Maar deze wilde ik jullie toch niet onthouden, op de foto zijn ze pas enkele uren oud.
Prachtig om te zien hoe de natuur zijn weg vindt

Ladybird, nogmaals bedankt voor je tijd en telefonische support !
Moderator: moderatorteam

Graag gedaan Jeroen en je weet het he: als er wat is gewoon weer die telefoon pakken.Jeroen_123 schreef:

K had het hier over het al dan niet geven van warnte matten en lampen, die hebben de mechels echt niet nodig, en de kale peruanen dus wél,.. met en heel nest peludo's zou ik ook geen lamp aandoen namelijk,.................K had het niet over een zwak gedegenereerd ras Sonja, maar gewoon over hondjes die het wél koud hebben, en veel meer energie nodig hebben om warm te blijven als een behaard model,..............sirene schreef:Dus ? Ik vind het wel een vreemd antwoord. Net of naakthonden één of ander zwak gedegenereerd ras zijn. Het zijn oertypen, primitieve honden. Ze kunnen prima zonder onze hulp overleven als de omstandigheden dat toelaten uiteraard. Dus als je in een klimaat woont met een te lage temperatuur houdt je ze de eerste tijd warm. Dat heeft niets met zwakke honden of zwakke rassen te maken. Een Malamute laat je ook niet met 20+ graden de slee trekken. Niet omdat ie zwak is, maar omdat ie daar niet voor gemaakt is. Naakthonden met het dominante gen voor naaktheid leven al eeuwen zonder onze hulp. In Peru zijn zat fokkers die nog steeds niets helpen met overleven.poetin666 schreef:Dat zijn náákthonden,..... antwoord lijkt me dus simpel!crutz schreef:
waarom dan een ander ras wel zo pamperen???? ook dat ras verdient toch sterke honden...

Ik was behoorlijk verbaasd toen ik het las en bij het teruglezen van de openingspost ben ik dat nog steeds eigenlijk. Ik wilde er toch op reageren omdat het behoorlijk afwijkt van mijn ideeënMarjoleine schreef:Correct me if I'm wrong, maar 12 voor een naker is volgens mij behoorlijk veel.
Meer dan 14 voor een Ier, relatief dus.
En als ze na verloop van tijd weer terugkomen en het nu goed doen met de andere pups en met moeder krijgen ze toch alles wat ze nodig hebben?
Lijkt mij, hoor.

En Diaz van jou is al weer een tjidje dus al weer geheel en al verpest en wild,.. had beter bij zn broertje kunnen blijven tot het einde, ze geven elkaar hier een slecht voorbeeld hoor hahaha! De grote voeden de jonkies op, niet mamma alleen, heel de meute bemoeid zich r mee en zet ze op hun plaats, resultaat: heel mondige, harde puppen die zich geen plakje rosbief van hun bord laten eten! Ze zijn best al heel zindelijk ook,...._Inge_ schreef:Die mensen waar ze naar toe gingen woonden nou niet echt dichtbij, dus die konden niet even komen helpenIk ben in ieder geval heel blij met mijn pup die uit dat nestje komt. Nu maar de dagen aftellen tot ik hem kan ophalen

Ja met sonde kan het heel goed gaan, maar ik zelf heb er geen goede ervaringen mee; melk/sonde in de longen etc. moet je goed op oefenen en daar vind ik mn pupkes net ff te leuk voor om als proefkonijtje te dienen,..............Er waren 12 pups, best veel ja. Maar er overleden er 5 binnen 24 uur, dat maakt 7 pups over. Ik snap de stress en ellende als het zo fout gaat. Maar heb gebeurd natuurlijk wel vaker dat een moeder niet gelijk genoeg melk aanmaakt. De pups moet zuigen omdat zo goed mogelijk in gang te zetten. 7 pups met een sonde voeden is in 10 minuten gebeurd. Omdat er wel een moeder is die wat melk aanmaakt hoef je deze sonde voeding ook niet iedere twee uur te doen. Na een dag of 4 ging de teef wat melk geven. Genoeg om 3 pups te laten drinken. Misschien had ze voor 7 ook genoeg gehad. Misschien niet en dan had het met zo'n twee á drie maal per etmaal sonde best gekunt.

Wat een leuke pups!!Jeroen_123 schreef:De andere foto's moet mijn vrouw even regelen, daar ben ik niet zo heel handig mee![]()
Maar deze wilde ik jullie toch niet onthouden, op de foto zijn ze pas enkele uren oud.
Prachtig om te zien hoe de natuur zijn weg vindt