Hebben jullie dat ook?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vind je mensen leuker als je weet dat ze een hond hebben?
Moderator: moderatorteam
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Vind je mensen leuker als je weet dat ze een hond hebben?
Ik merk dat vaak bij mezelf, dat ik mensen anders bekijk als ik weet dat ze een hond hebben. Slaat natuurlijk eigenlijk nergens op
. Toch zegt het natuurlijk wel iets over iemand en ik heb vaak het idee dat ik makkelijker contact heb met mensen die een hond hebben of in ieder geval honden leuk vinden. Zelfde geldt andersom, als iemand pieperig over honden doet, vind ik diegene gelijk minder leuk
. En als ik op een vreemde plek ben, voel ik me meteen 10 keer meer op mijn gemak als er een hond rondloopt (bijvoorbeeld bij een sollicitatie of zo).
Hebben jullie dat ook?
Hebben jullie dat ook?
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
29996D
Re: Vind je mensen leuker als je weet dat ze een hond hebben
Ja, want dan heb je toch al en grote overeenkomst en meer dan voldoende gespreksstof!
Ik zit ook regelmatig met collega's die honden hebben over honden te babbelen.
Ik zit ook regelmatig met collega's die honden hebben over honden te babbelen.
-
tineke
Nee ik heb dat totaal niet ,het maakt me echt niets uit.
Ze mogen honden niks aan vinden ,en als ze dan op bezoek komen dan ben ik ook best bereid ze even weg te sluiten als ze ze eng vinden of bang van ze zijn.
Ieder zijn hobby en liefhebberijen toch
daar komt bij ik ken zat honden baasjes die ik niet om me heen zou kunnen verdragen 
Ze mogen honden niks aan vinden ,en als ze dan op bezoek komen dan ben ik ook best bereid ze even weg te sluiten als ze ze eng vinden of bang van ze zijn.
Ieder zijn hobby en liefhebberijen toch
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Niet leuker, maar bij kennismaking heb je wel gelijk veel gespreksstof.
Heb dat ook met mensen die paarden hebben of gewoon rijden op een manege. Het breekt het ijs makkelijker als je allebei veel over iets te vertellen hebt.
Heb dat ook met mensen die paarden hebben of gewoon rijden op een manege. Het breekt het ijs makkelijker als je allebei veel over iets te vertellen hebt.
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Ja, maar ik heb ook een heel klein moment dat ik denk: ah, jij bent ook van de club. Ik denk wel dat het hebben van een hond vaak iets over mensen zegt. Wat precies weet ik alleen niet
.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
tineke
Ik ben dan zeker niet zo van de clubjes,het hebben van een hond maakt een mens voor mij niet leuker of interessanter,en gespreksstof heb ik sowieso nooit een gebrek aanStrega schreef:Ja, maar ik heb ook een heel klein moment dat ik denk: ah, jij bent ook van de club. Ik denk wel dat het hebben van een hond vaak iets over mensen zegt. Wat precies weet ik alleen niet.
- Nonsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier en Chinese naakthond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
nee heb ik ook niet... wel veel van mijn vrienden hebben dieren, maar niet allemaal..
Dieren zijn vrienden voor het leven, laten wij mensen dat ook voor hun zijn!

www.nonsyszoo.come2me.nl
www.nonsyschins.come2me.nl

www.nonsyszoo.come2me.nl
www.nonsyschins.come2me.nl
-
Angelique.
nee, ik vind mensen leuk of niet heeft niks te maken met of ze een hond hebben.
-
chrico
- Zeer actief
Nee niet echt. De meeste mensen die wij kennen hebben geen honden en hebben toch genoeg gespreksstof. Wel is het soms makkelijk als je mensen leert kennen want dan heb je direct al iets waar je over kan praten of mensen gebruiken de honden om een gesprek te beginnen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik heb dat niet per-se met honden. maar wel met dieren en de natuur in het algemeen.
mensen die niks met dieren of de natuur hebben, tja, dan klikt het vaak minder. niet dat je er geen leuk gesprek mee kunt hebben, maar toch zullen het niet zo snel goede vrienden worden. de interesses liggen vaak elders.
mensen die niks met dieren of de natuur hebben, tja, dan klikt het vaak minder. niet dat je er geen leuk gesprek mee kunt hebben, maar toch zullen het niet zo snel goede vrienden worden. de interesses liggen vaak elders.
-
Wilm@
Tijdens het uitlaten leer je natuurlijk mensen kennen die honden hebben. Maar dit wil niet zegen dat ik dan alle mensen die ik tegenkom tijdens het uitlaten leuk vind?
Mijn beste vriendin heeft geen hond/dier en zal er ook nooit eentje nemen. Daarom vind ik haar echt niet minder leuk.
Mijn beste vriendin heeft geen hond/dier en zal er ook nooit eentje nemen. Daarom vind ik haar echt niet minder leuk.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
tineke schreef:Nee ik heb dat totaal niet ,het maakt me echt niets uit.
Ieder zijn hobby en liefhebberijen tochdaar komt bij ik ken zat honden baasjes die ik niet om me heen zou kunnen verdragen
Zou mijzelf toch wel een beetje eng en bekrompen gaan vinden als dat de criteria is om relatie's aan te gaan.
Mijn honden zijn een onderddeel van mijn leven ,maar niet mijn leven.
Juist leuk om mensen te ontmoeten die mijlen ver van mij afstaan .
Word er bij mensen meestal gestoord van als ze niets anders kunnen lullen/denken dan over honden.
Honden haters zijn hier ook gewoon welkom hoor of mensen die een hekel aan mijn rassen hebben.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Dit dus.Nuyvilaq schreef:nee, ik vind mensen leuk of niet heeft niks te maken met of ze een hond hebben.
En ik ken ook hondenmensen van wie ik niks moet hebben.

Groetjes,
Sandra
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee maakt me niks uit. Heb ook niet echt trek om alleen maar over honden te ouwehoeren.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maakt me niet zoveel uit, er is altijd wel wat om over te praten.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Nee dat maakt voor mij helemaal niks uit. Ik vind zat mensen leuk die geen hond hebben, net zoals ik ook vrienden met honden heb. En ik ken ook mensen die een hond hebben die ik helemaal niet leuk vind. Of ik vind de hond wel leuk maar de persoon niet.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Nee, een van mijn liefste en helaas overleden vriendinnen had niets met honden.
Ik kan alleen weinig met mensen die echt laten merken dat ze een afkeer van dieren hebben, dan merk ik dat ik me automatisch terug ga trekken.
Ik kan alleen weinig met mensen die echt laten merken dat ze een afkeer van dieren hebben, dan merk ik dat ik me automatisch terug ga trekken.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ik ken in het echte leven meer mensen zonder hond dan met, geloof ik. Dus ik selecteer er blijkbaar niet op.
Vind het wel prettig dat mijn vrienden/kennissen/familieleden mijn honden leuk vinden. (Of ze doen alsof!
)
Vind het wel prettig dat mijn vrienden/kennissen/familieleden mijn honden leuk vinden. (Of ze doen alsof!
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Leuker is een groot woord. Ook tussen hondenbezitters zitten domme mensen.
Ik vind het wel prettig als mijn vrienden en kennissen honden hebben. Die weten toch wat beter wat je bedoelt, waarom je huis niet altijd schoon is, waarom je kleding niet haarloos is en je kunt zo lekker met ze beppen over die beesten. Uiteraard praat ik niet altijd over honden, maar toch.
Nu ik zo nadenk zoek ik mijn vrienden blijkbaar ook wel uit tussen de hondenbezitters. Van terriërs, wetters, herders, griekse mixjes en poedels tot tatra's, vrijwel iedereen met wie ik omga heeft 1 of meer honden.
Ik vind het wel prettig als mijn vrienden en kennissen honden hebben. Die weten toch wat beter wat je bedoelt, waarom je huis niet altijd schoon is, waarom je kleding niet haarloos is en je kunt zo lekker met ze beppen over die beesten. Uiteraard praat ik niet altijd over honden, maar toch.
Nu ik zo nadenk zoek ik mijn vrienden blijkbaar ook wel uit tussen de hondenbezitters. Van terriërs, wetters, herders, griekse mixjes en poedels tot tatra's, vrijwel iedereen met wie ik omga heeft 1 of meer honden.
-
Muk
Nee, dat heb ik niet. Onder hondenbezitters zitten (net zoals onder niet-hondengbezitters) de meest vreselijke figuren.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
NouMuk schreef:Nee, dat heb ik niet. Onder hondenbezitters zitten (net zoals onder niet-hondengbezitters) de meest vreselijke figuren.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Nee, maar als je ze niet kent is het wel fijn om inderdaad gespreksstof te hebben. Dat vind ik soms erg moeilijk hihi.
Maar verder maakt het niet me niet uit, mijn mama houdt helemaal niet van honden en vind haar toch lief
Maar verder maakt het niet me niet uit, mijn mama houdt helemaal niet van honden en vind haar toch lief

- Kelev de oude
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising
Strega vroeg;
Wanneer ik per ongeluk even op het fietspad loop, wensen mensen mij zomaar alle mogelijke ziektes toe.
Vroeger dacht ik dat honden, door hun vrolijke aard, nog wel eens een kalmerende invloed op hun mensen konden uitoefenen. Niets is minder waar. De mensen worden er juist agressiever van. Kijk maar eens in het topic; "ik haat herders".
Ik heb eens in een overmoedige bui een hondententoonstelling bezocht. Nergens zag ik zoveel afgunst, haat en nijd, corruptie zwendel en bedrog, als juist daar.
Je zou haast gaan denken dat die mensen daar niets met elkaar gemeen hadden, of dat honden in de mens nu juist het slechtste naar boven brengen
Al duizenden jaren geeft de hond de mens het goede voorbeeld op het gebied van loyaliteit en trouw. Heeft dat ook maar iets uitgehaald? Welnee...Waarom zitten die asiels dan zo vol?
Er zijn erg veel honden in ons land. Een enkele komt wel eens in het nieuws omdat hij een MENS gebeten heeft. Meestal komt de Telegraaf wel met sappige details, plus de aanbeveling dat type hond uit te roeien, en als dat onuitvoerbaar blijkt dan toch tenminste te muilkorven, en kort aan te lijnen.
Je moet die berichten echt zoeken tussen de verslagen van moord, verkrachting, vechtpartijen pedofilie, roof, bedrieglijke bankbreuk, flessentrekkerij en andere kleine vergrijpen, begaan door mensen aan hun eigen soortgenoten. (Allemaal goed voor 48 uur dienstverlening)
U had het al begrepen natuurlijk. Ik houd mijn roedelgenoten op veilige afstand. De meesten van hen zijn niet aardig, en als ze wel aardig zijn moet je dubbel uitkijken. Dan zijn zij vaak arglistig en onbetrouwbaar. Helemaal als ze een hond hebben.
Op mijn dagelijkse wandelingen kom ik veel honden tegen. Zij zijn vaak in gezelschap van loslopende onopgevoede mensen. (Meer dan 80% van de honden heeft zijn mensen niet onder controle)Vind je mensen leuker als je weet dat ze een hond hebben?
Wanneer ik per ongeluk even op het fietspad loop, wensen mensen mij zomaar alle mogelijke ziektes toe.
Vroeger dacht ik dat honden, door hun vrolijke aard, nog wel eens een kalmerende invloed op hun mensen konden uitoefenen. Niets is minder waar. De mensen worden er juist agressiever van. Kijk maar eens in het topic; "ik haat herders".
Ik heb eens in een overmoedige bui een hondententoonstelling bezocht. Nergens zag ik zoveel afgunst, haat en nijd, corruptie zwendel en bedrog, als juist daar.
Je zou haast gaan denken dat die mensen daar niets met elkaar gemeen hadden, of dat honden in de mens nu juist het slechtste naar boven brengen
Al duizenden jaren geeft de hond de mens het goede voorbeeld op het gebied van loyaliteit en trouw. Heeft dat ook maar iets uitgehaald? Welnee...Waarom zitten die asiels dan zo vol?
Er zijn erg veel honden in ons land. Een enkele komt wel eens in het nieuws omdat hij een MENS gebeten heeft. Meestal komt de Telegraaf wel met sappige details, plus de aanbeveling dat type hond uit te roeien, en als dat onuitvoerbaar blijkt dan toch tenminste te muilkorven, en kort aan te lijnen.
Je moet die berichten echt zoeken tussen de verslagen van moord, verkrachting, vechtpartijen pedofilie, roof, bedrieglijke bankbreuk, flessentrekkerij en andere kleine vergrijpen, begaan door mensen aan hun eigen soortgenoten. (Allemaal goed voor 48 uur dienstverlening)
U had het al begrepen natuurlijk. Ik houd mijn roedelgenoten op veilige afstand. De meesten van hen zijn niet aardig, en als ze wel aardig zijn moet je dubbel uitkijken. Dan zijn zij vaak arglistig en onbetrouwbaar. Helemaal als ze een hond hebben.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik kan me er net zo goed dood aan ergeren. Het is maar net hoe ze zijn en hoe ze met een hond omgaan
Ik kan meestal wel wat minder goed opschieten met mensen die een hekel aan honden hebben. Dat heeft dan niet zoveel met honden te maken, maar meestal met de redenen die worden aangevoerd voor de afkeer van honden.
Zeikerds zijn het meestal, mensen die een hekel aan honden hebben.
Ik kan meestal wel wat minder goed opschieten met mensen die een hekel aan honden hebben. Dat heeft dan niet zoveel met honden te maken, maar meestal met de redenen die worden aangevoerd voor de afkeer van honden.
Zeikerds zijn het meestal, mensen die een hekel aan honden hebben.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Ligt er aan, als het vreemden zijn en je hoort dat ze een hond hebben heb je gelijk een overeenkomst. Maar als je ze al wat langer kent of mee gepraat hebt en je hoort hoe hun bijvoorbeeld met de hond om gaan dan vind ik ze miss juist veel minder leuk 

- Jaap*
- Zeer actief
Ja. Mensen die wel graag een hond willen, maar vinden dat het niet leuk is voor een hond in hun situatie vind ik juist weer sympathiek. Maar die klagers die een hékel aan honden hebben, om wat voor reden dan ookNanna schreef:Iedere reden om géén hond te willen is in mijn ogen valide hoor.Jaap* schreef:Zeikerds zijn het meestal, mensen die een hekel aan honden hebben.
Ik ken best mensen die fulltime werken en dat een prima reden vinden om geen hond te nemen, ben ik helemaal met ze eens zelfs.
Maar als de reden "ja, mijn man wil dólgraag een hond maar dan wordt mijn spierwitte vloerbedekking misschien vies" is, heb ik al gevreten en gezopen. Dan vind ik de reden nog steeds valide hoor, hou me tegoede, maar de persoon in kwestie maar een grote zeikspeun.
Nouja, of je moet er doodsbang voor zijn, dat accepteer ik dan nog
-
tineke
Oh ja dat is mij eigenlijk nog nooit opgevallen.Mit schreef: Ook tussen hondenbezitters zitten domme mensen.
Ik wil dus graag namen
- Jaap*
- Zeer actief
Wij komen, vooral op vakantie, wel eens mensen tegen die hun hond hebben thuisgelaten en onze hond dan even willen kroelen als surrogaat. Dat vind ik wel altijd sympathieke mensen.
Of oude mensen die geen hond meer hebben en elke passerende hond aangrijpen om even weer met een hond te zijn.
Echte hondenmensen.
Of oude mensen die geen hond meer hebben en elke passerende hond aangrijpen om even weer met een hond te zijn.
Echte hondenmensen.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Als antwoord op je vraag: nee, niet echt.
Maar, ik denk wel dat mensen die niks met honden hebben sneller "minder leuk" gevonden worden door mensen met een hond. Dat komt niet zozeer door het feit of ze er één hebben of niet, maar meer door hun omgang met honden.
Als de vraag dan is, vind je mensen die met honden om kunnen gaan leuker, dan is mijn antwoord ja.
Maar, ik denk wel dat mensen die niks met honden hebben sneller "minder leuk" gevonden worden door mensen met een hond. Dat komt niet zozeer door het feit of ze er één hebben of niet, maar meer door hun omgang met honden.
Als de vraag dan is, vind je mensen die met honden om kunnen gaan leuker, dan is mijn antwoord ja.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Heb je even?tineke schreef:Oh ja dat is mij eigenlijk nog nooit opgevallen.Mit schreef: Ook tussen hondenbezitters zitten domme mensen.
Ik wil dus graag namen![]()
![]()