Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teckel onthoofden?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: teckel onthoofden?

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:Ik zaagde de nek van een Sint Bernard nog door ;-) :cheer:
Dat is meer werk dan een teckel en dus een grotere misdaad. :pffff:
Wat kan mij dat nou schelen. Ik zat toch al in de bak. :pffff:
Jij denkt vooruit. :ok:
Je zit toch al en dus heb je meer te vreten aan een St B dan aan een Teckel. :engel:
:smile:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:Ik geloof dat de meeste hier in dit topic zelfs hun eigen hond de bijl op de nek zouden zetten als ze uit de chineze gevangenis weg mochten. :engel:
:engel: Ik zou zeggen: open een polletje ;-)
Nee want dat is politiek oncorrekt.
Wij houden hier van hondjes en niet van onszelf. :pffff:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nee want dat is een heel apart ras ,dus we nemen wel een bouvier. :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:Nee want dat is een heel apart ras ,dus we nemen wel een bouvier. :engel:
Of die ouwe Doos...sorry, Toos :lol1:
Die heeft wel de meeste kilometers erop zitten. :oeps:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

bouvierpoedel schreef:Eigenlijk gek dat niemand het heeft over hoe triest het is om in de bak te belanden omdat je ergens een mening over hebt en gewoon weg kan rotten..
Nu hebben jullie allemaal een mening over dat teckeltje die moet staan voor het onrecht wat die man word aangedaan.
Alleen hoor ik jullie daar niet over hoe triest dat is..?

Als ik die man zou zijn en onterecht in de bak zou zitten ,zou ik er weinig om geven als er een teckel de bijl op zijn nek kreeg zodat ik mijn vrijheid had.

Wie koos voor blijven zitten.??
Ik niet.
Maar als je dan als kunstenaar een statement wilt maken, hak dan elkaar de kop af ipv een teckeltje waar die chinezen alleen maar hard om kunnen lachen..
Als je een statement maakt, moet het ook impact hebben...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

bouvierpoedel schreef:Eigenlijk gek dat niemand het heeft over hoe triest het is om in de bak te belanden omdat je ergens een mening over hebt en gewoon weg kan rotten..
Nu hebben jullie allemaal een mening over dat teckeltje die moet staan voor het onrecht wat die man word aangedaan.

Als ik die man zou zijn en onterecht in de bak zou zitten ,zou ik er weinig om geven als er een teckel de bijl op zijn nek kreeg zodat ik mijn vrijheid had.

Daar gaat het verder niet om. Volgens mij is er niemand die het niet erg vinden dat mensen onschuldig en onder erbarmelijke omstandigheden worden vastgehouden, maar daarnaast kun je het dan toch ook walgelijk vinden dat iemand zo'n situatie misbruikt om aandacht te vragen voor zijn ego en daar ook nog een hond voor meent te moeten onthoofden? En dit topic gaat over het onthoofden van die hond, niet over mensenrechten.

Maar goed, dan speciaal voor jou: Er moet nodig iets veranderen aan het Chinese rechtssysteem.

En ik vind het volkomen achterlijk dat iedereen loeienthousiast ging doen over die tentoonstelling waarvoor ze ter dood veroordeelde Chinezen die nooit een proces hebben gehad gebruikten. En dan zitten we hier nog te miepen over dat ja-tenzij-donorsysteem dat er maar niet doorkomt :kotz: .
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
bouvierpoedel
Zeer actief

Strega schreef:

Daar gaat het verder niet om. Volgens mij is er niemand die het niet erg vinden dat mensen onschuldig en onder erbarmelijke omstandigheden worden vastgehouden, maar daarnaast kun je het dan toch ook walgelijk vinden dat iemand zo'n situatie misbruikt om aandacht te vragen voor zijn ego en daar ook nog een hond voor meent te moeten onthoofden? En dit topic gaat over het onthoofden van die hond, niet over mensenrechten.

Maar goed, dan speciaal voor jou: Er moet nodig iets veranderen aan het Chinese rechtssysteem.

En ik vind het volkomen achterlijk dat iedereen loeienthousiast ging doen over die tentoonstelling waarvoor ze ter dood veroordeelde Chinezen die nooit een proces hebben gehad gebruikten. En dan zitten we hier nog te miepen over dat ja-tenzij-donorsysteem dat er maar niet doorkomt :kotz: .
Ze gingen die teckel onthoofden omdat ....................

Maar daar gaat het juist om.
Ik denk te lezen dat door die teckel te veroordelen juist geprobeert word die discussie op gang te brengen.
Dat beest word helemaal niet onthoofd volgens mij ,maar moet symbool staan voor de Duitse regering die niets doet.
En als je het goed bekijkt dan zou dat teckeltje dus iemand in leven moeten houden.?
Net als al die koeien/varkens enzovoort worden gedood om ons in leven te houden.?
Zo heel veel verschil zit er niet in.??
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

bouvierpoedel schreef:
Strega schreef:

Ze gingen die teckel onthoofden omdat ....................

Maar daar gaat het juist om.
Ik denk te lezen dat door die teckel te veroordelen juist geprobeert word die discussie op gang te brengen.
Dat beest word helemaal niet onthoofd volgens mij ,maar moet symbool staan voor de Duitse regering die niets doet.
En als je het goed bekijkt dan zou dat teckeltje dus iemand in leven moeten houden.?
Net als al die koeien/varkens enzovoort worden gedood om ons in leven te houden.?
Zo heel veel verschil zit er niet in.??
Er wordt helemaal niets geslacht om ons in leven te houden, maar dat is een andere discussie. En je maakt mij niet wijs dat die man z'n motieven echt puur zijn. Ze gingen die teckel onthoofden omdat... de Chinezen dan ineens denken: Och jee... kom we laten die man vrij? Of omdat de Duitse regering dan ineens wel in haar eentje in gaat grijpen? Nogal naïef. En dat teckeltje hoeft helemaal niemand in leven te houden want die teckel heeft er echt gewoon geen reet mee te maken. Laat ze dan een Chineesje adopteren en dat dreigen te onthoofden, denk dat je daar meer nog eerder resultaat van zou zien.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ach, die chinezen vermoorden ook aan de lopende band meisjesbabies, dus ook dat is geen issue denk ik...
summer07
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door summer07 »

Met het slachten van een teckel hoopt de Duitse kunstenaars een schokgolf teweeg te brengen die kan bijdragen aan de vrijlating van hun Chinese held.
Dit is hem igg al gedeeltelijk gelukt. Hij heeft de schokgolf al gebracht, nu nog kijken of hij vrij wordt gelaten. Ik geloof niet dat de tekkel echt geslacht gaat worden, dit is vooral publiciteit zoeken voor zichzelf. Veel mensen bekommeren zich nu om het lot van de tekkel en echt niet om het lot van de "onschuldige" dierenactivist. En ach misschien kan hij de gedeelde tekkel dan weer over geven aan die kunstenares die toch al dode dieren gebruikt voor haar kunst. Misschien een projectje samen opstartten. Hij de tekkel, zij het idee voor hergebruik?

Zouden ze een jonge of oude tekkel gaan gebruiken? Ik bedoel een oude tekkel is veel te taai die heeft al te veel gelopen, zo'n jonge is tenminste nog mals. Zacht vlees eet makkelijker met stokjes.
bouvierpoedel
Zeer actief

We kunnen ook zonder vlees ,maar er word heel wat vlees gevreten per dag.
Dat teckeltje word helemaal niet onthoofd ,maar staat gewoon symbool om de discussie aan te wakkeren.
En wat is het verschil om een koe te slachten om op te vreten of een teckel te doden om iemand los te krijgen.?
Eigenlijk alle 2 zinloos :19: ,maar bij de koe doen we niet zo moeilijk en de enige emotie daarbij is hoe lekker hij wel niet smaakt ,maar bij het teckeltje schieten we in ene in de emotie.
Terwijl er iedere dag mensen en dieren het leven laten voor de vrijheid van een ander en daar word ook minder emotioneel over gedaan dan over het teckeltje.
Jij hebt dan minder emotie bij een adoptie Chineesje zijn kop eraf te hakken ,dan bij een teckel.
.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:Terwijl er iedere dag mensen en dieren het leven laten voor de vrijheid van een ander en daar word ook minder emotioneel over gedaan dan over het teckeltje.
Jij hebt dan minder emotie bij een adoptie Chineesje zijn kop eraf te hakken ,dan bij een teckel.
.
Zeg :hmmm: We hebben het hier wel over een tèckeltje hè. Het meest hoogstaande dat er in het hondenrijk te vinden is. Dat ze maar de kop afhakken van zo'n domme Chow :pffff:
Een Chow staat al op de menu kaart dus daar zet je geen statement mee. :19:
En een SS teckel met NSB nr natuurlijk wel. :mann:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Hoogstaand Nanna? Hoe kan dat nou met die afgehakte pootjes :lol:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:Een Chow staat al op de menu kaart dus daar zet je geen statement mee. :19:
En een SS teckel met NSB nr natuurlijk wel. :mann:
Misschien kunnen ze er achteraf Nazi Pangang van maken ;-)
:smile: :smile: :smile:
Draai het gas maar open en stook de oven maar op dan. :engel: :smile:
Strega
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:We kunnen ook zonder vlees ,maar er word heel wat vlees gevreten per dag.
Dat teckeltje word helemaal niet onthoofd ,maar staat gewoon symbool om de discussie aan te wakkeren.
En wat is het verschil om een koe te slachten om op te vreten of een teckel te doden om iemand los te krijgen.?
Eigenlijk alle 2 zinloos :19: ,maar bij de koe doen we niet zo moeilijk en de enige emotie daarbij is hoe lekker hij wel niet smaakt ,maar bij het teckeltje schieten we in ene in de emotie.
Terwijl er iedere dag mensen en dieren het leven laten voor de vrijheid van een ander en daar word ook minder emotioneel over gedaan dan over het teckeltje.
.
Ho ho, ik zeg niet dat ik minder emotie bij een adoptiechineesje heb, maar dat zou ik nog een logischere stap vinden dan dit in dit geval omdat die teckel nooit genoeg teweeg gaat brengen om die man vrij te krijgen. Als het die man door om te doen is, kan hij dus beter iets anders verzinnen.

En wie zegt dat ik niet net zoveel emotie heb bij alle andere dieren die worden geslacht? Het een sluit het ander niet uit hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”