Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fietsster zwaargewond door hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Re: Fietsster zwaargewond door hond

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Lekker dan...
Het kan altijd gebeuren, maar neem dan alsjeblieft je verantwoordelijkheid!
Triest. heel triest!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nanna schreef:Doorlopen na het veroorzaken van een ongeval met de woorden dat je "haast" hebt.
Hoeveel asocialer moet het nog worden... :ugh:
Dat dus ja. Afschuwelijk.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Wat een asociaal gedrag van deze hondeneigenaar.....
Ik hoopdat het meevalt met de verwondingen van deze dame..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Zo te lezen was het een flinke val :N:
Zinndy

Ongelezen bericht door Zinndy »

Jemig wat een laffaard zeg die vent!
ik hoop dat alles goed afloopt met die mevrouw
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Hoop niet dat ik de man in kwestie ken :N:
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Wat asociaal! Zoiets kan nou eenmaal gebeuren maar dan laf weggaan met zo'n excuus? Belachelijk.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dazwa84 schreef:Hoop niet dat ik de man in kwestie ken :N:
Of ik. :N:
Maar ik ga daar in de buurt wel eens wandelen en mocht ik dat heerschap zien, dan bel ik met alle liefde de politie. Wat een aso. Hopelijk herstelt die mevrouw weer snel en wordt die hondeneigenaar opgepakt. Ik hoop dat hij ALLE medische kosten mag betalen van die mevrouw.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

:eek: Nou jaaaa! Kan inderdaad gebeuren, maar waarom zou je doorlopen? En is zijn hond wel in orde dan? Hoezo haast? :piew: Maar wat kan de politie met die man behalve zijn verzekering laten betalen?
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Marion.

Strega schreef:Maar wat kan de politie met die man behalve zijn verzekering laten betalen?
Fatsoensregels leren?
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Marion. schreef:
Strega schreef:Maar wat kan de politie met die man behalve zijn verzekering laten betalen?
Fatsoensregels leren?
Denk je dat dat nog helpt als iemand het uit z'n bek krijgt dat 'ie haast heeft terwijl er iemand met mogelijk hersenletsel op straat ligt? :roos:
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Lullig :ugh:
Zoiets is hier ook eens gebeurd toen het hondenveld nog niet omheind was. Spelende hond rent voor een fietser en die kon afgevoerd worden door een ambulance met een flinke hoofdwond :N:
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Ik hoop dat de eigenaar snel wordt opgepakt. Doorrijden na een ongeval en het niet verlenen van hulp aan een slachtoffer.
asociaal!
Marion.

Strega schreef:
Marion. schreef:
Fatsoensregels leren?
Denk je dat dat nog helpt als iemand het uit z'n bek krijgt dat 'ie haast heeft terwijl er iemand met mogelijk hersenletsel op straat ligt? :roos:
Nee' denk het niet. Msar niet geschoten is zeker mis. Toch?
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

oh wat erg... tis toch te asociaal voor woorden zeg...
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

nyckle schreef:Ik hoop dat de eigenaar snel wordt opgepakt. Doorrijden na een ongeval en het niet verlenen van hulp aan een slachtoffer.
asociaal!
Doorrijden nog wel...

Maar je zit in de goede richting.

De man kan worden vervolgd voor artikel 7 van de Wegenverkeerswet.
Artikel 7
1.Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:
a. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;
b. daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.

2.Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.
Dat is een misdrijf en levert de man dus ook nog een strafblad op.
Gr. Aniek

Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Budkes schreef:
nyckle schreef:Ik hoop dat de eigenaar snel wordt opgepakt. Doorrijden na een ongeval en het niet verlenen van hulp aan een slachtoffer.
asociaal!
Doorrijden nog wel...

Maar je zit in de goede richting.

De man kan worden vervolgd voor artikel 7 van de Wegenverkeerswet.
Artikel 7
1.Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:
a. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;
b. daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.

2.Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.
Dat is een misdrijf en levert de man dus ook nog een strafblad op.

En geheel niet onterecht !!
En de groeten van de mannen :zwaai
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Damn wat een drama!! dat een val zo lelijk kan aflopen zeg :ugh:

de man is inderdaad strafbaar om weg te lopen na een ongeval dat hij zelf (zijn hond) heeft veroorzaakt. die mogen ze flink aanpakken!

daarom roep ik mijn hond dus altijd bij mij als ik een fietser zie aankomen, ookal zeggen ze ''gaat goed hoor ik fiets er wel tussendoor'' de hond had ook tussen de spaken kunnen komen en ernstig gewond kunnen raken, zou de man dan ook nog haast hebben :19: (ja naar de DA)
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een gore aso zeg.. :kotz:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je hoord het constant .
Gisteren ook weer een meisje van 17 dood gereden en de dader gevlucht .
De lul had wel zijn zwaar beschadigde auto achtergelaten.
Als je zag hoe de wagen beschadigd was dan heeft hij een flinke snelheid gehad.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Chelsey-Kaya
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua en Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Chelsey-Kaya »

Pff heftig zeg! zou het een soort van mega schrik reactie zijn,dat als mensen iets erg veroozaken dat ze dan weglopen pfff echt geen excuus hoor,vind het heel erg voor de vrouw
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Strega schreef::eek: Nou jaaaa! Kan inderdaad gebeuren, maar waarom zou je doorlopen? En is zijn hond wel in orde dan? Hoezo haast? :piew: Maar wat kan de politie met die man behalve zijn verzekering laten betalen?

Misschien mocht de hond daar niet los lopen??Zomaar een wilde gok hoor.
Naast een fietspad heb je daar best wel kans op denk ik zo.
Weer zo eentje die denkt dat zijn hond overal moet los lopen. Of het nu kan of niet... los lopen zal ie......
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

KROMMENIE - [update 19.00 uur] Een fietsster is zondagmiddag zwaargewond geraakt door een ongeval op de Komarowlaan in Krommenie. Ze reed samen met haar man op het fietspad toen twee mannen met honden het stel naderden. Een van de mannen had zijn hond niet aan de lijn. De loslopende hond kwam voor de wielen van de vrouw, zij kwam hierdoor zeer ongelukkig ten val kwam.
De man met de loslopende hond ging er na het ongeval vandoor met de woorden dat hij haast had. De politie heeft inmiddels contact gehad met de man; hij moest wegens privé omstandigheden weg. De politie onderzoekt de zaak nog maar het lijkt er niet op dat de man het ongeval wilde ontvluchten meldt een politiewoordvoerster aan WebRegio.

Bron

:scratch:

Al kan dit natuurlijk altijd gebeuren, geeft wel aan hoe belangrijk het is om honden aangelijnd te houden op plekken waar dat verplicht is, ook al 'doen ze niks', je hebt dan tenminste controle over je hond !
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Tony schreef:KROMMENIE - [update 19.00 uur] Een fietsster is zondagmiddag zwaargewond geraakt door een ongeval op de Komarowlaan in Krommenie. Ze reed samen met haar man op het fietspad toen twee mannen met honden het stel naderden. Een van de mannen had zijn hond niet aan de lijn. De loslopende hond kwam voor de wielen van de vrouw, zij kwam hierdoor zeer ongelukkig ten val kwam.
De man met de loslopende hond ging er na het ongeval vandoor met de woorden dat hij haast had. De politie heeft inmiddels contact gehad met de man; hij moest wegens privé omstandigheden weg. De politie onderzoekt de zaak nog maar het lijkt er niet op dat de man het ongeval wilde ontvluchten meldt een politiewoordvoerster aan WebRegio.

Bron

Al kan dit natuurlijk altijd gebeuren, geeft wel aan hoe belangrijk het is om honden aangelijnd te houden op plekken waar dat verplicht is, ook al 'doen ze niks', je hebt dan tenminste controle over je hond !
Welke prive omstandigheden zijn in godsnaam zo belangrijk dat je iemand gewond laat liggen? :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Caro. schreef:
Tony schreef:KROMMENIE - [update 19.00 uur] Een fietsster is zondagmiddag zwaargewond geraakt door een ongeval op de Komarowlaan in Krommenie. Ze reed samen met haar man op het fietspad toen twee mannen met honden het stel naderden. Een van de mannen had zijn hond niet aan de lijn. De loslopende hond kwam voor de wielen van de vrouw, zij kwam hierdoor zeer ongelukkig ten val kwam.

Bron

Welke prive omstandigheden zijn in godsnaam zo belangrijk dat je iemand gewond laat liggen? :denken:
Sterfgeval in de familie?
Of een aankomende geboorte of wat dan ook.

Als de politie een zo coulante opmerking maakt is het iets serieus in ieder geval.
Denk ik :wink:
Laatst gewijzigd door ranetje op 25 apr 2011 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

'Privé' omstandigheden zouden ook kunnen zijn: Een zwak hart en zo ontzettend geschrokken dat hij dringend medicatie nodig had, tenslotte was er nog een 2de 'hulpverlener' aanwezig ?? (Tja, wat heb je daar aan 2 slachtoffers?) Ik roep maar iets, maar er kunnen zat zaken betrekking hierop hebben... :19:
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
mixy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder

Ongelezen bericht door mixy »

Volgens mij was ik toen in krommenie.. of nou ja, ging net weg. Want er kwam een ambulance aansjesen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hij deed thuis een plas en hefte zijn bierglas.
Liet een boer en dacht de tering aan die hoer.
Schopte zijn hond voordat de politie op de stoep stond.
Hij had het zelf al zo zwaar veel erger dan haar.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”