kleine2758 schreef:smoekie schreef:Jaap* schreef:Daarbovenop óók nog eens verwachten dat zo'n hond zich in álle gevallen, óók als hij zich kapotschrikt, volstrekt correct gedraagt is geen eerlijke verwachting vind ik.
Het is ook maar een hond uiteindelijk.
Ah tuurlijk dat is het. Tis maar een hond, dus die mag als hij schrikt gewoon iedereen bijten
Een hond heeft niet voor niets een NEUS, een politiehond wordt niet voor niets geleerd/getraind om
"alarm" te slaan in dergelijke gevallen. Een politiehond wordt niet voor niets getraind en aangeleerd pas
"gericht" te biten op bevel van.
Oftewel. Weg met die hond. Geschikt/Ongeschikt?.... Met dikke letters "ongeschikt"

Niks niet. "bedrijfsongeval". Wat een mafkezen toch weer zeg

Waar haal je die wijsheden vandaan? Want volgens mij klopt daar helemaal niets van....
Weet ik wel zeker hoor, hij mag/moet gewoon bijten als hij of zijn geleider wordt aangevallen. Wachten op een commando wordt dan echt niet aangeleerd. En als hij een persoon op moet zoeken zal hij ook gewoon bijten. Een speurhond zal dat niet doen, want dat is hem niet geleerd. Een surveillancehond wel, want dat is hem geleerd.
Nu weten we niet precies wat daar gebeurd is, dus kunnen we lijkt mij ook niet oordelen waarom er gebeten is door de hond. Als er een situatie voordeed waarin de hond heeft leren bijten zonder commando, dan heeft de hond dus gehandeld zoals hem geleerd is en is hij gewoon geschikt. En hoe rampzalig soms ook, ook honden maken fouten, net zo als mensen en dan zijn ze nog niet direct ongeschikt.
Dat een beet van een politiehond veel schade aanricht en vaak meer dan van honden die niet getraind zijn om te bijten is logisch.
Blijft gewoon een naar ongeluk naar mijn mening ( die gestaafd is op erg weinig feiten over dit voorval).
Welke wijsheden en wat klopt er niet volgens jou?
We hebben het hier over een politiehond hoor. Niet over zomaar 1 of andere "kut herder" van de 1 of andere "jan lul"
Geen enkele politiehond hoort op eigen initiatief "onschuldige" burgers te bijten. En zoals je hebt kunnen lezen werd deze hond "uitgelaten". Uitgelaten op een terrein waarvan werd verondersteld dat daar nooit geen of nauwelijks mensen lopen.
Dan nog, als deed die mafkees in zijn nakie de horlepiep. Dan nog hoort hij niet gebeten te worden door een diensthond. Niet zolang de geleider daar geen commando voor heeft gegeven.
En nogmaals. Elke hond heeft een neus, en lijkt mij dat een hond als deze toch zeker geleerd is zijn/haar neus goed te gebruiken, dus hoezo "schrikken"

En dan nog, al zou de hond zich de pleuris zijn geschrokken, dan nog is de hond mijn inziens vanaf heden ongeschikt voor dit werk. Schrikken prima hoor, elke hond kan schrikken, maar schrikken en dan dusdanig gericht bijten zoals hier nu verondersteld wordt, en dan met het 'excuus" die gegeven wordt?
Kom zeg, hoef jij ook niet mee aan te komen hoor als je buurvrouw zich spiernaakt naar het buro begeeft omdat jouw hond (algemeen gesproken) zich de kolere is geschrokken van dat lillijke ding en er een hap uit genomen heeft