Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hot spot

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: Hot spot

Ongelezen bericht door Muk »

Miranda schreef:Dank je wel voor je antwoord :D

En ook dit....
Ik weet hoe gruwelijk verdrietig je bent, en dan nog anderen (met een klein simpel rotprobleempje) antwoord geven. Omdat je dat met de hond waar je zo verdrietig om bent hebt meegemaakt. Ik vind dat echt ongelovelijk fantastisch van je!
Dank je wel, je verdient (als je 'm wil) een héle dikke knuffel :J:

Edit: En ik weet dat zwemwater niet echt schoon is, vandaar het meteen naderhand schoonmaken en zalven. Maar ze heeft het zó warm op het moment (en die sokjes helpen vast ook niet :ugh: ).
Geen dank. :ok: Het is een kleine moeite om iemand te helpen en het leidt mij ook wat af, dat scheelt.

Mocht je je hond toch laten zwemmen, zorg dan dat je de hond heel goed afdroogt. Dan heb je minder kans dat het gaat broeien. En dat verkleint weer de kans op nieuwe hotspots.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Muk schreef:Mocht je je hond toch laten zwemmen, zorg dan dat je de hond heel goed afdroogt. Dan heb je minder kans dat het gaat broeien. En dat verkleint weer de kans op nieuwe hotspots.
Niet voordat de hot spot weg is.
En dat afdrogen is een goeie, doe ik eigenlijk nooit, ik laat haar altijd zo opdrogen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Muk

Miranda schreef:
Muk schreef:Mocht je je hond toch laten zwemmen, zorg dan dat je de hond heel goed afdroogt. Dan heb je minder kans dat het gaat broeien. En dat verkleint weer de kans op nieuwe hotspots.
Niet voordat de hot spot weg is.
En dat afdrogen is een goeie, doe ik eigenlijk nooit, ik laat haar altijd zo opdrogen.
Ik ken ook weinig mensen die dat doen, behalve bij Newfoundlanders. Maar het helpt wel, alleen daarom is het al de moeite waard. En bij Jaymz was het afdrogen wel nodig, als wij dat niet deden had hij binnen een dag letterlijk weer een hotspot.

Wat wij ook hebben gedaan, zodat je hond toch verkoeling kan zoeken in het water als het warm is, is een goedkoop plastic opblaaszwembad gekocht op Marktplaats. Deze vullen met water in de tuin en voilà, je hond heeft lekker schoon zwemwater. Nu vond Jaymz daar niets aan, dus bij ons was het geen succes, maar wie weet is het bij jou wel een succes.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Muk schreef:Wat wij ook hebben gedaan, zodat je hond toch verkoeling kan zoeken in het water als het warm is, is een goedkoop plastic opblaaszwembad gekocht op Marktplaats. Deze vullen met water in de tuin en voilà, je hond heeft lekker schoon zwemwater.
LOL! GMTA!
Dat voorstel had ik manlief al gedaan, vanavond :wink:
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Nog een vraagje aan de ervaringsdeskundigen.
Het etteren is over, en op de plek van de hotspot zit een mooie korst, die zelfs al iets los begint te laten. Eronder lijkt mooie gezonde huid te zitten.

Voor mijn gevoel kan ik nu ophouden met de betadinezeep en hoef ik het alleen nog maar een paar keer per dag te zalven totdat de korst weg is. Klopt dat? Of moet ik nog even doorgaan met de betadinezeep?

Oh, en met dit weer leek het me handig om op die grote kale plek wat sunblock te smeren voor we naar buiten gaan. Dat doe ik dus maar, verbranden is ook zowat. Goed of niet?
And few will ever climb
Muk

Miranda schreef:Nog een vraagje aan de ervaringsdeskundigen.
Het etteren is over, en op de plek van de hotspot zit een mooie korst, die zelfs al iets los begint te laten. Eronder lijkt mooie gezonde huid te zitten.

Voor mijn gevoel kan ik nu ophouden met de betadinezeep en hoef ik het alleen nog maar een paar keer per dag te zalven totdat de korst weg is. Klopt dat? Of moet ik nog even doorgaan met de betadinezeep?

Als de huid dicht is zonder ontstekingen is zalven meer dan afdoende.

Oh, en met dit weer leek het me handig om op die grote kale plek wat sunblock te smeren voor we naar buiten gaan. Dat doe ik dus maar, verbranden is ook zowat. Goed of niet?

Weet ik eerlijk gezegd niet. Want je smeert dan én sunblock én zalf tegen de hotspot op een plek. Gevoelsmatig zou ik geen sunblock smeren, maar ja, bij Jaymz zaten de hotspots dan ook nooit op zijn hoofd. Zelf heb ik in ieder geval nooit een sunblock gebruikt als wij met Jaymz gingen wandelen of zwemmen. Wel zorg ik ervoor dat de hond niet teveel in de zon komt. Verbrandingen door de zon hebben wij in ieder geval nooit meegemaakt.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Bedankt :)

Tsja, die sunblock.....
Het zit me zelf ook niet helemaal lekker, maar aan de andere kant wil ik zéker niet dat ze daar nu ook nog verbrandt. Het zit echt pál bovenop d'r koppie. En ik heb de wandelingen aangepast, maar ze komt toch wel per dag in totaal een uur in de zon. Minstens.
And few will ever climb
frisbeedog
Actief

Ongelezen bericht door frisbeedog »

vrienden van os die scheren de plekken bij de sint bernard
en spuiten er dan blauwsel op
dat is dat spul wat je voor wonden bij paarden en ander vee gebruikt,
het werkt super een paar keer spuiten en het blijft droog en gaat dicht