Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen hyposensibilisatie ?
Moderator: moderatorteam
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Aantal honden: 1
Ervaringen hyposensibilisatie ?
Ik overweeg om deze behandeling nu namelijk bij cato te gaan laten doen.
Hij heeft atopie en vooral aan zijn poten en dan alleen in het voorjaar. ZIjn klachten vallen op zich nog wel mee, maar de DA denkt wel dat hij zon jeuk heeft dat behandeling noodzakelijk is en zo denk ik er ook over.
Echter heb ik slechte ervaringen met het gebruik van corticoïden ( ook bij honden) en wil hem eigenlijk niet langdurige daarop hebben.
Momenteel heeft hij injecties gehad waar dat ook in zit tegen de jeuk. Deze helpen wel goed, maar daar los ik het probleem natuurlijk niet mee op.
Gister is er bloed geprikt om te kijken waar hij nu precies allergies voor is, want hooikoorts is natuurlijk een ruim begrip.. Over 2 wkn krijg ik de uitslag en dan overleggen we of hij in aanmerken komt voor een hyposensibilisatie kuur. Echter deze is zeer prijzig en daarbij is de kans op slagen maar 60% . De DA heeft nu 2 honden in behandeling maar daar ziet ze nog geen resultaat bij.
Dus vandaar mijn vraag wie heeft er ervaring met deze behandeling en wat waren de resultaten?
Hij heeft atopie en vooral aan zijn poten en dan alleen in het voorjaar. ZIjn klachten vallen op zich nog wel mee, maar de DA denkt wel dat hij zon jeuk heeft dat behandeling noodzakelijk is en zo denk ik er ook over.
Echter heb ik slechte ervaringen met het gebruik van corticoïden ( ook bij honden) en wil hem eigenlijk niet langdurige daarop hebben.
Momenteel heeft hij injecties gehad waar dat ook in zit tegen de jeuk. Deze helpen wel goed, maar daar los ik het probleem natuurlijk niet mee op.
Gister is er bloed geprikt om te kijken waar hij nu precies allergies voor is, want hooikoorts is natuurlijk een ruim begrip.. Over 2 wkn krijg ik de uitslag en dan overleggen we of hij in aanmerken komt voor een hyposensibilisatie kuur. Echter deze is zeer prijzig en daarbij is de kans op slagen maar 60% . De DA heeft nu 2 honden in behandeling maar daar ziet ze nog geen resultaat bij.
Dus vandaar mijn vraag wie heeft er ervaring met deze behandeling en wat waren de resultaten?
Groetjes saskia en een poot van cato

- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Ervaringen hyposensibilisatie ?
Ik heb zelf jaren geleden, toen het volgens mij nog redelijk nieuw was, hyposensibilisatie laten doen bij mijn kruising Golden x Flatcoated Murphy. Bij hem sloeg het wel aan. Maar met de kennis die ik nu heb, zou ik het nooit weer doen omdat je heel kunstmatig het immuunsysteem van je hond beinvloedt en het moeilijk te overzien is wat daarvan op de lange termijn de gevolgen van zijn. Ik ken verhalen dat het bijvoorbeeld de kans op tumoren doet toenemen. Of dat daadwerklijk ook onderzocht is, weet ik niet dus kan niet met zekerheid zeggen of dat zo is. Wel is Murphy al met 7 jaar gestorven aan een neustumor, alhoewel het natuurlijk niet zo hoeft te zijn dat het met de hyposensibilisatie in verband staat.
De Labrador van mijn zus heeft ook heftige atopie. Die hebben we tot nu toe zonder medicijnen kunnen houden met natuurlijke ondersteuning in de vorm van reinigingskuren, kruiden, probiotica en goede voeding. Ze gaat nu het 2e jaar in zonder reguliere medicijnen, met uitzondering van af en toe zalf voor oorontsteking. Hoe langer we haar van de atopica kunnen afhouden, hoe beter!
Succes; jeuk is een crime...
De Labrador van mijn zus heeft ook heftige atopie. Die hebben we tot nu toe zonder medicijnen kunnen houden met natuurlijke ondersteuning in de vorm van reinigingskuren, kruiden, probiotica en goede voeding. Ze gaat nu het 2e jaar in zonder reguliere medicijnen, met uitzondering van af en toe zalf voor oorontsteking. Hoe langer we haar van de atopica kunnen afhouden, hoe beter!
Succes; jeuk is een crime...
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Hier een huisstof en meelmijten allergie.
Na de prikkuur gaat het prima, ze krijgt wel altijd vlees .. geen brokken meer ivm meelmijten.
Blij dat we het gedaan hebben.
Na de prikkuur gaat het prima, ze krijgt wel altijd vlees .. geen brokken meer ivm meelmijten.
Blij dat we het gedaan hebben.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Bij Casper heeft het niet geholpen.
Hij heeft een voedselmijt allergie.
Het werd alleen maar erger door die desensibilisatiekuur en heb het een week of 6 gedaan.
Het was echt geen leven voor hem,hij lag bijna overal open en ik kon het op een gegeven moment niet meer aanzien,met uitlaten liep hij op 3 poten van de jeuk.
Als ik niet op kon letten en 's nachts moest hij een kap om,sorry hoor maar dat kan wel even maar geen weken achter elkaar.
In overleg met de DA heb ik hem een kuur prednison gegeven en met 2 dagen was hij jeuk vrij.
Nu staat hij al heel lang op 0.5 mg Dexoral per dag en kvv en het gaat super,hij heeft geen jeuk meer bijt zich niet meer open en hij heeft zich nog nooit zo goed gevoeld als nu.
Hij wordt volgende maand 9 en is weer zo gek als een jonge hond.
Hij heeft een voedselmijt allergie.
Het werd alleen maar erger door die desensibilisatiekuur en heb het een week of 6 gedaan.
Het was echt geen leven voor hem,hij lag bijna overal open en ik kon het op een gegeven moment niet meer aanzien,met uitlaten liep hij op 3 poten van de jeuk.
Als ik niet op kon letten en 's nachts moest hij een kap om,sorry hoor maar dat kan wel even maar geen weken achter elkaar.
In overleg met de DA heb ik hem een kuur prednison gegeven en met 2 dagen was hij jeuk vrij.
Nu staat hij al heel lang op 0.5 mg Dexoral per dag en kvv en het gaat super,hij heeft geen jeuk meer bijt zich niet meer open en hij heeft zich nog nooit zo goed gevoeld als nu.
Hij wordt volgende maand 9 en is weer zo gek als een jonge hond.
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wij zijn er bij Puchu mee bezig sinds herfst vorig jaar en (afkloppen!) het lijkt heel goed te helpen.
Normaal gesproken lag zijn buik en vaak ook voetjes al open in maart en hij heeft nu geen enkel plekje. Ik moet er wel bij zeggen
dat zijn allergie augustus/september het allerergste is, dus het blijft nog afwachten.
Ik heb er ook veel over gelezen, maar totaal niets over schadelijke lange termijn effecten of grotere kans op tumoren
In ieder geval vond ik dit een beter alternatief dan Prednison, want dat is pas echte bagger om dit ieder jaar maandenlang te geven aan je hond. Overigens is er ook nog een ander medicijn 'Atopica', wat iets minder heftig is (of lijkt te zijn) dan Prednison. Dit is echter wel enorm duur (voor mijn hond was dit euro 100 per maand).
De immunotherapie geef ik onder begeleiding van een dermatoloog. Die heeft afkrabsels genomen en onderzocht, daarna huid allergie test (allerlei kleine 'sneetjes') en daarnaast bloedonderzoek. Dus dubbelcheck voor de allergieën.
Hier kwamen 10 allergieën uit (allerlei soorten pollen, diverse soorten onkruid en alle mijten die er zijn) en ik moet hem dus steeds 2 injecties geven, want 1 injectie bevat max. 9 allergie stoffen.
Mijn hond heeft er totaal geen bijwerkingen/last van gekregen gelukkig en nou ja, het lijkt vooralsnog dus aan te slaan.
Onlangs kwam ik bij de dierenarts met hem en die informeerde ernaar en was wel verbaasd dat hij echt geen enkel plekje kon ontdekken.
Zulke resultaten had hij ook nog niet voorbij zien komen.
Het blijft dus een gok...... en ja, het is een dure gok (wij waren rond de euro 1000 kwijt bij de dermatoloog voor de onderzoeken en 1 jaar injecties. De injecties blijf je levenslang geven als het aanslaat, maar de tijd ertussen verlengt wel. Reken dus tussen de 200 en 300 euro per jaar daarna, afhankelijk of er 1 of 2 injecties gegeven moeten worden).
Normaal gesproken lag zijn buik en vaak ook voetjes al open in maart en hij heeft nu geen enkel plekje. Ik moet er wel bij zeggen
dat zijn allergie augustus/september het allerergste is, dus het blijft nog afwachten.
Ik heb er ook veel over gelezen, maar totaal niets over schadelijke lange termijn effecten of grotere kans op tumoren
In ieder geval vond ik dit een beter alternatief dan Prednison, want dat is pas echte bagger om dit ieder jaar maandenlang te geven aan je hond. Overigens is er ook nog een ander medicijn 'Atopica', wat iets minder heftig is (of lijkt te zijn) dan Prednison. Dit is echter wel enorm duur (voor mijn hond was dit euro 100 per maand).
De immunotherapie geef ik onder begeleiding van een dermatoloog. Die heeft afkrabsels genomen en onderzocht, daarna huid allergie test (allerlei kleine 'sneetjes') en daarnaast bloedonderzoek. Dus dubbelcheck voor de allergieën.
Hier kwamen 10 allergieën uit (allerlei soorten pollen, diverse soorten onkruid en alle mijten die er zijn) en ik moet hem dus steeds 2 injecties geven, want 1 injectie bevat max. 9 allergie stoffen.
Mijn hond heeft er totaal geen bijwerkingen/last van gekregen gelukkig en nou ja, het lijkt vooralsnog dus aan te slaan.
Onlangs kwam ik bij de dierenarts met hem en die informeerde ernaar en was wel verbaasd dat hij echt geen enkel plekje kon ontdekken.
Zulke resultaten had hij ook nog niet voorbij zien komen.
Het blijft dus een gok...... en ja, het is een dure gok (wij waren rond de euro 1000 kwijt bij de dermatoloog voor de onderzoeken en 1 jaar injecties. De injecties blijf je levenslang geven als het aanslaat, maar de tijd ertussen verlengt wel. Reken dus tussen de 200 en 300 euro per jaar daarna, afhankelijk of er 1 of 2 injecties gegeven moeten worden).
- Cato
- Zeer actief
Over de atopica heb ik het ook gehad met de DA, maar zou voor cato 300 euro in de maand zijn en daarbij nog het risico op maag-darm klachten de belangrijkste bijwerking wat ik zo kan lezen overal (die heeft hij in het verleden gehad, nu een jaar zonder klachten gelukkig, maar wil ze niet terug natuurlijk).
Cato is trouwens wel verzekerd hoor, maar wil mijn keuzes voor zijn gezondheid niet laten bepalen door wat ik wel of niet vergoed krijg, maar op wat het beste voor hem is. En weet (nog) niet wat wel of niet vergoed gaat worden.
Cato is trouwens wel verzekerd hoor, maar wil mijn keuzes voor zijn gezondheid niet laten bepalen door wat ik wel of niet vergoed krijg, maar op wat het beste voor hem is. En weet (nog) niet wat wel of niet vergoed gaat worden.
Laatst gewijzigd door Cato op 22 apr 2011 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Puchu heeft zowel Prednison als Atopica gekregen en hij heeft nauwelijks bijwerkingen van de Atopica gekregen, alleen een wat andere/vollere vacht. Van Prednison had hij veel meer last.Cato schreef:Over de atopica heb ik het ook gehad met de DA, maar zou voor cato 300 euro in de maand zijn en daarbij nog het risico op maag-darm klachten de belangrijkste bijwerking wat ik zo kan lezen overal (die heeft hij in het verleden gehad, nu een jaar zonder klachten gelukkig, maar wil ze niet terug natuurlijk). Tja is erg veel geld en mijn potje voor noodgevallen gaat er dan erg snel doorheen.
Cato is trouwens wel verzekerd hoor, maar wil mijn keuzes voor zijn gezondheid niet laten bepalen door wat ik wel of niet vergoed krijg, maar op wat het beste voor hem is.
Dus als er geen andere oplossing is dan medicijnen (je kan een hond moeilijk helemaal open laten liggen en barstend van de jeuk), dan zou ik ipv Prednison toch eens Atopica proberen. Is het niks, dan stop je er weer mee.
Je hebt het over 'erg veel geld van je potje voor noodgevallen' en tegelijkertijd over dat je wel verzekerd bent. Dus dat deel snap ik dan niet zo goed.
De Atopica heb ik tijdelijk gegeven toen Puchu het heel erg had vorig jaar en het direct na een kuur Prednison (al tijdens het afbouwen van de kuur) weer omhoog kwam. Voordeel van Atopica is overigens dat je het in beginsel mag combineren met de immunotherapie en dat kan met prednison weer niet.
- Cato
- Zeer actief
Puchu heeft zowel Prednison als Atopica gekregen en hij heeft nauwelijks bijwerkingen van de Atopica gekregen, alleen een wat andere/vollere vacht. Van Prednison had hij veel meer last.
Dus als er geen andere oplossing is dan medicijnen (je kan een hond moeilijk helemaal open laten liggen en barstend van de jeuk), dan zou ik ipv Prednison toch eens Atopica proberen. Is het niks, dan stop je er weer mee.
Je hebt het over 'erg veel geld van je potje voor noodgevallen' en tegelijkertijd over dat je wel verzekerd bent. Dus dat deel snap ik dan niet zo goed.
De Atopica heb ik tijdelijk gegeven toen Puchu het heel erg had vorig jaar en het direct na een kuur Prednison (al tijdens het afbouwen van de kuur) weer omhoog kwam. Voordeel van Atopica is overigens dat je het in beginsel mag combineren met de immunotherapie en dat kan met prednison weer niet.[/quote]
Heb mijn tekste idd aangepast. Cato hij heeft trouwens geen open plekken. Ben na de DA
gegaan er voor. Omdat hij zon jeuk had, maar weet dat als ik dat niet laat behandelen de open plekken wel zullen volgen natuurlijk.
Wist niet dat er nog een combinatie tussen beide behandlelingen mogelijk was , weer een optie om mee te nemen.
De Atopica heb ik tijdelijk gegeven toen Puchu het heel erg had vorig jaar en het direct na een kuur Prednison (al tijdens het afbouwen van de kuur) weer omhoog kwam. Voordeel van Atopica is overigens dat je het in beginsel mag combineren met de immunotherapie en dat kan met prednison weer niet.[/quote]
Heb mijn tekste idd aangepast. Cato hij heeft trouwens geen open plekken. Ben na de DA
gegaan er voor. Omdat hij zon jeuk had, maar weet dat als ik dat niet laat behandelen de open plekken wel zullen volgen natuurlijk.
Wist niet dat er nog een combinatie tussen beide behandlelingen mogelijk was , weer een optie om mee te nemen.

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Simba wordt er bij mij mee behandeld tegen huisstofmijtallergie en bepaalde pollen. Nu ruim 3 jaar en tot op heden gaat het goed. Alleen deze periode is het altijd bagger. Vorig jaar heb ik voor het eerst tijdelijk pretnison erbij gebruikt omdat hij verging van de jeuk en zijn poten kapot knauwde. Zodra de natuur beetje gesetteld is, gaat het weer goed.
Het prikken zelf vind ik makkelijk gaan. In de hoogtij periode prik ik 1x in de 4 weken, in de winter elke 8 a 10 weken. Uit 1 flesje kan ik 5 keer prikken en betaal er €140 euro voor.
Het prikken zelf vind ik makkelijk gaan. In de hoogtij periode prik ik 1x in de 4 weken, in de winter elke 8 a 10 weken. Uit 1 flesje kan ik 5 keer prikken en betaal er €140 euro voor.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
vandaag hebben wij ook de uitslag gekregen van de allergietest, helaas allergie voor grassen en mijten (even kort door de bocht). Kregen dan ook eventueel de optie voor hyposensibilisatie, prednison of dat andere middel. Weet niet zo goed wat we moeten omdat ze nog niet zoveel klachten heeft.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
mijn 1e golden was allergisch voor meelmijt, copramijt en farineamijt. tot aan haar dood (ze is 13 geworden) heb ik haar elke 4 weken gespoten vanaf haar 5e jaar af. ik schoor haar wel in de zomer zodat de mijten niet in de vacht konden blijven, liet haar veel zwemmen en ik heb gewoon tot aan haar dood toe brokken gevoerd, puur omdat zij niet tegen vers vlees kon. bij haar hielp het.
ellen
ellen
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Andere middel zal Atopic zijn, denk ik?joyce83 schreef:vandaag hebben wij ook de uitslag gekregen van de allergietest, helaas allergie voor grassen en mijten (even kort door de bocht). Kregen dan ook eventueel de optie voor hyposensibilisatie, prednison of dat andere middel. Weet niet zo goed wat we moeten omdat ze nog niet zoveel klachten heeft.
Zowel Prednison als Atopics zijn puur symptoombestrijders en dus geen lange termijn oplossing.
Hyposensibilisatie is - mits het aanslaat- wel een middel wat echt iets aan de allergieën doet. Vaak moet dit overigens wel levenslang gegeven worden, maar de tussenpozen worden steeds langer. De vloeistof is niet schadelijk, dit in tegenstelling tot Prednison en ook Atopica.
Hoe oud is jouw hond? Meestal begint een allergie vrij jong, vaak al tussen de 1 en 2 jaar en wordt het in de jaren erop steeds erger.
Als je hond nog jong is, is er dus een grote kans dat de allergie erger zal worden en zou ik persoonlijk zeker kiezen voor de hyposensibilisatie (desensibilisatie of immuuntherapie ook wel genoemd).
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Bij mijn Golden heeft de hyposensibilisatie niet geholpen.
Hebben het bijna een jaar gedaan, maar had helemaal geen resultaat.
Hebben het bijna een jaar gedaan, maar had helemaal geen resultaat.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- senna en odin
- Zeer actief
Ik ben gisteren met Senna bij onze DA geweest en zij gaf mij drie mogelijkheden voor zijn atopie.Cato schreef:Ik overweeg om deze behandeling nu namelijk bij cato te gaan laten doen.
Atopica, kosten zo'n 4 a 500 eurie. Hyposensibilisatie, of zijn hele leven op een lage dosis pred en ab. De meeste kiezen voor het laatste zei ze omdat dat het goedkoopste was. De ab zou hij dan moeten krijgen omdat hij heel gevoelig is voor gisten en bacterien die zich na het zwemmen in zijn vacht nestelen. Het gaat er broeien en je ruikt het en dat zou ook met Malaseb enigszins verholpen kunnen worden. Maar om em nou elke keer als ie uit is geweest met Malaseb te wassen. Want elke wandeling duikt ie het water in.
Sen staat nu ook weer op pred en ab. Er is bloed afgenomen en volgende week kan ik bellen voor de uitslag. Bloedonderzoek kost 140 euro
Hij heeft ook al eens bloedonderzoek ivm voer gehad maar daar kwamen alleen gisten en granen uit verder niks. Hij staat op vers dus omzeilen we daarmee. Verder krijgt hij geen graanachtige tussendoortjes.
DA zei gisteren tegen mij dat drie kwart van de honden er baat bij heeft. Bij Sen zit het echter al zo diep in de huid dat hij dikke grijze knobbels en olifantenhuid heeft ontwikkeld. Zijn hele huidflora is verstoord. We hebben ook al heel veel gedaan om em te helpen maar dit is de eerste DA die aangeeft dat het atopie is omdat hij destijds( lees 2 jaar geleden) niet reageerde op de Z/D van Hill's. Jeuk werd alleen erger. Dat gaf volgens haar ook al aan dat het niets met voerallergie te maken had.
Bij Sen begint het in april te jeuken tot september en dan heeft ie weer de mooiste vacht. Zo bizar
Tis nu dus afwachten idd hoe het verder gaat. Maar wat is het erg he om je hond zoooo jeukerig en miserabel te zien. Ik hoop voor Cato dat dit gaat werken.
Groetjes Belinda

- Cato
- Zeer actief
Wat vervelend voor Senna als ik het zo lees heeft zij het wel veel erger dan Cato.]Ik ben gisteren met Senna bij onze DA geweest en zij gaf mij drie mogelijkheden voor zijn atopie.
Atopica, kosten zo'n 4 a 500 eurie. Hyposensibilisatie, of zijn hele leven op een lage dosis pred en ab. De meeste kiezen voor het laatste zei ze omdat dat het goedkoopste was. De ab zou hij dan moeten krijgen omdat hij heel gevoelig is voor gisten en bacterien die zich na het zwemmen in zijn vacht nestelen. Het gaat er broeien en je ruikt het en dat zou ook met Malaseb enigszins verholpen kunnen worden. Maar om em nou elke keer als ie uit is geweest met Malaseb te wassen. Want elke wandeling duikt ie het water in.
Sen staat nu ook weer op pred en ab. Er is bloed afgenomen en volgende week kan ik bellen voor de uitslag. Bloedonderzoek kost 140 euroGelukkig ben ik bij Proteq maar of dit vergoed word weet ik niet. Ik wilde gewoon voor mezelf nu eens weten waar hij dan allergisch voor is. Dus als het niet wordt vergoed dan pech.
Hij heeft ook al eens bloedonderzoek ivm voer gehad maar daar kwamen alleen gisten en granen uit verder niks. Hij staat op vers dus omzeilen we daarmee. Verder krijgt hij geen graanachtige tussendoortjes.
DA zei gisteren tegen mij dat drie kwart van de honden er baat bij heeft. Bij Sen zit het echter al zo diep in de huid dat hij dikke grijze knobbels en olifantenhuid heeft ontwikkeld. Zijn hele huidflora is verstoord. We hebben ook al heel veel gedaan om em te helpen maar dit is de eerste DA die aangeeft dat het atopie is omdat hij destijds( lees 2 jaar geleden) niet reageerde op de Z/D van Hill's. Jeuk werd alleen erger. Dat gaf volgens haar ook al aan dat het niets met voerallergie te maken had.
Bij Sen begint het in april te jeuken tot september en dan heeft ie weer de mooiste vacht. Zo bizar![]()
Tis nu dus afwachten idd hoe het verder gaat. Maar wat is het erg he om je hond zoooo jeukerig en miserabel te zien. Ik hoop voor Cato dat dit gaat werken.
Uit de test bleek trouwens geen allergie voor grassen etc wat verwacht werd maar een allergie voor mijten dit vooral veel voorkomen als het warm/vochtig is of te wel het voor en na jaar.
Ook hij is bij proteq verzekert en het bloed onderzoek en de artuvetrin kuur ( de hyposensibilisatie) werdt gewoon vergoed.
Is nog te vroeg om te zeggen of hij er echt baat bij heeft , omdat hij in het voorjaar de meeste klachten heeft. Op het moment heeft hij geen ''slechte huid dagen''meer , lijkt de jeuk zo goed als weg; heeft geen wondjes meer;op de kale/beschadig plekke groeit zelfs weer wat haar. Als hij nat is zie je echter wel nog goed dat de huid op de die plekker waar hij last van had/heeft wel nog steeds roder is. Omdat het zo goed is gebruikt hij verder geen ander medicatie meer. Wil in iedergeval nog tot het voorjaar hier meer door gaan omdat ik pas dan echt het resultaat kan zien, bij een positieve uitslag wil ik er dan natuurlijk mee door gaan.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Wordt vergoed door Proteq 
De Atopica trouwens ook en als ik het vergelijk met prednison, vond ik de Atopica echt veel fijner (in hoeverre je van 'fijn' kan spreken natuurlijk), maar prednison is echt zwaar spul en om dat nu 6 maanden per jaar te geven, is echt veel hoor.
Dus moet hij het langdurig hebben, dan zou ik zeker de Atopica eens overwegen. Is overigens ook geen geneesmiddel voor de allergieën he?
Net zoals prednison dat niet is.
Wil je richting genezing gaan, dan zal je aan bv immuuntherapie (hyposensibilisatie) moeten denken... geen volledige zekerheid dat het helpt natuurlijk, maar als het helpt, dan zijn de zware medicijnen meestal niet meer nodig.
De Atopica trouwens ook en als ik het vergelijk met prednison, vond ik de Atopica echt veel fijner (in hoeverre je van 'fijn' kan spreken natuurlijk), maar prednison is echt zwaar spul en om dat nu 6 maanden per jaar te geven, is echt veel hoor.
Dus moet hij het langdurig hebben, dan zou ik zeker de Atopica eens overwegen. Is overigens ook geen geneesmiddel voor de allergieën he?
Net zoals prednison dat niet is.
Wil je richting genezing gaan, dan zal je aan bv immuuntherapie (hyposensibilisatie) moeten denken... geen volledige zekerheid dat het helpt natuurlijk, maar als het helpt, dan zijn de zware medicijnen meestal niet meer nodig.
-
Lemuria
Even een oud topic oprakelen. Hoe staan jullie nu tegenover de hyposensibilisatie? Heeft het op lange termijn iets gedaan?
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Door de dermatoloog werd me uitgelegd dat een hond wel allergisch kan zijn voor iets maar dat dit nog niet wil zeggen dat de hond daarop reageert.
Ik die gevallen werkt het desensibiliseren ook niet.
Misty had 4 hele hoge uitslagen in haar allergie test maar de injecties hielpen helemaal niets.
Het voer maakt wel heel veel verschil, ze krijgt nu alleen nog paard compleet.
Ze krijgt nu het middel Apoquel tegen de jeuk.
Ik zou dus eerst een eliminatiedieet doen, scheelt ook in de kosten.
Ik die gevallen werkt het desensibiliseren ook niet.
Misty had 4 hele hoge uitslagen in haar allergie test maar de injecties hielpen helemaal niets.
Het voer maakt wel heel veel verschil, ze krijgt nu alleen nog paard compleet.
Ze krijgt nu het middel Apoquel tegen de jeuk.
Ik zou dus eerst een eliminatiedieet doen, scheelt ook in de kosten.

-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb het drie jaar bij een paard met zomereczeem gedaan, zonder resultaat.
-
Lemuria
Ja, ik hoor dus bij heel veel mensen dat het niet helpt of met gering resultaat...dat staat me een beetje tegen. Ik ben meer van de "ik wil a.s.a.p. een oplossing". Zal komende week eerst een plukje haar opsturen, kijken wat daar al uitkomt. Aan de hand daarvan maar een oplossing bedenken.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Bij Cyntha was het een beetje een apart verhaal wat de hyposensibilisatie betreft. We zijn daarmee begonnen voornamelijk omdat de jeuk onhoudbaar werd. Veranderingen in voer hielpen wel, maar ik vond de jeukklachten nog steeds te heftig om niet verder te zoeken. Eerst dus laten testen waar ze allergisch voor was. Daar kwamen elf of twaalf dingen uit. Grassoorten, planten, noem maar op. Zo'n beetje het enige waar ze niet positief op testte waren vlooien en mijten. Saillant detail: volgens Maasduyn zou ze wel allergisch zijn voor mijten
Anyway, serum laten samenstellen en aan de slag met opbouwen. Cyntha kreeg twee injecties per keer omdat het zo veel allergenen waren. Ongeveer een jaar volgehouden, een hele serie afgemaakt dus. Geen verbetering. Het lab stelt dat als er na een maand of tien geen duidelijke verbetering is, je mag aannemen dat de behandeling niet effectief was. Doorgaan met een nieuwe serie zou dan nutteloos zijn. We zijn toen dus, na overleg met m'n DA, niet meer begonnen aan een nieuwe serie. Wonder boven wonder namen ongeveer 3 a 4 maanden na het stoppen met de injecties Cyntha's jeukklachten opeens enorm af. Er waren verder geen andere veranderingen geweest in voeding, omgevingsfactoren, hormonale zaken of wat dan ook. Wat de aanleiding nou precies is geweest? Een soort vertraagde reactie op de injecties? Toeval? Joost mag het weten
Hoe dan ook: sinds die tijd is Cyntha vrijwel volledig jeukvrij.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Hier ook een hond op hyposensibilisatie er kwamen ontzettend veel dingen naar boven bij de test. Ze krijgt het nu al een hele tijd en ik merk zo rond de week dat ik de spuit moet zetten dat ze wat meer last van haar oren krijgt. Gaat om een boxer van nu 6 jaar, las hierboven ergens van een hond met neustumor.. Daar zijn we in november ook achter gekomen dat ze heeft.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
- Feather__
- Zeer actief
Mijn moeders hond krijgt dit. Het hielp in het begin heel goed, inderdaad merkte je iets meer jeuk op als ze weer geprikt moest worden maar haar jeuk was bijna helemaal weg!
Maar nu een paar jaar later is haar jeuk gewoon weer terug en krijgt ze er medicijnen voor. Ik weet niet precies of ze nog steeds die prikken krijgt maar ze helpen in ieder geval niet (meer).
Maar nu een paar jaar later is haar jeuk gewoon weer terug en krijgt ze er medicijnen voor. Ik weet niet precies of ze nog steeds die prikken krijgt maar ze helpen in ieder geval niet (meer).

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Als de injecties aanslaan, is het de bedoeling dat je ze blijft gebruiken 
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Met Puchu gaat het heel erg goed mbt zijn allergieën
De therapie geef je inderdaad levenslang, Puchu krijgt 1 x 4 weken een injectie (doe ik gewoon zelf). Zijn tenen, poten
en buik lagen compleet open vanaf het voorjaar met als hoogtepunt september en oktober. Dus zo'n 7 maanden per jaar.
Hij krijgt het nu zo'n 5.5 jaar en ieder jaar werd de allergie minder. De eerste 2 jaar (of misschien 3) heb ik nog in
september en oktober een lichte dosis Atopica erbij moeten geven, maar sinds enkele jaren hoeft dat ook niet meer.
Het enige wat hij nog heeft is wat jeukende en licht ontstoken ogen en daar krijgt hij in de 2 ergste maanden nog
oogdruppels voor en soms zijn de teentjes nog een beetje rood, maar dat is goed te doen.
Het helpt zeker niet altijd en het is een behoorlijke investering. Niet alleen in de onderzoeken, maar ook de vloeistof
zelf is erg duur (ik betaal euro 210.00 en daar doe ik ca. 4 maanden mee). Maar goed, een hond die vergaat van de jeuk
of een hond levenslang op prednison, dat vind ik ook niets, dus ik ben blij dat we deze weg bewandeld hebben en dat
het bij hem gelukkig dus heel erg goed aangeslagen is.
De therapie geef je inderdaad levenslang, Puchu krijgt 1 x 4 weken een injectie (doe ik gewoon zelf). Zijn tenen, poten
en buik lagen compleet open vanaf het voorjaar met als hoogtepunt september en oktober. Dus zo'n 7 maanden per jaar.
Hij krijgt het nu zo'n 5.5 jaar en ieder jaar werd de allergie minder. De eerste 2 jaar (of misschien 3) heb ik nog in
september en oktober een lichte dosis Atopica erbij moeten geven, maar sinds enkele jaren hoeft dat ook niet meer.
Het enige wat hij nog heeft is wat jeukende en licht ontstoken ogen en daar krijgt hij in de 2 ergste maanden nog
oogdruppels voor en soms zijn de teentjes nog een beetje rood, maar dat is goed te doen.
Het helpt zeker niet altijd en het is een behoorlijke investering. Niet alleen in de onderzoeken, maar ook de vloeistof
zelf is erg duur (ik betaal euro 210.00 en daar doe ik ca. 4 maanden mee). Maar goed, een hond die vergaat van de jeuk
of een hond levenslang op prednison, dat vind ik ook niets, dus ik ben blij dat we deze weg bewandeld hebben en dat
het bij hem gelukkig dus heel erg goed aangeslagen is.
-
Lemuria
Fijn om te horen!
Ik word toch een beetje afgeschrikt doordat ik online zoveel lees over tumor-groei op de lange termijn, dat lijkt niet echt een héel zeldzaam voorkomende 'bijwerking' (als het een bijwerking is), dus dat vind ik echt een punt. Qua financiën maakt het niet zo gek veel uit, daar heb ik m'n verzekering voor...die mag prima gebruikt worden
Ik word toch een beetje afgeschrikt doordat ik online zoveel lees over tumor-groei op de lange termijn, dat lijkt niet echt een héel zeldzaam voorkomende 'bijwerking' (als het een bijwerking is), dus dat vind ik echt een punt. Qua financiën maakt het niet zo gek veel uit, daar heb ik m'n verzekering voor...die mag prima gebruikt worden
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet waar je verzekerd bent en wat voor regels die heeft, maar ik krijg nog maar de helft vergoed omdat het om een 'chronische aandoening' gaat.Lemuria schreef:Fijn om te horen!
Juist voor chronische (en dus vaak dure) zaken had ik mij verzekerd, maar ja, nu hebben ze zo fijn die regels aangepast
Dus kijk daar wel even naar, want het is mogelijk dat je na 6 maanden gebruik - als het dus chronisch wordt - je 50% zelf moet betalen.
-
Lemuria
Goede tip...dan ga ik dat even doorlezenCaro. schreef:Ik weet niet waar je verzekerd bent en wat voor regels die heeft, maar ik krijg nog maar de helft vergoed omdat het om een 'chronische aandoening' gaat.Lemuria schreef:Fijn om te horen!
Juist voor chronische (en dus vaak dure) zaken had ik mij verzekerd, maar ja, nu hebben ze zo fijn die regels aangepast![]()
Dus kijk daar wel even naar, want het is mogelijk dat je na 6 maanden gebruik - als het dus chronisch wordt - je 50% zelf moet betalen.
-
Lemuria
Al teruggevonden, ik zie niets over chronische dingetjes:

Ik zit dus wel goeddekking dierverzekering
Dit zit er allemaal in de basisdekking van de dierenverzekering:
consult in de kliniek
behandelingen inclusief operaties door de dierenarts/specialist
narcose, röntgenfoto’s en echografie
MRI/CT-scan (50% vergoeding)
noodzakelijke diagnostiek zoals bloed-, urine-, ontlastings- en weefselonderzoek
aanvullende diagnostiek zoals ECG/echoscopie en endoscopie
opname en verpleging van jouw huisdier in de praktijk
alle geregistreerde medicijnen zoals vastgelegd in de Diergeneesmiddelenwet
homeopathie door behandelend arts die erkend is door HEMA
acupunctuur door behandelend arts die erkend is door HEMA
medicatie gedragsproblemen
hyposensibilisatie tegen (huid)allergie![]()
lasertherapie
het eerste consult voor heup- en elleboogproblemen bij de hond
alle aandoeningen van de voortplantingsorganen behalve sterilisatie/castratie
kosten doorverwijzing naar specialist
euthanasie inclusief het achterlaten van jouw hond of kat bij de dierenarts
uitsluitingen
Wat valt niet onder de basisdekking:
niet geregistreerde diergeneesmiddelen waaronder voedingssupplementen
dieetvoeding
alle aandoeningen aan heup en ellebogen bij de hond, ongeacht de oorzaak
alle bestaande en niet verborgen (erfelijke) gebreken of klachten
- Caro.