Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mededeling (Snuf)
Moderator: moderatorteam
- caira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Re: Mededeling (Snuf)
Ik zag het door je berichten al wel een beetje aankomen, maar ik weet zeker dat je de juiste beslissing hebt genomen.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Verstandig dat je je pup weg doet.
Verbazend dat wederom iedereen dit verstandig vindt, wederom iedereen dit begrijpt maar ondertussen mag het niet gezegd worden op internet? Mechelse herders bijten snel? Ik vraag me werkelijk af of mensen nu na de zoveelste bevestiging in wat 1 maand? nog steeds mij de mond gaan snoeren als straks pup nr 4 in 1 maand zich meldt met bijt-problemen.
Want mechelse herders zijn toch ook gewoon honden en ik mag dat toch allemaal niet zeggen? Maar hier ineens betreft het een werklijnpup die nooit in een gezin had mogen komen en waarvan het blijkbaar volkomen logisch is dat de pup iedereen aanvalt.
Als ik elders op het forum zeg dat ik vind dat mechelse herders sneller bijten dan andere honden dan ben ik niet wijs. Een hond is een hond was het toch? Welke moeder moet haar kinderen of de hond opsluiten bij zo'n klein puppie en wordt zelf ook aangevallen? Dat krijg je bijna alleen voor elkaar met een mechelaar. Rijmt ook nog
Nogmaals sterkte en veel plezier met de beagle. Vraag me wel af waarom een beagle want die smeren hem meteen als je ze los laat. Of dat nu zulke leuke honden zijn met een gezin? Riem eraf = weg beagle in de meeste gevallen.

Want mechelse herders zijn toch ook gewoon honden en ik mag dat toch allemaal niet zeggen? Maar hier ineens betreft het een werklijnpup die nooit in een gezin had mogen komen en waarvan het blijkbaar volkomen logisch is dat de pup iedereen aanvalt.
Nogmaals sterkte en veel plezier met de beagle. Vraag me wel af waarom een beagle want die smeren hem meteen als je ze los laat. Of dat nu zulke leuke honden zijn met een gezin? Riem eraf = weg beagle in de meeste gevallen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Marc, relax joh.
Het is veel te mooi weer om je druk te maken, zo op de vroege ochtend.
-
laeken
- Zeer actief
Ik maak me totaal niet druk hoor. Moet alleen enorm lachen omdat het net is hoe de wind waait hier.LongFields schreef:Marc, relax joh.![]()
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik kan je alleen maar gelijk geven wat betrefd je visie op de "moderne" mechelaar. ik had er 3 in 1 groep en alle 3 wilde ze als pup al bijten. terwijl er 1 was gekocht als zijnde huishondlaeken schreef:Ik maak me totaal niet druk hoor. Moet alleen enorm lachen omdat het net is hoe de wind waait hier.LongFields schreef:Marc, relax joh.![]()
Het is veel te mooi weer om je druk te maken, zo op de vroege ochtend.In de ene topic mag iets niet gezegd worden terwijl dit mecheltje nr 3 is sinds die bewuste topic die in de problemen komt met bijten.
ellen
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Van mij heb je gelijk hoorlaeken schreef:Ik maak me totaal niet druk hoor. Moet alleen enorm lachen omdat het net is hoe de wind waait hier.LongFields schreef:Marc, relax joh.![]()
Het is veel te mooi weer om je druk te maken, zo op de vroege ochtend.In de ene topic mag iets niet gezegd worden terwijl dit mecheltje nr 3 is sinds die bewuste topic die in de problemen komt met bijten.

-
laeken
- Zeer actief
Ik hoef geen gelijk hoor. Mij kan het niks schelen. Ik weet alleen wel dat elke keer als een jong gezin ergens een mechel vandaan trekt deze kan verkassen na een paar weken of maanden. Door bijtgedrag. Maargoed, snel bijten doen ze niet
Maar genoeg hierover want hier gaat de topic niet over.
Maar genoeg hierover want hier gaat de topic niet over.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Maar ligt dat niet net iets meer aan de omstandigheden dan aan de honden zelf?laeken schreef:Ik weet alleen wel dat elke keer als een jong gezin ergens een mechel vandaan trekt deze kan verkassen na een paar weken of maanden. Door bijtgedrag. Maargoed, snel bijten doen ze niet![]()
![]()
Ik zou die van ons ook niet in een druk gezin met kinderen willen hebben maar heb
echt geen enkel probleem met bijten of wat dan ook
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ligt het aan de pup of aan het gezin?laeken schreef: maar ondertussen mag het niet gezegd worden op internet? Mechelse herders bijten snel?
steek die pup bij iemand met ervaring en ik geloof nooit dat die pup zo gaat ontsporen. Is met elk hevig ras zo dat in een verkeerde situatie terecht komt.
Moest mijn pup in dezelfde situatie terecht gekomen zijn, hij lag ook al lang weer buiten. Terwijl hij hier een ontzettend makkelijke hond is. Hij is zelfs onlangs een tijdje weggeweest, in die periode leefde hij 's avonds gewoon mee in huis, samen met 3 andere honden... totaal geen problemen mee gehad.
Wel ook bij een persoon die er verstand van heeft. Moest ik hem nu in een huis steken bij een gewoon mens, ik weet zeker dat hij er de inboedel afbreekt.
Ligt niet aan hem, wel aan de omgang met hem.
TS: inderdaad een verstandig besluit, want de situatie zou niet beteren, integendeel. Hopelijk komt Snuf erg goed terecht en krijgen jullie er een leuke speelkameraad bij
- Chelsey-Kaya
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Mechelse Herder
Wij hebben nu sinds 2 weken ook een Mechelse herder pup,en ik weet gewoon dat je mega sterk in je shoenen moet staan,maar dat is bij elk soort hond,anders nemen ze al snel een loopje met je,
onze buren hier hebben een zwarte mechelaar,waarvan de ouders politie honden zijn,hun doen er niks mee met deze hond,en dat merk je ook goed aan de hond zelf,trekt erg aan de riem,luisterd voor geen meter,omdat ze er gewoon niks mee doen,bij zulke honden hoor je gewoon actief mee te zijn,en dan wonen ze in een flat 2 hoog,mega klein en veel troep en dat vind ik dan zo sneu,maja wie ben ik om daar over te oordelen!
Jammer dat jullie haar weg moeten doen,wat het is echt een droppie,maja veel pups die bijten toch,vooral als ze tandjes gaan wisselen etc,en je moet erg sterk in je schoenen staan en erg consequent zijn,maar dat is met vele pups zo,
dat ze maar snel een goed tehuis krijgt!
onze buren hier hebben een zwarte mechelaar,waarvan de ouders politie honden zijn,hun doen er niks mee met deze hond,en dat merk je ook goed aan de hond zelf,trekt erg aan de riem,luisterd voor geen meter,omdat ze er gewoon niks mee doen,bij zulke honden hoor je gewoon actief mee te zijn,en dan wonen ze in een flat 2 hoog,mega klein en veel troep en dat vind ik dan zo sneu,maja wie ben ik om daar over te oordelen!
Jammer dat jullie haar weg moeten doen,wat het is echt een droppie,maja veel pups die bijten toch,vooral als ze tandjes gaan wisselen etc,en je moet erg sterk in je schoenen staan en erg consequent zijn,maar dat is met vele pups zo,
dat ze maar snel een goed tehuis krijgt!

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Daar scheer je ze natuurlijk wel een beetje over één kam Marclaeken schreef:Vraag me wel af waarom een beagle want die smeren hem meteen als je ze los laat.
Laatst gewijzigd door Hilde op 25 apr 2011 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik geef je ook gelijk hoor... maar goed helaas doe je daar niks aan....laeken schreef:Ik maak me totaal niet druk hoor. Moet alleen enorm lachen omdat het net is hoe de wind waait hier.LongFields schreef:Marc, relax joh.![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Maar dat bedoeld Marc ook, er moet en zal een mechelaar komen ondanks vele waarschuwingen in topics hier (in het algemeen heb ik het nu over) en na een paar maanden is er ineens paniek en moet ie weer weg...maart schreef:ligt het aan de pup of aan het gezin?laeken schreef: maar ondertussen mag het niet gezegd worden op internet? Mechelse herders bijten snel?
steek die pup bij iemand met ervaring en ik geloof nooit dat die pup zo gaat ontsporen. Is met elk hevig ras zo dat in een verkeerde situatie terecht komt.
Moest mijn pup in dezelfde situatie terecht gekomen zijn, hij lag ook al lang weer buiten. Terwijl hij hier een ontzettend makkelijke hond is. Hij is zelfs onlangs een tijdje weggeweest, in die periode leefde hij 's avonds gewoon mee in huis, samen met 3 andere honden... totaal geen problemen mee gehad.
Wel ook bij een persoon die er verstand van heeft. Moest ik hem nu in een huis steken bij een gewoon mens, ik weet zeker dat hij er de inboedel afbreekt.
TS: inderdaad een verstandig besluit, want de situatie zou niet beteren, integendeel. Hopelijk komt Snuf erg goed terecht en krijgen jullie er een leuke speelkameraad bij
Hier zou ze ook totaal geen probleem geweest zijn, weet ik heel zeker.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
Hier was ze zeker geen probleem want ik werd ook gillend gek van onze hielenbijter.malinois schreef:Maar dat bedoeld Marc ook, er moet en zal een mechelaar komen ondanks vele waarschuwingen in topics hier (in het algemeen heb ik het nu over) en na een paar maanden is er ineens paniek en moet ie weer weg...maart schreef:ligt het aan de pup of aan het gezin?laeken schreef: maar ondertussen mag het niet gezegd worden op internet? Mechelse herders bijten snel?
Hier zou ze ook totaal geen probleem geweest zijn, weet ik heel zeker.
Herplaatsen is dus een prima idee. Ik hoop wel dat er een plekje voor haar bestaat. Want het zal niet heel makkelijk zijn ben ik bang.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Wij hebben anders nu een pup van een ras wat erom bekend staat een enorme kindervriend te zijn. Dat is het misschien ook en hij wordt dat ongetwijfeld als hij volwassen is, maar dat gemene dóórbijten heb ik nog met geen enkel pupje meegemaakt en ik ben blij dat ik nu geen kleine kinderen heb.Het wordt wel minder maar ik heb nu weer pleisters op mijn hakken
Hij daagt me op die manier uit tot spel en valt gewoon uit het niets ineens op mijn voeten aan.
Mijn hele trucendoos en die van CM :N:
is leeg...
Hij daagt me op die manier uit tot spel en valt gewoon uit het niets ineens op mijn voeten aan.
Mijn hele trucendoos en die van CM :N: