Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel geld per week?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lien0
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

Hoeveel geld per week?

Ongelezen bericht door Lien0 »

Goedendag,

Ik lag vandaag lekker in het zonnetje met Milo toen ik me bedacht dat zei echt mijn hondje is. Ik heb haar gekocht ik voed haar op ik betaal alles.

Ik heb voordat ik haar kreeg alle spulletjes in huis gehaald en met mijzelf afgesproken ongeveer 10 euro per week aan Milo te besteden

Na ongeveer 2 weken merkte ik dat ik geld overhield en Milo echt HEEEEEEEL veel speeltjes/knuffels/botjes en dergelijke had.

Nu heb ik met mezelf afgesproken om ongeveer 5 euro per week aan Milo te bestede. Ik geef smuldier en Milo heeft 1 pakje in 2 dagen nodig dus dan kom ik op ongeveer 2 euro per week hou ik 3 euro over om andere dingetjes te kopen. Wat ik overhoud van die 5 euro stop ik in een potje en spaar ik op voor als ik een keer een wat duurder speeltje wil kopen of een nieuwe halsband of voerbak ofzo.

Nu was eigenlijk me vraag hoeveel geld geven jullie uit aan je hond per week?
Ik ben eigenlijk gewoon heel nieuwschierig :tongue:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: Hoeveel geld per week?

Ongelezen bericht door Frenk »

Geen idee. Frenk eet voor iets van 60ct per dag en verder houd ik het niet bij. Maar ik koop ook niet zoveel voor hem. Ik heb in het begin gekocht wat ik nodig had aan toebehoren en daar doe ik het nog steeds mee. Oh en verder is hij verzekerd.
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Hades eet voor ongeveer zeven euro per week en daarbij komt af en toe eens iets lekkers om op te knagen bij en eens in het jaar ofzo een nieuwe halsband. We hebben geen last van verzamelwoede qua halsbanden en riemen e.d. dus Hades krijgt gewoon iets nieuws als dat nodig is, 't zal hem zelf worst wezen. Zal in totaal op nog geen tientje per week uitkomen.
Met verzekeringskosten erbij en een incidenteel consult bij de DA zal 't op zo'n 15 euro per week uitkomen denk ik.
Laatst gewijzigd door Frederiek op 23 apr 2011 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

geen idee.
ik zorg dat hij krijgt wat hij nodig heeft.
maar overdrijf het niet.
ben spaarzaam maar alles is er wel.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb ook geen idee eigenlijk :scratch:
ik ben niet van de overdreven hoeveelheid spullen; het meeste geld gaat nog -buiten eten- naar de Kongs van Jan.
Die moeten toch wel regelmatig vervangen worden als er weinig meer van over is ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Jeej daar vraag je mij wat zeg, ze krijgen hier ook wat ze nodig hebben. zal het is uit rekenen ben wel benieuwd eigenlijk. maar goed dan nog alles wat ze nodig hebben krijgen ze.
Lien0
Zeer actief

Ik heb voor mezelf een budget gesteld omdat ik zeg maar ook nog studeer en het niet heel ruim heb en aangezien ik nu nog niet in de schulden wil gaan zitten heb ik mijn vaste uitgave per week.

Natuurlijk heeft Milo alles wat ze nodig heeft en als ik is wat te kort kom dan heb ik dus of dat potje of mijn moeder die wel wat bij wil leggen.

Ook dierenarts kosten betaalt mijn moeder als ik het niet kan betalen.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Qua voer zo'n 2,50 per dag nu, wat wil je verder meetellen? Reiskosten? Shows? speelgoed doe ik niet zoveel aan, maar wel een 5 euro per week aan ballen :ugh: Ik denk dat als je werkelijk alles meetelt dat het voor beide honden samen zo'n 3000-3500 euro per jaar is.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Geen idee, soms heb ik een gat in mijn hand wat betreft de honden, en dan weer maanden niet. In totaal ben ik in ieder geval voor voer zo'n 120 euro kwijt voor 5 honden per maand.
Dus per week ehm zo'n 20 a 25 euro.

Verder zo nu en dan nieuwe halsbandjes, koekjes, botjes, snackjes, noem het op. Speeltjes uiteraard, maar dat zijn geen dingen die ik wekelijks koop, dus zou het echt niet weten. Ik sla gewoon 1 x in de zoveel tijd groot in :mrgreen:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Lien0
Zeer actief

sjaak-k schreef:Qua voer zo'n 2,50 per dag nu, wat wil je verder meetellen? Reiskosten? Shows? speelgoed doe ik niet zoveel aan, maar wel een 5 euro per week aan ballen :ugh: Ik denk dat als je werkelijk alles meetelt dat het voor beide honden samen zo'n 3000-3500 euro per jaar is.
Ja eigenlijk alles meetellen.

Ik zelf heb geen show of cursus kosten omdat ik ervoor gekozen heb haar zelf op te voeden.
Maar ik heb inderdaad wel tennisbalkosten maar die haal ik ook weer goedkoop op de zwarte markt ik geloof 15 ballen voor 3 euro ofzo :lol1: dan kan ze weer even voort:) ik koop om de 2 a 3 weken ongeveer een nieuw speeltje en elke week wel 1 of 2 nieuwe kauwbotjes.

Maar wat bedoel je eigenlijk met reiskosten? want ik rijd wel naar het bos enzo maar ik fiets alles of ov maar dat is niet uit het potje hond dat is weer een ander budget en doordeweeks heb ik gratis reizen dus dat is wel heeeel handig :lol1:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Best wel veel eigenlijk. Ik vind dat ze nu wel genoeg halsbanden en tuigen hebben maar goed over een maand zie ik vast wel iets wat ze moeten hebben.
Ik koop erg veel speelgoed, ook duur speelgoed anders is het zo stuk.
En daarnaast koop ik veel snacks, vooral gedroogd spul. Volgens mij kost hun normale voer nog het minst.
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

Geen idee :denken: Ik haal 1 x in de 6 weken een zak Farmfood 4kg voor 13,75 en verder krijgt Mickey een paar keer per week
Smuldier, Rodi, vers runderhart...net wat er in de winkel of in mijn vriezer ligt :wink:

O ja en niet te vergeten elke avond een rood stokje, daar zweert ie bij :pffff: en tijdens het uitlaten de nodige koekjes natuurlijk :D
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Lien0 schreef:
sjaak-k schreef:Qua voer zo'n 2,50 per dag nu, wat wil je verder meetellen? Reiskosten? Shows? speelgoed doe ik niet zoveel aan, maar wel een 5 euro per week aan ballen :ugh: Ik denk dat als je werkelijk alles meetelt dat het voor beide honden samen zo'n 3000-3500 euro per jaar is.

Ik zelf heb geen show of cursus kosten omdat ik ervoor gekozen heb haar zelf op te voeden.
Maar ik heb inderdaad wel tennisbalkosten maar die haal ik ook weer goedkoop op de zwarte markt ik geloof 15 ballen voor 3 euro ofzo :lol1: dan kan ze weer even voort:) ik koop om de 2 a 3 weken ongeveer een nieuw speeltje en elke week wel 1 of 2 nieuwe kauwbotjes.

Maar wat bedoel je eigenlijk met reiskosten? want ik rijd wel naar het bos enzo maar ik fiets alles of ov maar dat is niet uit het potje hond dat is weer een ander budget en doordeweeks heb ik gratis reizen dus dat is wel heeeel handig :lol1:
De auto rijdt niet op water. En ik denk dat er wel zo'n 11.000 KM hond gerelateerd op de teller staat per jaar :N: Volgens mij is 3500/jaar nog laag geschat als je écht álles meetelt. Nouja, leuk is het wel :cheer:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik kom denk ik niet eens aan de E5,-, behalve een DA bezoekje natuurlijk. :smile1:
Haar doe ik zelf, speeltjes, die zijn er idem voor bakken, bench, lijnen en halsbandjes.
Soms maak ik speelgoed met karton, de Kong of oude botten met snoepjes erin, knuffels zijn E0,50 bij de kringloop.
Ik koop wel oortjes en andere kauwdingen meestal een grote zak (vaak veel) :oeps:
Vlooienspul en ontworming via het internet, weer een groot verpakking. :ok:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

sjaak-k schreef:
Lien0 schreef:

De auto rijdt niet op water. En ik denk dat er wel zo'n 11.000 KM hond gerelateerd op de teller staat per jaar :N: Volgens mij is 3500/jaar nog laag geschat als je écht álles meetelt. Nouja, leuk is het wel :cheer:
Ben ik eindelijk blij dat ik geen auto heb :E:
Lien0
Zeer actief

sjaak-k schreef:
Lien0 schreef:

Daar heb je gelijk in, maar ik heb geen auto dus die kosten ook niet :lol1:
Waarschijnlijk in de zomervakantie me rijbewijs halen en dan komen die kosten wel hoealwel ik nog zoveel mogelijk wil doen met fiets en ov.
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Ik wil het niet weten :N:

Verzekering, vreterij (duur spiervlees, whaha), speelgoed, snacks.... shows, cursussen, benzine voor alle dagelijkse boswandelingen. Aj...
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Geen idee, maar niet vreselijk veel. En aangezien ze hier blijer met een oude sok of theedoek zijn, besparen we een boel op speelgoed :mrgreen: Ze hebben allemaal 1 halsband en meestal niet eens met bijpassende riem :smile: Tja, show en benzine kosten voor de shows en wandelrondes. Maja dat rekenen we niet eens meer, wij blijven ook gezond bij het gewandel :19:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik reken eerder per maand dan per week.
Voor Otto haal ik twee doosjes (24 pakjes) Smuldier per maand, is ongeveer 12-13 euro per maand, plus wat extra pakjes enkelvoudige smaken en pens.
Daarnaast een stuk of 3 bullenpeesjes per week (3-4 euro/week), dagelijks een dentastick (7 euro per maand voor zo'n doosje) en zo af en toe wat versnaperingen voor tussendoor.
Speeltjes haal ik zelden. Flostouw en voetbal zijn favoriet, en als die stuk gaan haal ik een nieuwe.
Ik heb hem niet verzekerd, maar leg per maand 20 euro apart voor het 'huisdierenfonds' (ik heb ook nog 3 katten) ivm dierenartskosten.
Een auto heb ik niet meer en hij mag gratis mee met het OV.
Ik denk dat ik per maand een kleine 50 euro aan hem besteed, omgerekend ca 12,50 per week.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

geen idee, wil het ook niet weten want het zal ruim in de duizenden euro's per jaar lopen gezien de reiskosten naar diverse wedstrijden in binnen- en buitenland, voer etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Selena149
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising shih tzu x maltezer

Ongelezen bericht door Selena149 »

Jemig, 5 of 10 euro ?

Ik was gisteren 22 euro kwijt. :N: Hield in: multiverpakking dentasticks, beloningssnoepjes, puppy matjes, een clicker-boekje en nog wat andere dingen. Vandaag nog eens wat euro's voor 2 verpakkingen smuldier en een zak met lamsstukjes.

Moet bekennen dat dat bijna elke week zo gaat. :F: Z'n voer is ook bijna op dus dat komt komende week weer.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Op het voer na maken we geen enorme kosten. Soms natuurlijk kauwmateriaal of koekjes, of andere snacks... maar speelgoed halen we vrij zelden. Rhodi doet al zeker een jaar met één bal, wel een sterke dure bal, maar dat betaald zich ook driedubbel uit... en Branco is niet zo enorm van het speelgoed. En we hebben ook veel long-lasting spullen zoals Kongs.

Halsbanden en tuigen is destijds gewoon in geinvesteerd; goede spullen gekocht. Tot nu toe nog niets nieuws nodig, maar als het verslijt komt er nieuw.
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

over 5 honden en 1 kat besteed ik
100 euro aan vlees per maand
10 euro aan koekjes of botjes
en zo nu en dan een speeltje of nieuwe halsband en riem
en zo nu en dan van die stronghold pipetten
ik denk zo een 30 euro per week :U:
Laatst gewijzigd door frank-bobby op 24 apr 2011 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Poehhh, even rekenen :mrgreen:

Per maand ca. euro 50,00 aan voer, dus dat is per week even grof gezegd euro 12,50.
Kluiven per week ca. euro 4,00.
Verzekering iets van euro 18,00 per maand, is zeg maar euro 4,00 per week.

Dus daarmee kom ik rond de euro 20,00 per week.

Maar goed, dan zijn er natuurlijk nog zaken als inenting, ontvlooiing, dierenartskosten die niet vergoed worden,
benzine, e.d.
Speeltjes koop ik niet zo vaak, ze hebben al zoveel van die dingen, dus dat is hooguit 10 euro per jaar ofzo.
Laatst wel een nieuw kussen gekocht.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

veel aan (alle) beesten, (veel) meer als aan onze eigen boodschappen in ieder geval...

Aan voer zo'n € 300 per maand, 10-11 zakken Barca per maand (met korting omdat we groot inkopen). 2x per week 150km reizen om te oefenen met de honden. Vers vlees zijn we (een tijdje) mee gestopt qua kosten, nu weer Lotgering besteld om nestjes af te spenen en de ene hond die het echt niet lekker op brokken doet weer vers te geven.

Maar goed, ik heb wat meer honden van een groter ras :wink:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Imense

Ongelezen bericht door Imense »

Ook geen idee, dat interesseert mij ook eerlijk gezegd niets :lol1:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

14 euro voor smuldier (2 kg per dag)
15 euro verzekering dierenarts
50 ct koekjes e.d.

Dus ongeveer 30 euro per week voor 3 honden. Halsbanden e.d. geef ik weinig aan uit, ze hebben al tijden dezelfde. Speeltjes gemiddeld ongeveer 1 euro per week. :denken:
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Het vlees en de botten zijn gratis.
Verder nog zo'n 20 euro aan koekjes en kauwdingen en gemiddeld zo'n 10 euro aan speelgoed denk ik.
Meestal sla ik in bulk in op een show en als ik voer voor mijn vogels bestel laat zooplus altijd aanbiedinkjes zien dus meestal komt er dan ook een hondenspeeltje mee :pffff:
Halbanden en riemen kopen we nooit eigenlijk.
Dus al met al valt het erg mee, ze verzuipen alleen in al het speelgoed :mrgreen:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Oeh moeilijk te zeggen. En ondanks dat ik ook nog steeds student bent, let ik niet zo netjes op de uitgaven. Ik heb inmiddels geen studiefinanciering meer, maar was ook al gewend om de kosten van de dieren op mij te dragen voor dat studiefinanciering ontving. Is wel de reden geweest waarom ik nu bijvoorbeeld geen trimras wilde.

Maar sowieso 4 pakjes smuldier per week a 60 cent. is 2,40. Daarnaast eet hij cavom. 15 kilo is iets van 30 euro en doe ik meer dan een maand mee, maar echt geen flauw idee hoe lang. :19: Maar laten we stellen dat ik 2 maand met zo'n zak voer doe. 2 maand is ongeveer 60 dagen is 50 cent per dag, is 3,50 per week. Dus een totaal van 6,10 per week aan basis voer. Tja laten we zeggen dat ik ook 1 keer per week iets van kauw materiaal meeneem a 2 euro is dus als 8,10 per week in totaal.

Tja en in begin heb ik veel besteed aan spullen, maar op gegeven moment heb je ook wel eens genoeg en koop je niet meer elke week wat. Al een tijdje volgens mij geen speeltjes gekocht of kleedjes of een halsband (alhoewel ik voor laatste wel weer op zoek ben). Ik volg wel een cursus (nou ja sporten: behendigheid), maar omdat ik op de hondenschool ook les geef, heb ik daar gelukkig geen kosten aan, enkel benzinekosten en wedstrijdkosten.

En dn hebben we nog de maandelijkse kosten van ontvlooing, die ik momenteel probeer te drukken met tijdelijk een wat goedkoper middel. Was eerst een euro of 30 kwijt voor 4 maanden, nu 8 euro voor 2 maanden. 1 keer per kwartaal een ontworming, waarvan ik eigenlijk geen idee van de kosten heb.... 1 keer per jaar nog de scalibor band van een euro of 20?
Laatst gewijzigd door gyanty op 24 apr 2011 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Lance »

Jeetje... Zo'n €9 per week aan smuldier en een doos koekjes gaat mee met de boodschappen tussendoor :D . En voor Baya blaas/ nier compositum van de Groene Os, zo'n flesje is 12 euro geloof ik, maar daar doet ze wel een maand of 2 mee.

Wel een lichte halsbanden verzameling overigens :engel: , maar ik heb geen idee hoeveel ik daar aan uit geef...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”