Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel geld per week?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Hoeveel geld per week?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Te veel :F:
Naar alle 5 de beestjes gaat zeker 180 euro per maand.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

dagmar88 schreef:Te veel :F:
Naar alle 5 de beestjes gaat zeker 180 euro per maand.
zo dan :eek: :N: :tongue:
Afbeelding
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

Dat vind ik altijd moeilijk. Soms gaat er weken niets naar de hond, en dan inene verschillende inkopen gedaan.

Als ik kijk naar mijn laatste aankopen: half jaar geleden een 2e hands turqouise Biabed (35 euro), 2 maanden geleden een droogmolentje (35 euro) voor de vleessnacks, vorige week een nieuwe voerdummy(5 euro) en ook 2 maanden geleden de inenting bij de DA.(60 euro ofzo) Afg. week wat vlees gekocht. (13 euro)
Reiskosten reken ik nauwelijks, ik fiets of step veel met de hond, of hij gaat mee naar de paarden. Daar fiets ik naar toe, of met de auto, maar dan reken ik de brandstof niet, want ik moet toch naar de paarden toe.
Qua voer zit ik ook niet heel hoog, ik Barf, en koop overal, in wisselende hoeveelheden in.
Ik moet er wel bijzeggen dat mijn man veel traint met de hond, hij doet reddingswerk met hem. Normaal gesproken betekent dit 2 maal per week op wisselende locatie ergens verschijnen. Dat kost natuurlijk best veel aan brandstof, maar die betaald mijn man zelf.
Speelgoed koop ik vrijwel nooit, dat krijg ik. En een balletje is altijd goed en overal voor handen :lol1:
De 1e 2 jaar vond ik het geweldig om nieuwe halsbanden en riemen te kopen, daar grossier ik dus in :pffff:
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Selena schreef:veel aan (alle) beesten, (veel) meer als aan onze eigen boodschappen in ieder geval...

Aan voer zo'n € 300 per maand, 10-11 zakken Barca per maand (met korting omdat we groot inkopen). 2x per week 150km reizen om te oefenen met de honden. Vers vlees zijn we (een tijdje) mee gestopt qua kosten, nu weer Lotgering besteld om nestjes af te spenen en de ene hond die het echt niet lekker op brokken doet weer vers te geven.

Maar goed, ik heb wat meer honden van een groter ras :wink:
Hoeveel honden heb jij? Ik vind 300 euro wel erg veel!
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

echt geen idee...

meeste geld zal hier in het eten zitten,er gaat hier zo'n 5 kilo vlees + diverse barf producten per dag doorheen,dus dat is ongeveer iets van 90 euro per week...

halsbanden en riemen heb ik echt al in geen jaren meer gekocht...de honden worden hier niet uitgelaten, dus zijn altijd halsband loos tenzij ze naar een DA moeten,dan gebruik ik een halsband die we in de loop der jaren verzameld hebben toen de honden nog wel uitgelaten werden..

en verder,spelen doen ze vooral met elkaar of met stokken/balletjes...
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

Poeh, er gaat hier ongeveer 3,5 kilo vlees per dag doorheen (2 honden en 5 katten). Voor de honden gemiddeld 2 euro p/kilo, de katten 3,5 p/kilo, dus alleen aan voer al zo'n 65 euro per week. Dan nog speeltjes (veel), halsbanden, kattenbakkorrels, dierenarts, dagopvang, benzine voor de ritten naar wandelgebieden... ik wil het geloof ik niet weten :N: :F:
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Voor Bumba zet ik maandelijks een bedrag van 50 euro aan de kant.
Wekelijks eet hij voor ongeveer 3 euro.
En dan bestel ik af en toe iets voor hem, iets leuks, dus zeg 72 euro in de maand.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Pff.. Dat is een lastige. Aan voer denk ik zo'n 12,50 per week. 5 euro snackjes daarbij. 2 euro vis. En verder koop ik gewoon iets als ik het zie. (Zoals halsbanden, speelgoed ed.) Shows en trainingen van ushi en benzinekosten heb ik echt totaal geen idee van. Zeg maar als basis 20 euro per week?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Eten doet Knoeppie voor ongeveer 20 cent per dag dacht ik maar als ik haar operaties (darmblokkades) van het afgelopen jaar mee moet rekenen dan zit ze op ongeveer 27 euro per dag/189 per week :ugh:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

per maand 20 euro ongeveer aan royal canin brok, 5 euro per week dus en 2 smuldier per dag a 46 cent = 6,50,
ongeveer 5 per week aan verzekering, 2,50 per week aan lekkers, 55 per 3 maanden aan curses, 10 euro per maand aan speel of andere spullen. gemiddeld 25 per week dus. :scratch:, best veel eigenlijk als je het geschreven ziet. sta er eigenlijk niet zo bij stil omdat bijna alles met de boodschappen mee gaat behalve brok, curses en verzekering dan
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Wat heb ik dan goedkope honden zeg.
Hier krijgen ze brokken, zakken van 15 kilo, 23 euro per zak.
Daarnaast eten ze wat de pot schaft, kliekjes gaan elke dag naar de honden, tenzij het zout of gekruid is.
Speeltjes hoeven ze niet, geven ze niks om.
Alleen Agnes heeft een beer, de pisbeer. Die zeikt ze onder en dan gaat ze erop slapen in haar mand. Ieder zijn meug za'k maar zeggen.
Ik ben , denk ik, 7 euro per week kwijt, in totaal, voor drie honden.
Dierenartskosten even niet meegerekend.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

zo dat is even rekenen zeg... ik hou het eigenlijk nooit zo bij.
Ik heb 2 honden.. ca 60 euro aan voer, ca 30 euro aan kluiven en snacks ( laatste maak ik zoveel mogelijk zelf inde droogmachine) dus dat is 90 euro.
ik denk ca 12,50 per hond per week.
verzamelwoede van halsbandjes en speel goed doe ik niet aan, beide hebben 2 halsbanden of tuigen en 2 lijnen en dat is meer dan zat.
Afbeelding
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Ik weet het niet precies, maar aan KVV Alaska zo ong. €35 per week en daar komen dan de gedroogde snacks hondenkoekjes en speelgoed bij, dat Noah binnen 10 min. half heeft gemold. :mrgreen:
Maar Noah is een behoorlijk grote hond in de groei.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Boukje

Ongelezen bericht door Boukje »

Ik weet het niet precies om eerlijk te zeggen. :19:
Meeste geld ben ik kwijt aan voer, botjes en pensstaafjes, frontline en medicatie.
Speeltjes koop ik echt nooit, heb er wel een boel (in de puptijd gekocht), maar wordt niet mee gespeeld.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik heb de dierenarts en onderhoud van de paarden en hun veearts kosten maar niet meegerekend,dan word ik helemaal niet vrolijk ben ik bang voor :N:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

zak voer 37,50 per 3 weken (voor 2 honden).
Iedere 2 weken een groot bot a 4,95 per stuk
vlooienbestrijdingsmiddelen. Ik weet wel dat het meer is dan 5 euro per week per hond.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Wenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Wenda »

Ik ga dat maar niet uitrekenen ..... is beter voor mijn geestelijke gezondheid.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

voer is hier om en nabij de 100 euro per week....en de rest ? echt ik wil het NIET weten :N:
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marloes* »

Hier niet zo veel denk ik. Bo krijgt oude tennisballen van de tennisvereniging die zij toch niet meer kunnen gebruiken, haar voer zal zo'n euro per dag zijn dus 7 euro per week en ze heeft 1 halsband en riem die ze al sinds ze een half jaar is heeft.
Verder kopen wij nooit echt speeltjes voor haar omdat oude hockeysokken met tennisballen erin veeeel leuker zijn dan speeltjes uit de winkel :19:.
Het meeste geld zal hem nog zitten in de 'reiskosten', maar hoe veel dat is heb ik echt geen idee van. Elke dag denk ik een kilometer of 15 met de auto.
Cursus doen we op dit moment even niet dus daar zitten de kosten hem ook al niet in.
Neuh, Bo is niet zo heel duur.
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Poe, best wel veel als je het zo uitrekent :hmmm: Eigenlijk maakt me dat niet eens uit, ik heb een hond omdat ik dat leuk vind en samen hebben we veel plezier van de zaken waar we geld aan uitgeven, dus...

James eet voor zo'n 2 euro per dag, dus zeg maar 15 euro per week. Daar komen dan nog wat koekjes en kluifjes bij, maar dat kost niet zoveel, zeg 3 euro per week. Af en toe een nieuw speeltje of een halsband kan ik ook niet laten... Daarnaast train ik iedere week voor 15 euro en rijden we iedere dag naar wandelgebieden. Ik denk dat je dan wel aan 45 euro per week komt. Reken daar nog workshops en shows bij en je komt erachter dat een hond niet goedkoop is :wink: Verzekering heb ik niet en bij de dierenarts kom ik vrijwel niet, maar dat kan ik altijd wel betalen als het nodig is.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ook hier een gat in mijn hand wat dat betreft...nou ja niet alleen wat dat misschien haha....laat ik zo zeggen ik ben blij dat er hier automatisch gespaard word haha...wat betreft eten en lekkernijen...ik denk zo'n 3 euro per dag (eten div. soorten kvv zowel duur als goedkoop) dus 21 euro per week...en dan koop ik ook nog geregeld speeltjes ofzo..dus hou het gemiddeld op 100 euro in de maand :19:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Ik ben eens gaan rekenen, maar het bedrag werd te groot. Dus daar ben ik maar weer mee gestopt. Intussen vraag ik mij af waarom ik de honden niet gewoon leer stelen.
Een paar maanden geleden met die koude periode, moest ik hals over kop vier warme jassen kopen, omdat de windhondjes stonden te rillen en klappertanden. Dat was even snel vier maal 65 euro. Kreeg mijn oudste ook nog hartklachten. Hij werd gelukkig wel beter, maar nu moet hij de rest van zijn leven voor 50 euro per maand aan medicijnen opeten.
Ben ik in die koude tijd ook nog een paar riemen verloren, omdat ik geen gevoel meer in mijn handen had. Mijn kleine bastaardje moet a.s. dinsdag geopereerd worden aan een vochtbult ter grootte van een tennisbal.
En nu hebben zij nog geen hap gegeten...
Per week eten zij met z'n vieren 2 bruine broden op plus elke dag een pak pens en éenmaal in de week verse vis.
één grote zak diner per maand. Als ik even niet kijk stopt mijn vrouw allerhande snackjes in de boodschappenmand, omdat zij graag honden verwend.
Ik ga een krantenwijk nemen denk ik...
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Grappig dat de meesten hierover duidelijk nog niet echt hebben nagedacht. Ik ook niet hoor :19: Het hoort er gewoon bij en is het waard :lol1:
Boyke eet per week voor ongeveer 4 a 5 euro Smuldier en barf. Verder oren en ander kluifmateriaal en beloningsbrokjes, maar die brengt mijn zusje graag eens mee om hem te verwennen, dus dat zal mij nog geen euro per week kosten. Dierenartskosten bijna nul gelukkig (even afkloppen). Ontvlooing/tekenspipetten zijn eigenlijk nog het duurst :19:
Een halsband oid krijgt hij als de oude "op" is, daar geef ik niet zo om. Plukken doe ik zelf, dus op de plukvingertjes na gratis. Lekker goedkoop hondje eigenlijk :mrgreen:
Als er opvangers zijn, heb ik meer vleeskosten, en kosten om ze ergens op te halen maar verder ook niets.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Waarom zou ik erover nadenken als ik het me gewoon kan veroorloven? Hoeveel ik per week/maand kwijt ben, geen flauw idee. Als ik me het niet meer zou kunnen veroorloven, ga ik wel rekenen. Maar denk wel dat ik meer dan €5 - 10 per week kwijt ben. De kat met haar insuline en spuitjes erbij nog niet meegerekend.
Babsiej
Actief

Ongelezen bericht door Babsiej »

Hier 50 euro voor voer.
Ontvlooien doe ik 1-2x per jaar dus dat valt wel mee.

Kluiven denk ik rond de 30 euro per maand.
En dan krijgen ze nog koekjes, dentastix, af en toe een kipfiletje oid...

Ik heb 2 middenmaat hondjes van 15 en 24 kilo.
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

Even denken hoor. Ik houd het totaal niet bij, maar ik maak even een inschatting.

Voer weet ik niet. Tot 2 dagen geleden kreeg Rico Royal Canin. Dat kostte zo'n 8 euro per week denk ik. Maar nu gaan we over op diepvriesvlees en farmfood brokken. Ik denk dat dat wat goedkoper (5 euro ofzo?)zal uitkomen, maar zeker weten doe ik dat niet. We hebben nu rodi in de vriezer en ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik daarvoor betaald heb.

Aan snacks nog geen euro per week.

Hondenschool: gehoorzaamheid en behendigheid, beide 3 cursussen a 35 euro per jaar = 210 euro per jaar. Lidmaatschap moet er ook nog bij, dus dat zal uitkomen op 4 euro per week.

Dierenartskosten: 1 keer per jaar 130 (?) euro ofzo aan entingen en vlooientroep. Dus zeg 2,50 per week.

Riemen, halsbanden, speelgoed en kussens enzo: 1,50 per week ofzo

Hondenkilometers met de auto: 2500 per jaar ofzo???? Zeg 10 cent per kilometer (alleen benzine gerekend), dus ongeveer 5 euro per week.

Ik kom dan in totaal op 19 euro per week.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

De meest in het oog springende kosten:

- voer voor alledrie samen 1,50 per dag (met de nieuwe smuldierprijzen)
(meestal smuldier, soms carnibest, soms kipkluifjes.. 1,50 is dus gemiddeld denk ik)
dat maakt 10,50 per week
- cursus per kwartaal 4 x 85,-
- benzine 3 x per week naar de cursus; ca 50 km enkele reis
- verzekering rond de 750 euro per jaar
- kauwmateriaal / snoep per week denk ik gemiddeld 10 euro
- tuigen / riemen 50 euro per jaar? waarschijnlijk minder nu, maar als ik de begintijd meereken en een gemiddelde pak kom ik daar wel aan denk ik
- DA-kosten weet ik niet
- supplementen aan het voer 25 euro per maand schat ik in
- trimmerkosten Guinnie ca 300 euro per jaar
- speelgoed; over de afgelopen jaren denk ik 15 euro per maand, maar het laatste jaar nauwelijks nog; er is genoeg nu ;-)
- kleden en manden; 50 euro per jaar gemiddeld (schatting)

Kortom: teveel ;-)

Suzanne

*edit: storende fout; de cursusprijs is niet per maand maar kwartaal.
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 25 apr 2011 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Het voer is niet zo duur (smuldier en af en toe vers) twee honden training en om de week naar het hondenzwembad is niet goedkoop. Ook kost Beetle momenteel aardig wat aan medicijnen.
Penny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever x Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Penny »

Poeh effe denken hoor..

Smuldier 7 euro per week
kinologenclub 4 euro per week
Speeltjes en snacks 5 ? euro per week
En dan nog enten/ ontwormen/ ontvlooien etc
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Eten deelt Apple met Ben, dus dat weet ik niet precies.
Zal rond de 6 a 7 euro per week zijn.
En verder koop ik niet standaard wekelijks dingen. Ze krijgt af en toe nieuw speelgoed, en wat botjes waar ze langer mee doet dan gemiddeld.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”