Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slecht eten
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Slecht eten
Apple krijgt al geruime tijd Lotgering paard. Alleen sinds maandag is ze nogal aan het miezeren met haar eten.
Ze eet het niet direct op. Soms likt ze er even aan. 3x heeft ze het helemaal niet opgegeten, de andere keren ging het allemaal met moeite.
Botjes knauwt ze wel gewoon de hele dag op, en de brokken van mijn oppashond eet ze ook gewoon op als ze de kans krijgt.
Ze is verder vrolijk en levendig.
Iemand een idee waardoor dit kan komen? Qua wisselen heeft ze alle voortandjes gehad. De rest moet nog.
Maar lijkt me niet logisch dat het daarmee te maken heeft, brokken en botjes lijken me wat pijnlijker dan het zachte vlees?
Ze eet het niet direct op. Soms likt ze er even aan. 3x heeft ze het helemaal niet opgegeten, de andere keren ging het allemaal met moeite.
Botjes knauwt ze wel gewoon de hele dag op, en de brokken van mijn oppashond eet ze ook gewoon op als ze de kans krijgt.
Iemand een idee waardoor dit kan komen? Qua wisselen heeft ze alle voortandjes gehad. De rest moet nog.
Maar lijkt me niet logisch dat het daarmee te maken heeft, brokken en botjes lijken me wat pijnlijker dan het zachte vlees?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Re: Slecht eten
Dan is ze wel erg vroeg verpest zegNanna schreef:Misschien wil ze eens een ander smaakje dan alleen paard
- Riemsesy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weim Langhaar†
of de samenstelling is wat veranderd en dan kan en ander product idd uitkomst bieden.
heb zelf nog niet meegemaakt dat een hond opeens genoeg had van 't eten wat ie normaal altijd lekker vond
heb zelf nog niet meegemaakt dat een hond opeens genoeg had van 't eten wat ie normaal altijd lekker vond
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Kan eigenlijk niet, het is namelijk nog dezelfde levering. Snap het zelf ook nietRiemsesy schreef:of de samenstelling is wat veranderd en dan kan en ander product idd uitkomst bieden.
Maar ze kijkt ernaar alsof het vergif is. Nou is ze sowieso geen hond die extreem op eten gericht is, ze komt ook altijd met een rustig gangetje op haar voerbak afgelopen. Terwijl het voor Ben echt feest is als ie eten krijgt. Maar ze heeft het vlees wel altijd gewoon opgegeten. Hiervoor had ik lotgering totaalvoer, met allerlei dieren, en dat at ze ook met smaak.
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
probeer eens wat anders, wanneer ze dat wel met smaak eet is er niets aan de hand. Blijft ze slecht eten, raadpleeg je DA even. 
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- sandra&sammy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu/Malteser
- Aantal honden: 1
Zie mijn topic http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 12986.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik heb hetzelfde probleem met Sammy. Zijn ze niet een beetje dezelfde leeftijd? Sammy is 7,5 mnd, volgens mij is Apple ietsjes jonger, toch? Ik krijg het idee dat alle puppen zo'n grrrr moment krijgen. Hahaha....Sammy krijgt nu sinds een week afgewisseld eten, dus 's ochtends vlees met dat smaakje, 's avonds vlees met ander smaakje. En ik voer hem minder. Hij heeft nu meer honger dus hij eet nu in 1x zijn vlees op......Ik zou dus inderdaad eens een andere smaak proberen. Ik merk bij Sammy heel erg dat als hij een paar weken achter elkaar hetzelfde krijgt hij (tis dat hij het niet kan, anders zou hij het doen) zijn neus ervoor optrekt. Het is heel frustrerend he, een slecht etend hondje? SuccesAimee schreef:Apple krijgt al geruime tijd Lotgering paard. Alleen sinds maandag is ze nogal aan het miezeren met haar eten.

Sammy 31-08-2010
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Zie inderdaad dat we ongeveer hetzelfde probleem hebben! Apple is 5 maanden.sandra&sammy schreef:Zie mijn topic http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 12986.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik heb hetzelfde probleem met Sammy. Zijn ze niet een beetje dezelfde leeftijd? Sammy is 7,5 mnd, volgens mij is Apple ietsjes jonger, toch? Ik krijg het idee dat alle puppen zo'n grrrr moment krijgen. Hahaha....Sammy krijgt nu sinds een week afgewisseld eten, dus 's ochtends vlees met dat smaakje, 's avonds vlees met ander smaakje. En ik voer hem minder. Hij heeft nu meer honger dus hij eet nu in 1x zijn vlees op......Ik zou dus inderdaad eens een andere smaak proberen. Ik merk bij Sammy heel erg dat als hij een paar weken achter elkaar hetzelfde krijgt hij (tis dat hij het niet kan, anders zou hij het doen) zijn neus ervoor optrekt. Het is heel frustrerend he, een slecht etend hondje? SuccesAimee schreef:Apple krijgt al geruime tijd Lotgering paard. Alleen sinds maandag is ze nogal aan het miezeren met haar eten.
Eten is nooit een issue geweest, ik maak er zelf ook geen big deal van.
Ik geef het nu de oppashond van 17 als zij het niet eet, laat het in ieder geval niet de hele dag staan.
Ze eet het dan meestal in de avond wel, maar dan dus ook niet van harte. Ik heb nu weer lotgering totaalvoer gekocht, dat wordt volgende week geleverd. Hopelijk dat ze dan wel gewoon weer wil eten. Ik wil haar ook niet te mager laten worden, er zal al ondanks 350-400gram eten per dag, niet zo heel veel spek op d'r.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Even een update, Apple blijft een moeilijke eter.
Heb afgelopen paar dagen afgewisseld met Smuldier en dat ging aardig.
Vervolgens weer gewone lotgering, ging ook goed, alleen gisteren is ze weer gestopt met eten.
Ze eet dan een paar hapjes en de rest laat ze staan. Of ze laat het volledig staan.
Vervolgens weer gewone lotgering, ging ook goed, alleen gisteren is ze weer gestopt met eten.
Ze eet dan een paar hapjes en de rest laat ze staan. Of ze laat het volledig staan.
- krullie
- Zeer actief
ze is aan het wisselen lees ik?
sommige honden hebben dat als de kiesjes los gaan zitten dat het langs de
andere tanden schuurt.
soms vinden ze dat eng en eten niet meer.
ik zou zeggen doorzetten en dan komt ze er wel door.
is gewoon even een vervelende periode voor haar denk ik.
sommige honden hebben dat als de kiesjes los gaan zitten dat het langs de
andere tanden schuurt.
soms vinden ze dat eng en eten niet meer.
ik zou zeggen doorzetten en dan komt ze er wel door.
is gewoon even een vervelende periode voor haar denk ik.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Minder gaan geven?Aimee schreef:Even een update, Apple blijft een moeilijke eter.
Bij slechte eters ben je vaak geneigd om meer voer of steeds ander voer aan te gaan bieden, maar volgens mij kweek je daar nog slechtere eters door.
Ik zou haar voor de gein eens 3 kleine stukkies kipfilet geven als maaltijd, en bij de volgende maaltijd 100 gram Smuldier ofzo. En pas als ze echt duidelijk laat merken dat ze eigenlijk wel meer had gelust, de porties weer ietsje opvoeren, maar steeds net iets minder blijven geven dan dat ze zou willen.
En ik zou wel afstappen van altijd maar weer hetzelfde. Eten hoort een feestje te zijn, en daar hoort variatie bij en kleine verrassingen. Paar sliertjes spaghetti, beetje rijst of wat groente, of een halve gehaktbal of wat geraspte kaas of een broodkorst met een lik smeerworst of restjes zalm of een paar kattenbrokjes erbij, dat maakt het telkens reuzespannend. Mijn stel staat echt op afstand te stuiteren als ik die bakken aan het vullen ben, en als het dan een keertje gewoon maar brokken zijn (omdat ik weer eens vergeten ben kvv te ontdooien
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Inc
Hoevaak voer je per dag?
Misschien kan een voerbeurt minder uitkomst geven. Sophie eet ook slecht 's morgens, maar 's avonds altijd prima. Dan heeft ze meer honger ofzo
Misschien kan een voerbeurt minder uitkomst geven. Sophie eet ook slecht 's morgens, maar 's avonds altijd prima. Dan heeft ze meer honger ofzo
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ze krijgt vaak andere dingen aangeboden, doperwtjes, rijst, pasta, maar dat eet ze allemaal niet.Hanneke2 schreef:Minder gaan geven?Aimee schreef:Even een update, Apple blijft een moeilijke eter.
Bij slechte eters ben je vaak geneigd om meer voer of steeds ander voer aan te gaan bieden, maar volgens mij kweek je daar nog slechtere eters door.
Ik zou haar voor de gein eens 3 kleine stukkies kipfilet geven als maaltijd, en bij de volgende maaltijd 100 gram Smuldier ofzo. En pas als ze echt duidelijk laat merken dat ze eigenlijk wel meer had gelust, de porties weer ietsje opvoeren, maar steeds net iets minder blijven geven dan dat ze zou willen.
En ik zou wel afstappen van altijd maar weer hetzelfde. Eten hoort een feestje te zijn, en daar hoort variatie bij en kleine verrassingen. Paar sliertjes spaghetti, beetje rijst of wat groente, of een halve gehaktbal of wat geraspte kaas of een broodkorst met een lik smeerworst of restjes zalm of een paar kattenbrokjes erbij, dat maakt het telkens reuzespannend. Mijn stel staat echt op afstand te stuiteren als ik die bakken aan het vullen ben, en als het dan een keertje gewoon maar brokken zijn (omdat ik weer eens vergeten ben kvv te ontdooien) vinden ze dat ook weer helemaal prima.
Ik koop wel eens hart, dat vindt ze wel lekker. Ben ook net pas weer gewisseld van paard naar het gewone.
En hiervoor kreeg ze nog puppybrok van de fokker, dus variatie zit er wel in.
Ze krijg trouwens 2x 300gram.
Overigens geef ik er verder totaal geen aandacht aan. Ik haal alleen op een gegeven moment de bak weg, die zet ik dan in de koelkast.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Waarom eet ze paard? Dat is toch light??
Bestel anders eens een mixkratje.. Mijn honden zijn echt niet verpest qua eten, maar ik hoef dus geen dagen hetzelfde smaakje te geven. En dat vind ik niet erg, ik eet zelf ook niet graag elke dag hetzelfde.
Bestel anders eens een mixkratje.. Mijn honden zijn echt niet verpest qua eten, maar ik hoef dus geen dagen hetzelfde smaakje te geven. En dat vind ik niet erg, ik eet zelf ook niet graag elke dag hetzelfde.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- *Charlotte
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou ook wat minder geven, misschien heeft ze gewoon helemaal geen trek. James at altijd met smaak en wordt nu opeens een zeur met bepaalde dingen. Meneer lust opeens geen rauwe eitjes meer en toen ik hem overzette van Carnibest naar Tinlo, moest hij dat ook niet. Smuldier daarentegen ging er wel met smaak in en toen ik de overige rollen Tinlo weer omgeruild had voor Carnibest at hij dat ook weer met smaak. De laatste weken at hij 's ochtends zijn bord (ja, hij eet van een bord
) niet leeg of helemaal niet op en dus heb ik hem minder gegeven, hij gaf het zelf aan. Toen ging hij direct weer met smaak eten, hij kreeg gewoon te veel.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dat kreeg ze omdat we een kratje hadden besteld om te kijken hoe het voor Ben was, dus toen heeft ze dat ook gekregen.nathalie schreef:Waarom eet ze paard? Dat is toch light??
Ze staat nu weer op het gewone.
Misschien dat ik inderdaad wat teveel geef, maar ze zit daardoor vrij krap in haar reserves. Ben een beetje bang dat als ze iets krijgt dat er dan binnen no time helemaal niks meer van over is