lieke schreef:renee-uk schreef:chrico schreef:De latere reacties komen voort uit een waarschuwing voor de toekomst. Ik zou er vooral met een wat kwetsbare hond voor kiezen om te vertrekken als er een hond aankomt die ik niet vertrouw. Blijkbaar is dat een moeilijk te verwerken gegeven.
Ja dat vind ik wel, dan denk ik dat je inderdaad uitkomt op kwetsbare hondjes alleen in je tuin houden.
Beetje de omgekeerde wereld lijkt me; je hoeft het zeker niet op te zoeken maar als je alle onbetrouwbare bazen uit de weg moet gaan kun je zelfs de straat niet meer op.
Deze discussie doet mij een beetje denken aan het commentaar dat verkrachte vrouwen nog steeds krijgen: 'ja maar, ze droeg toch wel een errug korte rok' of 'ja dan moet je ook niet alleen in het donker op straat lopen.'
M.a.w. het slachtoffer is verantwoordelijk voor wat haar is overkomen. Zoals ik het heb gelezen, liep Bailey helemaal niet op een aangelijnde hond af.
Integendeel, Bailey was druk bezig met spelen op een losloopveldje met een stel andere pups.
De aanvallende hond probeerde eerst pup één te grijpen en toen die de dans ontsprong nam de aanvaller genoegen met Bailey die NIET zo snel was.
De schuld en verantwoordelijkheid ligt dus in deze geheel aan de kant van de aanvallende hond én de eigenaar. Waarvan de laatste zich kapot moet schamen dat zij geen naam/adres heeft achtergelaten om tenminste de da-kosten te vergoeden.
Ik kan me niet voorstellen dat je volgens sommigen hier als eigenaar van een klein/kwetsbaar hondje zowat paranoïde over straat moet lopen om dergelijke asociale honden en dito eigenaren te kunnen ontlopen. Triest gewoon. Triest is ook het commentaar van sommigen in dit topic.
En ik ben blij te horen dat het met Bailey al een stuk beter gaat.
Exact, dat is precies wat gebeurde en wel in "the blink of an eye". Knappe jongen/meid
die de actie van de andere dame plus de snelheid van de aanval had kunnen voorspellen.
En dank voor de belangstelling voor Bailey. Ze is momenteel enorm klierig omdat ze dus
sinds het incident alleen maar aangelijnd is uitgeweest en die kap he, oh, ze wil hem wel
wat doen! Maar morgen gaan de krammen eruit en hopelijk eind van de week mag de kap
er ook af.
chrico schreef:Ik bedoel met kwetsbaar niet klein. Ik loop ook met kwetsbare honden al zijn ze lichamelijk niet kwetsbaar, maar ik loop ook om als ik een hond niet vertrouw. Omlopen of weggaan hoeft dus niet meteen te betekenen dat je alleen maar in de tuin komt met je honden. Dat is gewoon onzin en volledig uit zijn verband getrokken.
Ik neem aan dat iedereen zou vertrekken als je een hond ziet aankomen die jouw hond zoveel schade kan aandoen en je weet dat. Neem aan dat je dan niet blijft staan en afwachten of harry met zijn botte kop jouw fikkie afslacht. Dat heeft alles van doen dat je voor de veiligheid van je eigen hond kiest. Maar dat is denk ik gezien de reacties vreemd. Okee dan ben ik maar vreemd als ik de andere kant opga bij het zien van een bepaalde hond

Ik weet namelijk dat als ik doorloop dat dat helemaal fout gaat aflopen en daar wacht ik niet op.
Nogmaals: oordeel niet als je er zelf niet bij was. Je hebt echt geen idee wat er is
gebeurd, althans de snelheid waarmee het gebeurde. En als iedereen met een normale
sociale hond als Bailey telkens maar het veld moet ruimen voor potentieel gevaarlijke
honden, ook als deze aangelijnd zijn, wat krijg je dan? Dat er dus in alle parken en
bossen mannetjes met "foute" rassen (want die reputatie krijg je dan vanzelf) het
alleenrecht hebben omdat ze met mogelijke killers rondlopen die wel eens, ook al zijn
ze aangelijnd, ZO hard kunnen trekken dat geen riem ertegen bestand is en dus er
ALTIJD kans is dat niet alleen zo'n riem, maar ook zo'n hond snapt? Waar gaat dat
over?
Als mensen met een dergelijke hond deze per se willen houden, moeten ze ook de
hand in eigen boezem steken en het gevaar van hun hond onderkennen en zich
daarnaar gedragen. Moordenaars (of het nu honden of mensen zijn), mishandelaars
(idem), verkrachters (idem), zijn de a-socialen. Normale burgers (mens en dier) die
zich volgens de regels gedragen, zijn dat niet. :M: