Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spannend...we zitten er weer klaar voor. Ons lief Amélietje krijgt weer pupjes
Ze is op alle dag en al erg druk met voorwerken. De temperatuurdaling is ook al geweest.
Ze is niet zo dik als de vorige keer, dus waarschijnlijk (gelukkig) geen tiental deze keer.
De papa is Astair:
En mama Amélie:
Laatst gewijzigd door Madelief op 11 jul 2011 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.
groetjes Madelief en Yanthe Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
vraagje, kunnen er ook fauve of fauve charbonné uitkomen? of worden die niet door elkaar gefokt?
Jawel hoor dat wordt door elkaar gefokt gelukkig. Maar niet uit deze combinatie. Zowel Amélie als Astair zijn homozygoot zwart. De aangehouden dochter van Amélie uit haar eerste nestje is dus ook zwart, maar heeft wel een fauve vader en draagt daarom wel fauve. Als zij een fauve of heterozygoot zwarte lover krijgt zal ze (statistisch) ook fauve pupjes krijgen.
Amélie draagt mogelijk wel blauw, maar ik weet eerlijk gezegd niet of Astair daar ook een kans op heeft.
groetjes Madelief en Yanthe Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Ja hoor, met Amélie gaat het prima, dank je! Ze doet het geweldig en bevalt heel soepel op slechts een paar weeën per pup. Hopelijk blijft dat zo, je durft het haast niet uit te spreken natuurlijk.
Ze ligt er trots bij
Die 5e kwam nog niet, maar er komt zeker nog meer. Haar buik is nog enorm, en we voelen de puppen nog zitten. Vorig nest had ze ook even pauze na de eerste 4.
Ondanks dat hier een verbouwing gaande is en de stukadoor alweer begonnen is vanmorgen verloopt de bevalling in alle rust en harmonie: