Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom nou toch
Moderator: moderatorteam
- Arline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Waarom nou toch
Ik vind het ook echt pup en jonge honden gedrag. Fenja was een behoorlijke poep en straatvreter als pup. Nu niet meer.
Heel zelden moet ik nog wel eens opletten als ze de bosjes inloopt, want dan weet ik dat ze iets te vreten ruikt. Een 'uhuh' is dan wel voldoende.
Heel zelden moet ik nog wel eens opletten als ze de bosjes inloopt, want dan weet ik dat ze iets te vreten ruikt. Een 'uhuh' is dan wel voldoende.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Poep is vies vind Noah
Behalve mensenpoep, daar gaat ze echt de bosjes voor in! kattenpoep weet ik eigenlijk niet, volgens mij nog niet geproefd
Vanaf pups af aan heeft ze nooit poep gegeten gelukkig
- Kelev de oude
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising
Dat hoort een hond ook te doen. Vaak is het voedsel dat zij uitbraken gewoon vers, en hebben zij in één keer de maag wat overladen. Dan doen zij die maaltijd op hun gemak nog even over.sTefaniA schreef:Godzijdank lust Diesel geen stront. Hij moet en zal wel zijn eigen kots opeten.
Daarom ruim ik het nooit direct op. Dat doet de hond zelf wel.
Behalve wanneer hij echt ziek is. Maar dan is het braaksel ook meteen bedorven en stinkt het.
Dat zal een hond dan ook niet opeten.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Hij eet het ook terug op als hij ziek is. Hij heeft nu al een aantal keren gal gespuugd en dat wil hij ook niet achterlaten.Kelev de oude schreef:Dat hoort een hond ook te doen. Vaak is het voedsel dat zij uitbraken gewoon vers, en hebben zij in één keer de maag wat overladen. Dan doen zij die maaltijd op hun gemak nog even over.sTefaniA schreef:Godzijdank lust Diesel geen stront. Hij moet en zal wel zijn eigen kots opeten.
Daarom ruim ik het nooit direct op. Dat doet de hond zelf wel.
Behalve wanneer hij echt ziek is. Maar dan is het braaksel ook meteen bedorven en stinkt het.
Dat zal een hond dan ook niet opeten.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik vind het ranzigNanna schreef:sTefaniA schreef:Hij heeft nu al een aantal keren gal gespuugd en dat wil hij ook niet achterlaten.Hij heeft de oorlog zeker nog meegemaakt
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
sTefaniA schreef:Ik vind het ranzigNanna schreef:sTefaniA schreef:Hij heeft nu al een aantal keren gal gespuugd en dat wil hij ook niet achterlaten.Hij heeft de oorlog zeker nog meegemaakt
eerst een lekkere hoop schuim eruit gooien en het dan terug willen opeten, met lange tanden. Hij gromt dan ook naar me als ik in de buurt van zijn dessert kom. Bah.
Ach, stront eten vind ik toch altijd nog wel viezer.
Bijou had een poosje terug haar brokjes uitgekotst ze heeft ze gewoon weer opgegeten hoef ik het tenminste niet op te ruimen want dat vind ik pas ranzig.
En niet elke hond leert het poep eten af, Jarah loopt de hele weg naar het bos poep te zoeken, als ik stevig doorloop dan moet ze ineens plassen op een plek waar vlakbij een drol ligt, bijdehandje.
Nu ligt er veel etensafval van het barbequen in het bos dus nu zoekt ze vlees en afgekloven botjes.
Echt waar als we naar huis of naar het bos lopen zijn ze altijd aangelijnd en Jarah loopt dan de hele tijd met haar neus over de grond om te kijken of ze niks mist aan lekkers. Een keer liep ze zo tegen een lantaarnpaal op omdat ze niet voor zich kijkt.
Bij alles wat ze op straat ziet liggen moet ze kijken of het naar binnen kan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Pompidou krijgt op dit moment Lotgering te eten als maaltijd, en soms doet ze alsof ze geen honger heeft. Als mevrouw dan buiten komt, gaat ze spontaan op zoek naar de brokken drollen van de anderen...
Ja ik vind het ook ranzig, maar het gene wat ik er aan doe is gewoon elke keer als de honden gepoept hebben de tuin gelijk opruimen, op die manier heeft ze de minste kans, behalve als ik misschien een drol over het hoofd heb gezien, zoals vanavond laat, en toen had ze dus volgens haar weer de ultieme traktatie te pakken.
Lune heeft dit ook gedaan als pup, nadat ze een jaar was geweest is dat over gegaan, dus ik heb nog steeds goede hoop.
Ja ik vind het ook ranzig, maar het gene wat ik er aan doe is gewoon elke keer als de honden gepoept hebben de tuin gelijk opruimen, op die manier heeft ze de minste kans, behalve als ik misschien een drol over het hoofd heb gezien, zoals vanavond laat, en toen had ze dus volgens haar weer de ultieme traktatie te pakken.
Lune heeft dit ook gedaan als pup, nadat ze een jaar was geweest is dat over gegaan, dus ik heb nog steeds goede hoop.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Nanna schreef:Prachtige woordkeuze, in dit verbandP!nki schreef: Lune heeft dit ook gedaan als pup, nadat ze een jaar was geweest is dat over gegaan, dus ik heb nog steeds goede hoop.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Otto doet het ook niet meer sinds hij pakweg een jaar oud was.
Toen ie nog pup was stond de kattenbak naast de achterdeur, toen was het na elke keer uitlaten even lekker snacken in de kattenbak. Die heb ik toen maar boven neergezet. Pups moeten er immers zeer regelmatig even uit.
Wel eet hij af en toe (inderdaad niet als hij ziek is of als het gal is) zijn eigen kots en als er nog wat lekkers in zit, dweilt hij ook de kost van de dames poes op
Ik vind het zeer onsmakelijk, maar ik vind het toch ook wel handig 
Toen ie nog pup was stond de kattenbak naast de achterdeur, toen was het na elke keer uitlaten even lekker snacken in de kattenbak. Die heb ik toen maar boven neergezet. Pups moeten er immers zeer regelmatig even uit.
Wel eet hij af en toe (inderdaad niet als hij ziek is of als het gal is) zijn eigen kots en als er nog wat lekkers in zit, dweilt hij ook de kost van de dames poes op

Groetjes,
Sandra
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Nou ja, weet je, ik kan mij gewoon nooit zo snel druk maken wat betreft de honden.laeken schreef:Volgens mij gaat het alleen bij hele gekke honden en honden die er aandacht voor krijgen niet over. Eva deed niks dan poepjes eten. Van vosjes, konijnen, ganzen, meerkoeten, paarden, katten, mensen en ga zo door. Alleen hondenpoep at ze niet gelukkig. Maar laat zij nu net een hond zijn die echt zelden tot nooit nog poep eet. Ze haalt er bijna haar neus voor op. Cleo eet nog wel eens een ganzen of konijnenpoepje. Maar ik ga daar echt niet wakker van liggen of iets aan doen. Ben wel gek.Cash schreef:Cash vrat als pup/jonge hond ook stront. Ook dat van zichzelf was schijnbaar erg smakelijk.
Heb daar vrij weinig aangedaan, behalve hem proberen niet in die gelegenheid te brengen maar soms was hij gewoon ook sneller.
Bij Cash is het vanzelf overgegaan. Hij eet nu nooit meer stront.
Hier vreten ze heus ook weleens een stukje paardendrol, nou tsja, jammer dan.
En dat heb ik met veel meer dingen zo. Hera mag graag rollen in 'iets', ik sta erbij en kijk ernaar.... 't boeit me echt niks.
Ik vind het dan zelfs nog wel schattig hoe ze als een gek ligt te krullen van genot op de grond en als een gek haar nek erdoor heen probeert te wrijven.
Net als dat sommige mensen hysterische worden als hun hond in een modderplas gaat liggen.
Ik wil graag relaxed wandelen en mijn honden mogen doen en laten wat ze willen. Zolang ze maar bij 'hier' voor mijn neus staan, mensne met rust laten en adnere honden niet opvreten vind ik allang heel veel best.

Cash v Heiligental en Flow.
- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
Toen Boomer overstapte op ander voer (kvv) begon hij de drollen ook interessanter te vinden. Ik heb gewoon geen aandacht eraan gegeven en ben door gelopen, nu loopt hij zo door. Gelukkig! TOen hij klein was (10 weken of zo) toen at hij ze wel, maar dat was snel genoeg over, want ik zorgde dat hij de kans niet meer kreeg.. Nu heb ik het idee dat hij er geen behoefte aan heeft.. Gelukkig... Ik vind het niet erg dat hij het doet, maar wel als hij daarna besluit dat ie mij een kusje wil geven.. Jugh 
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik ken iemand die het zijn hond ook zo dachtNanna schreef:De overbuurvrouw heeft het haar hond met een TT afgeleerd. Naar een drol lopen mocht, snuffelen ook, maar de bek openen was een tik in de nek.
Na 2x begreep de hond het. Ze loopt nu met een boogje om die enge klaarblijkelijk elektrische drollen heen
Ik ben bang dat ik het ook zo aan zou pakken, ik vind stront vreten werkelijk te smerig voor woorden.
Bij jouw hondje zou ik nog even wachten met drastischer maatregelen, ze is nog pup en die groeien er vaak nog wel overheen (hoop je dan).
Ondanks het stiekeme drukken op het knopje had de hond heel snel door dat alleen drollen in het zicht van de baas electrisch waren
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
:lol:ranetje schreef:Ik ken iemand die het zijn hond ook zo dachtNanna schreef:De overbuurvrouw heeft het haar hond met een TT afgeleerd. Naar een drol lopen mocht, snuffelen ook, maar de bek openen was een tik in de nek.
Na 2x begreep de hond het. Ze loopt nu met een boogje om die enge klaarblijkelijk elektrische drollen heen
Ik ben bang dat ik het ook zo aan zou pakken, ik vind stront vreten werkelijk te smerig voor woorden.
Bij jouw hondje zou ik nog even wachten met drastischer maatregelen, ze is nog pup en die groeien er vaak nog wel overheen (hoop je dan).te hebben afgeleerd.
Ondanks het stiekeme drukken op het knopje had de hond heel snel door dat alleen drollen in het zicht van de baas electrisch waren![]()

Cash v Heiligental en Flow.
-
blondie
- Zeer actief
Toen ik Bluf net had en dacht ach wat fijn ze is nu zo op haar gemak dat ze ook net als Finn lekker gaat rollen, bleek ze ook alleen te rollen in ganzen stront en het op te vreten
Daarna telkens als ze maar dacht te gaan rollen eropaf gerend met een neeeeeheeeee
uiteindelijk heeft het gewerkt. Ook het woordje "vies" Finn heeft dat ook altijd goed ingeprent gekregen blijkbaar van jongs af aan, en Bluf nam het over.
Alleen laatst ging madam weer schijten in de tuin wat niet mag ... en toen ze mijn boze kop zag besloot ze het maar op te vreten terwijl ik met het opruimzakje verscheen
Ik ga ervanuit dat het van tijdelijke aard is
Daarna telkens als ze maar dacht te gaan rollen eropaf gerend met een neeeeeheeeee
Alleen laatst ging madam weer schijten in de tuin wat niet mag ... en toen ze mijn boze kop zag besloot ze het maar op te vreten terwijl ik met het opruimzakje verscheen
- ranetje
- Zeer actief
Hier moet je heel erg mee uitkijken.blondie schreef:Toen ik Bluf net had en dacht ach wat fijn ze is nu zo op haar gemak dat ze ook net als Finn lekker gaat rollen, bleek ze ook alleen te rollen in ganzen stront en het op te vreten![]()
Daarna telkens als ze maar dacht te gaan rollen eropaf gerend met een neeeeeheeeeeuiteindelijk heeft het gewerkt. Ook het woordje "vies" Finn heeft dat ook altijd goed ingeprent gekregen blijkbaar van jongs af aan, en Bluf nam het over.
Alleen laatst ging madam weer schijten in de tuin wat niet mag ... en toen ze mijn boze kop zag besloot ze het maar op te vreten terwijl ik met het opruimzakje verscheen![]()
Anders blijft ze inderdaad haar eigen drollen opeten omdat jij boos kijkt.
Nooit meer boos worden als ze ergens poept waar het niet de bedoeling was.
Neutraal opruimen en liefst zonder dat ze het ziet.
-
blondie
- Zeer actief
Dat besefte ik me op dat moment ook, vandaar dat ik het even neertik, zodat anderen er wellicht lering uit kunnen trekkenranetje schreef:Hier moet je heel erg mee uitkijken.blondie schreef:Alleen laatst ging madam weer schijten in de tuin wat niet mag ... en toen ze mijn boze kop zag besloot ze het maar op te vreten terwijl ik met het opruimzakje verscheen![]()
Ik ga ervanuit dat het van tijdelijke aard is![]()
Neutraal opruimen en liefst zonder dat ze het ziet.
Aan de andere kant heeft ze bij het vakantie huisje in tegenstelling tot andere keren niet gepoept in de tuin. Ze heeft kennelijk begrepen dat de tuin niet meer is om in te poepen als dat zo uitkomt. Uiteraard wel gewoon uitgelaten op gezette tijden.
- ranetje
- Zeer actief
blondie schreef:Dat besefte ik me op dat moment ook, vandaar dat ik het even neertik, zodat anderen er wellicht lering uit kunnen trekkenranetje schreef:Hier moet je heel erg mee uitkijken.blondie schreef:Alleen laatst ging madam weer schijten in de tuin wat niet mag ... en toen ze mijn boze kop zag besloot ze het maar op te vreten terwijl ik met het opruimzakje verscheen![]()
Ik ga ervanuit dat het van tijdelijke aard is![]()
Neutraal opruimen en liefst zonder dat ze het ziet.![]()
Aan de andere kant heeft ze bij het vakantie huisje in tegenstelling tot andere keren niet gepoept in de tuin. Ze heeft kennelijk begrepen dat de tuin niet meer is om in te poepen als dat zo uitkomt. Uiteraard wel gewoon uitgelaten op gezette tijden.
- Renke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): mengelmoesje corgi
Fred eet gelukkig geen drollen en vogelstront, paardevijgen komt ie niet eens bij in de buurt. Alleen verse ganzenstront daar gaat ie in rollen en dat schijnt ie alleen te doen als ik hem uitlaat. Als mijn man met hem loopt dan rolt Fred nooit in de stront en ik moet er echt op letten. Smerig maarja ik heb dit liever dan stront vreten want dat vind ik zo vies
Mijn moeder heeft een beagle, die hebben we samen gehaalt toen ik nog thuis woonde en toen ik uit huis ging wou mijn moeder haar houden. Die is een keer bijna dood gegaan aan iets wat ze had opgedaan na het eten van paardenstront. Ik haalde Pepper uit de bench op een ochtend heel vroeg omdat ik haar hoorde piepen, dat deed ze nooit dus ik ga kijken. Ligt er een dikke laag diarree van Pepper en ze zat op het uiterste hoekje om er niet in te hoeven. Ik de da bellen, we konden meteen komen. Bleek dat ze een bacterie had vermoedelijk uit die paardenvijg.
Ze was toen 4 maanden oid. Ik ben zo bang geweest dat ze het niet zou halen, ze moest 2 weken aangepast eten. De eerste paar dagen liep ze nog telkens met diarree en ze was zo lusteloos. Ik krijg nog de bibbers als ik eraan denk.
Gelukkig is alles goed gekomen en Pepper is al 11. De da gaf toen de tip om de hond af en toe een stuk eierkoek te geven dat zou helpen bij stront eten?! Bij Pepper hielp het wel, maar toen ze volwassen was hield het stront eten ook vanzelf op.
Mijn moeder heeft een beagle, die hebben we samen gehaalt toen ik nog thuis woonde en toen ik uit huis ging wou mijn moeder haar houden. Die is een keer bijna dood gegaan aan iets wat ze had opgedaan na het eten van paardenstront. Ik haalde Pepper uit de bench op een ochtend heel vroeg omdat ik haar hoorde piepen, dat deed ze nooit dus ik ga kijken. Ligt er een dikke laag diarree van Pepper en ze zat op het uiterste hoekje om er niet in te hoeven. Ik de da bellen, we konden meteen komen. Bleek dat ze een bacterie had vermoedelijk uit die paardenvijg.
Ze was toen 4 maanden oid. Ik ben zo bang geweest dat ze het niet zou halen, ze moest 2 weken aangepast eten. De eerste paar dagen liep ze nog telkens met diarree en ze was zo lusteloos. Ik krijg nog de bibbers als ik eraan denk.
Gelukkig is alles goed gekomen en Pepper is al 11. De da gaf toen de tip om de hond af en toe een stuk eierkoek te geven dat zou helpen bij stront eten?! Bij Pepper hielp het wel, maar toen ze volwassen was hield het stront eten ook vanzelf op.
groetjes van Renny & pootje van Fred
- dagmar88
- Zeer actief
sTefaniA schreef:Ik vind het ranzigNanna schreef:sTefaniA schreef:Hij heeft nu al een aantal keren gal gespuugd en dat wil hij ook niet achterlaten.Hij heeft de oorlog zeker nog meegemaakt
eerst een lekkere hoop schuim eruit gooien en het dan terug willen opeten, met lange tanden. Hij gromt dan ook naar me als ik in de buurt van zijn dessert kom. Bah.
Hij is toch nogal van buiten zijn kostje bij elkaar scharrelen; alles gaat naar binnen, van krab tot meeuw en kwal :N: tot kattendrollen die hij vakkundig uit graaft en een tijd terug had er hier één of andere viespeuk achter de bouwkeet gescheten, met een stoffen zakdoek afgeveegd en midden op straat laten liggen.
Dat was ook echt een ramp om langs te moeten
Charlie vindt alles goor, die weigert zelfs te poepen of plassen wanneer er een drol in de buurt ligt en haar bal hoeft ze ook niet meer wanneer die langs iets vies is gerold
- kiki2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mooie Jack russel
Helaas heeft Kiki vandaag ook mensenpoep opgegeten
op een camping strandje. Nu het seizoen weer begint staan er al een aantal cavarans en tenten op de camping, dus tja dan heb je een grotere kans dat mensen het niet kunnen laten om de behoeftes buiten te doen.
Ik had eerst niet in de gaten wat ze aan het eten was, heb het zelfs nog aangeraakt
want het zag eruit als grote zandkorrels, maar eigenlijk had men dus zand erop gegooid en daarbinnen zat verse poep
. Kiki had er zelf last van want het zat tussen d'r tanden
.
Ik had eerst niet in de gaten wat ze aan het eten was, heb het zelfs nog aangeraakt
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Beau eet gelukkig nooit poep.
Beau heeft ook nog nooit iets weg gehaald, ik heb wel zo'n nette hond.
Beau heeft ook nog nooit iets weg gehaald, ik heb wel zo'n nette hond.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Nou volgens mij heb ik bij jou wat anders gezien.. 'Een dikke drol die heerlijk opgegeten werd door Simone' ??Nanna schreef:De overbuurvrouw heeft het haar hond met een TT afgeleerd. Naar een drol lopen mocht, snuffelen ook, maar de bek openen was een tik in de nek.
......