Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer banjer zijn oren

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Weer banjer zijn oren

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik ga zo meteen naar de da toe want Banjer zijn oren zijn weer ontstoken maar zijn neus is nu ook kapot ,ik heb er vaseline opgedaan om te voorkomen dat het barst.
Ik ga nu met een elimineerdieet beginnen om er achter te komen wat de oorzaak is of ik kies voor eend want dat heeft hij nog nooit op of de brokken van de da zijn er nog andere brokken voor honden met een allergie?
Afbeelding
Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Re: Weer banjer zijn oren

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

ik ben overgegaan op kvv en in combinatie met homeopathie en bach bloesem. en nu na een half jaat wordt het beter.

bij boris is het begonnen met 4 mnd eerste oorontsteking, volgens d.a. oor was smerig maar niet echt rood dus toch maar antibiotica. zou door het zwemmen komen. en die 'oorontsteking' bleef maar terugkomen. ik moest van de d.a. maar antibiotica druppels langdurig gaan gebruiken!!! dat wilde ik niet met een hond van 1.5jr. dus ik ben naar een vriendin gegaan die da-assistente is en die adviseerde uitstrijkje van het oor. hier kwam uit een schimmel. en dit duidde vaak op een allergie. maar we konden eerst kijken met een eenmalige kuur prednison of het dan over ging. maar na 2 mnd was het erweer! dus toen bloed getest waarop hij allergisch kon zijn. dit was de groep pollen/grassen en vlooien/mijten. deze groep kon nog weer verder uitgesplist worden maar dan was ik heel wat honderden euro's lichter en zou hij een hypersensibiliteitstest krijgen waar de kans van slagen 50% is waarbij vaak maar 75% van de klachten wegneemt. dus dat vond ik al die honderden euro's niet waard. maar ik wil ook absoluut niet aan de prednison. dus ik ben de natuurgeneeskunde ingegaan, sceptisch. maar boris kan er niet in geloven en je ziet echt verbetering optreden.
sinds hij van de granen af is, zit in alle brokken/koekjes. is de allergie stukken minder!
kon wel merken nu hoog in het pollenseizoen dat het weer erger werd.
ook zijn zijn allergieën begonnen na de laatste grote 'puppy' enting dus daar kan het ook aan liggen. dus dit jaar slaan we enten over. heet vorig jaar nog de grote coctail gehad en die is 3 jr geldig. en volgend jaar laat ik hem titeren. en dan zie we verder wel/niet enten.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ook vervelend als je niet weet waar je hond precies op reageert. Over speciale brokken weet ik te weinig maar het dieet zou ik niet zo snel doen als er nog andere alternatieven zijn. Succes en hopelijk ben je er snel achter wat het wel is
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ìk weet dat die eiwitten in die brokken zo verknipt zijn dat het niet meer als eiwitten gezien wordt en dus ook geen reactie oproept. ik zou het gewoon proberen, misschien komt er dan eindelijk rust in de tent, want dit moet vreselijk pijnlijk zijn alle keren :N:
heel veel beterschap met je mannetje :ugh:
Pepie
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ìk weet dat die eiwitten in die brokken zo verknipt zijn dat het niet meer als eiwitten gezien wordt en dus ook geen reactie oproept. ik zou het gewoon proberen, misschien komt er dan eindelijk rust in de tent, want dit moet vreselijk pijnlijk zijn alle keren :N:
Ik denk ook dat ik dat ga proberen gewoon om te kijken wat het resultaat is,mijn eerste reactie was geen brok tegen de da ik kies wel voor eend ,maar nu twijfel ik .
ik ben natuurlijk van de brok afgegaan omdat hij steeds diaree bleef houden als pup zijnde maar nu weet ik het even niet meer wat goed is.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

@herma
Koekjes daar zeg je wat hij krijgt gewoon de koekjes van de appie stom zeg dat ik daar niet bij stil gestaan heb,dalijk zijn het gewoon die rotkoekjes :boos:
Afbeelding
Herma en Boris
Zeer actief
Contacteer:

weet je dat dat knap lastig is zonder granen? overal zit wel iets in, bv tarwezetmeel of iets anders. boris mag altijd onze bakjes uitlikken als we ijs hebben gehad. en nu hadden we peacen caramel. raadt eens wat daar inzit: tarwe!!! hoe verzin je het.
dus het is best een gepuzzel soms. dus daarom droog ik nu zlef vlees en dat zijn de koekjes.
Pepie
Zeer actief

Smuldier en koekjes zijn de enigste veranderingen kwa voer in de afgelopen twee jaar,wij waren nu gestopt met zwemmen maar dat is het dus niet de volgende stap zou een dieet zijn,ik ga er denk ik nu voor om de smuldier en koekjes weg te halen en weer gewoon op barf,werkt dat ook niet dan ga ik voor het elimineren even kijken of da het een goedpunt vind.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Pepie schreef:
S@ndr@ schreef:Ìk weet dat die eiwitten in die brokken zo verknipt zijn dat het niet meer als eiwitten gezien wordt en dus ook geen reactie oproept. ik zou het gewoon proberen, misschien komt er dan eindelijk rust in de tent, want dit moet vreselijk pijnlijk zijn alle keren :N:
Ik denk ook dat ik dat ga proberen gewoon om te kijken wat het resultaat is,mijn eerste reactie was geen brok tegen de da ik kies wel voor eend ,maar nu twijfel ik .
ik ben natuurlijk van de brok afgegaan omdat hij steeds diaree bleef houden als pup zijnde maar nu weet ik het even niet meer wat goed is.
kan best zijn dat dat de andere kant is van dezelfde medaille.
deze brok is gewoon anders, ik zou het niet zomaar afschrijven hoor, met Baco gewoon hele goede resultaten gezien, en er kwam rust, en dat was zo lekker.
geen explosieve diarree meer, geen ontstoken oren en ogen meer, geen hond met buikpijn en huiduitslag meer.
gewoon een hond die eindelijk rust had en goed in zijn vel zat :cheer:
Pepie
Zeer actief

Dat klinkt wel goed Sandra welke brok is dat dan?zijn neus is ook kapot en hij heeft schilfers dus zijn huid is niet goed :evil: en zijn buik borrelt ook steeds ,zijn dat de brokken waar de da het over heeft of andere?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

nee dat zijn de brokken waar je DA het over heeft. ik zou het er gewoon op wagen, ze hebben ook kleinere zakken als je het eerst wil proberen.
baco kreeg toen RC sensitivity control, maar ondertussen zijn er van andere merken on ook van RC andere brokken dus ik weet neit precies welke je DA voorstelt, maar deze speciale brokken koop je niet in de dieren winkel :neenee:
Pepie
Zeer actief

ik kan dan dat toch zes weken doen en dan steeds iets toevoegen,of blijft hij dan voor altijd op die brok?als het werkt werkt het hoor dan maar geen vers meer :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

als het een overgevoeligheid is kan die uitdoven in 8 weken tijd, maar dat is even afwachten je kunt het proberen.
alleen ik was zo blij dat mijn hond weer gewoon goed was, dat ik op die brokken ben gebleven, schreeuwend duur, maar altijd goedkoper dan alle keren een consult bij de da, en de behandeling die we altijd nodig hadden met diarree remmers en anti misselijkheid troep.

Dus ik ben gewoon van het concept afgestapt dat vers altijd beter is, want het was gewoon niet zo in zijn geval :klaar:
dus waarom iets geven waar hij ziek van werd :denken: voor mijn goede gevoel, ik dacht het niet.
dus ik heb dat gewoon afgesloten en heb hem gewoon gezond gehouden met brok- lekker in een snackbal of iets dergelijks was hij evengoed even zoet ermee.
Pepie
Zeer actief

Ik ga denk ik ook voor die brokken ze gaf vorige keer al dat advies,maar eigenwijs als ik ben gaf ik het zwemmen nog de schuld, :blah: ik ga gewoon een poging wagen :U:
Afbeelding
Herma en Boris
Zeer actief
Contacteer:

je moet doen wat het beste is voor de hond. en als dat brokken zijn dan zijn het brokken! toch?

bij boris hield het geborrel juist op na overgang op naturis kvv. bij smuldier had hij het ook

maar heeft jouw hond ook echt de oren ontstoken of heeft hij een schimmel???
Pepie
Zeer actief

Herma en Boris schreef:je moet doen wat het beste is voor de hond. en als dat brokken zijn dan zijn het brokken! toch?

bij boris hield het geborrel juist op na overgang op naturis kvv. bij smuldier had hij het ook

maar heeft jouw hond ook echt de oren ontstoken of heeft hij een schimmel???
Hij gaat op geit met rijst en ik ga weer beginnen met stuifmeelkorrels,de dierenarts vertelde dat die brok niet goed aanslaat bij honden die op vers staan,grappig want haar collega raadde die brok juist aan :hmmm: dus nu zes weken geit en over twee weken terug voor zijn oren,geen koekje geen pensstaaf alleen geit :ok: en volgens mij zijn ze oren gewoon ontstoken ,vorige keer heeft ze een kweekje gemaakt daar heeft ze wat over gezegt alleen weet ik het niet meer :oeps: ik heb nu wel andere medicijnen gekregen :wink:
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Rijst is ook een graan, als je zeker wilt weten dat het de granen zijn zou ik dat ook uit zijn menu halen.
Verder heeft rijst naast dat het een koolhydraatverstrekker is weinig toegevoegde waarde voor een hond, dezelfde energie halen ze ook gewoon uit hun vlees.
Waarom hou je het niet bij de eend waar je het eerder over had, het is ook goed verkrijgbaar en je kunt het goed compleet voeren (voor zover dan met 1 diersoort).
Succes en ik hoop dat het helpt.

Hier trouwens na het overstappen op nrv geen oorontstekingen meer, op brok/kvv had mijn reu de een na de andere oorontsteking :(
Pepie
Zeer actief

er werd mij vertelt dat het meestal om eiwitten gaat dan zou ik alleen geit moeten geven ook geen probleem hoor :wink: ik heb al vlees ingeslagen :lol1:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

rose schreef:Rijst is ook een graan, als je zeker wilt weten dat het de granen zijn zou ik dat ook uit zijn menu halen.
Verder heeft rijst naast dat het een koolhydraatverstrekker is weinig toegevoegde waarde voor een hond, dezelfde energie halen ze ook gewoon uit hun vlees.
Waarom hou je het niet bij de eend waar je het eerder over had, het is ook goed verkrijgbaar en je kunt het goed compleet voeren (voor zover dan met 1 diersoort).

Hier trouwens na het overstappen op nrv geen oorontstekingen meer, op brok/kvv had mijn reu de een na de andere oorontsteking :(
Rijst en mais zijn wel granen, maar gluten vrij, vandaar het verschil dat gemaakt wordt
overgevoeligheid is vaak op dierlijke eiwitten ja en die zitten in alle vlees soorten.
dus niet op de plantaardige eiwitten :19: .
Pepie
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
rose schreef:Rijst is ook een graan, als je zeker wilt weten dat het de granen zijn zou ik dat ook uit zijn menu halen.

Rijst en mais zijn wel granen, maar gluten vrij, vandaar het verschil dat gemaakt wordt
overgevoeligheid is vaak op dierlijke eiwitten ja en die zitten in alle vlees soorten.
dus niet op de plantaardige eiwitten :19: .
juist dat waren haar woorden ook :ok:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Ik ga zometeen weer bellen hoor,hij ligt nu alleen nog maar te liggen heeft gisterochtend voor het laatst gegeten ,gisteravond en vanmorgen weigert hij zijn voer.
Ik denk dat hij pijn in zijn buik heeft .
Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Pepie schreef:Ik ga zometeen weer bellen hoor,hij ligt nu alleen nog maar te liggen heeft gisterochtend voor het laatst gegeten ,gisteravond en vanmorgen weigert hij zijn voer.
Ik denk dat hij pijn in zijn buik heeft .
Wat een zorgen. Succes Pepie!
S@ndr@
Zeer actief

:J: sterkte met je kanjer, hopelijk kunnen ze iets voor hem doen :hmmm:
Pepie
Zeer actief

S@ndr@ schreef::J: sterkte met je kanjer, hopelijk kunnen ze iets voor hem doen :hmmm:
Herken je dit?ik maak mij een beetje zorgen namelijk dalijk is het wat anders,maar ik zit te googlen en daar staan ook maag/darmklachten bij.
Wel toevallig ik heb hem gisterochtend geit gegeven,dalijk is het al gelijk bingo :N: Hij loopt ook zijn keel te schrapen zeg maar dat zou dan weer bij die pollen passen,ik weet het niet hoor ik ga nu bellen :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ja dat kan zeker , ik heb Baco meer dan eens zo ziek als een hond gehad( letterlijk)
maar ik kan van afstand geen diagnose stellen en jij wilt duidelijk heel graag vers/vlees blijven voeren.
Ik ga het je niet afraden hoor, die verantwoordelijkheid ligt bij jou, jij kunt hem zien, ik niet.
Pepie
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ja dat kan zeker , ik heb Baco meer dan eens zo ziek als een hond gehad( letterlijk)
maar ik kan van afstand geen diagnose stellen en jij wilt duidelijk heel graag vers/vlees blijven voeren.
Ik ga het je niet afraden hoor, die verantwoordelijkheid ligt bij jou, jij kunt hem zien, ik niet.
Dit kan erbij horen zegt ze,hou hem een dagje in de gaten en morgen weer bellen.
Ik ging voor die brok van jouw hoor :mrgreen: maar zij zei dat haar ervaring was dat honden die op vers staan het er niet goed op doen,en dan zou ik teleurgesteld zijn vandaar de geit,maar ik twijfel ook hoor.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

je moet doen wat goed voelt, ga op je gevoel af zou ik zeggen,en dat zie je vanzelf wel wat Banjer er mee doet.
dit soort ongein moet gewoon niet te lang duren zeker niet bij een hond die al ziek is, ik zou er zelf heel snel klaar mee zijn hoor :oeps:
Edith, baco stond ook op vers en als hij ergens goed ziek van werd dan was het Geit en Konijn, geen idee waarom :U:
Pepie
Zeer actief

twee uur naar de dierenarts toe,ik vertrouw het niet.
Afbeelding
Herma en Boris
Zeer actief
Contacteer:

hopelijk kanpt banjer gauw weer op! al wel eens over nagedacht om het eens te proberen via natuurgeneeskunde? ik was ook sceptisch, maar het werkt wel. en boris kan er niet in geloven zodat het werkt.
(wel eerst alle dingen uitsluiten waarvoor je wel echt naar de d.a. moet he?)
S@ndr@
Zeer actief

Pepie schreef:twee uur naar de dierenarts toe,ik vertrouw het niet.
:knuffel1: succes
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”