Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen ga ik haar ophalen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Re: Kon dat niet over een paar jaar?

Ongelezen bericht door Minhie »

Ben benieuwd, hoop dat het klikt met jullie. :ok:
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Wanneer gaan jullie kijken :mrgreen:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Als je er een ietwat onzeker staff teefje bij had willen gooien had ik :N: gedaan, maar denk dat deze poedelteef met hetgeen jij hier nu verteld best wel kans van slagen heeft. Hoop dat het allemaal goed gaat en dat het goed gaat komen, veel plezier in ieder geval met de voorbereidingen, kennismaking e.d. :cheer:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Waarom zie ik de advertentie niet :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

chrico schreef:Waarom zie ik de advertentie niet :mrgreen:
Omdat de eerste link niet goed werkt
http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... -koop.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Die wel :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Och wat een lief dametje om te zien. Ben benieuwd hoe het gaat met kennismaken en ik denk dat als je gevoel er goed bij is dat je het gewoon moet doen :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Waarschijnlijk ga ik morgen alvast langs om te kijken bij haar.
Als ik haar leuk vind, dan hoop ik woensdag de honden kennis te laten maken met elkaar.
Als dat allemaal goed gaat, dan wil mijn vriend haar eerst nog zien voordat we de beslissing maken.
Hij is doordeweeks nooit thuis, dus dat moet dan in het weekend plaats gaan vinden.

Ik denk heel de dag aan niets anders meer! :cheer:
:zweep:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

nou spannend. zo zie je maar dat je begint met nu kan het nog niet.. dan twijfel.. dingen op een rijtje zetten en nu ga je kijken..wat kan er in een paar weken gebeuren...ik hoop dat het goed gaat.. ze is erg leuk....
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Wat spannend en waarom ook niet. Straks loop je de hond mis. En zelf weet je het beste wat wel of niet kan bij jouw thuis.
Daar kunnen wij niet over oordelen.

Het is wel een droppie hoor. en ik moet zeggen ik vind de combi met je huidige honden hilarisch en dat is echt positief bedoeld.
Mojuan
Zeer actief

Turbo! schreef: en ik moet zeggen ik vind de combi met je huidige honden hilarisch en dat is echt positief bedoeld.
Ik denk dat (als alles doorgaat) mensen op straat ook wel vreemd zullen staan kijken.
Ik vind het een supergave combi om eerlijk te zijn :E:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:ok: Ik hoop dat alles goed gaat, zou erg leuk zijn!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou zelf voor een wat grotere poedel gaan, maar wel heel veel succes :wink:
Mojuan
Zeer actief

De grote poedel staat nog altijd op mijn wensenlijstje hoor.
Maar voor nu kies ik voor een kleintje :I:
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Oh :I: Ik ben ook gek op poedels.
Maar de gok met mijn hond is veel te groot :S:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Ondanks mijn kritische nooit hoop ik uiteraard ook dat mocht de klik er zijn het heel goed gaat. :wink:
Ook ik zou echt geen kleine poedel bij staffords zetten, zou veels te bang zijn dat ze stuk gaat :mrgreen:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Denise. schreef:Ondanks mijn kritische nooit hoop ik uiteraard ook dat mocht de klik er zijn het heel goed gaat. :wink:
Ook ik zou echt geen kleine poedel bij staffords zetten, zou veels te bang zijn dat ze stuk gaat :mrgreen:
En je hebt zelf ook een grote bij een niet zo makkelijke hond?
Afbeelding
gevni havanezers
Valerie
Zeer actief

blacky schreef:
Denise. schreef:Ondanks mijn kritische nooit hoop ik uiteraard ook dat mocht de klik er zijn het heel goed gaat. :wink:
Dus? Een akita is iets compleet anders dan een stafford :19: Ik wandel ook regelmatig met Denise en een van haar honden. Met Jigzy en Nova gaat het ook niet goed want als ik niet oplet dan mept ze haar zo een hernia. Dat heeft meer te maken met haar drukke gedrag en het niet onder controle hebben van haar eigen kracht. Dat is dus nog niet eens vanuit agressie.
Supernova
Zeer actief

blacky schreef:
Kenzo is totaal niet vergelijkbaar met een stafford.
Mojuan
Zeer actief

Onze honden zijn heel lief en voorzichtig met kleinere hondjes.
Julia speelt altijd met een Westie teefje van een vriendin van mij, en dat is ook een kleintje.
Ze gaat dan heel lief naast haar liggen en dan hapt de Westie in Julia's wangen, en slaat met haar pootjes in haar ogen etc.
Dat is zo'n schattig gezicht, en Julia is zo voorzichtig en zo lief met haar.
En Romeo is ook al zo lief met kleine hondjes, hij kwispelt naar ze, en soms gaat hij ook naast ze liggen en een beetje op zijn rug rollen en likjes geven enzo.
Hier in de tuin speelt die Westie ook met Room en Juul, dat is echt leuk om te zien.
Ze rent een beetje heen en weer, en speelt verstoppertje en dat rent dan om beurten een beetje achter elkaar aan, maar alles gebeurt voorzichtig, geen lompe potenwerk :neenee:
Met deze Westie hebben ze overigens een paar maanden in 1 huis gewoond, ging allemaal prima.

Ik heb net telefonisch een afspraak gemaakt voor morgen avond om 20u.
De eigenaresse vroeg aan me wat voor honden we hebben, dus ik zei een beetje aarzelend Amerikaanse Staffords.. gelukkig bleef ze positief!
Ze zei alleen maar: oh, dan ben je wel wat gewend! :E:

Ze heeft me alvast verteld dat er een nadeel zit aan het hondje, en dat is dat ze alles van tafel af jat.
Daarnaast moet ze momenteel heel nodig getrimd worden, want ze ziet er niet uit zei ze.
Ik zal het morgen wel zien, ik heb helemaal kriebels in mijn buik :tongue:

Ze woont ook nog eens niet al te ver hier vandaan, dus het is aan te lopen.
Dus als ik het hondje morgen nog steeds zo leuk vind, dan kan ik woensdag de honden kennis laten maken en dan mogen ze als het goed gaat even in de tuin spelen daar :ok:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

mijn amerikanen kunnen wel heel goed omgaan met kleine tere hondjes, zelf een chi zou ik er zo bij kunnen zetten. Ik vind ook wel een groot verschil zitten tussen vriendjes en huisgenoten, de laatste zien elkaar dagelijks en leren meestal erg snel met elkaar omgaan :wink: ook denk ik dat TS zelf wel in kan schatten of ze het aandurft of niet, ze gaat niet voor niks eerst alleen kijken. Daarnaast is het ene kleine hondje niet hetzelfde als de ander, en dat geld zeker ook voor de staff :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

heel veel succes. Iik hoop dat er een match is voor jullie allemaal :ok:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Mojuan
Zeer actief

Re: Morgen ga ik kijken!!!

Samen met de Westie
Afbeelding

Er wordt altijd heel wat afgelikt, gehapt en met pootjes in Julia's ogen geslagen

Helaas heb ik hier geen grotere versie meer van:
Afbeelding

Lig je lekker onder de tafel, komt er een woeste Westie op je af gestormd hahaha
Laatst gewijzigd door Mojuan op 02 mei 2011 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacky_
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Jacky_ »

Heel erg veel succes! Hopelijk klikt het met jullie en de honden!
15-03-2000 - 09-04-2013 We missen je grote vriend
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Bedenk wel dat kleine poedels heel snel weg kunnen schieten wat grote trigger kan zijn tot opjagen :wink:
Supernova
Zeer actief

monky555 schreef:mijn amerikanen kunnen wel heel goed omgaan met kleine tere hondjes, zelf een chi zou ik er zo bij kunnen zetten. Ik vind ook wel een groot verschil zitten tussen vriendjes en huisgenoten, de laatste zien elkaar dagelijks en leren meestal erg snel met elkaar omgaan :wink: ook denk ik dat TS zelf wel in kan schatten of ze het aandurft of niet, ze gaat niet voor niks eerst alleen kijken. Daarnaast is het ene kleine hondje niet hetzelfde als de ander, en dat geld zeker ook voor de staff :wink:
Ze kunnen het wel allemaal heel lief bedoelen, maar als staffordbaas weet jij natuurlijk ook dat ze wel degelijk heel erg sterk zijn.
Een ongeluk zit in een klein hoekje en poedeltje is zo stuk hoor. Daarnaast is niet elk klein hondje hetzelfde maar ze zijn wel allemaal klein :wink: Nogmaals, uiteraard hoop ik dat het helemaal goed gaat komen maar het is toch echt wel iets om rekening mee te houden.
Ook vind ik kleine en grote poedels best verschillen qua karakter, de kleintjes zijn toch snel angstige schijterds. Dus als je echt een grote poedel wil (zoals TS) dan is een kleine poedel wel een heel andere hond.
monky555
Zeer actief

Denise. schreef:
monky555 schreef:mijn amerikanen kunnen wel heel goed omgaan met kleine tere hondjes, zelf een chi zou ik er zo bij kunnen zetten. Ik vind ook wel een groot verschil zitten tussen vriendjes en huisgenoten, de laatste zien elkaar dagelijks en leren meestal erg snel met elkaar omgaan :wink: ook denk ik dat TS zelf wel in kan schatten of ze het aandurft of niet, ze gaat niet voor niks eerst alleen kijken. Daarnaast is het ene kleine hondje niet hetzelfde als de ander, en dat geld zeker ook voor de staff :wink:
Ze kunnen het wel allemaal heel lief bedoelen, maar als staffordbaas weet jij natuurlijk ook dat ze wel degelijk heel erg sterk zijn.
Een ongeluk zit in een klein hoekje en poedeltje is zo stuk hoor. Daarnaast is niet elk klein hondje hetzelfde maar ze zijn wel allemaal klein :wink: Nogmaals, uiteraard hoop ik dat het helemaal goed gaat komen maar het is toch echt wel iets om rekening mee te houden.
Ook vind ik kleine en grote poedels best verschillen qua karakter, de kleintjes zijn toch snel angstige schijterds. Dus als je echt een grote poedel wil (zoals TS) dan is een kleine poedel wel een heel andere hond.
iza was een schijterd 1ste klas, sonja wilde bijvb. 1st amy zien hoe zij met de pups omging. En is daarna iza komen brengen om te zien hoe monky ermee omging, als zij had getwijfeld had ik iza niet gehad :wink: iza was echt een kleine tere schijtbak, en nu is ze kwa uiterlijk en kracht nog steeds de minste, maar mijn rott laat ze alle hoeken van de kamer zien (die heeft dat soms ff nodig :mrgreen: ) en is ze de beste vriendinnetjes net amy. Natuurlijk weet ik hoeveel kracht ze hebben, hun alleen niet :ok: ik had toen geen beter ras kunnen bedenken als een peruaan en zelfs een kleintje zou ik er zo bij zetten.
Afbeelding

Valerie
Zeer actief

monky555 schreef:
Denise. schreef:
iza was een schijterd 1ste klas, sonja wilde bijvb. 1st amy zien hoe zij met de pups omging. En is daarna iza komen brengen om te zien hoe monky ermee omging, als zij had getwijfeld had ik iza niet gehad :wink: iza was echt een kleine tere schijtbak, en nu is ze kwa uiterlijk en kracht nog steeds de minste, maar mijn rott laat ze alle hoeken van de kamer zien (die heeft dat soms ff nodig :mrgreen: ) en is ze de beste vriendinnetjes net amy. Natuurlijk weet ik hoeveel kracht ze hebben, hun alleen niet :ok: ik had toen geen beter ras kunnen bedenken als een peruaan en zelfs een kleintje zou ik er zo bij zetten.
En Iza weegt nu 6 kg? Nee he die is wel wat groter dan een dwergpoedel :19:
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:Ik hoop dat het allemaal goed uit gaat pakken.
Ik zou alvast mijn tere dwerghondje niet aan iemand meegeven die staffords heeft...heeft een kennis van me ooit gedaan met een ruwhaar dwergteckelpuppy en die lag de volgende dag al aan stukken door het huis. Dwerghondjes hebben de neiging om pieperig te reageren en dat kan op vechthonden (op alle honden trouwens) als een enorme trigger werken, zéker in hun eigen territorium.
Ik had in jouw geval gekozen voor een grote poedel.
Ik weet wat je bedoelt, en ik weet waar ik allemaal op moet letten :ok:
Ik vind het heel lief dat je zo bezorgd bent, maar we weten heel goed wat we doen.
Ze gaat ook echt alleen maar mee als het goed klikt en onze honden goed op het hondje reageren.
Dus net zoals met het Westie teefje, dat gaat perfect.
Haar alleen thuis laten met Room en Juul zou ik absoluut niet durven, je weet maar nooit wat er dan gebeurt.
Dus dan zou ze bijvoorbeeld boven kunnen blijven, in de bench vind ik dan ook weer zo sneu, is alleen maar voor in het begin wel handig.
monky555
Zeer actief

nee geen 6 kg maar wat dacht je dat ze woog toen ik haar kreeg??, en het verschil in karakter en omgang :19:
Afbeelding

Valerie
Zeer actief

monky555 schreef:nee geen 6 kg maar wat dacht je dat ze woog toen ik haar kreeg??, en het verschil in karakter en omgang :19:
Dat is niet hetzelfde want Iza groeit op als een grotere volwassen teef terwijl dit dwergpoedeltje altijd 5x kleiner zal zijn dan de rest, en ook springeriger en pieperiger.

Paula, een westie is misschien ook klein maar een stuk minder angstig en kwetsbaar dan een poedeltje :19: ik vind ze kwa karakter niet echt gelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”