Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom nou toch

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Waarom nou toch

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

...waarom hebben zoveel honden toch zo'n obsessie voor stront?
Wij hebben nu de voortuin 'open' liggen, dus we hebben weer een openbare kattenbak zullen we maar zeggen, zodra Apple de kans krijgt is ze aan het snuffelen en eten. Eigen poep opeten? No problemo. Ganzenpoep? Mjammie!
Godzijgedank nog geen mensen stront tegengekomen met haar, maar dat zal ze ook wel met heel erg veel plezier opeten.
En ik vraag me toch altijd af, waarom? Ze eet heel veel dingen niet, geen rijst bijvoorbeeld, eet vaak haar eigen vlees niet eens op. Ze kan ook op straat sommige dingen prima laten liggen, zoals een verdwaald frietje. Maar stront? Dat moet en zal ze gewoon eten. Ben heeft dat totaal niet, die eet heel af en toe ganzenpoep, maar ook dat is hem wel te verbieden. Osa was alleen gek op kattenstront. Apple is wat stront betreft, een echte alleseter. Het is zelf zo dat als ze een keertje in de tuin heeft gepoept ( met dat warme weer staat de deur continu open, en wil ze dat nog wel eens doen ) dan laat ze het 1 dag liggen, om de volgende dag, op te staan, alwetende dat daar een heerlijke, zongedroogde drol ligt te wachten op haar, om daar dan met een gelukszalig gevoel, een uur op te kunnen kauwen, een soort van eigen kauwgom fabriekje. Bah :N:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Waarom nou toch

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Stront = straf hier, en dat weten ze maar al te goed. Ze ruiken eraan, maar eten het niet :neenee:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

meurt he? vooral kattenstront. :kotz:

't blijven toch dieren, gewoon zorgen dat ze de kans niet krijgt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

sjaak-k schreef:Stront = straf hier, en dat weten ze maar al te goed. Ze ruiken eraan, maar eten het niet :neenee:
dat zal best helpen bij sommige honden, maar bij andere honden kun je straffen tot je een ons weegt en eten ze nog stront

De poep in de tuin kun je toch opruimen Aimée?
Met de rest zal dat een stuk moeilijk gaan :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Erg, he :boos: Charlie liep gisteren het laatste rondje in het donker met iets in zijn bek. Ik dacht dat het een takje was en vond het wel schattig dat hij het de hele tijd meesjouwde. Op het tuinpad bleek het een kattendrol te zijn :devil: In ieder geval een stevige, dat dan weer wel :mrgreen:
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

zit ik hier smakelijk te eten, kom ik dit topic tegen...
Hier ook eentje die een tik tegen dr oren krijgt als ze stront wil gaan opvreten! :devil:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Riemsesy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weim Langhaar†

Ongelezen bericht door Riemsesy »

bij mijn hond werkte straffen alleen niet

corrigeren > bij je roepen en dan belonen, dat ging werken.
op een bepaald moment kreeg ie het door dat als ie poep zag liggen, dat hij dan bij mij moest komen om en beloning te krijgen.
alleen als hij uitgebroken was dan moest hij alle schade inhalen :(
Laatst gewijzigd door Riemsesy op 28 apr 2011 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
Brindlecardi
Zeer actief

sjaak-k schreef:Stront = straf hier, en dat weten ze maar al te goed. Ze ruiken eraan, maar eten het niet :neenee:
Ze moet het van mij altijd loslaten, maar voorkomen dat ze het te pakken krijgt lijkt hier wel onmogelijk.
Die drollen in de tuin ruim ik ook op hoor, maar ben sowieso bezig met een algeheel poepverbod in de tuin, dus daar wordt aan gewerkt. :mrgreen: Het stomme is ook dat ze op lange wandelingen vaak dus niet poept, om het vervolgens met meer plezier in de tuin te doen.
Een TT is inderdaad wel erg rigoureus voor een hond als Apple :mrgreen: ik zou haar niet eens een slipketting om willen doen, is ze gewoon te gevoelig voor.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 28 apr 2011 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Godzijdank lust Diesel geen stront. Hij moet en zal wel zijn eigen kots opeten.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Aimee schreef:
Ze moet het van mij altijd loslaten, maar voorkomen dat ze het te pakken krijgt lijkt hier wel onmogelijk.
Die drollen in de tuin ruim ik ook op hoor, maar ben sowieso bezig met een algeheel poepverbod in de tuin, dus daar wordt aan gewerkt. :mrgreen: Het stomme is ook dat ze op lange wandelingen vaak dus niet poept, om het vervolgens met meer plezier in de tuin te doen.
Een TT is inderdaad wel erg rigoureus voor een hond als Apple :mrgreen: ik zou haar niet eens een slipketting om willen doen, is ze gewoon te gevoelig voor.
Juist zo'n gevoelig hondje moet je dat wel af kunnen leren, lijkt me? Gewoon een keer schreeuwen :wink:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

renee-uk schreef:
dat zal best helpen bij sommige honden, maar bij andere honden kun je straffen tot je een ons weegt en eten ze nog stront

Nou ik kan straffen totdat ik een ons weeg dat zal Jarah worst wezen, zij heeft lekker gegeten dus de straf neemt ze wel op de koop toe.
En heb ook geen zin om de hele wandeling mijn hond te lopen straffen, trouwens het werkt toch niet dus dan eet ze maar poep, heb toch aan een kant liever dat ze het opeten dan dat ze er in gaan liggen rollen.

Bij Bijou helpt straf wel, nou ja straf, gewoon een grote bek en dan stopt ze wel, Nikkie luistert ook wel als ik het haar verbied, en Tama eet geen stront. Alleen konijnenkeutels die eet Tama wel. Maar de andere drie vinden alle soorten stront lekker.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waarom accepteren mensen niet dat een hond een hond is? Jeetje. Tot aan de TT aan toe om iets dood en dood normaals voor jonge honden eruit te knallen. Nee, klein beetje normaal respect is hier wel op zijn plaats hoor. Niks corrigeren met TT en slipketting. Gewoon voorkomen of zorgen dat je accepteert dat je een hond hebt en geen robot of mensje. Hondjes eten poep. Nou, wat een drama zeg... :oeps:

Elke jonge hond eet poep overigens. Mijn volwassen honden eten nooit poep. Hooguit mensenpoep. En als dat al eens in de 6 maanden gebeurd is het veel. Hoe dat een probleem kan zijn voor sommige mensen verbaast me enorm. Het is maar waar je moeilijk over wil doen.

Kattenpoep in de tuin is voor elke hond verleidelijk. Laat ze het lekker eten of doe iets aan de katten in de tuin. Maar corrigeren en schokken geven voor geheel natuurlijk gedrag lijkt mij erg ver gaan. Stel dat je zelf schokken krijgt omdat je op je kop krabt of per ongelijk een slokje bier neemt als er ineens een biertje voor je staat.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Cash vrat als pup/jonge hond ook stront. Ook dat van zichzelf was schijnbaar erg smakelijk.
Heb daar vrij weinig aangedaan, behalve hem proberen niet in die gelegenheid te brengen maar soms was hij gewoon ook sneller.
Bij Cash is het vanzelf overgegaan. Hij eet nu nooit meer stront.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
laeken
Zeer actief

Cash schreef:Cash vrat als pup/jonge hond ook stront. Ook dat van zichzelf was schijnbaar erg smakelijk.
Heb daar vrij weinig aangedaan, behalve hem proberen niet in die gelegenheid te brengen maar soms was hij gewoon ook sneller.
Volgens mij gaat het alleen bij hele gekke honden en honden die er aandacht voor krijgen niet over. Eva deed niks dan poepjes eten. Van vosjes, konijnen, ganzen, meerkoeten, paarden, katten, mensen en ga zo door. Alleen hondenpoep at ze niet gelukkig. Maar laat zij nu net een hond zijn die echt zelden tot nooit nog poep eet. Ze haalt er bijna haar neus voor op. Cleo eet nog wel eens een ganzen of konijnenpoepje. Maar ik ga daar echt niet wakker van liggen of iets aan doen. Ben wel gek. :engel:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

laeken schreef:
Cash schreef:Cash vrat als pup/jonge hond ook stront. Ook dat van zichzelf was schijnbaar erg smakelijk.
Volgens mij gaat het alleen bij hele gekke honden en honden die er aandacht voor krijgen niet over. Eva deed niks dan poepjes eten. Van vosjes, konijnen, ganzen, meerkoeten, paarden, katten, mensen en ga zo door. Alleen hondenpoep at ze niet gelukkig. Maar laat zij nu net een hond zijn die echt zelden tot nooit nog poep eet. Ze haalt er bijna haar neus voor op. Cleo eet nog wel eens een ganzen of konijnenpoepje. Maar ik ga daar echt niet wakker van liggen of iets aan doen. Ben wel gek. :engel:

Ik denk dat je daar gelijk in hebt, ik schenk er zelf geen aandacht meer aan als ze poep eten maar mijn man schenkt er heel veel aandacht aan die rent ze achterna, ik zeg al zo vaak tegen hem dat hij er gewoon niet op moet letten maar dat is tegen dovemansoren gezegd dus daar doe ik ook geen moeite meer voor.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
*Charlotte
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Nanna schreef: Bij jouw hondje zou ik nog even wachten met drastischer maatregelen, ze is nog pup en die groeien er vaak nog wel overheen (hoop je dan).
Dat klopt wel Aimee, dat is tenminste mijn ervaring met James :wink: James groef altijd naar kattendrollen en die at hij lekker op, en paardenpoep ging er ook met plezier in. Sinds een jaartje denk ik eet hij vrijwel geen kattendrollen meer en loopt hij ook nog eens langs de meeste paardenpoep :ok: Geen aandacht aan besteden, dan gaat het vast vanzelf weer over als ze pup af is .
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Geen strontvretertjes hier gelukkig, in ieder geval geen 'eigen' of hondenstront. Kattenpoep, ganzenpoep of een paardenvijg lusten ze wel. Daar heb ik geen moeite mee, behalve de paardenvijgen i.v.m. de gevaren van het eten daarvan. Mijn hond heb ik wel vreten van straat af proberen te leren m.b.v. Fisherdiscs. Als je het graag af zou willen leren en Apple is een gevoelig hondje, dan denk ik dat ik dat zou proberen. Bij Rhodin had het geen effect. Maar dat is ook wel een ander typje dan Apple denk ik. :F:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Hier waren alle pups geobsedeerd door paardenvijgen. Of het ligt aan het feit dat ze dat van mij niet mogen of dat ze er vanzelf overheen groeien weet ik niet, maar hier wordt geen poep meer gegeten.
Tomas moeten we af en toe wel terughalen van wc papier met toebehoren maar daar zijn we erg alert op.
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Hier ook van die smeerkezen, ik heb de hoop allang opgegeven dat ze het ooit niet meer zullen doen. Ik probeer het te voorkomen, en soms lukt dat ook :D Ik heb zelfs 1 keer gehad dat ik dacht dat 1 van hun een botje in de bek had, toen ik dat eruit wilde halen voelde ik dat het niet goed zat, en had ik dus bruine vingers. Hard kokhalsend ben ik naar huis gelopen :kotz: ..
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Jamie heeft een paar keer een beetje paardenvijg op :kotz: , maar dat vind ik ook niet zo'n goed idee, ivm de gevaren.
Honden- of katenpoep snuffelt hij aan en loopt dan door :cheer:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

van de 7 honden heb ik er 1 smeerkees tussen zitten. de andere honden krijgen nog geen eens kans op te gaan zitten of ze vreet het al op. maakt haar niet uit of het hondenpoep, mensenpoep of iets anders is. ze doet er een moord voor. straf ik haar voor de ene drol pakt ze gewoon de volgende. de straf neemt ze op de koop toe. ik laat haar maar gaan, ontworm een keer extra.
ellen
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik zou het niet weten, hij heeft geen belangstelling meer :U:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

laeken schreef: Volgens mij gaat het alleen bij hele gekke honden en honden die er aandacht voor krijgen niet over.

Mijn Shiva is niet gek :pffff: :wink:

Ik heb er nooit een punt van gemaakt en ze eet het nog steeds (5 jaar) als ze de kans krijgt, eet smakelijk schief !
Natuurlijk vind ik het als mens smerig maar voor haar is het het neusje van de zalm :hmmm:
laeken
Zeer actief

Nuyvilaq schreef:
laeken schreef: Volgens mij gaat het alleen bij hele gekke honden en honden die er aandacht voor krijgen niet over.

Mijn Shiva is niet gek :pffff: :wink:

Ik heb er nooit een punt van gemaakt en ze eet het nog steeds (5 jaar) als ze de kans krijgt, eet smakelijk schief !
Natuurlijk vind ik het als mens smerig maar voor haar is het het neusje van de zalm :hmmm:
Een keer een paardendrol oid is denk ik sowieso wel normaal. :19: Het gaat er echt om dat een hond alle poep gaat eten. Daar moeten ze volgens mij wel degelijk een tik voor hebben anders zouden ze al snel dood zijn toch? Immers, waar leef je op als je constant vol gegeten zit met poep? Dus in mijn ogen is een hapje of een drolletje hier of daar goed voor de afweer en de darmflora. Maar zodra een hond gefixeert is op poep eten is er veel meer aan de hand dan alleen een kleine tik. Dat is dodelijk en vreselijk onnatuurlijk gedrag immers. Ze worden er ziek van, krijgen wormen, zitten vol terwijl ze niks aan voedingsstoffen binnen krijgen en ga zo door :wink:
Afbeelding
Indy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Indy »

Indy at als pup ook regelmatig stront. Vanaf een maand of 5 of 6 doet ze het niet meer. Alleen paardenpoep wil ze nog wel eens eten (wat ik haar natuurlijk af probeer te leren). Dus hier is het ook vanzelf over gegaan :D
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik hier in het bos liggen veel paardendrollen en voor Kay kan dat in ontwormingstijd zijn dood betekenen. Voor mij zit er dus zeker een gevaar aan drollen eten, want ook katten en honden worden wel eens ontwormd en Kay kan tegen de meeste ontwormingsmiddelen niet.

Ik heb Kay altijd laten ruiken en hem dan weer aandacht op mij laten focussen en dat valt er iets te halen bij mij (iets heel lekkers of een apportje). Kattendrollen kom ik hier niet zo veel tegen, heel af en toe is er wel eens heel erg lekker, maar meestal geen interessen. Kay komt veel bij paarden en heeft dus veel kans op paardenpoep, maar als ik hem roep dan stopt hij in ieder geval meteen. Ik ben er van overtuigd dat je de honden dat beter op die manier in kunt begeleiden dan corrigeren, want die honden gaan dat uiteindelijk dan toch stiekem doen, lekker buiten jou bereik.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Nanna schreef: Er naar toe lopen om een tik te geven heeft totáál geen nut, die hond ziet je aankomen, grijpt nog een bekvol en vliegt weg.
De andere optie is volcontinu aangelijnd en gemuilkorfd houden.
Of je kunt de TT er op zetten.
Ik zou voor dat laatste gaan als ik een hond had die zo obsessief was met stront. :19:
daar heb ik ook aan lopen denken ware het niet dat deze hond zo onzeker is en ik heb het vermoeden dat een TT er geen goed aan doet.
ellen
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Kijk een geweldig mooie paardenvijg, kan ik inkomen hoor dat een hond dat niet kan laten.
Maar Apple gaat echt actief op zoek, zodra ik haar uitlaat zit ze in de voortuin te zoeken, idem als we weer teruglopen.
Osa deed het pas toen ze echt wat ouder was, dat ze echt actief op zoek ging naar poep.
Mijn 'zorg' met Apple is dat ze dus inderdaad steeds vol zit door de stront, maar dus niet het goede voer eet. Nou eet ze de laatste dagen weer even wat beter, dus dan stoort het me wat minder. Maar als ik haar de hele dag zie kauwen op stront ( ook in de achtertuin poepen katten :S: ) en als ze vervolgens het lekkere vlees wat in haar bak ligt laat staan.... ik vermijd al plekken waarvan ik weet dat er veel ganzenpoep ligt trouwens.
Maar goed, zo te lezen is er nog hoop :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Dat is gewoon de leefijd joh, maak je niet druk, gaat helemaal over. :wink:
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Alhoewel Tycha altijd al een goede eter is geweest, heeft ze sinds ze aan de prednison zit, een echte obsessie voor eten ontwikkeld. En dan ook met name voor stront, alle stront behalve hondenstront, moet naar binnen. Vaak zie ik het aankomen, maar soms ben ik te laat. Nu vind ik het niet zo heel erg, maar ze heeft een keer een berg koeien of alpaca stront staan eten en dat kwam er later thuis tot 3 x toe weer uit. Alsof de giertank werd opengetrokken. :kotz: Alle keren ging z haar bench in en over haar kussens en kleden heen. Na de tweede keer de bench maar leeg gelaten. Maar wat een lucht kwam daar vanaf.

Het ergste vond ik toen ze met wandelen de diaree van een mens naar binnen stond te werken. :kotz:
Afbeelding
Groetjes Marja
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”