Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speelse pup bijt hard.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frouwktje
Actief
Mijn ras(sen): kruising stabij-wetterhoun

Speelse pup bijt hard.

Ongelezen bericht door Frouwktje »

Onze Buddy mag me graag vastpakken onder het spelen vaak tot bloedens toe,maar nu ben ik bezig met af leren en als ik au roep laat hij los en begint dan te likken over m'n pols en hand moet ik dit toe laten of na het au roepen hem ontwijken en even stoppen met contact?

*Topictitel gewijzigd door moderator. Hoofdlettergebruik staat voor schreeuwen. * :wink:
Afbeelding
Hallo,ik ben dus Buddy
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Re: SPEELSE PUP,BIJT HARD

Ongelezen bericht door kloesje »

Wanneer je auw roept en ze houdt op met buiten dan kun je daarna het gedrag ombuigen naar iets anders, zoals een spelletje spelen. Likken is een goed gebaar van de hond, dus kan niet kwaad. Alleen jij beslist of jij dat gedrag wel of niet wenselijk vind.
Dus wil jij geen gelik, dan ga je dat gedrag ombuigen naar bijvoorbeeld een spelletje spelen.

Puppen en bijten horen wel bij elkaar, wanneer je daar goed mee omgaat, gaat het ook weer over :mrgreen:
Afbeelding
Frouwktje
Actief

kloesje schreef:Wanneer je auw roept en ze houdt op met buiten dan kun je daarna het gedrag ombuigen naar iets anders, zoals een spelletje spelen. Likken is een goed gebaar van de hond, dus kan niet kwaad. Alleen jij beslist of jij dat gedrag wel of niet wenselijk vind.
Dus wil jij geen gelik, dan ga je dat gedrag ombuigen naar bijvoorbeeld een spelletje spelen.

Puppen en bijten horen wel bij elkaar, wanneer je daar goed mee omgaat, gaat het ook weer over :mrgreen:
Ik weet dat het bijten van puppen hoord en vind het niet storend alleen probeerd hij meer kracht te zetten ook vind ik slikken niet erg,vind het wel lief het is ook echt een knuffel alleen moet je uitkijken dat je hem geen knuffel geeft want soms doet hij een hap naar je gezicht.
Afbeelding
Hallo,ik ben dus Buddy
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: Speelse pup bijt hard.

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb het likken bij bijten en happen in spel gekoppeld aan het commando 'zachtjes' en 'kusje geven'.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Frouwktje
Actief

[Sandra] schreef:Ik heb het likken bij bijten en happen in spel gekoppeld aan het commando 'zachtjes' en 'kusje geven'.
Maar hoe leer je het om zachtjes te laten doen en het kusje moet eerst maar op de hand want een onverwachtse hap is straks een beet in je neus
Laatst gewijzigd door Frouwktje op 17 apr 2011 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hallo,ik ben dus Buddy
Maantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Maantje »

Frouwktje schreef:
[Sandra] schreef:Ik heb het likken bij bijten en happen in spel gekoppeld aan het commando 'zachtjes' en 'kusje geven'.
Maar hoe leer je het om zagjes te laten doen en het kusje moet eerst maar op de hand want een onverwachtse hap is straks een beet in je neus
ik heb met snuf dus,als ze hard een koekje wil grijpen,zeg ik nee trek het koeje terug en zeg dan snuf lief en dan pakt ze het ook heel lief(zacht dus)
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Frouwktje schreef:
kloesje schreef:Wanneer je auw roept en ze houdt op met buiten dan kun je daarna het gedrag ombuigen naar iets anders, zoals een spelletje spelen. Likken is een goed gebaar van de hond, dus kan niet kwaad. Alleen jij beslist of jij dat gedrag wel of niet wenselijk vind.

Ik weet dat het bijten van puppen hoord en vind het niet storend alleen probeerd hij meer kracht te zetten ook vind ik slikken niet erg,vind het wel lief het is ook echt een knuffel alleen moet je uitkijken dat je hem geen knuffel geeft want soms doet hij een hap naar je gezicht.
Bijt je hem toch gewoon een keer terug. :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Frouwktje
Actief

bouvierpoedel schreef:
Frouwktje schreef:

Bijt je hem toch gewoon een keer terug. :19:
:lol1: en dan met de haren in m'n mond zitten.
Afbeelding
Hallo,ik ben dus Buddy
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je kunt ook gewoon even knijpen, het idee is hetzelfde :mrgreen: , niet aldoor doen natuurlijk, alleen in geval van echte............
Frouwktje
Actief

Inge O schreef:echt lelijk bijten ('lelijk' in de zin van 'als een kruising tussen een piranha en een krokodil') corrigeer ik door een auw-kreet en een duw maar 9,5 van de 10 keer pluk ik een pup er gewoon zonder verder commentaar af, tot ze wat ouder worden, dan tolereer ik steeds minder.
Zo gaat het hier bij mij ook alleen is m'n dochter van 12 wat snel benauwd voor de hap.
Afbeelding
Hallo,ik ben dus Buddy
Penny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever x Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Penny »

Penny hapt, net als elke andere pup, ook. Ik heb haar 'nee' geleerd en 'zachtjes'. Zachtjes door haar zachtjes iets lekkers aan te laten pakken. Als ze nu hapt roep ik hard en hoog au en daarna nee! Zachtjes.. En dan geeft ze een lik. Ik geef haar tevens iets anders waar ze wel in mag bijten. De kinderen leer ik ook om au en nee te zeggen. Ik laat ze dan vervolgens een speeltje geven waar ze wel in mag bijten.
Het komt hier ook voor dat ze de kinderen corrigeert en even in een beentje of armpje hapt. Dat corrigeer ik veel feller met een flinke foei. Verder leer ik de kinderen dat ze haar niet uit mogen dagen tot bijten, niet plagen en niet weg moeten rennen.
Afbeelding
Penny
Zeer actief

Overigens heeft ze hier nooit tot bloedens toe gehapt.
Afbeelding
Frouwktje
Actief

Penny schreef:Penny hapt, net als elke andere pup, ook. Ik heb haar 'nee' geleerd en 'zachtjes'. Zachtjes door haar zachtjes iets lekkers aan te laten pakken. Als ze nu hapt roep ik hard en hoog au en daarna nee! Zachtjes.. En dan geeft ze een lik. Ik geef haar tevens iets anders waar ze wel in mag bijten. De kinderen leer ik ook om au en nee te zeggen. Ik laat ze dan vervolgens een speeltje geven waar ze wel in mag bijten.
Het komt hier ook voor dat ze de kinderen corrigeert en even in een beentje of armpje hapt. Dat corrigeer ik veel feller met een flinke foei. Verder leer ik de kinderen dat ze haar niet uit mogen dagen tot bijten, niet plagen en niet weg moeten rennen.
Ik ben ook telkens met het au roep bezig maar mijn dochter is wat bang voor de tandjes terwijl hij heel zacht een brokje aanneemt en dit heeft ze nu durven geven terwijl dit eerst alleen op de platte hand was.Bij de buurkids is de 1 banger dan de ander en word dan gezecht Buddy bijt en ik ben dan van mening dat ze niet naar hem toe moeten gaan want hij moet eerst de plas doen en Buddy zit aan de riem Hij gaat dus ook niet naar haar maar andersom
Afbeelding
Hallo,ik ben dus Buddy
Penny
Zeer actief

Mijn kinderen en ook mijn moeder zijn soms ook wat angstig en gaan dan steeds hun hand terugtrekken waardoor Penny alleen maar meer gestimuleert wordt.
Afbeelding
Frouwktje
Actief

Inge O schreef:
Frouwktje schreef:
Inge O schreef:echt lelijk bijten ('lelijk' in de zin van 'als een kruising tussen een piranha en een krokodil') corrigeer ik door een auw-kreet en een duw maar 9,5 van de 10 keer pluk ik een pup er gewoon zonder verder commentaar af, tot ze wat ouder worden, dan tolereer ik steeds minder.
Zo gaat het hier bij mij ook alleen is m'n dochter van 12 wat snel benauwd voor de hap.
tja, dat begrijp ik maar er bestaat geen recept dat pupjes bijtvrij door hun puppenperiode heen kan loodsen, of je nou wel of geen kinderen hebt :wink: . het blijft wat behelpen en kindertjes beschermen, zeker tot na het wisselen :wink: .
Nou ja ze is er nog steeds dol op en ook zij moet leren wat opvoeden is :smile: Het is de laatste dagen dat Buddy het leuk vind om naar de broekspijpen te happen,het woordje UH en doorlopen en even geen aandacht schenken is dan meestal ook wel genoeg
Afbeelding
Hallo,ik ben dus Buddy
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Zo heb ik dat indertijd met Lieuwe ook gedaan: "Uh", wegzetten en negeren.
In drie dagen was het bijten over.
Afbeelding
Frouwktje
Actief

Ma-Rianne schreef:Zo heb ik dat indertijd met Lieuwe ook gedaan: "Uh", wegzetten en negeren.
Nee Buddy is hier al een poosje bezig met proberen,maarja mijn man vind lekker druk spelen met handen leuk en daar gebruikt Buddy zijn tanden voor he,nou ja het gaat nog steeds goed als we uh zeggen laat hij al los,maar wil gelijk weer
Afbeelding
Hallo,ik ben dus Buddy
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Frouwktje schreef:
Ma-Rianne schreef:Zo heb ik dat indertijd met Lieuwe ook gedaan: "Uh", wegzetten en negeren.
Nee Buddy is hier al een poosje bezig met proberen,maarja mijn man vind lekker druk spelen met handen leuk en daar gebruikt Buddy zijn tanden voor he,nou ja het gaat nog steeds goed als we uh zeggen laat hij al los,maar wil gelijk weer
dan zal het allemaal wel even duren.
Misschien moeten jullie even met zn allen om de tafel om af te spreken wat jullie wel en niet gaan toestaan.
Alle hondjes zijn gebaat bij consequentie, zeker pups
hoe wil je ze anders leren wat wel en niet mag?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

renee-uk schreef:
Frouwktje schreef:
dan zal het allemaal wel even duren.
Misschien moeten jullie even met zn allen om de tafel om af te spreken wat jullie wel en niet gaan toestaan.
Alle hondjes zijn gebaat bij consequentie, zeker pups
hoe wil je ze anders leren wat wel en niet mag?
Tja, zoiets dus. Als je je hond iets af wil leren moet je het radicaal afstoppen, niet de ene keer wel, de ander keer niet. Ik vind het ook erg kortzichtig van je man: als het straks een 60 centimeter hoge reu is, kan je je lol op met die wetterhounkaken. Reken erop dat ze sterk zijn en vaak in hun enthousiasme slecht op grenzen letten.
Geen kwaad in de zin, maar bont en blauw kan je er wel van worden, zo niet erger. Ik vind het zowiezo absurd dat je toestaat dat een pup je tot bloedens toe bijt. :piew:
Het is toch een van de basisprincipes van een hond opvoeden: Wat hij straks niet mag, mag hij nu ook niet en omgekeerd.
Volgen jullie een cursus of zo?? Lijkt me anders wel een goed begin, want ik voorzie met de aanpak die jullie nu lijken te hanteren een behoorlijke partij problemen. :klaar:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”