Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Raectie Advantix pipet

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Re: Raectie Advantix pipet

Ongelezen bericht door AnneMarie »

forestmeisje schreef:[En daarom durf ik stronghold niet aan Suki te geven. Die heeft misschien Collie in zich. Ik wou eerst stronghold bestellen tot ik dat las, ja dan haak ik af. Toen we de poes brachten vanwege de allergische reactie, ook overlegt met de dierenarts en die adviseerde ook om stronghold niet aan Suki te geven.
Dan moet je ook oppassen dat Suki het niet eraflikt bij de andere hond! Geeft nog meer vergiftigingsverschijnselen dat inname in de huid.
AnneMarie
Zeer actief

*Anita* schreef:Toya kan der niet tegen.
Die werd gek van de jeuk en was alleen nog maar aan het schuren, rollen en springen en bijten.
Van Advantix ? Of stronghold
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

AnneMarie schreef:
*Anita* schreef:Toya kan der niet tegen.
Die werd gek van de jeuk en was alleen nog maar aan het schuren, rollen en springen en bijten.
Van Advantix ? Of stronghold
advantix
Stronghold gebruik ik niet op mijn border collie
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

De permethrine in Advantix, zo is mij door een deskundige van Bayer verteld, kan een voortdurende tinteling/prikkeling geven bij honden die daar gevoelig voor zijn.
Dat is dus heel akelig. Omdat een hond dit niet kan plaatsen worden ze of geagiteerd of lusteloos als reactie daarop, zo vertelde ze me. Zo stil mogelijk houden als reactie op die prikkeling dus.

Ik ga het niet meer gebruiken...Bolfo Gold ga ik weer gebruiken. Daar zit die stof niet in.
Frontline kent wat resistentie en daarvan ging hij ook eens braken.
Bolfo Gold heb ik nog nooit een reactie op gezien bij mijn hond.
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

AnneMarie, ik ben geen arts, maar ik schat in dat die tinteling/prikkeling veroorzaakt door permetrine een regelrecht gevolg is van inwerking op de zenuwen van de hond. En dan noemen ze dat "gevoeligheid"... dat is gewoon een toxisch effect van het product. Hier vind je ook wat info erover:

http://www.petplace.com/dogs/permethrin ... page1.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

AnneMarie schreef:De permethrine in Advantix, zo is mij door een deskundige van Bayer verteld, kan een voortdurende tinteling/prikkeling geven bij honden die daar gevoelig voor zijn.
Dat is dus heel akelig. Omdat een hond dit niet kan plaatsen worden ze of geagiteerd of lusteloos als reactie daarop, zo vertelde ze me. Zo stil mogelijk houden als reactie op die prikkeling dus.

Ik ga het niet meer gebruiken...Bolfo Gold ga ik weer gebruiken. Daar zit die stof niet in.
Frontline kent wat resistentie en daarvan ging hij ook eens braken.
Bolfo Gold heb ik nog nooit een reactie op gezien bij mijn hond.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Ben met Toya toen naar de dierenarts gegaan omdat het bleef aanhouden en deze had nog nooit gehoord van dergelijke reactie maar als ik het zo lees is het toch niet helemaal vreemd.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

*Anita* schreef:Ben met Toya toen naar de dierenarts gegaan omdat het bleef aanhouden en deze had nog nooit gehoord van dergelijke reactie maar als ik het zo lees is het toch niet helemaal vreemd.
Ook weer lekker zo'n dierenarts :jank: :denken:
AnneMarie
Zeer actief

Yuri ze waren heel serieus bij Bayer want ook zij weten dat je met gif te maken hebt. Dus gevoeligheid of toxiciteit...
in ieder geval is het voor mijn hond niet handig geweest, hij knapt al weer flink op, duurt 3 dagen zei ze, en dat klopte ook precies.

Na Frontline ging hij eerder braken, vond ik ook akelig.

Blijft over Bolfo gold of Advantage wellicht, die stof imidacloprid is veroorzaker van bijensterfte, ook niet prettig. Dit is een middel wat ook op zaden en planten gebruikt wordt, iets als permethrin niet. Dus lijkt wel minder giftig.

Van een andere fabrikant die ook Permethrin gebruikt (in defendog): De werkzame stof is permethrin, welke tot de groep van de synthetische pyrethroïden behoort. Het heeft een giftige werking op het zenuwstelsel van insecten, maar is bijzonder veilig voor mens en dier.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

AnneMarie schreef: Van een andere fabrikant die ook Permethrin gebruikt (in defendog): De werkzame stof is permethrin, welke tot de groep van de synthetische pyrethroïden behoort. Het heeft een giftige werking op het zenuwstelsel van insecten, maar is bijzonder veilig voor mens en dier.
Zal wel, maar intussen als mogelijk kankerverwekkend geclassificeerd in Amerika, hm :denken:
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

AnneMarie schreef:
forestmeisje schreef:[En daarom durf ik stronghold niet aan Suki te geven. Die heeft misschien Collie in zich. Ik wou eerst stronghold bestellen tot ik dat las, ja dan haak ik af. Toen we de poes brachten vanwege de allergische reactie, ook overlegt met de dierenarts en die adviseerde ook om stronghold niet aan Suki te geven.
Dan moet je ook oppassen dat Suki het niet eraflikt bij de andere hond! Geeft nog meer vergiftigingsverschijnselen dat inname in de huid.
Okee dus het likken geeft nog een heftigere reactie!:O
Gelukkig likt zij niet aan Haddock, dus dat zal niet gebeuren, maar je weet natuurlijk maar nooit.
AnneMarie
Zeer actief

Ja, mijn hond was deze keer helemaal van de kaart terwijl ik advantix al eerder had gegeven. Bij Bayer gaf ze aan, dat het misschien mogelijk is dat ie deze keer was opgelikt heeft. Dat zou het verschil verklaren.

De waarschuwing staat ook op sommige sites, dat als je dit spul gebruikt permethrin dus, en je hebt katten, je erg moet opletten dat zij het niet binnenkrijgen via de hond of wat ook.
AnneMarie
Zeer actief

yuri36 schreef:
AnneMarie schreef: Van een andere fabrikant die ook Permethrin gebruikt (in defendog): De werkzame stof is permethrin, welke tot de groep van de synthetische pyrethroïden behoort. Het heeft een giftige werking op het zenuwstelsel van insecten, maar is bijzonder veilig voor mens en dier.
Zal wel, maar intussen als mogelijk kankerverwekkend geclassificeerd in Amerika, hm :denken:
Zo gaat dat dus in de industrie, ben het wel met je eens hoor :roll:
maar bestrijding van vlooien/teken kan niet zonder gif. Dus zoeken naar het minst slechte.
Moet je eigenlijk aan een apotheker of chemicus kunnen vragen.
AnneMarie
Zeer actief

Dierenarts zei me dat het een HEEL GOED middel is.
Dat reacties vaker komen door de oplosmiddelen.

Tja....
Ga ik maar eens op de oplosmiddelen letten.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

forestmeisje schreef:Ik had me poezen een druppel gegeven, gevolg 1 van de meiden heeft 2 dagen bij de Da gezeten, is net weer thuis maar nog niet Zichzelf. Troep gewoon, de rest reageerde er goed op, ook de honden maar ik weet niet of ik het nog durf te gebruiken
Ik heb die fout ook eens gemaakt, de kat een druppel gegeven, met een kwartier liep die high door de kamer te zwalken, tong uit de bek en met lodderogen me aankijken en iets wat op een mauw moest lijken me high aankijken :N:
Ik heb toen de da gebeld (zaterdagavond) die gaf aan waar ik op moest letten en gelukkig geen verdere bijverschijnselen gehad en ging het de volgende dag weer ok. Maar die troep geef ik niet meer.

Er is overigens nog zo een middel, en dat is nota bene voor katten. Als die dat oplikken gaan ze schuimbekken en al, staat ook op de bijsluiter en is niets om je zorgen over te maken :N: nou ik heb het 1x gegeven en had 2 schuimbekkende katten, echt niet dat ik dat weer geef :80:
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

AnneMarie schreef:Dierenarts zei me dat het een HEEL GOED middel is.
Dat reacties vaker komen door de oplosmiddelen.

Tja....
Ga ik maar eens op de oplosmiddelen letten.
Ik geloof niet dat het aan de oplosmiddelen ligt. Onze hond kreeg echt een enorme brandbaar ervan en dat lijkt me niet echt van de oplosmiddelen komen.
Permethrine is zeker goed tegen vlooien en teken, maar het is enorme troep. Zeker als je kijkt naar het percentage permethrine dat in Advantix zit. Is het geen 40% ofzo ?
Dan zijn er toch wel genoeg mildere middelen.

Maar ik geef je gelijk, andere reacties kunnen idd wel van oplosmiddelen komen.
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Jeetje zeg!!!

Ik ben op zoek naar anti vlooiendruppels voor mijn Chihuahua maar weet echt niet wat ik haar moet gaan geven na al deze berichten. Iemand een tip voor mij?
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik gebruik voor beide honden Advantage (ook product van Bayer) en op de verpakking staat:

Werkzame stof: 400 mg imidacloprid; 4,0 mg butylhydroxytolueen.

Voor onze honden bevalt dit product prima, geen problemen mee gehad.
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Kimsjen schreef:Jeetje zeg!!!

Ik ben op zoek naar anti vlooiendruppels voor mijn Chihuahua maar weet echt niet wat ik haar moet gaan geven na al deze berichten. Iemand een tip voor mij?
Advantage (dus niet advantix!!!) en frontline bleken veilig voor onze kruising chihuahua.

Gebruik NOOIT OFTE NIMMER een produkt (tekenband, shampoo of wat dan ook) waar de stof Amitraz in zit.
Chihuahuas zijn daar zeer gevoelig voor; toepassing van dergelijke produkten bij chihuahuas kan een dodelijke afloop hebben.
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

yuri36 schreef:Advantage (dus niet advantix!!!) en frontline bleken veilig voor onze kruising chihuahua.

Gebruik NOOIT OFTE NIMMER een produkt (tekenband, shampoo of wat dan ook) waar de stof Amitraz in zit.
Chihuahuas zijn daar zeer gevoelig voor; toepassing van dergelijke produkten bij chihuahuas kan een dodelijke afloop hebben.
Kimsjen schreef:Jeetje zeg!!!

Advantage (dus niet advantix!!!) en frontline bleken veilig voor onze kruising chihuahua.

THX, ik heb bij de dierenspeciaalzaak antivlooiendruppels gehaald. Hier kon je per pipetje kopen, aangezien wij dit spul alleen op onze hond gebruiken wanneer we op vakantie gaan.
AnneMarie
Zeer actief

Even een aanvulling:
Alle drie vallen ze in gevaarklasse II van de WHO (waarin de klassen Ia, Ib, II, III, en U worden onderscheiden, Ia is de hoogste gevaarklasse). Wel verschilt de acute giftigheid zoals deze is onderzocht voor ratten. Daarin scoort
fipronil (Frontline) het hoogst,
imidacloprid (Bolfo Gold) iets minder,
en permethrin (Advantix) veel lager!!!!

Het laatste middel is dus het minst giftig bij ratten, en werkt bij vlooien, teken, zandvliegjes.
Had ik niet verwacht.
Info van kenniscentrum Milieucentraal.

Overigens is imidacloprid een middel wat veel in de land en tuinbouw wordt gebruikt, ook in zaden tegenwoordig al en zeer schadelijk is voor bijen. Dus opletten dat dit niet het grondwater terechtkomt.
:lees:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Zoals ik al aangaf in een ander topic: ik werk nooit met chemische bestrijdingsmiddelen bij mijn dieren (ook slechte ervaringen er mee). Ik geef mijn honden 3 knoflooktabletten per dag (gewoon van een pot knoflox) en op de dagen dat ik bijvoorbeeld naar het bos ga en dus veel teken kan verwachten, spuit ik wat anti-vlo/teekmiddel van de Silverlinde over hen heen. De Silverlinde werkt uitsluitend met biologische/homeopatische producten.
Werkt ontzettend goed en al jaren zijn mijn honden vlo- en teekvrij. Wat voornamelijk voor Lyndie heel belangrijk is omdat zij een vlooienallergie heeft en dus absoluut niet gebeten mag worden.
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Knoflook is niet best voor honden voor de lange duur...

De Silverlinde, ga ik eens opzoeken! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”