Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Export naar USA-Wie weet er wat van?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

Export naar USA-Wie weet er wat van?

Ongelezen bericht door poetin666 »

Mensen uit Texas hebben interesse in een van mijn pups,...(Perro peludo Peruano, de behaarde versie van de Perro sin pelo del peru)
Ik weet dat ze normaal pas met 12 weken een geldige rabies enting krijgen,.. maar hoe stuur ik zo'n pup op?
Wat heeft ie allemaal nodig aan papierwerk en evt testen?
Ik heb pups naar Suriname verkocht, maar die zijn opgehaald en dat hebben de mensen zelf geregeld.....

Dit is het ''slachtoffer'' TAQIRI,... nu 8 wk oud
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Export naar USA-Wie weet er wat van?

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tussen de 10 en 12 weken oud mogen ze vliegen zonder rabies.
Alleen de geldige entingen en gezondheids verklaringen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Riemsesy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weim Langhaar†

Ongelezen bericht door Riemsesy »

heb je hier ook wat aan?
http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/s ... n-rashond/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Vraag het aan Crutz, zij stuurt "regelmatig" pups naar de usa. Ik denk dat zij je precies kan vertellen hoe en wat er nodig is.
Afbeelding
Groetjes Marja
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ik zou nooit een pup op het vliegtuig doen naar mensen die ik niet ken :19: Dan komen ze de pup maar halen.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

tycha schreef:Vraag het aan Crutz, zij stuurt "regelmatig" pups naar de usa. Ik denk dat zij je precies kan vertellen hoe en wat er nodig is.
Ik heb mijn puppen ook verscheept zoals hierboven.
Of er moet wat veranderd zijn. :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

http://www.hondenforum.nl/plaza/fokken- ... 09100.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tussen de 8 en de 12 weken zelfs, mogen ze zonder rabies.
En niet te zwaar maar dat zal bij een Peludo medium het probleem niet zijn ;)

Ik heb mijn pup van het laatste nest naar de US gedaan zonder dat ik de mensen persoonlijk kende (wel vrienden van ze overigens) maar ik heb haar laten brengen door een bevriende keurmeester die erheen ging. Daardoor kon ie mee in de cabine.
Zoiets zou ik proberen dan.
Maar goed ik houd niet van pups in de laadruimte, die van Crutz kunnen dan wellicht beter aan.
Van een Peludo weet ik dat niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Bij de KLM (en meeste andere vliegtuigmts) mogen puppen pas met 10 wkn vliegen, tenzij ze als handbagage mee gaan. Normale 1 +2e enting, gezondheidsverklaring niet ouder dan 5 dagen en dan kunnen ze vliegen ;-)
Naar Texas moet je ff rekening houden met hitte embargo, hoewel hij denk ik nu nog niet geldt. Ff checken bij de verzendmts. Als je nog aanbevelingen nodig hebt voor een bedrijf, hoor ik het wel.

Overigens, mijn voorkeur gaat uit naar zelf halen en als handbagage laten vliegen (Delta heeft redelijk geprijsde vluchten, zijn ze net zoveel kwijt als shipping). Als het niet anders kan bij voorkeur 2 puppen in een bench, dan hebben ze steun aan elkaar.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

De meeste dierenartsen weten ook wel wat er kwa papieren precies nodig is.
Gezien niet elke staat in US dezelfde regels hanteerd is het wel even makkelijk dit goed na te vragen.

Of dit van hier naar daar ook zo is weet ik niet maar ik weet wel dat vanuit amerika hiernaartoe na de 12 weken ze idd de rabies moeten hebben en dan mogen ze niet voor de 15 weken "verscheept" worden

Persoonlijk ben ik het met de andere eens dat je de mensen beter zelf de pup kan laten halen kwa kostenplaatje voor de mensen is dit niet zo'n heel groot verschil als 1 persoon het doet(alhoewel ik praat nu over mijn soort honden die iets meer kosten vanwege gewicht haha) Dus ik zou ook zeker daar even navraag naar doen.
poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

Ongelezen bericht door poetin666 »

Alvast heel erg bedankt allemaal,.. we gaan het allemaal maar eens uitzoeken, er gaat ook een naakte Peruaan die kant op hoor ik en daar gaat waarschijnlijk een persoon van hieruit mee.Maaaar dat zal wel een heeeeeel andere staat zijn,.. we gaan het allemaal eens uitpluizen!
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Is dit niks meer geworden Kim?
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

ladybird schreef:Ik zou nooit een pup op het vliegtuig doen naar mensen die ik niet ken :19: Dan komen ze de pup maar halen.
Ik doe het ook niet, heb nu 3 aanvragen vanuit de USA (waarvan eentje nog onzeker is wat betreft de gegadigde, en eentje waar ik zelf nog een beetje over twijfel) en heb deze mensen direct gezegd dat ze de pup moeten komen halen of dat ik hem breng (op hun kosten). Een pup op het vliegtuig zetten zonder dat ik persoonlijk contact heb gehad met de nieuwe eigenaren doe ik niet, misschien onzin maar het voelt voor mij niet goed.
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
ladybird schreef:Ik zou nooit een pup op het vliegtuig doen naar mensen die ik niet ken :19: Dan komen ze de pup maar halen.
Ik doe het ook niet, heb nu 3 aanvragen vanuit de USA (waarvan eentje nog onzeker is wat betreft de gegadigde, en eentje waar ik zelf nog een beetje over twijfel) en heb deze mensen direct gezegd dat ze de pup moeten komen halen of dat ik hem breng (op hun kosten). Een pup op het vliegtuig zetten zonder dat ik persoonlijk contact heb gehad met de nieuwe eigenaren doe ik niet, misschien onzin maar het voelt voor mij niet goed.
Maar wanneer bepaal je dan of je die mensen goed genoeg vindt?
Lijkt me een beetje lastig als ze van duizenden kms ver komen om een hondje op te halen om dat te zeggen, nee je staat me toch niet zo aan :ugh:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

YvetteJ schreef: Maar wanneer bepaal je dan of je die mensen goed genoeg vindt?
Lijkt me een beetje lastig als ze van duizenden kms ver komen om een hondje op te halen om dat te zeggen, nee je staat me toch niet zo aan :ugh:
Dat doe ik in de contacten vooraf, je kunt eigenlijk niet anders. Tot nu toe heb ik nog niet 1 pup naar de VS (of verder weg dan Duitsland of België) verkocht, hoewel ik al wel eerder aanvragen vanuit andere landen gehad heb. Maar nu heb ik contact met iemand waar ik zelf al ruim 5 jaar mee mail, en die samen met iemand anders die een herplaatser van vrienden van mij heeft een teefje wil. Door het contact dat ik met de ene persoon al heel lang heb in combinatie met de verhalen van mijn vrienden over die ander heb ik hier een prima gevoel over. Met de andere 2 gegadigden ben ik ook al langer in contact.
Het feit dat mensen niet direct terugdeinzen door het moeten maken van extra kosten voor het halen van de pup (vliegticket voor henzelf en eventueel partner, hotelovernachting etc.) vind ik ook positief.
Je bent natuurlijk nooit op voorhand al 100% zeker van de nieuwe eigenaren, er kan zich ook bij Nederlandse eigenaren iets voordoen wat je vooraf niet hebt kunnen inschatten. Dat risico kun je niet vermijden en daar ben ik me prima van bewust.
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap je ja... En inderdaad ook mensen dichtbij kunnen anders zijn dan je had verwacht natuurlijk.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
mon65
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
Contacteer:

Ongelezen bericht door mon65 »

Ik heb ook een aanvraag uit Amerika voor een pup. Die mensen hebben wel al 8 mastiffs, dus dat is wel een voordeel. Allen het probleem is dat deze mevrouw vliegangst heeft en de pup dus absoluut niet kan komen halen. Een vriendin/collegafokster heeft aangeboden de pup te gaan brengen, dus dat voelt wel al beter. Ik zou ook niet zomaar een pup op een vliegtuig zetten geloof ik. Zometeen gebeurt er iets met degene die hem moet ophalen en staat dat arme dier daar op het vliegveld in zijn bench :roos:
Ik moet zeggen dat ik het stiekem ook wel een eer vind dat Amerikanen (die toch een uitgesproken mening hebben over het fokken/stambomen) geinteresseerd zijn in een pup van mijn Nala (en Perro natuurlijk). :wink:
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ik heb verschillende pups ver weg verkocht, USA, Nieuw Zeeland en Chili en gelukkig nog nooit een echt negatieve ervaring gehad.
Vaak heb je langere tijd contact met deze mensen en doordat het hen ook veel meer geld kost mag je er eigenlijk best vanuit gaan dat ze zo`n pup ook echt graag willen. Ik heb slechtere ervaringen gehad met mensen die ik wel van te voren heb gezien dus ik staar me nergens blind meer op.
Onze puppen heb ik altijd via DTC laten vliegen want zij zoeken ook de voor de hond gunstigste vliegroute uit. Naar Amerika was dat bijna altijd met Delta Airlines.
Sandra
Afbeelding
mon65
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb toevallig net geinformeerd bij de KLM. Ik heb wel een probleempje: de pup mag vanaf 10 weken vervoerd worden, maar moet wel tegen rabies ingeent zijn. Dus kan hij pas vanaf 13 weken. Verder moet de pup naar Cleveland Ohio, dus wordt vanaf amsterdam gevlogen op Detroit, waarna een binnenlandse vlucht naar Cleveland genomen moet worden. Nu is het probleem dat de binnenlandse vluchten tussen 15 mei en 15 september geen dieren vervoeren in verband met de warmte. Dus moet de nieuwe eigenaar óf wachten tot sepetember, óf zelf 5 uur naar Detroit rijden om de pup op te halen. Ook niet echt lekker voor het beestje als je net al 11 uur gevlogen hebt (en alle laad- en lostijden daar nog bij)... Pff wat een gedoe zeg!
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Delta Airlines vervoerd wel vanaf 8 weken !
Sandra
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

mon65 schreef:Ik heb toevallig net geinformeerd bij de KLM. Ik heb wel een probleempje: de pup mag vanaf 10 weken vervoerd worden, maar moet wel tegen rabies ingeent zijn. Dus kan hij pas vanaf 13 weken. Verder moet de pup naar Cleveland Ohio, dus wordt vanaf amsterdam gevlogen op Detroit, waarna een binnenlandse vlucht naar Cleveland genomen moet worden. Nu is het probleem dat de binnenlandse vluchten tussen 15 mei en 15 september geen dieren vervoeren in verband met de warmte. Dus moet de nieuwe eigenaar óf wachten tot sepetember, óf zelf 5 uur naar Detroit rijden om de pup op te halen. Ook niet echt lekker voor het beestje als je net al 11 uur gevlogen hebt (en alle laad- en lostijden daar nog bij)... Pff wat een gedoe zeg!
Kan de pup niet eventueel mee in de cabine of is hij dan al te zwaar?

L.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
mon65
Zeer actief
Contacteer:

MonaToetje schreef:
mon65 schreef:Ik heb toevallig net geinformeerd bij de KLM. Ik heb wel een probleempje: de pup mag vanaf 10 weken vervoerd worden, maar moet wel tegen rabies ingeent zijn. Dus kan hij pas vanaf 13 weken. Verder moet de pup naar Cleveland Ohio, dus wordt vanaf amsterdam gevlogen op Detroit, waarna een binnenlandse vlucht naar Cleveland genomen moet worden. Nu is het probleem dat de binnenlandse vluchten tussen 15 mei en 15 september geen dieren vervoeren in verband met de warmte. Dus moet de nieuwe eigenaar óf wachten tot sepetember, óf zelf 5 uur naar Detroit rijden om de pup op te halen. Ook niet echt lekker voor het beestje als je net al 11 uur gevlogen hebt (en alle laad- en lostijden daar nog bij)... Pff wat een gedoe zeg!

L.
Ik denk dat de pups met acht weken een kilo of 25-30 wegen :D

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Www.gkair.de nemen mee vanaf 8 wk (Delta 10) & zonder rabiës enting, nette professionele organisatie.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

(Totaal off topic: wat een geweldig mooi pupje! :I: )
de blaffers
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door de blaffers »

mon65 schreef:
MonaToetje schreef:

L.
Een rabies enting kan vanaf 12 weken.
Nou weet ik best dat ik hier geen verstand van heb hoor ....
Maar de Mastiff heeft hèèl hoog op mijn verlanglijstje gestaan en heb zodoende met veel mensen (geen fokkers) gepraat over het ras.
Ze vertelde mij dat ze een pups met 8 weken voor een teef 9 tot 11 kilo en een reu van 10 tot 13 kilo heel goed vonden.
Dus ze gaan ze bij jouw op 8 weken met 25 kilo de deur uit ????? :blah: :blah: :blah:
Dat geloof ik niet.....
Wat woog bij jou het eerste nest toen ze 8 weken waren dan ????
mon65
Zeer actief
Contacteer:

de blaffers schreef:[Een rabies enting kan vanaf 12 weken.
Nou weet ik best dat ik hier geen verstand van heb hoor ....
Maar de Mastiff heeft hèèl hoog op mijn verlanglijstje gestaan en heb zodoende met veel mensen (geen fokkers) gepraat over het ras.
Ze vertelde mij dat ze een pups met 8 weken voor een teef 9 tot 11 kilo en een reu van 10 tot 13 kilo heel goed vonden.
Dus ze gaan ze bij jouw op 8 weken met 25 kilo de deur uit ????? :blah: :blah: :blah:
Dat geloof ik niet.....
Wat woog bij jou het eerste nest toen ze 8 weken waren dan ????
Mijn eerste nest waren geen Mastiffs, maar Mastin Español. Je hebt gelijk, ik bedoelde dat ze met 13 weken 25-30 kilo wegen, dus met 8 weken was dat gewicht wel een beetje veel geweest. Hoewel mijn Nala (die nu bevallen is) met 8 weken 19 kilo woog. Ik heb hier een reutje lopen van 9 maanden dat een maand geleden al 72,5 kilo woog. Dus misschien zijn mijn honden wat zwaarder (echt niet dikker hoor) dan de gemiddelde Mastiff. Overigens heb ik een reutje gehad dat bij de geboorte maar 350 gram woog (wat echt weinig is), maar met 8 weken toch echt 11,5 kilo was.

edit: typo

Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

mon65 schreef:
MonaToetje schreef:

L.
Ojee dan mag hij idd niet in de cabine. Jammer , want het zou de perfecte oplossing zijn geweest.

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”