ag Senna, geef haar maar een hele dikke knuffel
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
V. 't Brabantse Bont pups - Bij de baasjes (p.45)
Moderator: moderatorteam
-
Angelique.
Re: V. 't Brabantse Bont pups - Filmpjes P.39 (25-04)
Wat gaan ze hard nu ineens
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
PattyB schreef:Senna heb ik óók ontwormd.P!nki schreef:Heb je Senna ook ontwormd? Of heeft ze de ontlasting gegeten waar de ontworming bij zat van de pups?PattyB schreef:
Ik heb geen idee, misschien het kattenvoer dat ze gisteren te pakken heeft gekregen?![]()
Of nog van het ontwormen van de pups?
Hoop maar dat het snel over is en vooral dat de pups er geen last van krijgen...
Lune gaat ook altijd gigantische aan de diarree of gaat overgeven van ontwormingvandaar dat ik het vraag.
Hmm.. kan dus aannemen dat het daarvan is.
Ze heeft gisteren ook overgegeven en is duidelijk niet lekker. Ze heeft wel gegeten, maar nu laat ze haar bakje staan.
Net buiten geweest en toen heeft ze alleen geplast, dus dat vond ik voor nu wel even positief...
De pups hebben gelukkig nog nergens last van en ik hoop ook dat die bespaard blijven.
Waar ontworm je mee? Lune heeft bijv. minder last van Milbemax, en nog een ander merk waar ik de naam van kwijt ben, maar haar darmen en maag gaan compleet overstuur van Drontal en Exil. Maar met minder last bedoel ik dat ze geen dagen last er van heeft, ze is altijd nog wel een dag of 2 van slag.
Tegenwoordig ontworm ik niet meer, en gaan we gewoon mest onderzoek laten doen. Alleen als ze puppen heeft zal ik dr nog ontwormen, maar verder niet.
Let er wel op dat ze geen koorts krijgt, dat is het belangrijkste
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
PattyB
Dankje voor je berichtjes!
:N: Ik ontworm normaal nóóit, nu alleen i.v.m. de puppen.
Ik heb nu Exil gebruikt.
Milbemax heb ik voorheen weleens gebruikt en daar heeft ze geen last van.
Ik heb nu Exil pasta gegeven aan Senna, terwijl ik ook de pups daarmee heb ontwormt.
Voor Senna de volgende keren dus gewoon weer Milbemax.
Ze eet gelukkig wel weer. Net 500 gram Lotgering naar binnen gewerkt.
:N: Ik ontworm normaal nóóit, nu alleen i.v.m. de puppen.
Ik heb nu Exil gebruikt.
Milbemax heb ik voorheen weleens gebruikt en daar heeft ze geen last van.
Ik heb nu Exil pasta gegeven aan Senna, terwijl ik ook de pups daarmee heb ontwormt.
Voor Senna de volgende keren dus gewoon weer Milbemax.
Ze eet gelukkig wel weer. Net 500 gram Lotgering naar binnen gewerkt.
- Suuz!
- Zeer actief
Fijn dat ze weer eet
het blijft altijd zorgwekkend zoiets, maar ik had hier precies het zelfde met Lune die niet lekker was door de ontworming, maar ik wist van te voren al wat me te wachten stond, omdat ze op elke ontworming zo reageert :N: alleen de 1 erger dan de ander.
Ik zou inderdaad overstappen op iets als milbemax. Volgens mij kun je daar ook de puppen mee ontwormen, maar dat zou ik even op moeten zoeken. Ik dacht dat ik dat hier ook gedaan heb vanaf week 4. Week 2 kregen ze pasta, en daarna ben ik dus op kleine tabletjes over gestapt.
Let wel op dat ze ze goed doorslikken, bij mij heeft 1 pup het gepresteerd om een halve tablet uit te spugen, en ik weet tot op de dag van vandaag niet welke pup dat was :N: haha
Gelukkig hadden ze de keer daarop ook allemaal geen wormen, dus dat scheelt
Ik zou inderdaad overstappen op iets als milbemax. Volgens mij kun je daar ook de puppen mee ontwormen, maar dat zou ik even op moeten zoeken. Ik dacht dat ik dat hier ook gedaan heb vanaf week 4. Week 2 kregen ze pasta, en daarna ben ik dus op kleine tabletjes over gestapt.
Let wel op dat ze ze goed doorslikken, bij mij heeft 1 pup het gepresteerd om een halve tablet uit te spugen, en ik weet tot op de dag van vandaag niet welke pup dat was :N: haha
Gelukkig hadden ze de keer daarop ook allemaal geen wormen, dus dat scheelt
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
-
PattyB
Nu vooral met de puppen is het zorgwekkend, omdat ze gewoon nog niet zoveel kunnen hebben.
Een virus is wel het laatste wat je kunt gebruiken...
Dus erg fijn als iemand het herkend en nu weet ik ook bijna 100% zeker waarvan het is.
Milbemax tabletjes heb ik hier nog liggen, pas gehaald ook, dus kan ik die de aankomende weken gebruiken.
Ik heb nog nooit eerder zoiets meegemaakt bij Senna.
En deze diarree is letterlijk 'spuitpoep' zoals je weleens leest. :N: Arme Senna. Ze stinkt ook een uur in de wind, er vliegen me af en toe toch luchtjes voorbij van mijn dame. :N: Maag en darmen zijn dus flink van streek.
Een virus is wel het laatste wat je kunt gebruiken...
Dus erg fijn als iemand het herkend en nu weet ik ook bijna 100% zeker waarvan het is.
Milbemax tabletjes heb ik hier nog liggen, pas gehaald ook, dus kan ik die de aankomende weken gebruiken.
Ik heb nog nooit eerder zoiets meegemaakt bij Senna.
En deze diarree is letterlijk 'spuitpoep' zoals je weleens leest. :N: Arme Senna. Ze stinkt ook een uur in de wind, er vliegen me af en toe toch luchtjes voorbij van mijn dame. :N: Maag en darmen zijn dus flink van streek.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Hier kunnen ze ook niet tegen exil. Als ik al ontworm is het of met milbemax of met mansonil.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
PattyB
Ja, ik normaal gebruik ik dus ook Milbemax voor Senna. Volgende keren dus ook.nathalie schreef:Hier kunnen ze ook niet tegen exil. Als ik al ontworm is het of met milbemax of met mansonil.
Ben ook niet zo voor Exil, maar had eigenlijk niet echt nagedacht bij het kopen en gewoon naar ontworming gevraagd, ook voor pups, pastavorm.
Ooit ook Exil ontvlooiingsspul gebruikt, dat spul deed helemaal niets.
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Pasha kan ook niet tegen het vlooienspup van exil (tick off..) nouja, niet tegen de permithrin, maar goed. Exil vind ik rotzooi. Je hebt bij de da van drontal ook drontalpup volgens mij. Is een flesje ontworming. Deden we de pups op stage altijd mee, nooit geen problemenPattyB schreef:Ja, ik normaal gebruik ik dus ook Milbemax voor Senna. Volgende keren dus ook.nathalie schreef:Hier kunnen ze ook niet tegen exil. Als ik al ontworm is het of met milbemax of met mansonil.![]()
Ben ook niet zo voor Exil, maar had eigenlijk niet echt nagedacht bij het kopen en gewoon naar ontworming gevraagd, ook voor pups, pastavorm.
Ooit ook Exil ontvlooiingsspul gebruikt, dat spul deed helemaal niets.(Bij de katten, we hadden toen geen hond)

- Suuz!
- Zeer actief
Drontal zou ik niet meer gebruiken aangezien er ook verhalen over zijn dat alle Pups ontwormd werden daarmee En dat achteraf bleek dat Drontal niet zo goed meer werkt. Met 7 weken gingen de Puppen wormen spugen.nathalie schreef:Pasha kan ook niet tegen het vlooienspup van exil (tick off..) nouja, niet tegen de permithrin, maar goed. Exil vind ik rotzooi. Je hebt bij de da van drontal ook drontalpup volgens mij. Is een flesje ontworming. Deden we de pups op stage altijd mee, nooit geen problemenPattyB schreef:Ja, ik normaal gebruik ik dus ook Milbemax voor Senna. Volgende keren dus ook.nathalie schreef:Hier kunnen ze ook niet tegen exil. Als ik al ontworm is het of met milbemax of met mansonil.![]()
Ooit ook Exil ontvlooiingsspul gebruikt, dat spul deed helemaal niets.(Bij de katten, we hadden toen geen hond)
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke.. Nog nooit gehoord, maar het kan natuurlijk.

-
PattyB
Ze zijn nu allemaal de kilo gepasseerd.
Vandaag is ook de laatste pup verdrievoudigd.
Witje is koploper en weegt al bijna het viervoudige (nog maar 25 procent van het geboortegewicht en dan is ze alweer het 4voudige).
Vandaag is ook de laatste pup verdrievoudigd.
Witje is koploper en weegt al bijna het viervoudige (nog maar 25 procent van het geboortegewicht en dan is ze alweer het 4voudige).
-
PattyB
Morgen zijn ze alweer 3 weken!
Streep

Koetje zoekt naar Witjes' tanden

Clown & Hartje

Laars

Hartje

Kip

En de nestknuffels die ik had besteld voor iedere pup als ze meegaan met de toekomstige eigenaren, waren klaar. Ben er helemaal blij mee:

Meer foto's zijn hier te vinden:
http://stabyhoun.nl/pups/week3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Streep

Koetje zoekt naar Witjes' tanden

Clown & Hartje

Laars

Hartje

Kip

En de nestknuffels die ik had besteld voor iedere pup als ze meegaan met de toekomstige eigenaren, waren klaar. Ben er helemaal blij mee:

Meer foto's zijn hier te vinden:
http://stabyhoun.nl/pups/week3/" onclick="window.open(this.href);return false;
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Oooh.
Nog een weekje en dan zijn ze helemaal top! Bij 4 weken.. 
-
PattyB
Ja, vanaf dan worden het echte herrieschoppers!LéonieHonden schreef:Oooh.Nog een weekje en dan zijn ze helemaal top! Bij 4 weken..
Ze kunnen er al wat van hoor, met zijn allen.
Blaffen, grommen, keffen naar elkaar en naar mijn handen en voeten... :N:
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Re: V. 't Brabantse Bont pups - Foto's P.39
Ze worden echt steeds leuker.
Dat ze lawaai kunnen maken hoorde ik toen wel door de telefoon :N: En dat is alweer een tijdje terug.
Erg leuk die nestknuffels
Dat ze lawaai kunnen maken hoorde ik toen wel door de telefoon :N: En dat is alweer een tijdje terug.
Erg leuk die nestknuffels
- *tweety*
- Zeer actief
Wat een scheetjes zijn het toch 
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat zijn ze leuk!!!!
Die nestknuffels zijn ook super zeg!
Waar heb je die laten maken?

Groetjes Annemieke
-
PattyB
Dankjewel allemaal!
Senna gaat het ook weer ietsje beter mee, ze is nog wel aan de dunne, dat ziet er nog niet echt beter uit, maar ze heeft vannacht niets binnen gedaan in ieder geval.
Gisterenavond had ik haar temperatuur gemeten en had ze wat verhoging (39.0/39.1), normaal is haar temperatuur 38.3/38.4.
Vanmorgen weer gemeten en hij is weer wat gezakt: 38.5.
Eten doet ze nu niet echt, maar dat zal in de loop van de dag wel komen. Gisteren heeft ze alweer 1,5 kilo voer weggewerkt, dus dat zal vandaag ook wel goed komen.
Ik had de vorige keer een tutpop besteld, maar toen zat er een plaatje achter, waar de naam op geborduurd was, nu heb ik uitgelegd hoe ik het precies wilde en service was super. Ze waren vrij snel klaar!
Senna gaat het ook weer ietsje beter mee, ze is nog wel aan de dunne, dat ziet er nog niet echt beter uit, maar ze heeft vannacht niets binnen gedaan in ieder geval.
Gisterenavond had ik haar temperatuur gemeten en had ze wat verhoging (39.0/39.1), normaal is haar temperatuur 38.3/38.4.
Vanmorgen weer gemeten en hij is weer wat gezakt: 38.5.
Eten doet ze nu niet echt, maar dat zal in de loop van de dag wel komen. Gisteren heeft ze alweer 1,5 kilo voer weggewerkt, dus dat zal vandaag ook wel goed komen.
Bij Borduurstudio Zigzag, Made.Annemiek schreef:Wat zijn ze leuk!!!!
Ik had de vorige keer een tutpop besteld, maar toen zat er een plaatje achter, waar de naam op geborduurd was, nu heb ik uitgelegd hoe ik het precies wilde en service was super. Ze waren vrij snel klaar!
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Zo weer helemaal bijgelezen!
De foto's zijn geweldig!!
En de knuffels zijn ook erg schattig!
Hopelijk voelt Senna zich snel weer ok!
De foto's zijn geweldig!!
En de knuffels zijn ook erg schattig!
Hopelijk voelt Senna zich snel weer ok!

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Oeh.. Die knuffels zijn leuheuheuheuk!! 

-
PattyB
Het gaat weer goed met Senna.
Gisteren heeft ze alweer 1,5 kilo vlees weggewerkt en vanochtend ook alweer een halve kilo (en ze is normaal 's ochtends niet zo'n eter).
Haar ontlasting was vanochtend ook weer perfecter dan perfect!
Gisteren heeft ze alweer 1,5 kilo vlees weggewerkt en vanochtend ook alweer een halve kilo (en ze is normaal 's ochtends niet zo'n eter).
Haar ontlasting was vanochtend ook weer perfecter dan perfect!
- HillieS
- Zeer actief
-
PattyB
De pups hebben vandaag weer tartaar gekregen. Ze zijn ontzettend gretig zodra ze het ruiken!
Pegel

Later op de dag hebben ze vandaag voor het eerst KVV gekregen! Lotgering voer ik.
Het ging er goed in!

Gewoon nog even wat leuke foto's:
Kip

Laars

Koetje

Streep & Witje

Clown & Appel

Filmpjes van gisteren:

Pegel

Later op de dag hebben ze vandaag voor het eerst KVV gekregen! Lotgering voer ik.
Het ging er goed in!

Gewoon nog even wat leuke foto's:
Kip

Laars

Koetje

Streep & Witje

Clown & Appel

Filmpjes van gisteren:

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
- HillieS
- Zeer actief
Re: V. 't Brabantse Bont pups - Foto's P.40 - 2 mei
Geweldig!!
Gaan alle nieuwe pupeigenaren ook vers voeren?
Arjan zei gister of eergister bij het zien van de koninginnedagfoto's al dat we maar een grote tas mee moeten nemen als we komen knuffelen
hij was helemaal weg van koetje volgens mij. Mij maakt 't niet uit, ze zien er allemaal geweldig uit!!

Arjan zei gister of eergister bij het zien van de koninginnedagfoto's al dat we maar een grote tas mee moeten nemen als we komen knuffelen

-
PattyB
Ik gok dat de meeste eigenaren gewoon brok willen voeren.HillieS schreef:Geweldig!!
Arjan zei gister of eergister bij het zien van de koninginnedagfoto's al dat we maar een grote tas mee moeten nemen als we komen knuffelenhij was helemaal weg van koetje volgens mij. Mij maakt 't niet uit, ze zien er allemaal geweldig uit!!
![]()
Sommigen hebben aangegeven beide te willen voeren.
Later kom ik daar nog wel verder op terug om te kijken wie wat wil en of ze meer info willen over vers voeren.
Ik speen de pups op beide af. Nu op vlees, maar later laat ik ze ook wennen aan brokken.
Tot nu toe heb ik nog geen van de eigenaren gehoord die koetje kiezen als favoriet.
Clown en Appel zijn zeer gewild v.d. reutjes; pegel en laars van de teefjes, maar uiteindelijk maak ik de keuze toch pas met 6/6,5 weken welke pup naar wie gaat.
- HillieS
- Zeer actief
Hartje is trouwens ook favoriet hier
We hebben dus een duidelijk afwijkende smaak
Jamie was ook afgespeend op vlees, en kreeg ook brok. Als de zak brok op is waar we nu mee bezig zijn gaat hij volledig op kvv, nu half om half.
Jamie was ook afgespeend op vlees, en kreeg ook brok. Als de zak brok op is waar we nu mee bezig zijn gaat hij volledig op kvv, nu half om half.

-
bianca83
- Zeer actief
Ahhh ze zijn zo leuk, echte hondjes zijn het al aan het worden
de nestknuffeltjes zijn echt helemaal leuk 

-
PattyB
Je komt ook eens knuffelen hoorde ik.
Durfde je 't niet te vragen, mafke.
Nieuwe foto's van vandaag.
Mijn (achternichtje) en mijn petekindje. Lekker stel is 't.
Wat was het genieten zeg!!!! Echt het toppunt van genieten om die kids met de pups te zien. Prachtig!

Mijn petekindje, lekkere kruimel, bijna 2:

Eten!!

Witje en Streepje:

Senna en Laars

Nieuwe foto's van vandaag.
Mijn (achternichtje) en mijn petekindje. Lekker stel is 't.

Mijn petekindje, lekkere kruimel, bijna 2:

Eten!!

Witje en Streepje:

Senna en Laars

- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...