Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zari en haar oorproblemen.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ewokzari
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): boerboel en boomer

zari en haar oorproblemen.

Ongelezen bericht door ewokzari »

hallo allemaal.

Onze boerboel heeft al een paar jaar oorproblemen, jeuk krabben ontsteken dierenarts zalven spoelen , en klaar....

tot afgelopen jaar, een dikke ontsteking begin januari 2010, deze ging niet weg met zalf, gel of wat danm ook, kweekjes laten afnemen, een beestje wat voor nagenoeg alles gevoelig is...huh...ja vreemd, weer aan het zalven dan maar, wat langer volhouden.

na maanden van ellende, werd zaar steeds beroerder als je maar maar dat oor wees, duidelijk dat ze pijn had, de dierenarts wist het ook niet meer, we gaan naar wageningen naar de wagerenk.

eind oktober eerste consult, en jawel een nog steeds ontstoken oor, met forse verbening van het kraakbeen, was bijna niet in het oor te kijken, toch weer kweken, en weer gel, 2 weken en dan terug, zo gezegd zo gedaan.

Het was na die 2 weken duidelijk dat er niets meer in of uit dat oor kon, zo gezwollen , van de onsteking, na overleg een operatie, was de enige mogelijkheid, of onze lieverd laten lopen met dit oor.
De operatie ie gedaan, het binnenoor is helemaal weg (totale ablatio, TECA ), ze heeft veel pijn gehad, een lekkende penrose drain, kap om, enz enz 2 weken toen was alles dicht drain lekte niets meer en mocht eruit. ze heeft alleen haar flapper er nog aanzitten , ziet er niet eens heel gek uit.

ze raakte gewend aan het feit dat ze aan 1 kant niets meer hoort, ging super, tot afgelopen weekend, ze was sjaggie, mochten niet aan haar hoofd komen, er was eigenlijk niets aan te zien, ja ze had wel koorts 39.2.
maandag direct dierenarts gebeld,ze had een dik hoofd en oor, meteen komen, haar oorschelp(flapper) stond ver van het hoofd, forse verdikking, en vocht dat zelfs naar de keel zakt.
starten met antibiotica, en pijnstillers, we gaan overleggen met de wagenrenk.

en jawel gisteren zijn we er geweest, ze is na een echo meteen geopereerd, er is een abces weggehaald, en nu, tja weer die penrose drain, vies lekkend geval, kap om, antibiotica, pijnstillers.

de kans dat dit nogmaals gebeurd is heel reeel, bij het verwijderen van het oor is dit een bijna zekere complicatie....vroeg of laat.

Onze zaar ligt nu lang en breeduit door de woonkamer op een lekker warm dekbed, kap om, met in de kap een stuk stof wat het vocht zoveel mogelijk absorbeerd, anders heb je met elke schudpoging alles onder de pus spatters, nu vangt dat doekje dat mooi op.
ze lijkt zich redelijk te voelen, ligt alert te kijken .

wie heeft er ook een teca/zepp laten doen bij zijn/haar hond??

groet Marloes
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: zari en haar oorproblemen.

Ongelezen bericht door Marina »

Ik heb er nog nooit van gehoord.

Maar wat zielig wat moet Zari een pijn hebben of gehad hebben.

Heel veel beterschap en een dikke knuffel voor Zari.

:J:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
ewokzari
geregistreerd lid

hoi hoi

ja dat heeft ze zeker, ze had ook flinke pijnstillers, en die heeft ze best lang gebruikt.

maar het gaat stukken beter deze keer !! ze doet het goed heeft duidelijk minder pijn, en eet ook weer lekker mee.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Wat een ellende. Ik ken een Cocker die zo'n operatie heeft ondergaan, maar dat is al een hele tijd geleden. Fijn dat het beter met haar gaat.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat lijkt me dat beroerd voor een hond zeg , elke keer zo'n pijn aan zijn kop. Ik hoop dat het nu lang goed blijft gaan.
Afbeelding
ewokzari
geregistreerd lid

zeker beroerd

de drain is er inmiddels uit , antibiotica kuur is verlengd, en op 28 maart terug voor controle en een echo.

ze is inmiddels weer lekker vrolijk en heerlijk eigenwijs zoals een bb kan zijn.....
Marina
Zeer actief

Ik ben blij dat ze weer lekker vrolijk is :ok: :cheer:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Gelukkig dat ze weer vrolijk is! :ok:

Maar begrijp ik nu dat ze dit steeds kan krijgen? Overwachts? Ik hoop echt van niet want het lijkt mij heel pijnlijk voor je Zazi. :roos:
ewokzari
geregistreerd lid

@wilma

ja helaas kan dat elke keer terugkomen, vandaar de verlengde kuur nadat de drain eruit is gehaald, en een extra echo, we horen dan ook wat het verdere plan wordt, hoe vaak terug voor controle, waar moeten we echt heel goed op letten enz enz,
ik laat het weten

groet
ewokzari
geregistreerd lid

en vandaag terug op controle..echo gemaakt....helaas lijkt het of zich er een nieuw abces aan het vormen is. :(:

vrijdag terug dan wederom echo, is het groter gegroeid dan weer opereren, anders regelmatig terug voor controle.
ewokzari
geregistreerd lid

hallo allemaal,

nou ja allemaal in elk geval degene die dit lezen...

helaas een abces met fistel groei, as donderdag mag zari voor de 3e keer geopereerd worden in de hoop dat wanneer er in een redelijk schoon, niet acuut gebied, geopereerd gaat worden , dat het dan ook echt de laatste keer is...

willen jullie duimen.... vindt het zo erg voor ons zaartje.

tot gauw groet marloes
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

hier wordt geduimd voor zari :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Dit zijn de gevallen waarvan ik denk dat de héle hond bekeken moet worden en niet alleen de zichtbare symptomen. Een hond krijgt toch niet zomaar onverklaarbare en onbehandelbare ontstekingen?
ewokzari
geregistreerd lid

Rosita Compagner schreef:Dit zijn de gevallen waarvan ik denk dat de héle hond bekeken moet worden en niet alleen de zichtbare symptomen. Een hond krijgt toch niet zomaar onverklaarbare en onbehandelbare ontstekingen?

nee dat klopt alleen zijn de ontstekingen altijd en alleen op de plaats in het oor, en nadat het oor verwijderd is , op de laatst waar het oor heeft gezeten,.
Het oor was zo aangedaan door jarenlange terugkerende oorontstekingen, in een moeilijk toegankelijk oor, er zaten veel wrongen (kreukels), uiteindelijk is het binnen oor gaan verbenen,waardoor het nog moeilijker werd in het oor te komen om te verzorgen, en zat de ontsteking in het kraakbeen, tja dan helpt spoelen zalven ed niet meer dus toen operatie, en er hoeft maar 1 bacterie te blijven hangen wil er een nieuw abces kunnen ontstaan, nou dat is dus helaas gebeurd, de 2e keer was een operatie in een acuut gebied, de kans dat je dan 100 % alles wegkrijgt is heel klein, en dat blijkt nu wel,we hopen dat dit de laatste keer is.

even voor de duidelijkheid zari is verder gezond en geheel nagekeken, allergie voor wespen, verder niet, dus tja
ewokzari
geregistreerd lid

zo ze is weer geopereerd, en nu laten we de drain langer zitten en geen antibiotica, er wordt zo een natuurlijke fistel gemaakt, hierdoor kan dan bij ontstekingen of rommel oid wat dan ook, dit kan dan afgevoerd worden naar buiten.

ik ga voor zaar hopen dat het werkt.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Je ik lees dit net. Wat naar voor je meisje. En laten we hopen dat dit de laatste keer was.
steeds maar onder narcose lijkt me ook niet goed voor haar.
Afbeelding
gevni havanezers
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ewokzari schreef:
Rosita Compagner schreef:Dit zijn de gevallen waarvan ik denk dat de héle hond bekeken moet worden en niet alleen de zichtbare symptomen. Een hond krijgt toch niet zomaar onverklaarbare en onbehandelbare ontstekingen?

nee dat klopt alleen zijn de ontstekingen altijd en alleen op de plaats in het oor, en nadat het oor verwijderd is , op de laatst waar het oor heeft gezeten,.
Het oor was zo aangedaan door jarenlange terugkerende oorontstekingen, in een moeilijk toegankelijk oor, er zaten veel wrongen (kreukels), uiteindelijk is het binnen oor gaan verbenen,waardoor het nog moeilijker werd in het oor te komen om te verzorgen, en zat de ontsteking in het kraakbeen, tja dan helpt spoelen zalven ed niet meer dus toen operatie, en er hoeft maar 1 bacterie te blijven hangen wil er een nieuw abces kunnen ontstaan, nou dat is dus helaas gebeurd, de 2e keer was een operatie in een acuut gebied, de kans dat je dan 100 % alles wegkrijgt is heel klein, en dat blijkt nu wel,we hopen dat dit de laatste keer is.

even voor de duidelijkheid zari is verder gezond en geheel nagekeken, allergie voor wespen, verder niet, dus tja
en toch zou ik haar ook doorlaten meten, alle keren oorontstekingen uit het niets, :oeps: het kan soms uit een hele onverwachte hoek komen :19:
dan de pijn en ellende waar ze door moet.
Heel veel sterkte en beterschap voor je meisje :roos:
Marina
Zeer actief

Ik hoop dat de operatie heeft geholpen en dat Zari snel hersteld is.

ik duim voor jullie
Afbeelding
ewokzari
geregistreerd lid

dank je wel

met zari gaat het best goed ze speelt en is vrolijk, de drain zit er nog steeds in en geeft nog wat sereus vocht af, voorlopig blijft deze nog wel zitten
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Candy heeft ook altijd wat aan haar oren (klapperen, jeuken en dan tot bloedens aan toe), dan haal ik spul bij de da en dan is het zo weer klaar. Dat vind ik al verschrikkelijk, maar als ik dit allemaal lees heb ik diep medelijden met jou meisje :(

Beterschap voor Zari :roos:
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

Beterschap Zari! Geef haar maar een dikke knuffel!!!
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Vreselijk dat je hondje altijd zo'n pijn heeft, ik hoop dat dit de laatste operatie is voor je hond, dat het nu klaar is.

Beterschap! :roos:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

S@ndr@ schreef:
ewokzari schreef:

en toch zou ik haar ook doorlaten meten, alle keren oorontstekingen uit het niets, :oeps: het kan soms uit een hele onverwachte hoek komen :19:
dan de pijn en ellende waar ze door moet.
Heel veel sterkte en beterschap voor je meisje :roos:
ja, dat zou ik ook zeker doen. wat voor voer krijgt ze? heel veel sterkte en beterschap!
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Beterschap, hopelijk komt het niet meer terug.
ewokzari
geregistreerd lid

hallo allemaal

met zari gaat het prima ze speelt en is vrolijk aanwezig, de drain zit er nog steeds in zodat er een fistel kan worden gevormd., maar ook dat gaat best goed.

de ellende is die kap, afijn daar zal ze nog even mee moeten leven, totdat de drain eruit is.

zari krijgt fokker, ik weet is niet het beste voer, maar als pup hebben we diverse dingen geprobeerd,( van heel duur bij de DA tot iets minder duur in de winkel) omdat de erg vaak aan de diarree was , er werd gedacht aan een allergie, tot onze verbazing, en door een foutje van een vriendin heeft ze fokker gekregen, en rara ze had geen diarree, we hebben toen alles omgezet naar dat voer en sindsdien gaat het goed , af en toe gekookte kip en rijst, of hondenworst, gaat er goed in.

De oor problemen zijn niet ontstaan door een allergie, gewoon te veel oormijt wat niet goed verwijderd kon worden doordat ze zoveel kreukels in dat oor had, en een nauwe toegangsweg, zelfs kijken in het oor was voor de DA ook moeilijk, uiteindelijk ging dat dus mis, haar andere oor ziet er heel anders uit, foutje in aanleg.....

wij hopen ook dat dit de laatste keer is..zari verdiend nu echt rust en tijd om te genieten....

bedankt allen voor jullie medeleven stellen we erg op prijs,

dikke poot van zaar
Marina
Zeer actief

wat een ellende toch allemaal.

Ik hoop dat het nu goed gaat en dat ze pijnloos verder kan.

dikke knuffel voor Zari
Afbeelding
ewokzari
geregistreerd lid

hallo lezers,

afgelopen vrijdag op controle geweest, er lijkt een fistel te zijn, de drain is verwijderd, nu moeten we proberen zo lang mogelijk dat fistel gaatje open te houd, door het elke dag een paar keer af te poetsen met een natte washand.

en zaar tja die is nog speelser dan anders want de kap mag af blijven.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”