Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onveilig gevoel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

PattyB

Onveilig gevoel

Ongelezen bericht door PattyB »

Onze buren hebben 2 Boerboels. Een teef en een reu. Ze komen nooit van de plaats af en zitten altijd op de plaats of in de schuur. Ze hebben zo'n 75m2 waarop ze altijd zitten en meer dan dat zien ze niet.
Op ieder geluidje reageren ze met wild geblaf en geduw tegen de schutting aan.
Als we een langere tijd buiten zitten is het rustig, maar tussendoor krijgen ze een wilde bui en beginnen ze ook weer met woest blaffen en springen, uit het niets.
Nu zag ik gisteren de hele schutting naar onze kant toe komen toen ze er tegenaan sprongen en 2 latten zitten nu ook los door die honden.
Ik voel me alles behalve veilig nu en ik ben absoluut niet bang van honden, maar als deze uitbreken en in mijn tuin komen, dan denk ik niet dat ik er zonder kleerscheuren af kom...

We willen binnenkort een nieuwe schutting zetten, want dit is niks. :N:
S@ndr@
Zeer actief

Re: Onveilig gevoel

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat zou ik ook zeker doen een heule stevige :F: , maar kan me je gevoel wel voorstellen hoor.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gewoon even horizontale versteviging aanbrengen met eventueel wat schuine balken/palen die de schutting tegen moeten houden/verstevigen.
En gewoon met de buren overleggen dat je angst hebt . :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
PattyB

S@ndr@ schreef:dat zou ik ook zeker doen een heule stevige :F: , maar kan me je gevoel wel voorstellen hoor.
Klinkt voor jou misschien wat overdreven, maar de buurvrouw zei zelf dat als ze iets te pakken krijgen.... :N:
Voordat ze hierheen verhuisde is de wijkagent ook heel veel bij hun aan de deur geweest i.v.m. overlast van de honden.
bouvierpoedel schreef:Gewoon even horizontale versteviging aanbrengen met eventueel wat schuine balken/palen die de schutting tegen moeten houden/verstevigen.
En gewoon met de buren overleggen dat je angst hebt . :ok:
Voor de time being zullen we ook zoiets maken. De puppen lopen dadelijk ook op de plaats, natuurlijk. Puppypanelen zijn niet voldoende als ze door deze schutting komen. :F:
Ik ga inderdaad vandaag even langs. Ook met ideeën voor een nieuwe schutting en foto's en vragen of ze mee willen doen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Klinkt voor mij absoluut niet overdreven, :neenee:
echt niet, lijkt misschien alsof ik er een grap van maak, maar ik ben echt serieus :ok:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Die tuin is echt geen 75m2 hoor :mrgreen:

Maar inderdaad, ik voelde me ook niet echt veilig in jouw tuin, en ik ben echt niet bang aangelegd.. Die krengen gingen zo tekeer toen Ushi even in de buurt van de schutting kwam. Toen dacht ik al dat ze er doorheen gingen komen :N:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
PattyB

nathalie schreef:Die tuin is echt geen 75m2 hoor :mrgreen:

Maar inderdaad, ik voelde me ook niet echt veilig in jouw tuin, en ik ben echt niet bang aangelegd.. Die krengen gingen zo tekeer toen Ushi even in de buurt van de schutting kwam. Toen dacht ik al dat ze er doorheen gingen komen :N:
Onze tuin is 60 m2 schat en de schuur 15. :wink:

Dat idee hadden we gisteren dus helemaal. Mijn vriend stond even bij de schutting om iets te pakken en ze vlogen ineens beide tegen de schutting aan. Ik zag 'm helemaal onze kant op komen.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Jemig, ik zou daar toch ook niet zo blij mee zijn. Wat zeggen je buren ervan? Of vinden ze het heel normaal?
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Het gevoel is niet alleen onveilig. Het is onveilig. Die beestjes gaan vroeg of laat door de schutting en dan kom je er niet alleen met kleerscheuren af.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zou gewoon met de buren praten, het is hun verantwoordelijkheid dat de honden niet door de schutting heen komen. Zij kunnen aan hun kant een extra hekwerk of stroomdraadje zetten zodat de honden helemaal niet tegen de buitenschutting aan kunnen komen.
Vrienden van ons hebben ook een dubbele omheining, gewoon uit voorzorg. Dat gaat prima, niemand heeft er last van en de honden komen niet voorbij het eerste draadwerk
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
PattyB

We gaan vanmiddag even naar ze toe.
Ik hoop dat ze ons niet onredelijk vinden. Zo lang wonen we hier nog niet en ik wil geen zeur zijn. :ugh:
bouvierpoedel
Zeer actief

PattyB schreef:We gaan vanmiddag even naar ze toe.
Ik hoop dat ze ons niet onredelijk vinden. Zo lang wonen we hier nog niet en ik wil geen zeur zijn. :ugh:
Niet teveel de nadruk leggen op jullie veiligheid.
Maar wat op de bezorgheid/veiligheid voor hun honden als ze uit zouden breken.
Even meegaan in wat de buurvrrouw al had geopperd als bezorgdheid over als haar honden door dde schutting zouden komen. :ok:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Daar zou ik ook een hele stevige schutting tussen willen, succes met je gesprek vanmiddag.. :ok:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Vind het ook niet overdreven hoor. Vind het prachtige honden, maar kom ze liever niet zomaar tegen als hun denken dat ik op 'hún terrein' loop.
PattyB

bouvierpoedel schreef:
Even meegaan in wat de buurvrrouw al had geopperd als bezorgdheid over als haar honden door dde schutting zouden komen. :ok:
Wat kan er dan met hun honden gebeuren als ze uitbreken? Hoogstens op onze plaats lopen en ons aanvallen ( :roll: ), maar ze kunnen niet weg o.i.d.
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door De3staffies »

Maar die mensen kunnen hun honden toch ook goed, en weten toch dat ze tegen de schutting aan springen? Dan is het toch logisch dat je met zijn allen voor een veilige oplossing gaat??
Succes vanmiddag!
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik zou een schutting neerzetten met van die betonnen platen. En dan gauw wat klimplanten er tegenaan voor de mooiigheid.

Ik zou zeven kleuren schijten van zulke buurhonden :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef:
ik zou net wel gewoon eerlijk zijn en zeggen waarom je het vraagt - als je het zo eufemistisch brengt heb je gerede kans dat ze dat afwimpelen als 'niet erg' of 'hebben ze al gedaan en ze bleven heus wel uit de buurt van auto's :blah: ' en meer van dat soort onzin.
en dan moet je uiteindelijk toch zeggen waar het op staat - wat het dan alleen maar moeilijker maakt naar mijn idee.

ik vind het nogal wat - als dat een gemeenschappelijke schutting is hebben die buren er gewoon voor te zorgen - nog even los van de veiligheid dan - dat die niet stuk wordt gesprongen, het feit dat ze daar totaal niet mee zitten vind ik al niet zo'n positief uitgangspunt :oeps: .

succes vanmiddag :ok: .
Dat soort lui die hun honden hun goddelijke gangg laten gaan met blaffen en de schutting eruit beuken interesseert het weinig.
En zullen eerder op tenen getrapt zijn en aangevallen voelen.
Dus vandaar een beetje op hun gevoel voor hun honden aanspreken ook al is dat niet helemaal aanwezig.
.
bouvierpoedel
Zeer actief

tekkel schreef:Ik zou een schutting neerzetten met van die betonnen platen. En dan gauw wat klimplanten er tegenaan voor de mooiigheid.

Zeven kleuren staat ook leuk op je schutting en iis creatiever dan klimop. :smile:
En de lucht schrikt misschien af als teritoriumafbakening. :mann: :oeps: :smile:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

bouvierpoedel schreef:
tekkel schreef:Ik zou een schutting neerzetten met van die betonnen platen. En dan gauw wat klimplanten er tegenaan voor de mooiigheid.

Zeven kleuren staat ook leuk op je schutting en iis creatiever dan klimop. :smile:
En de lucht schrikt misschien af als teritoriumafbakening. :mann: :oeps: :smile:
:smile: :smile: :smile:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
bouvierpoedel
Zeer actief

tekkel schreef:
bouvierpoedel schreef:

:smile: :smile: :smile:
Misschien mag je wel komen om de boel te decoreren als de nieuwe schutting staat.? :wink: :smile:
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Die buren weten heus wel dat dit niet leuk is voor jullie. Ze zien zelf ook wel dat die beesten tegen de schutting opspringen.
Misschien even de vraag stellen aan die mensen "wat als je honden door de schutting breken?". Ze moeten aan die situatie iets doen eventueel meedelen in de kosten voor een stevige schutting, het blijft dan nog irritant, maar je hebt dan wel het gevoel, dat er niets kan gebeuren.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Nou, ik ben ook absuluut niet bang voor honden, maar deze moet ik dus ook niet. Ik zat al erg op te letten toen Nolan en Nilo er liepen :N:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik kan me je angst goed voorstellen Patty!
Hopelijk verloopt het gesprek goed en kunnen julli een nieuwe stevigere schutting plaatsen :ok:

Wij hebben hier een schatting met betonpalen en heel dicht op elkaar geplaatste houten latten ertussen. Zo kunnen de honden niet door de schutting heenkijken en dat scheelt ook een boel ellende denk ik.

Succes ermee meis!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind je geen zeur hoor, ik ben gek op honden maar zou hier ook niet blij van worden om het wat eufemistisch uit de drukken :N:

Ik duim voor je dat ze voor rede vatbaar zijn :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Pfoe, daar zou ik helemaal niet blij mee zijn. :N: En als ze niet bereid zijn om mee te werken, dan plaatste ik een tweede schutting of kenneldelen of wat dan ook maar. Je wilt geen schuimbekkende boerboels, die zich zelfs door een schutting heen gevochten hebben, onaangekondigd in je tuin :N:
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik zou ook niet rustig zitten hoor. :80:
en dan straks pups in je tuin. :N:
ik hoop dat je een heule stevige schutting krijgt.
PattyB

Ik heb ze gesproken en het niet echt als zeurderig iets gezegd, maar gewoon dat we op de plaats zaten en toch wel schrokken en dat er nu verschillende planken los zitten.
Dat het misschien toch wel handig is als de schutting tijdelijk verstevigd wordt en op korte termijn vervangen gaat worden door een schutting in beton gezet.
En inderdaad met planken die op elkaar zitten, zodat je er niet doorheen kan kijken.

Ze snapte het zei ze en gaat dinsdag (morgen dus) even rondbellen en kijken naar goede stevige schuttingen. Nu hebben wij al een plan voor onze tuin klaar liggen inclusief soort schutting en hebben al gezegd dat wij eventueel wel het verschil bij leggen, omdat we onze tuin ook meteen op willen knappen, die plannen waren er al.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

PattyB schreef:Ik heb ze gesproken en het niet echt als zeurderig iets gezegd, maar gewoon dat we op de plaats zaten en toch wel schrokken en dat er nu verschillende planken los zitten.
Dat het misschien toch wel handig is als de schutting tijdelijk verstevigd wordt en op korte termijn vervangen gaat worden door een schutting in beton gezet.
En inderdaad met planken die op elkaar zitten, zodat je er niet doorheen kan kijken.

Ze snapte het zei ze en gaat dinsdag (morgen dus) even rondbellen en kijken naar goede stevige schuttingen. Nu hebben wij al een plan voor onze tuin klaar liggen inclusief soort schutting en hebben al gezegd dat wij eventueel wel het verschil bij leggen, omdat we onze tuin ook meteen op willen knappen, die plannen waren er al.
Toch fijn dat er met de mensen te praten valt. Je kunt slechtere buren treffen :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik snap je gevoel helemaal. Die heer en mevrouw Boerboel waren écht fanatiek :N:
Gelukkig dat de eigenaren lijken mee te werken!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”