Daar zeg je wel iets interessants. Zouden er minder broodfokkers zijn als goede fokkers in prijs zouden zakken?[/quote]
Misschien wel ,maar ik geloof het niet.

[/quote]
Ach natuurlijk wel. Of je nu 600 euro betaald bij de 1 of andere fokker zonder "garantie" en "zonder" stamboom of bij de andere 800 euro "met" garantie (voor zover je van garantie kunt spreken) "met" stamboom zal die "drempel" toch echt wel verlagen hoor. Zeker met een ras als de chi.
Althans, als ik naar mezelf kijk geef ik liever 200 euro (300 ook nog wel) meer uit voor een chi bij een fokker vandaan die zegt "garantie" te geven (lees gezonde voorouders met bijbehorende gezondheidsonderzoeken) dan dat ik een paar knaken minder kwijt ben en totaal geen "enkele" zekerheid hebt. Bij die ander heb je dan misschien nog de mazzel dat je dokterbezoek e.d. terug kunt halen als dat nodig mocht zijn (wat toch vaak gebeur) en bij de ander totaal niet (in ieder geval niet op schrift)

[/quote]
---------------------------------------------------------------------------------
Nou vooruit daar ga ik gedeeltelijk met je mee.
Maar je vergeet dat de fokkkers echt hun plaatsje in de kynologie heus hun prijsen niet naar beneden gooien.
Want ze doen het niet voor het geld natuurlijk.
Daarnaast zijn de motieven van de meeste kopers niet alleen op de prijs gebasseert ,maar ook om de ongelooflijke bemoeizucht met dicht geplakte contracten en regels en wetten te ontlopen van heel veel fokkers.
En wat te denken vann al die verhalen over de zogenaamde goede kynologen zoals dogs exposed en wat er allemaal speeld aan ziektes en erfelijke gebreken bij de fok en shows van rashondden.