Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevonden

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Gevonden

Ongelezen bericht door astrid »

Een katertje wat waarschijnlijk gedumpt is. Liep bij Fons in de jachthaven en woont nu bij ons. Beestje staat wel aangemeld bij Amivedi maar ik denk niet dat er iemand om komt. Hij is (denk ik) een maand of 5,6 oud en heel erg schattig!
Meet Gijsje!
Afbeelding
Afbeelding
Onze andere kater Guus heeft 2 dagen nodig gehad om eraan te wennen en toen was hij om, had ik niet verwacht.
Afbeelding
Ben ik niet schattig?:love1:
Afbeelding
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Re: Gevonden

Ongelezen bericht door Eefje83 »

is iie niet gechipt?

hij is wel leuk hoor
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Kijk nou, de gelaarsde kat :D
Wat een dotje :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
astrid
Zeer actief

eefje+huig schreef:is iie niet gechipt?

hij is wel leuk hoor
Geen idee, en daar ga ik niet speciaal voor naar de dierenarts. Voor 99% weten we zeker dat hij is gedumpt. Op een jachwerf, golfbaan en natuurgebied na zit er niks. Het is geen bewoond gebied. Er worden heel vaak konijnen, kippen en katten gedumpt die zoveel mogelijk opgehaald worden door de dierenambulace,(op de kippen na) maar deze is zo leuk die hebben we zelf gehouden. Mocht toch iemand hem missen, hij staat aangemeld bij Amivedi en iemand die echt op zoek is naar zijn huisdier meld dat ook en dan komen ze vanzelf bij ons terecht, en dan krijgen ze hem uiteraard terug.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

astrid schreef:
eefje+huig schreef:is iie niet gechipt?

hij is wel leuk hoor
Geen idee, en daar ga ik niet speciaal voor naar de dierenarts. Voor 99% weten we zeker dat hij is gedumpt. Op een jachwerf, golfbaan en natuurgebied na zit er niks. Het is geen bewoond gebied. Er worden heel vaak konijnen, kippen en katten gedumpt die zoveel mogelijk opgehaald worden door de dierenambulace,(op de kippen na) maar deze is zo leuk die hebben we zelf gehouden. Mocht toch iemand hem missen, hij staat aangemeld bij Amivedi en iemand die echt op zoek is naar zijn huisdier meld dat ook en dan komen ze vanzelf bij ons terecht, en dan krijgen ze hem uiteraard terug.

Ik zou dat toch echt wel even laten checken :denken:
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

kitty2 schreef:Ik zou dat toch echt wel even laten checken :denken:
Ja, dat zou ik toch ook even laten doen. Je zou ook willen dat ze dat bij jouw verloren huisdier deden als hij gechipt was. Daar zijn die dingen voor. Vind ik wel een plichtje, hoor.
astrid
Zeer actief

Ik bepaal helemaal zelf wat ik doe dus die zogenaamde plicht die ik heb lap ik aan mijn laars :piew: Nogmaals er staan in de wijde omgeving geen huizen, alleen natuurgebied en een golfbaan.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

astrid schreef:Ik bepaal helemaal zelf wat ik doe dus die zogenaamde plicht die ik heb lap ik aan mijn laars :piew: Nogmaals er staan in de wijde omgeving geen huizen, alleen natuurgebied en een golfbaan.
Oh nou, lekker als mensen dat dan ook bij jouw weglopertje zouden doen...:-D Mogen ze ook lekker zelf weten.
linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door linn »

't Is een schatje. Katten kunnen ver dwalen hoor, ik zou het niet over mijn hard kunnen krijgen om hem niet te laten checken op een chip. Maar ja mijn teerhartige zieltje ziet dan ook verdrietige mensen overal zoeken naar hun katerje, of ik zie een klein meisje zich 's avonds in slaap huilen omdat het katertje weg is.
Afbeelding
astrid
Zeer actief

DebbieZ schreef:
astrid schreef:Ik bepaal helemaal zelf wat ik doe dus die zogenaamde plicht die ik heb lap ik aan mijn laars :piew: Nogmaals er staan in de wijde omgeving geen huizen, alleen natuurgebied en een golfbaan.
Oh nou, lekker als mensen dat dan ook bij jouw weglopertje zouden doen...:-D Mogen ze ook lekker zelf weten.
Risico van katten buiten laten lopen :19: Ga toch een eind heen zeg. Als hij in de bebouwde kom of vlakbij de bebouwde kom gevonden zou zijn dan zou ik het wel doen, maar op een plaats die bekend staat als dumpplaats voor dieren? En er is geen kat die gezellig een eindje gaat wandelen en daar terecht komt. Of krijg ik nu scenarios voorgeschoteld dat hij misschien wel bij vreemden in de auto is gestapt en bij de werf er weer uitgestapt is of eruit gezet. Tis goed hoor :klaar:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Vind het raar dat Amidevi dat niet van je vraagt. Kleine moeite toch, even checken.
Zou je het wel doen als het een hond was geweest?

Vindt het trouwens een prachtig mooi beestje!!
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

astrid schreef:
DebbieZ schreef:
Risico van katten buiten laten lopen :19: Ga toch een eind heen zeg. Als hij in de bebouwde kom of vlakbij de bebouwde kom gevonden zou zijn dan zou ik het wel doen, maar op een plaats die bekend staat als dumpplaats voor dieren? En er is geen kat die gezellig een eindje gaat wandelen en daar terecht komt. Of krijg ik nu scenarios voorgeschoteld dat hij misschien wel bij vreemden in de auto is gestapt en bij de werf er weer uitgestapt is of eruit gezet. Tis goed hoor :klaar:

Op de foto's zie ik dat jij je katten ook buiten laat lopen. Stel dat een van jou katten spoorloos is en gevonden wordt, zou je dan niet willen dat die persoon jou kat laat checken op een chip? Zoals ik het lees ga jij ervan uit dat hij gedumpd is, ik denk dat je dat niet zomaar kunt zeggen....het is 50/50. Voor hetzelfde geld zijn er wel baasjes wanhopig naar hem opzoek en het laten checken op een chip is dan een kleine moeite :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Het lijkt de kat uit de Felix-reclame wel!
Ik zou hem toch ook even laten nakijken op een chip.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Toen we vorige week dat hondje vonden zijn we ook als onmiddelijk even langs de DA gereden om te kijken of hij gechipt was. Kost je geen geld, hoogstens wat tijd. Ik vind dat ook niet meer dan normaal, eerlijk gezegd. Zeker ook omdat niet iedereen bekend is met amivedi, zou 'm sowieso ook even bij de DA melden als gevonden en ook bij asielen in de buurt... Het is wel een prachtig diertje.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Nou ik vind het wel belachelijk dat je niet eens even kort de tijd neemt om langs de DA te hobbelen, wel heel egoïstisch om te zeggen dan hadden ze hem maar niet buiten moeten laten lopen.
Wat is dan in vredesnaam het nut van chippen als er meer mensen zoals jou op de wereld lopen (al staat het bekend als een dumpplaats)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het is een leukerdje.
Is ie gecastreerd?

Zo nee, dan zou ik dat rap laten doen voor hij gaat sproeien. Kun je meteen die chip laten checken ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ze heeft hem toch bij Amivedi opgegeven :roll: ,en ik denk dat er helemaal geen chip inzit,daarnaast geef ze zelf al aan dat daar wel vaker dieren gedumpt worden,daar zou ik ook vanuit gaan dan,haar plicht heeft ze gedaan namelijk bij Amivedi aangemeld :ok:
Afbeelding
astrid
Zeer actief

Marjoleine schreef:Het is een leukerdje.
Is ie gecastreerd?

Zo nee, dan zou ik dat rap laten doen voor hij gaat sproeien. Kun je meteen die chip laten checken ;)
Hij is nog niet gecastreerd, dat staat op de planning voor volgende week en dan was ik inderdaad van plan om dat te laten checken maar door die rare reacties had ik even geen zin om dat te vermelden :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

astrid schreef:
Is ie gecastreerd?

Hij is nog niet gecastreerd, dat staat op de planning voor volgende week en dan was ik inderdaad van plan om dat te laten checken maar door die rare reacties had ik even geen zin om dat te vermelden :wink:
Ik snap je, hoor ;)
Het zal wel niet trouwens, hier zijn ook van die plekken. Wat wat daar loopt heeft ook nooit een chip.
Maar dan heb je je plicht gedaan. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

astrid schreef:
Is ie gecastreerd?

Denk ook niet dat hij een chip heeft hoor astrid,en zou het nu in een woonwijk zijn dan zou ik ook denken die is van iemand,maar niet waar Fons hem gevonden heeft :wink:
Afbeelding
astrid
Zeer actief

Marjoleine schreef:
astrid schreef:
Is ie gecastreerd?

Ik snap je, hoor ;)
Het zal wel niet trouwens, hier zijn ook van die plekken. Wat wat daar loopt heeft ook nooit een chip.
Maar dan heb je je plicht gedaan. ;)
Dat dacht ik ook. En mocht hij wel gechipt zijn want gewoon niet zo is dat weet ik wel zeker, dan krijgen de eigenaren een gecastreerde kater terug. Moeten ze er maar beter op passen :pffff:
Eefje83
Zeer actief

astrid schreef:
DebbieZ schreef:
mijn kat liep niet buiten omdat ze dat mocht maar omdat ze van het balkon is gevallen en zit nu bij mensen die waarschijnlijk hetzelfde denken als jij en sorry maar ik kook dus alweer,wat makkelijk zeg.
Ondertussen loop ik in mijn geval wel al 4weken te zoeken naar een kat die waarschijnlijk bij iemand anders binnen zit omdat dat "het risico van buiten laten lopen " is.jammer hoor.....voor niks gechipt dus,wat een instelling.
astrid
Zeer actief

Ja erg he :hmmm:
Eefje83
Zeer actief

astrid schreef:Ja erg he :hmmm:
Ja sorry,het zal bij jullie misschien niet zo rottig overkomen maar ik(en echt niet alleen ik) ben mijn kat kwijt en hoogstwaarschijnlijk door mensen die hetzelfde denken als jullie,daar val ik over.
En dat jij hem gaat laten castreren en dan controleren is prima maar allemaal op jouw tijd,omdat jij wel zeker weet dat ie toch niet gemist word.
Dat weet je gewoon niet zeker en het is toch geen moeite?
Maar goed uiteindelijk ga je het wel laten checken dus dat is prima.
hopelijk doen de mensen die mijn kat hebben dat ook uiteindelijk :ok:
astrid
Zeer actief

Ik vind het erg voor je hoor dat je je kat kwijt bent, maar ik kan er niks aan doen ik heb je poes niet :19: Ik weet wel zeker dat deze die Fons meegenomen heeft geen chip heeft, zuiver om het feit dat hij op een hele bekende dieren dumpplaats liep,al ruim een week. Mocht volgende week blijken dat hij wel een chip heeft dan zal ik ervoor zorgen dat zijn eventuele baasje te weten komen dat hij hier is en als ze hem terug willen krijgen ze hem uiteraard terug. Maar ik ga er niet speciaal voor naar de da als de castratie afspraak voor volgende week al gepland staat. Zal wel makkelijk gedacht zijn van me maar tot die tijd heeft meneer hier een goud leventje, hij komt aan aandacht en voer niks te kort. Ik meld hier wel volgende week of hij een chip heeft of niet. En alle ja maars en oh wat zielig hij heeft vast een huilend baasje die hem loopt te zoeken verhalen reageer ik niet op, ze janken maar een eind weg.

En ik ben ook weleens een kat kwijt geraakt, dus ik weet hoe het is.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Volgens mij ben je verplicht te laten checken op chip door de dierenambu of dierenasiel in de buurt! Een huisdier wordt gezien als voorwerp en een gevonden voorwerp van dusdanige aard dient gemeld te worden bij de daarvoor aangewezen instanties. In dit geval de dierenambulance. Doe je dat niet, dan kan dat gezien worden als diefstal.
RIP Cena :roos:
    astrid
    Zeer actief

SannePP schreef:Volgens mij ben je verplicht te laten checken op chip door de dierenambu of dierenasiel in de buurt! Een huisdier wordt gezien als voorwerp en een gevonden voorwerp van dusdanige aard dient gemeld te worden bij de daarvoor aangewezen instanties. In dit geval de dierenambulance. Doe je dat niet, dan kan dat gezien worden als diefstal.
    Oh jee :hmmm:
    nou ik vind het wel best.
    astrid
    Zeer actief

even een update, had ik beloofd ben ik alleen een beetje laat mee :mrgreen:
    Gijs is gecastreerd, gecontroleerd op chip en is chiploos. Zoals verwacht. Hij is inmiddels heel flink gegroeid, volgens mij word hij een meter hoog ofzo zulke lange poten heeft hij :O:
    geertje1978
    Zeer actief

Ongelezen bericht door geertje1978 »

Foto..........haha
    Afbeelding
    Lieve Jack,het gaat je goed *29-01-09* En opa Sjonnie *17-06-2011*
    Eefje83
    Zeer actief

geertje1978 schreef:Foto..........haha
    nou idd,ik ben wel heel benieuwd!
    Misschien is het wel een siameeskruising,gaat ie straks nog praten ook :lol1:
    Mag hij bij jullie blijven?
    Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”