Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Info over een fokker
Moderator: moderatorteam
- xsharingx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising chihuahua. teckel
Info over een fokker
Vriendin van me heeft een hondje aangeschaft...
Na wat ik allemaal heb gehoord vertrouw ik het niet zo bij die fokker, nu is mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft.
Misschien wel een omweg, maar ik plaats geen namen meer van fokkers en/of organisaties. Aangezien dit de vorige keer nogal uit de hand is gelopen. Dus ik zou graag PBtjes ontvangen van mensen die ervaringen hebben in .... (Naamplaats weg gehaald)
Mocht iemand een andere manier weten om hier achter te komen hoor ik dit graag.
Na wat ik allemaal heb gehoord vertrouw ik het niet zo bij die fokker, nu is mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft.
Misschien wel een omweg, maar ik plaats geen namen meer van fokkers en/of organisaties. Aangezien dit de vorige keer nogal uit de hand is gelopen. Dus ik zou graag PBtjes ontvangen van mensen die ervaringen hebben in .... (Naamplaats weg gehaald)
Mocht iemand een andere manier weten om hier achter te komen hoor ik dit graag.
Laatst gewijzigd door xsharingx op 26 apr 2011 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs.

- xsharingx
- Zeer actief
Re: Info over een fokker in Utrecht
Ja ik weet het, behoorlijk lastig, weet even geen andere manier.
Het gaat over labrador pupjes
Het gaat over labrador pupjes
Liefs.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
- xsharingx
- Zeer actief
Nee, maar misschien wel eventjes erbij zetten op een zwarte lijst?! Is dit zo raar?!Sas schreef:maar eh.. pupje is er toch al? Wat wou je nu nog gaan doen dan? "told you so" zeggen?
Liefs.

-
Muk
Zwarte lijst?xsharingx schreef:Nee, maar misschien wel eventjes erbij zetten op een zwarte lijst?! Is dit zo raar?!Sas schreef:maar eh.. pupje is er toch al? Wat wou je nu nog gaan doen dan? "told you so" zeggen?
Er bestaan geen openbare zwarte lijsten hierover. Een aanklacht wegens smaad heb je namelijk zo aan je broek. Dat zie je ook hier op het forum als er negatief over bepaalde fokkers wordt gesproken.
Fokt de labjesfokker uit Utrecht ook nog met andere hondenrassen?
- xsharingx
- Zeer actief
Alleen labradors...
Ik heb vandaag nog een zwarte lijst op internet gezien. Dat mag dus niet?!
Ik heb vandaag nog een zwarte lijst op internet gezien. Dat mag dus niet?!
Liefs.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik vind een post met zo weinig info eigenlijk niet kunnen
Je kunt misschien best een mindere fokker op het oog hebben, maar ook bonafide fokkers worden min of meer aangesproken hierdoor.
Ik kan me tenminste zo voorstellen dat die ook in die regio voorkomen.
En verder had die vriendin beter van te voren info kunnen zoeken over een fokker waar ze een hondje bij weghaalt.
Ik word een beetje niet goed van dat gemierk achteraf als het oh zo makkelijk is wel een goede fokker uit te zoeken: maar ja dan moet je misschien wel even wachten op je hondje en heb je het niet vandaag in huis als je gister besloten hebt dat een hondje wel leuk zou zijn
Je kunt misschien best een mindere fokker op het oog hebben, maar ook bonafide fokkers worden min of meer aangesproken hierdoor.
En verder had die vriendin beter van te voren info kunnen zoeken over een fokker waar ze een hondje bij weghaalt.
Ik word een beetje niet goed van dat gemierk achteraf als het oh zo makkelijk is wel een goede fokker uit te zoeken: maar ja dan moet je misschien wel even wachten op je hondje en heb je het niet vandaag in huis als je gister besloten hebt dat een hondje wel leuk zou zijn

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- xsharingx
- Zeer actief
Sorry, dat ik niet in het hoofd van een vriendin kan zitten, en dit niet allemaal wist! Anders had ik van te voren hier wel gezeten!renee-uk schreef:Ik vind een post met zo weinig info eigenlijk niet kunnen![]()
Dit gemierk achteraf, is van mij, niet van haar.
Liefs.

-
Muk
Ook ik ben het wel eens met Renee-uk.
Een broodfokker bestaat dankzij mensen die daar hun dieren kopen. En juist deze categorie kopers vallen over het algemeen niet onder de mensen die zich fatsoenlijk voorbereiden. De hond moet er nu komen en het moet ook zo goedkoop mogelijk.
Je leest het hier ook genoeg op het forum.
Ik denk dat die zwarte lijst vanwege bovenstaande reden weinig zin heeft.
Een broodfokker bestaat dankzij mensen die daar hun dieren kopen. En juist deze categorie kopers vallen over het algemeen niet onder de mensen die zich fatsoenlijk voorbereiden. De hond moet er nu komen en het moet ook zo goedkoop mogelijk.
Je leest het hier ook genoeg op het forum.
Ik denk dat die zwarte lijst vanwege bovenstaande reden weinig zin heeft.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ja en wat is dan het nut daarvan?xsharingx schreef:Sorry, dat ik niet in het hoofd van een vriendin kan zitten, en dit niet allemaal wist! Anders had ik van te voren hier wel gezeten!renee-uk schreef:Ik vind een post met zo weinig info eigenlijk niet kunnen![]()
Dit gemierk achteraf, is van mij, niet van haar.
kun je de volgende keer wel in het hoofd van een vriendin gaan zitten dan?
En met een algemene post zoals je OP wijs je ook met je vingertje naar fokkers die wel prima bezig zijn.
Ik vind dit echt niet kunnen, niet op deze manier waarbij jijzelf fijn buiten schot blijft maar bonafide fokkers wel meegenomen worden in de twijfel

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- xsharingx
- Zeer actief
Ik ga de plaatsnaam er vanaf halen, en hopen dat ik niemand hier mee heb beledigd die labrador pupjes hebben. Ik hoop dat dit pupje gezond is en blijft.
Inderdaad reageren er juist mensen op die zich niet eerst inlezen, dus het nut van een zwarte lijst is in dat geval minimaal!
Inderdaad reageren er juist mensen op die zich niet eerst inlezen, dus het nut van een zwarte lijst is in dat geval minimaal!
Liefs.

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: Info over een fokker
Ik weet niet hoor, maar als je op google intoetst "zwarte lijst fokker" krijg je op de eerste pagina al een site met een zwarte lijst van fokkers...

-
Muk
Ja, die lijst zag ik ook. Maar het blijft riskant. Hoewel ik genoeg fokkers ken waar ik nooit een hond zou willen kopen (en dat zijn echt niet allemaal broodfokkers), zou ik het in ieder geval niet aandurven om hier een lijst van te maken en deze te publiceren. :N:Judith-Diesel schreef:Ik weet niet hoor, maar als je op google intoetst "zwarte lijst fokker" krijg je op de eerste pagina al een site met een zwarte lijst van fokkers...
- sunny1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Nou ik heb zelf ook een hele lijst met broodfokkers staat niet online maar wel op de pc ik ben toch wel blij dat ik die ,heb omdat ik zelf ook opzoek ben naar een pup dus dat is dan wel handig,,,,,maar ik kijk wel waar ik wel en niet een pup kan kopen en ik vertrouw niks op mp dus ik denk dat ik wacht tot volgend jaar dan kan ik bij een bekende een pup kopen.....maar je moet idd voordat je een pup aanschaft opletten waar je die koopt en niet achteraf
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
- twinmom-jess
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi
Is het niet gewoon verstandiger om te googlen op een rasvereniging en daar gaan kijken naar fokkers die erbij aangesloten zijn, dan zoeken naar een zwarte lijst?
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
twinmom-jess schreef:Is het niet gewoon verstandiger om te googlen op een rasvereniging en daar gaan kijken naar fokkers die erbij aangesloten zijn, dan zoeken naar een zwarte lijst?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Vroeg ik me ook al af.
Hebben die pups stambomen?
Zijn er problemen mee?
Is de fokker aangesloten bij de rasvereniging?
Je kunt veel doen hoor, als ie stamboom heeft.
Anders niet, trouwens. Of in elk geval minder dat raakt.
Hebben die pups stambomen?
Zijn er problemen mee?
Is de fokker aangesloten bij de rasvereniging?
Je kunt veel doen hoor, als ie stamboom heeft.
Anders niet, trouwens. Of in elk geval minder dat raakt.
-
Sietske
Ik niet per definitie.Sas schreef:twinmom-jess schreef:Is het niet gewoon verstandiger om te googlen op een rasvereniging en daar gaan kijken naar fokkers die erbij aangesloten zijn, dan zoeken naar een zwarte lijst?Wat een heeeerlijk nuchtere opmerking! Ben het helemaal met je eens
Niet alle fokkers die bij de rasvereniging zijn aangesloten zijn goed.
en zeker niet alle fokkers die NIET bij de rasvereniging zijn aangesloten zijn fout.
Soms hebben fokkers hele bonafide redenen om niet bij zo'n kliekje te willen "horen".
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, ik vraag me dus af waarom TS het niet vertrouwt.
Wat klopt er niet dan? Wat is er raar?
Is die pup niet goed?
Kortom: waarom vertrouwt ze het niet?
Is die pup niet goed?
- xsharingx
- Zeer actief
Ik ben hier hoorMarjoleine schreef:Nou, ik vraag me dus af waarom TS het niet vertrouwt.
Is die pup niet goed?
Had dit topic eigenlijk al naast me neer gelegd, viel niet bij iedereen goed, hoewel ik de beste bedoelingen heb.
ik zal een aantal dingen opschrijven, mocht hier iets tussen staan wat niet goed valt dan hoor ik dat wel. Misschien ben ik ook wel te bang dat het broodfok is, ik hoor zulke nare verhalen.
verschillende benches, vol pups
Onder de vlooien
op stro
goedkoop eten
prijs van de hond was erg laag
Even een zinnetje gewijzigd, kwam er nogal apart uit.
Laatst gewijzigd door xsharingx op 28 apr 2011 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs.

-
S@ndr@
- Zeer actief
je kunt niet iedereen tevreden houden 
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Je kunt toch wel 1+1 bij elkaar optellen niet 
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- xsharingx
- Zeer actief
Dat probeer ik jammer genoeg wel te bereiken.. heb alleen mezelf ermee! :SS@ndr@ schreef:je kunt niet iedereen tevreden houden
Sorry?smoekie schreef:Je kunt toch wel 1+1 bij elkaar optellen niet
Liefs.

-
Neeltje
En je hebt geen 'zwarte lijst' nodig als je weet hoe het er bij een betrouwbare fokker eruit moet zien. De mensen moeten gewoon ophouden met ik wil morgen een hond. Een levend wezen wat ze hopelijk voor jaaaaaaaaaren hebben. Ze steken nog meer tijd in de aanschaf van hun mobieltje.
-
Muk
En je snapt niet dat dit een broodfokker is?xsharingx schreef:ik zal een aantal dingen opschrijven, mocht hier iets tussen staan wat niet goed valt dan hoor ik dat wel. Misschien ben ik ook wel te bang dat het broodfok is, ik hoor zulke nare verhalen.
verschillende benches, vol pups
Onder de vlooien
op stro
goedkoop eten
prijs van de hond was erg laag
Even een zinnetje gewijzigd, kwam er nogal apart uit.
- smoekie
- Zeer actief
1+1=2 zegt die uitdrukking je ietsxsharingx schreef:Sorry?smoekie schreef:Je kunt toch wel 1+1 bij elkaar optellen niet
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Mojuan
- Zeer actief
- smoekie
- Zeer actief
Maar dan nog. Tis niet jouw probleem, tis niet jouw hond toch. Niet mee bemoeien zou ik zeggen. Altijd dat gebemoei van andere.
Bij welke vooraanstaande fokkers heb jij jouw honden vandaan?
Bij welke vooraanstaande fokkers heb jij jouw honden vandaan?
- xsharingx
- Zeer actief
Ja ik wel ja...
Ik vermeld dit hier, omdat ik dacht dat er nog een zwarte lijst rond mocht gaan, en misschien kon deze er dan aan toegevoegd worden.
Ik voel me heel rot over het feit dat die pup daar is aangeschaft, ik heb haar de oren van het hoofd gevraagd, en jullie hebben de conclusies gelezen.
Misschien ligt het aan mij, maar ik proef een zekere ondertoon. Al in dit hele topic. Alsof IK daar een pup heb aangeschaft.
Ik snap de boosheid naar de mensen die niet nadenken en het eerste de beste hondje op hun weg kopen. Ik snap de boosheid om het feit dat altijd achteraf iemand komt vragen of dit een broodfokker was.
Ik hoop alleen dat dit niet op mij word afgerekend.
Ik vermeld dit hier, omdat ik dacht dat er nog een zwarte lijst rond mocht gaan, en misschien kon deze er dan aan toegevoegd worden.
Ik voel me heel rot over het feit dat die pup daar is aangeschaft, ik heb haar de oren van het hoofd gevraagd, en jullie hebben de conclusies gelezen.
Misschien ligt het aan mij, maar ik proef een zekere ondertoon. Al in dit hele topic. Alsof IK daar een pup heb aangeschaft.
Ik snap de boosheid naar de mensen die niet nadenken en het eerste de beste hondje op hun weg kopen. Ik snap de boosheid om het feit dat altijd achteraf iemand komt vragen of dit een broodfokker was.
Ik hoop alleen dat dit niet op mij word afgerekend.
Liefs.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom zou dat op jou worden afgerekend?
Maar ik stelde nog een vraag: heeft de pup een stamboom?
Maar ik stelde nog een vraag: heeft de pup een stamboom?