hondjes en grote dat kan goed hoor.
Heb bijna 16 jaar lag een mini xsing Shih bij mijn bouviers gehad .
Was eerder zielig en gevaarlijk voor mijn bouviers dan voor haar.
Terwijl iedereen zei ahhhhhh wat zielig zo'n klein hondje bij van die grote lompe bouviers. :denken:
bouvierpoedel
Zeer actief

->Chanty<- schreef:
bouvierpoedel schreef:
Misschien toch weer terug gekomen na plaatsing.????

Kleine hondjes en grote dat kan goed hoor.
Heb bijna 16 jaar lag een mini xsing Shih bij mijn bouviers gehad .
Was eerder zielig en gevaarlijk voor mijn bouviers dan voor haar.
Terwijl iedereen zei ahhhhhh wat zielig zo'n klein hondje bij van die grote lompe bouviers. :denken:
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Ik vind dr wel leuk!
En lang niet alle kleine dwerg hondjes zijn pieperig ;) Dat heb je met zelf bij mij ook kunnen zien, ow pulchra is zo stoer ;) hihihi

Heeeeeeeeeeel veel suc6 en ik hoop dat het een klik is!!!
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Wat leuk paula...
Vriendin van me op dit forum (herejede) heeft 4 rotties en 1 JR super combi!
Die Poedel gaat vanzelf zich aanpassen qua gedrag als een staff.... wie wil nou niet zo'n stoere staff zijn? :smile:

Succes ik duim voor je!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Het gaat niet over dwerg hondjes maar over dwerg poedels. Een terrier is toch wel wat anders dan een gezelschapshondjes. En ja er zijn mensen die chihuahua's en staffords samen hebben. Als je goed oplet dan weet je ook dat ze regelmatig geplet worden, of "per ongeluk" doodgebeten, een hernia gemept etc.
Het gaat niet alleen om de combi grote hond met kleinere hond want er zijn genoeg van dat soort combinaties te bedenken die gewoon goed gaan. Tyra is ook maar 37 cm hoog en daar komt straks een grote akita reu bij. Het gaat erom wat voor honden je combineert en daar moet je goed opletten. Er zullen toch ook grote poedel herplaatsers zijn? Ik denk dat dat veel leuker is voor je huidige honden en voor de nieuwe hond. Kunnen ze ten minste ook rustig spelen samen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Valerie schreef:Het gaat niet over dwerg hondjes maar over dwerg poedels. Een terrier is toch wel wat anders dan een gezelschapshondjes. En ja er zijn mensen die chihuahua's en staffords samen hebben. Als je goed oplet dan weet je ook dat ze regelmatig geplet worden, of "per ongeluk" doodgebeten, een hernia gemept etc.
Het gaat niet alleen om de combi grote hond met kleinere hond want er zijn genoeg van dat soort combinaties te bedenken die gewoon goed gaan. Tyra is ook maar 37 cm hoog en daar komt straks een grote akita reu bij. Het gaat erom wat voor honden je combineert en daar moet je goed opletten. Er zullen toch ook grote poedel herplaatsers zijn? Ik denk dat dat veel leuker is voor je huidige honden en voor de nieuwe hond. Kunnen ze ten minste ook rustig spelen samen.
Poedeltjes zijn niet zo heel kwetsbaar als datt het lijkt hoor.
En aan alles zit een risco.
2 grote honden kunnen elkaar ook een hernia of een gebroken poot bezorgen.
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Ooow dat kopje..

Super leuk joh..
Ik wens je heeeel veel succes en natuurlijk plezier voor vanavond.
Je zal wel al flink de zenuwen hebben..
Ben benieuwd hoe het afloopt.
Ik duim voor een leuk einde :ok:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Valerie schreef:Het gaat niet over dwerg hondjes maar over dwerg poedels. Een terrier is toch wel wat anders dan een gezelschapshondjes. En ja er zijn mensen die chihuahua's en staffords samen hebben. Als je goed oplet dan weet je ook dat ze regelmatig geplet worden, of "per ongeluk" doodgebeten, een hernia gemept etc.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik heb een RR gehad van ruim 45 kilo en een JR van 5 kilo en dat is ook goed gegaan hoor.
Het is inderdaad goed je honden in de gaten houden wat er onderling afspeelt :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:
Hier zou ik het ook niet aandurven met Charlie.
Pluis speelt regelmatig met een Poedeltje, meneer legt zich met zijn 45 kilo gestrekt op de grond en heeft een hoop pret met het kleine kereltje, dat al grommend/keffend/piepend om hem heen danst en probeert hem te imponeren :F:

Ligt denk ik dus helemaal aan hoe je honden zich gedragen naar kleintjes toe.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Spannend hoor! Veel plezier vanavond!
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Veel plezier !!
Mojuan
Zeer actief

->Chanty<- schreef:Ik heb een RR gehad van ruim 45 kilo en een JR van 5 kilo en dat is ook goed gegaan hoor.
Het is inderdaad goed je honden in de gaten houden wat er onderling afspeelt :wink:
En dat is absoluut de bedoeling, goed in de gaten houden.
Maar eerst vanavond afwachten, of het karakter wel kans van slagen heeft.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat leuk, veel succes vanavond :8):

Ik had tot 1,5 jaar geleden een westie bij 2 grote lompe labjes, ging prima hoor, sterker nog, madam westie was de baas en als ze onverhoopt een keer omver gerend werd, strafte ze de grote voor hun lompe respectloosheid, erg grappig om te zien :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Spannend, heel veel plezier! Volgens mij ken jij je honden meer dan goed genoeg om te weten of dit wel of niet gaat lukken samen :ok:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Mojuan
Zeer actief

Ik vind het zoooo spannend!
Want voor het grootste gedeelte hangt het nu al af van vanavond.
Ik weet met wat voor soort karakters het samen gaat of juist niet, en dat weet ik vanavond al voor een groot deel.
Ik hoop zo erg dat het een passend hondje is..... ooooh ik kan niet wachten joh!
bouvierpoedel
Zeer actief

Paulala schreef:Ik vind het zoooo spannend!
Ik weet met wat voor soort karakters het samen gaat of juist niet, en dat weet ik vanavond al voor een groot deel.
Ik hoop zo erg dat het een passend hondje is..... ooooh ik kan niet wachten joh!
Zou je honden 1 voorr 1 kennis laten maken.
voor het beest geen schrikken met 2 van die pitbuls :engel: .
En voor je honden dat ze niet gelijk in dezelfde energie gaan zitten.
Stukje wandelen mett de 1 en ddaarna met de ander en dan dde culub bij elkaar. :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief

Paulala schreef:Ik vind het zoooo spannend!
Zou je honden 1 voorr 1 kennis laten maken.
voor het beest geen schrikken met 2 van die pitbuls :engel: .
En voor je honden dat ze niet gelijk in dezelfde energie gaan zitten.
Stukje wandelen mett de 1 en ddaarna met de ander en dan dde culub bij elkaar. :ok:
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Ik vind het heel erg leuk voor je en hoop dat het helemaal klikt, zowel tussen jou en poedelke als tussen alle hondjes!

Ik vind het ook een hilarische combi in positieve zin, zoals iemand hier al opmerkte!

En jij kent je honden het best, dus ben ervan overtuigd dat je weet wat je doet en ook doet wat het beste is. :ok:

Veel plezier vanavond en ik ben erg benieuwd. Spannend hoor!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”