Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moeder gaat op de pups liggen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Jeroen_123
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 1x Shih Tzu (teefje)
1x Lhasa Apso (teefje)

Re: Moeder gaat op de pups liggen

Ongelezen bericht door Jeroen_123 »

De andere foto's moet mijn vrouw even regelen, daar ben ik niet zo heel handig mee :oohja:

Maar deze wilde ik jullie toch niet onthouden, op de foto zijn ze pas enkele uren oud.
Prachtig om te zien hoe de natuur zijn weg vindt

Afbeelding

Ladybird, nogmaals bedankt voor je tijd en telefonische support !
Laatst gewijzigd door Jeroen_123 op 20 apr 2011 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door laura b »

:I: ach gossie, wat een droppies
heppiedepeppie
Actief
Mijn ras(sen): Beagles

Ongelezen bericht door heppiedepeppie »

Wat een leuk stel :D
Geniet er maar van. Z te zien doet moeders dat nu ook!
:ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Jeroen_123 schreef:
Graag gedaan Jeroen en je weet het he: als er wat is gewoon weer die telefoon pakken.

Ze zien er goed uit :cheer: :cheer:
Afbeelding
poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

Ongelezen bericht door poetin666 »

sirene schreef:
poetin666 schreef:
crutz schreef:
waarom dan een ander ras wel zo pamperen???? ook dat ras verdient toch sterke honden...
Dat zijn náákthonden,..... antwoord lijkt me dus simpel!
Dus ? Ik vind het wel een vreemd antwoord. Net of naakthonden één of ander zwak gedegenereerd ras zijn. Het zijn oertypen, primitieve honden. Ze kunnen prima zonder onze hulp overleven als de omstandigheden dat toelaten uiteraard. Dus als je in een klimaat woont met een te lage temperatuur houdt je ze de eerste tijd warm. Dat heeft niets met zwakke honden of zwakke rassen te maken. Een Malamute laat je ook niet met 20+ graden de slee trekken. Niet omdat ie zwak is, maar omdat ie daar niet voor gemaakt is. Naakthonden met het dominante gen voor naaktheid leven al eeuwen zonder onze hulp. In Peru zijn zat fokkers die nog steeds niets helpen met overleven.
K had het hier over het al dan niet geven van warnte matten en lampen, die hebben de mechels echt niet nodig, en de kale peruanen dus wél,.. met en heel nest peludo's zou ik ook geen lamp aandoen namelijk,.................K had het niet over een zwak gedegenereerd ras Sonja, maar gewoon over hondjes die het wél koud hebben, en veel meer energie nodig hebben om warm te blijven als een behaard model,..............
En ja is maar een kaaltje over, nja kaaaal, tis net mammie,maar dan in een nicotine gele uitvoering met die kuif en staart,......wel een draakje met karakter, ook belangrijk!

Maar uhhh dat gaat altijd zo hier,...gewoon maar door gaan op één onderwerp,... das nou echt wat voor mij NOT. Tis dat een heel goede vriendin me zei dat het hier gieren en lachen was, zooo gezellie :blauwoog: maar so far,...............

zo weer stof voor meer reacties....................... :E:
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
heppiedepeppie
Actief
Mijn ras(sen): Beagles

Ongelezen bericht door heppiedepeppie »

Kijk dit is een heel duidelijk antwoord. Nu weet ik waar je op doelt en daar kan ik me inderdaad wel wat bij indenken.
Bij Beagles is het verschillend. Onze Mystic warmen we weinig bij. Blijft ook goed bij de pups en is zelf niet zo'n koukleum.
Onze Erin ligt het liefst in de zon en dus ook onder de warmtlamp. Verder gaat zij eigenlijk best vaak weg bij de pups dus dan hebben ze die extra warmte wel nodig.
Die naakten (kale) hebben natuurlijk niet de vacht om hen te beschermen. Komen meestal ook uit (oorsprong) de warmere landen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Marjoleine schreef:Correct me if I'm wrong, maar 12 voor een naker is volgens mij behoorlijk veel.
Meer dan 14 voor een Ier, relatief dus.

En als ze na verloop van tijd weer terugkomen en het nu goed doen met de andere pups en met moeder krijgen ze toch alles wat ze nodig hebben?
Lijkt mij, hoor. :19:
Ik was behoorlijk verbaasd toen ik het las en bij het teruglezen van de openingspost ben ik dat nog steeds eigenlijk. Ik wilde er toch op reageren omdat het behoorlijk afwijkt van mijn ideeën :wink:

Er waren 12 pups, best veel ja. Maar er overleden er 5 binnen 24 uur, dat maakt 7 pups over. Ik snap de stress en ellende als het zo fout gaat. Maar heb gebeurd natuurlijk wel vaker dat een moeder niet gelijk genoeg melk aanmaakt. De pups moet zuigen omdat zo goed mogelijk in gang te zetten. 7 pups met een sonde voeden is in 10 minuten gebeurd. Omdat er wel een moeder is die wat melk aanmaakt hoef je deze sonde voeding ook niet iedere twee uur te doen. Na een dag of 4 ging de teef wat melk geven. Genoeg om 3 pups te laten drinken. Misschien had ze voor 7 ook genoeg gehad. Misschien niet en dan had het met zo'n twee á drie maal per etmaal sonde best gekunt.

Moeder accepteerde de pups dus ze had er wel voor kunnen zorgen. Ik vind het vrij lang om pups dan 6(!) weken weg te halen bij hun moeder om ze ergens anders te laten flessen. Als mensen je willen ontlasten kunnen ze ook een keer een dagbeurt flessen of sonde overnemen zodat je bij kunt slapen. Ik ben laatst ook een 24 uur gaan helpen bij een nest met opstartproblemen. Fokker even lekker naar bed en ik gezellig naast moeder en puppen op de bank :I:

Mijn mening is toch dat pups bij hun moeder horen als dit ook maar even mogelijk is.
Laatst gewijzigd door kitty op 21 apr 2011 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Sorry Jeroen_123. Ik ga :offt:

Wat een vreselijk leuke pups :I:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Die mensen waar ze naar toe gingen woonden nou niet echt dichtbij, dus die konden niet even komen helpen :wink: Ik ben in ieder geval heel blij met mijn pup die uit dat nestje komt. Nu maar de dagen aftellen tot ik hem kan ophalen :I:
Afbeelding
Jeroen_123
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 1x Shih Tzu (teefje)
1x Lhasa Apso (teefje)

Ongelezen bericht door Jeroen_123 »

Dank je kitty, maar alle eer naar de moeder (en vader)
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Sorry, ik ga ook hele even van het topic af. Ik zie een paar hele mooie, gezonde, roze, glimmende puppekinderen op de foto!!! :ok:
poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

_Inge_ schreef:Die mensen waar ze naar toe gingen woonden nou niet echt dichtbij, dus die konden niet even komen helpen :wink: Ik ben in ieder geval heel blij met mijn pup die uit dat nestje komt. Nu maar de dagen aftellen tot ik hem kan ophalen :I:
En Diaz van jou is al weer een tjidje dus al weer geheel en al verpest en wild,.. had beter bij zn broertje kunnen blijven tot het einde, ze geven elkaar hier een slecht voorbeeld hoor hahaha! De grote voeden de jonkies op, niet mamma alleen, heel de meute bemoeid zich r mee en zet ze op hun plaats, resultaat: heel mondige, harde puppen die zich geen plakje rosbief van hun bord laten eten! Ze zijn best al heel zindelijk ook,....
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
poetin666
Zeer actief
Contacteer:

Er waren 12 pups, best veel ja. Maar er overleden er 5 binnen 24 uur, dat maakt 7 pups over. Ik snap de stress en ellende als het zo fout gaat. Maar heb gebeurd natuurlijk wel vaker dat een moeder niet gelijk genoeg melk aanmaakt. De pups moet zuigen omdat zo goed mogelijk in gang te zetten. 7 pups met een sonde voeden is in 10 minuten gebeurd. Omdat er wel een moeder is die wat melk aanmaakt hoef je deze sonde voeding ook niet iedere twee uur te doen. Na een dag of 4 ging de teef wat melk geven. Genoeg om 3 pups te laten drinken. Misschien had ze voor 7 ook genoeg gehad. Misschien niet en dan had het met zo'n twee á drie maal per etmaal sonde best gekunt.
Ja met sonde kan het heel goed gaan, maar ik zelf heb er geen goede ervaringen mee; melk/sonde in de longen etc. moet je goed op oefenen en daar vind ik mn pupkes net ff te leuk voor om als proefkonijtje te dienen,..............

Afbeelding
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Jeroen_123 schreef:De andere foto's moet mijn vrouw even regelen, daar ben ik niet zo heel handig mee :oohja:

Maar deze wilde ik jullie toch niet onthouden, op de foto zijn ze pas enkele uren oud.
Prachtig om te zien hoe de natuur zijn weg vindt

Afbeelding

Wat een leuke pups!! :ok:
Afbeelding

Groetjes Annemieke
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”