Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mededeling (Snuf)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Mededeling (Snuf)

Ongelezen bericht door malinois »

Denise. schreef:
Nanna schreef:
Denise. schreef:Moet wel zeggen dat ik die fokkers niet begrijp hoor. Zolang je maar betaalt krijg je een pup mee, en of dat dan goed gaat of niet interesseert ze niet zoveel :U:
MP staat daar vól mee hoor ;-) En ik denk dat er buiten MP ook zat fukkers te vinden zijn die het geen ene donder interesseert waar die pup heengaat, áls er maar geld overgemaakt wordt.
Ja maar ik heb het nu over de Mechelaars, ze blijven daar maar mee fokken terwijl er weinig mensen zijn die met zulke honden om kunnen gaan :19: Die honden gaan niet voor hoge prijzen weg dus voor het geld zullen ze het niet doen, dus waarom dan wel is mij een raadsel.
Er gaan er een heleboel naar de sport/werk vergis je niet, maar in een nest zitten geen 10 kanjers van honden... En daarnaast zullen de ongeschikten ook weer snel uit de sport/werk verdwijnen...en daar moet dan weer een nieuwe pup voor komen.
En daarnaast kun je er gewoon goed geld voor krijgen als hij maar gezond is en gek op apporteren... dat is bij de meeste andere rassen niet het geval.

overigens een goede beslissing dit :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Als dit over 2 jaar was gebeurt dan had ik snuf in huis genomen maar helaas kan ik haar nu niet kwijt :(
Hele moedige beslissing van jullie en succes met het zoeken voor een super baasje voor snuf
Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

malinois schreef: Er gaan er een heleboel naar de sport/werk vergis je niet, maar in een nest zitten geen 10 kanjers van honden... En daarnaast zullen de ongeschikten ook weer snel uit de sport/werk verdwijnen...en daar moet dan weer een nieuwe pup voor komen.
En daarnaast kun je er gewoon goed geld voor krijgen als hij maar gezond is en gek op apporteren... dat is bij de meeste andere rassen niet het geval.

Dus het is eigenlijk een beetje zo, ben je geschikt voor het werk dan heb je als pupje nog een beetje mazzel aangezien je dan hopelijk bij een baas komt die er wel verstand van heeft maar ben je niet geschikt dan word je aan de eerste de beste mee gegeven :19:
Gewoon dikke vette pech dus, had je maar een echte werkhond moeten zijn :denken: Daar heb ik nog niet eens een beetje begrip voor, als je een nest fokt dan is elk pupje net zo belangrijk en verdienen ze allemaal een goed huis :ok:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Beter nu, dan over 2 jaar een ontspoorde mechelaar die onherplaatsbaar is.
Kortom, goede beslissing. Sterkte ermee.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Verstandig besluit.
Sterkte
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
Denise. schreef:
Nanna schreef: MP staat daar vól mee hoor ;-) En ik denk dat er buiten MP ook zat fukkers te vinden zijn die het geen ene donder interesseert waar die pup heengaat, áls er maar geld overgemaakt wordt.
Ja maar ik heb het nu over de Mechelaars, ze blijven daar maar mee fokken terwijl er weinig mensen zijn die met zulke honden om kunnen gaan :19: Die honden gaan niet voor hoge prijzen weg dus voor het geld zullen ze het niet doen, dus waarom dan wel is mij een raadsel.
Er gaan er een heleboel naar de sport/werk vergis je niet, maar in een nest zitten geen 10 kanjers van honden... En daarnaast zullen de ongeschikten ook weer snel uit de sport/werk verdwijnen...en daar moet dan weer een nieuwe pup voor komen.
& niet te vergeten, ook de geschikt herders blijven doorgaans geen leven lang bij de geleider, maar worden met 2 à 3 jr na het certificaat verkocht & dan is het de bedoeling dat er een nwe pup komt.

Zo heb ik een pupkoper die nu na 2,5 jr. een nieuwe pup heeft gehaald. De eerste zit er nog wel, want hij werkt er zelf mee in t Duitse leger, maar de nieuwe pup heeft weer een traject van 2,5 jr voor de boeg voor hij daar weer mee mag werken & dan is zijn oudste (weer 2/3 jr ouder, dus nu 5 of 6) toe aan zijn pensioen & hij heeft altijd 2 honden die werkklaar zijn. Dit omdat t levende wezens zijn die ziek kunnen worden of een blessure op kunnen lopen;)
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

crutz schreef:
malinois schreef:
Denise. schreef: Ja maar ik heb het nu over de Mechelaars, ze blijven daar maar mee fokken terwijl er weinig mensen zijn die met zulke honden om kunnen gaan :19: Die honden gaan niet voor hoge prijzen weg dus voor het geld zullen ze het niet doen, dus waarom dan wel is mij een raadsel.
& niet te vergeten, ook de geschikt herders blijven doorgaans geen leven lang bij de geleider, maar worden met 2 à 3 jr na het certificaat verkocht & dan is het de bedoeling dat er een nwe pup komt.

Zo heb ik een pupkoper die nu na 2,5 jr. een nieuwe pup heeft gehaald. De eerste zit er nog wel, want hij werkt er zelf mee in t Duitse leger, maar de nieuwe pup heeft weer een traject van 2,5 jr voor de boeg voor hij daar weer mee mag werken & dan is zijn oudste (weer 2/3 jr ouder, dus nu 5 of 6) toe aan zijn pensioen & hij heeft altijd 2 honden die werkklaar zijn. Dit omdat t levende wezens zijn die ziek kunnen worden of een blessure op kunnen lopen;)
Maar jij verkoopt je pups niet aan mensen zoals ik :W:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Aimee schreef:Beter nu, dan over 2 jaar een ontspoorde mechelaar die onherplaatsbaar is.
Kortom, goede beslissing. Sterkte ermee.
Helemaal mee eens...
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Supernova
Zeer actief

crutz schreef: & niet te vergeten, ook de geschikt herders blijven doorgaans geen leven lang bij de geleider, maar worden met 2 à 3 jr na het certificaat verkocht & dan is het de bedoeling dat er een nwe pup komt.

Ik mag toch hopen dat jij je pups niet via MP aan de eerste de beste mee geeft :19:
Want daar heb ik het over, niet over zorgvuldige fokkers die wel goede bazen zoeken. Ik heb het over de MH fokkers die pups verkopen aan gezinnen met jonge kinderen, oude mensen, of mensen die een gezellig huishondje zoeken. Want je hoort heel vaak dat dat soort mensen problemen krijgen met hun MH waardoor het beestje moet verhuizen, dat lees je ook regelmatig op het forum.
En ja die mensen zouden zich beter moeten inlezen over de MH, maar die fokker is nog veel fouter.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Suske schreef:
Maar jij verkoopt je pups niet aan mensen zoals ik :W:
Das waar ja, hebben we t uitgebreid genoeg over gehad... :wink:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

@Denise. Zie Suske & mijn reactie :wink: steek ook tijd in het uitleggen aan geïnteresseerden waarom ze niets kunnen kopen...
crutz
Zeer actief
Contacteer:

@Denise. Overigens vind ik niet dat je de fokkers/verkopers van Snuf over dezelfde kam kunt scheren als de fokkers die aan Jan&alleman meegeven. Als ik het goed begrepen heb kwam Snuf uit een erfenis van 2 sporthonden waarvan de erfgenamen ook geen idee hadden wat ze hadden liggen & dat ze dus ook niet wisten dat de teef loops/drachtig was.... Deze mensen (technisch gezien dus de fokkers) hadden dan ook geen netwerk voor verkoop & wisten wrs niet wat ze verkochten.
Supernova
Zeer actief

crutz schreef:@Denise. Zie Suske & mijn reactie :wink: steek ook tijd in het uitleggen aan geïnteresseerden waarom ze niets kunnen kopen...
Ja prima toch, nogmaals ik heb het niet over jou want jij geeft je pups niet aan iedereen mee :ok:
crutz schreef:@Denise. Overigens vind ik niet dat je de fokkers/verkopers van Snuf over dezelfde kam kunt scheren als de fokkers die aan Jan&alleman meegeven. Als ik het goed begrepen heb kwam Snuf uit een erfenis van 2 sporthonden waarvan de erfgenamen ook geen idee hadden wat ze hadden liggen & dat ze dus ook niet wisten dat de teef loops/drachtig was.... Deze mensen (technisch gezien dus de fokkers) hadden dan ook geen netwerk voor verkoop & wisten wrs niet wat ze verkochten.
Ik had het niet eens specifiek over de fokker van Snuf, maar het is wel zo dat je regelmatig hoort dat pittige MH pupjes geplaatst worden bij mensen die zoiets helemaal niet zoeken maar zich vergissen in de MH. Daar dus een mooie taak voor de fokker om uit te leggen waarom een MH geen goed idee is. Maar helaas gaat dat in de praktijk anders, denk dat die fokkers blij zijn dat ze van die ongeschikte puppen af zijn :U:
Maantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Maantje »

crutz schreef:@Denise. Overigens vind ik niet dat je de fokkers/verkopers van Snuf over dezelfde kam kunt scheren als de fokkers die aan Jan&alleman meegeven. Als ik het goed begrepen heb kwam Snuf uit een erfenis van 2 sporthonden waarvan de erfgenamen ook geen idee hadden wat ze hadden liggen & dat ze dus ook niet wisten dat de teef loops/drachtig was.... Deze mensen (technisch gezien dus de fokkers) hadden dan ook geen netwerk voor verkoop & wisten wrs niet wat ze verkochten.
deze klopt helmaal
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Hele verstandige maar moeilijke beslissing. Sterkte en succes met het vinden van een goede baas.
Hoe pakken de kinderen het op?
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik denk dat deze situatie voor jullie nog voor de hond leuk is.
sterk van je om dat toe te geven.
maar toch snap ik ook dat het een heel verlies is.
het is een mooie hondje en ik hoop dat hij een plekje krijgt waar hij op zijn plek is.
jullie sterkte ermee.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Respect voor jullie beslissing. :ok:
Sterkte en ik hoop dat Snuf een leuke baas treft en dat jullie over een poosje een hond vinden die bij jullie past. :ok:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Goeie beslissing :ok:
Eigenlijk al iets te laat, nu hij je man heeft gebeten. Maar gelukkig voordat hij kinderen kwaad kon doen. Hoop dat je gauw een fijne familiehond hebt :roos:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Dapper en eerlijk besluit! Neemt niet weg dat het pijn zal doen, het is nooit leuk om een hond te herplaatsen. Succes met alles en met de zoektocht naar een geschikt maatje
Perry en Noah

Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

he gats wat moet dat een moeilijke beslissing voor jullie zijn geweest!
Ik vind het wel erg dapper van jullie hoor.
Ik hoop dat Snuf goed terecht komt en dat jullie er een leuk hondje voor terug krijgen.
Veel sterkte want verdriet zul je er vast wel om hebben :roos:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Zinndy

Ongelezen bericht door Zinndy »

respect! ik kan het alleen maar eens zijn met de mensen die mij voor waren...
ik hoop dat Snuf een fijn thuis krijgt

sterkte
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

snuf schreef:Ik wilde julli even mee delen dat Snuf ons toch gaat verlaten,om welke reden,met heel veel pijn in me hart,ik heb ook nog niets gemeld hier,ivm negatieve reacties op te wekken,maar ze is te pittig voor ons gezin,en dat weet je nooit van te voren,ze is op de club en buiten erg gehoorzaam en luisterd goed,ook op strand en dergelijke een schat,maar thuis valt ze mijn aan en het wordt te link met de kinderen,zelfs de kleinste moest ik de laatste dagen in de box houden of als zei liep snuf op sluiten,ik heb hulp van mijn lieve begeleidsters van de hondeschool,ook om wel een passende hond voor ons te vinden,we zijn er al mee bezig,en snuf is nu tijdelijk ook bij haar in de opvang wegens haar gedrag hier in huis,ik heb het hier heel zwaar mee,en vandaar ik al zei,omdat er op mechelse herders al snel neg gereageerd wordt,ik geen negatieve reacties wil opwekken,maar ik en mijn gezin een maatje zoeken waar je alles mee kan,en geen gevaar willen,wat ik niet aan heb zien komen helaas.wel heb ik haar gered uit de situatie waar ze vandaan is gekomen,dat ook al een achtergrond had,dus daar ben ik blij mee,en hopelijk komt ze nu op de plek waar ze hoord,ze is een duidelijke werkhond met veel pit

jullie zien en lezen binnekort wel wat er hier komt, maar wilde dit wel even kwijt
:knuffel1: Ik hoop dat jullie een goed tehuis vinden voor Snuf, een verstandige beslissing. Veel sterkte met deze moeilijke beslissing.
Gr. Aniek

Afbeelding
Maantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Maantje »

tekkel schreef:Goeie beslissing :ok:
Eigenlijk al iets te laat, nu hij je man heeft gebeten. Maar gelukkig voordat hij kinderen kwaad kon doen. Hoop dat je gauw een fijne familiehond hebt :roos:
niet me man,maar mij zelf!

en ja dit is erg moeilijk ik moet ook eerlijk zeggen dat ik echt moest huilen dat ze snuf mee nam,maar wachten op meer problemen kan noet dat is niet eerlijk tegen over snuf en ook niet voor ons zelf
Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

ik heb je een pb gestuurd
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Een goede beslissing denk ik, als je het zelf niet meer vertrouwd, gaat het ook niet meer lukken.

Ben benieuwd waar jullie voor kiezen strakjes :)
uthaagie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog en American Stafford

Ongelezen bericht door uthaagie »

Heel veel sterkte voor jullie gezin...
Wij hebben het vorig jaar met een kat gehad, die mij in me keel beet als ik ging liggen en me ogen dicht deed. Die hebben we uit een huis gered waar ze zwaar mishandeld werd door een man. En daardoor mannen niet meer vertrouwde ook aan de gedrag therapeut de bij ons kwam helpen overgedragen en is uit eindelijk via haar naar een huis waar een alleen staande oudere vrouw woonde. En is daar nu gelukkig.

En we weten uit ervaring hoe rot jullie je kunnen voelen. Dus moeilijke maar een verstandige keuze!

HEEL veel sterkte,

Juan
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Denise. schreef:Ik had het niet eens specifiek over de fokker van Snuf, maar het is wel zo dat je regelmatig hoort dat pittige MH pupjes geplaatst worden bij mensen die zoiets helemaal niet zoeken maar zich vergissen in de MH. Daar dus een mooie taak voor de fokker om uit te leggen waarom een MH geen goed idee is. Maar helaas gaat dat in de praktijk anders, denk dat die fokkers blij zijn dat ze van die ongeschikte puppen af zijn :U:
Helaas zijn er inderdaad nogal wat "fokkers" die totaal niet selectief zijn.
Ik weet nog dat Peter (fokker van Biène) dat ook niet was.
Van het eerste nest van Biènes moeder (het per-ongeluk-nest, teef was door zijn DH-reu door de kennel heen gedekt en hij wist dat niet, Peter kwam er pas op 7 weken dracht achter dat Aki pups verwachtte) zijn er verschillende aan particulieren verkocht....ze zijn vrijwel allemaal teruggekomen omdat het niet ging. Bij Biènes nest (wel bewust gefokt) is er dus geen één hond aan particulieren verkocht, maar alleen aan mensen die de africhting ingingen....ook van dat nest is een groot deel weer herplaatst. Van de 7 teven en 1 reu weet ik dat er zeker 3 teven en de reu een of meerdere keren herplaatst zijn. 2 teven zijn naar het buitenland gegaan (tjechië en amerika) en daar weet ik verder niets van, van de 5 overgebleven teven zijn er dus 3 verkast en ook de reu is verkocht toen hij een jaar oud was (naar Hong Kong).
Er zijn fokkers die bewust honden aan particulieren zonder veel kennis verkopen, omdat die honden meestal binnen een jaar tijd weer terug bij de fokker komen....ze zijn dan zindelijk en willen bijten...en dat is al genoeg om ze te verkopen. :wink:
Er zijn genoeg KNPV-ers die juist op zoek zijn naar deze honden. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat een moedige beslissing hebben jullie genomen. Sterkte, het zal jullie vast veel verdriet doen :roos: Hopelijk vindt Snuf snel een fijne baas die lekker met haar aan het werk gaat en vinden jullie de ideale huisvriend :ok:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Inge schreef:Er zijn fokkers die bewust honden aan particulieren zonder veel kennis verkopen, omdat die honden meestal binnen een jaar tijd weer terug bij de fokker komen....ze zijn dan zindelijk en willen bijten...en dat is al genoeg om ze te verkopen. :wink:
:O: Wat een misselijke praktijken :kotz:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Jullie hebben een goede beslissing gemaakt. Ik hoop dat er over een tijdje een hondje bij jullie komt die beter bij jullie past en waar jullie jarenlang van gaan genieten!
Marie-Josée schreef:
Inge schreef:Er zijn fokkers die bewust honden aan particulieren zonder veel kennis verkopen, omdat die honden meestal binnen een jaar tijd weer terug bij de fokker komen....ze zijn dan zindelijk en willen bijten...en dat is al genoeg om ze te verkopen. :wink:
:O: Wat een misselijke praktijken :kotz:
Dat was ook mijn gedachte :piew:.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”