Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

goed zo vent

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

goed zo vent

Ongelezen bericht door kiki78 »

Gisteren tijdens de wandeling op de hei Daan kwijt geraakt. Stom stom stom. Ik liep te kletsen en had nog achterom gekeken en zag dat Daan achter een vrouw liep. Ik liep al pratend door en vlak voor dat we het fietspad over zouden steken kijk ik nog een keer achterom en geen Daan. K.t die vrouw is een ander pad in gegaan en Daan is gewoon achter haar benen aangelopen. Snel via het brede pad de richting in gelopen die de vrouw was gegaan. Gelukkig zag al vrij snel een donkere vlek tussen de hei staan dus al roepend en klappend in mijn handen die kant op gelopen. Ik zag aan Daan dat hij me echt kwijt was en hij wilde al de ander kant op gaan om mij te zoeken dus maar even een sprintje getrokken en nog harder in mijn handen geklapt. Gelukkig hoorde hij me toen wel en kwam naar me toe gerent, helemaal gelukkig dat hij me zag.

Vandaag tijdens de vaste zondagochtend wandeling bleef hij pal achter me lopen. Hij was er duidelijk ook van geschrokken gisteren en hield mij heel goed in de gaten. Normaal sluit hij achter de laatste benen aan en trippelt daar de hele wandeling mee. Bij elke kruising extra opgelet of hij er nog wel was. Ik moet meer rekening gaan houden met hem, hij wordt wat doof en zijn zicht wordt ook wat minder. Bij harde wind of andere bijgeluiden hoort hij niet meer goed waar het geluid vandaan komt. Ik hoefde nooit zo op hem te letten aangezien hij altijd mee trippelt. Mijn ventje wordt duidelijk een dagje ouder en ik ben zo trots op hem.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief

Re: goed zo vent

Inge O schreef:hoe oud is daan?
Daan is in maart 13 geworden.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief

Re: goed zo vent

Inge O schreef:
kiki78 schreef:
Inge O schreef:hoe oud is daan?
Daan is in maart 13 geworden.
ahh, ja, dan was mijn cairntje ook al doof :wink: .

gelukkig heeft ze het - doof en wel - daarna nog 4 jaar uitgehouden, hopelijk lukt dat daan ook :ok: .
Ik hoop ook dat hij nog een paar jaartjes mee gaat maar in mijn achterhoofd hou ik wel dat hij ook zomaar weg kan gaan vallen. Hij is gelukkig nog niet helemaal doof maar ik moet er wel duidelijk meer rekening mee gaan houden.

Donderdag gedroeg hij zich weer als een pup. Ik was even boven en toen ik beneden kwam was hij een volle wcrol aan het doden. Het sneeuwde wcpapiersnippers in de woonkamer. Hij had de grootste lol.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”