Tsja, Poedels zijn gewoon supergaaf, mét of zonder topkapsel
Moderator: moderatorteam

Bij de put bij 't veer loopt er ook altijd 1tje he! van een oude dame. Geweldig beest is het, al luisterd ie voor geen metermariabel schreef:ik heb een heerlijke ongetrimde koningspoedel een aantal keren ontmoet.. een prachtige leuke hond...deze vind ik ook prachtig..

Doe daar nog eens wat foto's van dan!fes/lou schreef:Hier kunnen die mutsen van Kees ook wel tussen, alleen die nep Kerry Blue dan niet natuurlijk
Geweldig vind ik ze zo

Dan heb ik ze al gezien denk ik toch? Hoopte eigenlijk dat er nog meer foto's waren van Kees' poedels die er nog niet op stondenfes/lou schreef:Heb ik niet, die heeft Nanna. Er staat wel ergens een topic, maar daar sta ik met mn lelijke kop bij op dus dat wil ik jullie niet aandoen
Ik zie ook liever een beetje model hoor, dit topic is voor de mensen die een in (show)model geknipte poedel maar raar vindenNanna schreef:Het mag duidelijk zijn dat ik er van hou
Ik vind een in model geknipte poedel niet raar, ik vind het niet mooi, wat zou er raar aan zijn?YvetteJ schreef:Ik zie ook liever een beetje model hoor, dit topic is voor de mensen die een in (show)model geknipte poedel maar raar vindenNanna schreef:Het mag duidelijk zijn dat ik er van houOm te laten zien dat het toch wel erg leuke honden zijn ofzo, of weet ik het waarom haha, gewoon voor de leuk
Of niet mooi, mag ook hoor, het is al laat heNeeltje schreef:Ik vind een in model geknipte poedel niet raar, ik vind het niet mooi, wat zou er raar aan zijn?YvetteJ schreef:Ik zie ook liever een beetje model hoor, dit topic is voor de mensen die een in (show)model geknipte poedel maar raar vindenNanna schreef:Het mag duidelijk zijn dat ik er van houOm te laten zien dat het toch wel erg leuke honden zijn ofzo, of weet ik het waarom haha, gewoon voor de leuk

Hier ben ik het niet mee eens hoor. Ik vind die aanliggende dikke krulletjes van een kort gehouden poedel ook heel spectaculair. Zeer ongewoon ook. Er bestaat een heel duur speciaal soort bont van ongeboren lammetjes. Mijn oma moest daar uiteraard een jas van dragen. Ze was helemaal trots op het feit dat die jas gemaakt was van lammetjes die ze voor de geboorte uit de buik van de moeder halen om er een jas van te maken. Echt vreselijk maargoed....Nanna schreef:Een poedel staat voor mij voor vrolijkheid en spektakel. Dat spektakel komt voor een groot deel van die vacht af, want hoe je het ook wendt of keert: poedels in showtoilet zijn echte blikvangers.
Ik snap de mensen best die er een tondeuze over rukken hoor, maar dan vind ik de hond gelijk weer zo gewoon...hónd. Een leuk gebouwde hond met krulletjes en dat was dan weer helemaal dat.
Juist die toiletten máken een poedel. Het mag duidelijk zijn dat ik er van hou
Dit duslaeken schreef:Nanna schreef: Ik zou me schamen en ik vind het er gefrustreerd uitzien. Zo van, mijn hond is me niet goed genoeg dus ik leef me helemaal uit op de vacht om er wat speciaals van te maken. :N:
Ik hou van de natuur. Natuurlijke honden dus. Niet teveel poespas. En zo'n korte poedel is voor mij gewoon een soort jacht/waterhond met een goed werkend lijf. Prachtig!

Je hebt nog wel meer kleuren naast de erkende bruin/wit/zwart/rood/abrokoos/grijs in NL.Noeska schreef:Ik vind ze getrimd en ongetrimd leuk, maar snuitjes mogen van mij wel lekker behaard zijn...maar goed.
Ik wist niet eens dat je poedels had met 2 kleuren :smile1: wel erg mooi.

Maar wel heel mooibouvierpoedel schreef:Je hebt nog wel meer kleuren naast de erkende bruin/wit/zwart/rood/abrokoos/grijs in NL.Noeska schreef:Ik vind ze getrimd en ongetrimd leuk, maar snuitjes mogen van mij wel lekker behaard zijn...maar goed.
Bl&tan is een miskleur/nekje en niet erkent in NL.

Dat zeker.Panna schreef:Maar wel heel mooibouvierpoedel schreef:Je hebt nog wel meer kleuren naast de erkende bruin/wit/zwart/rood/abrokoos/grijs in NL.Noeska schreef:Ik vind ze getrimd en ongetrimd leuk, maar snuitjes mogen van mij wel lekker behaard zijn...maar goed.
Bl&tan is een miskleur/nekje en niet erkent in NL.![]()