Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is er met Max

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Wat is er met Max

Ongelezen bericht door Marina »

hebben jullie een idee wat het kan zijn?

Max ons labje is nu 10 jaar

hij heeft rare dingen, weten jullie iets??

Na het drinken braakt hij, maar komt niks uit. Is dit gewoon gulzig drinken???

Hij loopt niet meer over onze tegels (dit al een tijdje) we hebben nu overal lopers liggen en daar loopt hij over. Ergens anders waar het glad is loopt hij ook niet meer. Krijg je hem met geen mogelijkheid over die vloer heen

Hij zeurt de hele dag door.

Heb hem helemaal van top tot teen nagevoelt en voel niks.
Hij geeft ook geen pijn aan.
Zo door de dag heen merk ik ook echt geen pijn.

Spelen vind hij nog steeds geweldig.

Zou hij misschien dement aan het worden zijn???
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Re: Wat is er met Max

Ongelezen bericht door daywalker »

Marina schreef:hebben jullie een idee wat het kan zijn?

Max ons labje is nu 10 jaar

hij heeft rare dingen, weten jullie iets??

Na het drinken braakt hij, maar komt niks uit. Is dit gewoon gulzig drinken???

Hij loopt niet meer over onze tegels (dit al een tijdje) we hebben nu overal lopers liggen en daar loopt hij over. Ergens anders waar het glad is loopt hij ook niet meer. Krijg je hem met geen mogelijkheid over die vloer heen

Hij zeurt de hele dag door.

Heb hem helemaal van top tot teen nagevoelt en voel niks.
Hij geeft ook geen pijn aan.
Zo door de dag heen merk ik ook echt geen pijn.

Spelen vind hij nog steeds geweldig.

Zou hij misschien dement aan het worden zijn???
ga er anders eens mee naar je DA :wink:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ík denk als ik je zo hoor over het niet willen lopen over gladde vloeren toch aan artrose bijv.
Als ik jou was, zou ik inderdaad eens langs de d.a. gaan om dat te laten controleren.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Marina
Zeer actief

P!nki schreef:Ík denk als ik je zo hoor over het niet willen lopen over gladde vloeren toch aan artrose bijv.
Als ik jou was, zou ik inderdaad eens langs de d.a. gaan om dat te laten controleren.

ik verwacht niet zoiets. Ik heb nog een labje Luc en die heeft wel HD en Artrose maar met Max is het echt helemaal anders.

Hij is echt heel erg bang voor de da, dus ik hoopte hier iets meer te weten te komen.
Vooral over dat drinken
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Misschien de bak drinkwater op zijn eigen hoogte zetten zodat ie niet naar beneden hoeft te drinken zeg maar.

Ik vraag me af of je artrose en/of hd niet zou moeten kunnen zien aan het lopen en het gebruik van het lijf?
Sen hier begint ook wat krakkemikkig te lopen als ie bijv veel met balletje heeft gerend. Dan komt ie moeilijker overeind met zijn achterhand.
Wanneer je rustig aan doet met em is er niks aan de hand.
Overigens is dit gecheckt bij DA en die gooit het op spierstijfheid na grote inspanning.
Groetjes Belinda
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ziet hij wel goed? En braakt hij altijd na het drinken, of af en toe? ( kan het trouwens niet boeren zijn? )
Zinndy

Ongelezen bericht door Zinndy »

wat vervelend zeg!
ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, maar ik hoop dat t snel over gaat/ beter word....
dikke knuff voor de knappe max :I:
Marina
Zeer actief

Boutje schreef:Hier komen sommige dierenartsen aan huis, is dat een optie voor hem?
Klinkt toch als pijn of spierzwakte, ik zou er echt een dierenarts laten naar kijken!

Ja hier komen ze ook aan huis als ik dat zou willen.
Als ik ook maqar twijfelde over pijn dan was ik ook wel al met hem gegaan.
maar dat heeft hij echt niet. Ik weet hoe hij is als hij pijn heeft.

:ok:
Afbeelding
Marina
Zeer actief

senna en odin schreef:Misschien de bak drinkwater op zijn eigen hoogte zetten zodat ie niet naar beneden hoeft te drinken zeg maar.

Ik vraag me af of je artrose en/of hd niet zou moeten kunnen zien aan het lopen en het gebruik van het lijf?
Sen hier begint ook wat krakkemikkig te lopen als ie bijv veel met balletje heeft gerend. Dan komt ie moeilijker overeind met zijn achterhand.
Wanneer je rustig aan doet met em is er niks aan de hand.
Overigens is dit gecheckt bij DA en die gooit het op spierstijfheid na grote inspanning.
Idd die bak heb ik al op eigen hoogte staan. Helaas maakt dat geen verschil.

Hd zou ik bij Max ook zien hoor. Ik heb Luc van 11 en die heeft al 6 jaar HD en Max heeft geen last van opstaan of met lopen.

Afbeelding
Marina
Zeer actief

Aimee schreef:Ziet hij wel goed? En braakt hij altijd na het drinken, of af en toe? ( kan het trouwens niet boeren zijn? )

Hij doet dat niet altijd, wel vaak maar niet altijd.

Ja hij ziet wel, niet voor 100% maar hij kan wel zien. :ok:
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Zinndy schreef:wat vervelend zeg!
ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, maar ik hoop dat t snel over gaat/ beter word....
dikke knuff voor de knappe max :I:

Dank je wel :J:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”