Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe werkt dat.......zo snel de mond gesnoerd....

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: Hoe werkt dat.......zo snel de mond gesnoerd....

Ongelezen bericht door tineke »

alm@ schreef:Ohhh wat een vreselijk mens die Tineke :S: mijn topic werd trouwens volledig weggehaald :pffff:
Dat was vast terecht :pffff: ,welke heks had jou dat topic eigenlijk ingefluisterd :engel:
tineke

MJ schreef:Tuurlijk Tien....tuurlijk. :smile:

:engel: :engel: :engel:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

chrico schreef:Terecht, het is alleen raar dat ze jou vergeten zijn :smile: :smile:
Nee hoor. Als iemand een pb naar alma stuurt, krijgt ie bericht dat de gebruiker niet bestaat :tong:
Afbeelding
tineke

alm@ schreef:
chrico schreef:Terecht, het is alleen raar dat ze jou vergeten zijn :smile: :smile:
Nee hoor. Als iemand een pb naar alma stuurt, krijgt ie bericht dat de gebruiker niet bestaat :tong:

:smile: :smile: :smile: :smile:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

alm@ schreef:
Dat is vrij logisch, daar hoeven de modjes niets aan te doen :pop:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

chrico schreef:
alm@ schreef:
Dat is vrij logisch, daar hoeven de modjes niets aan te doen :pop:
Ik ben een spook. Ik besta niet maar kan wel berichten plaatsen :lekkerpuh:
Afbeelding
Elandhoeve
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mastino
Jack Russel
Boxer

Ongelezen bericht door Elandhoeve »

twinkeltje schreef:Nu kreeg ik via een klant de vraag of ik aan chocolate and tan jackrussels kan komen.

Hier in Nederland moet een reutje Tommie zijn maar die kan ik niet traceren

oops ik ha hem even gesloten door die zin en toen moest ik plots weg en ben vergeten nog eens goed te lezen
Geen probleem.

En de mensen die mij wel direct hebben geantwoord, in ieder geval bedankt. :wink:
Laatst gewijzigd door Elandhoeve op 19 apr 2011 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

smscholte schreef:Als iemand dan dat kleurtje zo leuk vind, waarom dan niet voor een LH (Lanky) gaan ivp voor een hussel-JR ... ?

en omdat ik weet dat veel mensen te lui zijn om te googlen, hier een foto van een liver&tan lancashire heeler. :mrgreen:
Afbeelding

Het is even zoeken, er staan 2 fokkers onder mijn links (zie www), maar je kan ze ook uit de UK of scandinavische landen halen. Dan heb je geteste hondjes met papieren.
Ik ken het ras eigenlijk nauwelijks, maar ben wel gecharmeerd :lol1: Hoe zijn ze qua karakter? Bijvoorbeeld naar andere honden? Lijkt me wel heel geschikt voor agility, een soort atletische welsh corgi :wink:

Oeps, daar ga ik al, weer Off topic :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Flevo Bordertje op 18 apr 2011 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nee, zo werkt dat dus hier niet, er gaat geen slotje op als dat wordt verzocht ;)

Wat die kleur betreft:
uit een bonte hond (dat is een JRT) kan geen eenkleurige hond komen.
Uit een zwarte (dat is een JRT genetisch wel) kan wel bruin komen.

Wil jij dus een eenkleurig bruin met tan hond, dan moet daar iets anders doorzitten. Anders kan die kleur genetisch niet.
Dus als jouw klant die kleur zoekt, zijn er twee opties:
je hebt een bastaard met iets anders erin, en de eventuele problemen die met dat andere hondje te maken kunnen hebben, of
je gaat voor een ander ras, waar die kleur wel voorkomt.

Die Lancashire heeler is zo'n gekke keuze niet trouwens.
Als je toch wat uit Engeland gaat halen kun je het ook meteen goed doen, geld kost het toch al.
En er wordt veel met boomloze JRT's gefokt en daar zit dan ook veel ellende in, dus misschien kun je je klant meteen uitleggen dat je zoiets niet moet willen als je een leuk en gezond en goed gebouwd hondje wilt?
Met name dat laatste is iets waar het bij de boomloze JRT's veel fout gaat, en dat zijn dan fouten waar fysiek ongemak bijhoort ook nog.
Dat wil je toch niet? Lijkt mij, hoor.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

smscholte schreef: Afbeelding
Och wat een leuk hondje :I:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Ik begin overigens steeds meer te voelen voor stamboomloos fokken (en vrees niet, mijn fokking days are over).
Lijkt me eigenlijk heerlijk, om in de fokkerij volledig eigen baas te zijn. :ok: Wel de dieren testen natuurlijk, maar verder geheel alles naar eigen smaak invullen. Snufje van dit ras, snufje van dat. Om zo uiteindelijk te komen tot je droomhond.
Na jaren mijn neus overal ingestoken te hebben ben ik ook anders gaan denken en iis het vaak de pot verwijt de ketel.
Grote bek over de broodfok ,maar bij de zogenaamde goede stamboom fokkers word ook een boel onder het kleed geschoven of de doofpot in.
Dat gezeik over een boom en miskleurtjes snap ik ook niet helemaal .
Of de stamboom fokkers allemaal op de goede weg zitten.
En wat Nanna zegt . :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

S@ndr@ schreef:snap ik ook wel, en toch helpt het niet,
en er is blijkbaar ook wel vraag naar :19:
En alle echte stamboom fokkers fokken natuurlijk omdat er ggeen vraag naar is.?????? :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Natuurlijk zitten de stamboomfokkers niet allemaal op de goede weg.
Dat weet ik ook wel.
Overal zijn misstanden.
Maar je kunt daar alleen iets aan doen door hardnekkig zelf het goede voorbeeld te geven en altijd open te zijn over zaken.

Fokkerij is een kwestie van marktwerking, net zoals alles in de maatschappij.
Als kopers "leren" wat de verschillen zijn zullen ze steeds meer keuzes maken die lange-termijn gebaseerd zijn.
Dat kost heel veel tijd, maar zolang wordt er nog niet gewerkt aan dit type beleid en inzicht.
Als je het tegen dat licht ziet valt het erg mee, goed beschouwd.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Elandhoeve schreef:
Het is geen probleem hoor. Ik had gehoopt om een antwoord op mijn vraag te krijgen op een forum waar veel honden liefhebbers komen. Dan hoop je dat bij al deze forummers wellicht iemand zit die er wel eens van gehoord heeft.
Het was ook zeker niet mijn bedoeling ongeduldig te zijn, maar men vroeg ernaar waarom ik niet een pb stuurde naar de moderator, dus vertelde ik dat ik dat al gedaan had. Daarbij vertelde ik dat ik nog geen antwoord had gegeven maar dat had ik na zo'n korte tijd ook nog niet verwacht.....gelukkig hebben mensen nog wel eens wat anders te doen dan alleen maar op een forum te lezen en schrijven. :lol1:
Je had toch ook al verschillende reacties gehad daarop?

Dat e.e.a. zoveel te weeg zou brengen had ik kunnen voorkomen door eerst uren te gaan lezen in oude berichten.
Gelukkig heb ik een druk bedrijf en heb het daar veel te druk voor.
Dat hoeft helemaal niet maar doordat er zoveel vragen door elkaar lopen incl de vraag naar een hond maakt dat er gereageerd word dat dit soort vragen niet mag maar ook de hond waar je naar vraagt (ook al heb je er zelf nesten van op de wereld gezet) is iets wat door veel mensen niet gewaardeerd word. Niet omdat het een kruising is maar puur door de ellende wat er in zit want iemand met gezond verstand wil dat gewoonweg niet.

Merk dat er veel verdeeldheid zit in alle mensen die hier komen.
Dat valt wel mee hoor, zoveel mensen zoveel wensen

Ik ben niet gewend dat er zo direct gefit wordt op mensen, maar ja, dit is een ander forum als het friezenforum, met dus kennelijk allemaal andere regels.
39 reakties op mijn topic en maar weinig die echt gaan over wat ik heb geschreven. Dat was dus ook nieuw, dat je gewoon on-topic mag doorgaan.
De reacties zijn juist om wat je geschreven heb, je klaagt en krijgt daar een reactie op :wink:

Antwoorden zoals: dan ga je toch lekker naar het friezenforum, als het daar zo gezellig is, vind ik ronduit belachelijk. Dus zo ga je met nieuwe gebruikers om?
Het spijt me, dat viel me echt tegen. :roos:
Jij gaat een vergelijking maken dat het daar allemaal beter geregeld is en ja dan kan je dit soort antwoorden verwachten. Heeft niets met nieuwe leden van doen maar met de reactie van degene die schrijft

Ik denk dat mijn vraag niet beantwoord zal worden.
Wat mij betreft (oeps...als dat hier ook zo werkt...?) mag hier ook een slotje op hoor!
Misschien dat je dan beter moet inhoudelijk moet gaan lezen. Nee Tommie zijn verblijfplaats is niet bekend maar de rest word toch echt wel beantwoord. Sommige wat korter en sommige uitgebreid. Doe er iets mee zou ik zeggen

En de mensen die mij wel direct hebben geantwoord, in ieder geval bedankt. :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Elandhoeve
geregistreerd lid
Jack Russel
Boxer

Alles is me duidelijk inmiddels, ook zijn mijn vragen gedeeltelijk beantwoord.

Dat de regels op verschillende fora anders zijn, dat is iets dat ik geleerd heb.
Ook daar moet je aan wennen.
Nogmaals dat kan ik mezelf alleen maar aanrekenen. Had ik me eerst maar goed moeten inlezen. :ugh:
Laatst gewijzigd door Elandhoeve op 19 apr 2011 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Misschien voel je je onbegrepen maar dat geldt dan ook voor de fokkers van het ras Jack Russel. Zij zijn met hart en ziel bezig om het ras gezond te houden. Het moet dan ook aan veel voorwaarden voldoen. (volgens deze mensen dan toch) om een echt JRT genoemd te mogen worden. Dan kom jij en bent opzoek naar een JRT dekreutje in een kleur die niet kan en binnen het ras niet bestaat.
Maar je zegt wel dat het een echte JRT is. Ja dan kan je reactie verwachten.

Ik fok niet maar heb wel rashonden en ben lid van een rasvereniging. Heb een prachtig teefje helaas zonder stamboom. Hier zullen ook nooit pups bij komen. Waarom omdat ik het ras hoog heb zitten. Het is nog een kleinras wat we graag gezond willen houden. Wil je een JRT koop dan een JRT. Maar ga niet met een kruizing lopen roepen dat je er een hebt. Wil je klant een chocolade en tan hondje dat lijkt op een jrt. Dan is hierboven al een mogelijkheid genoemd.

Of neem een dwerg pincher (veel mensen zien niet eens het verschil)
Afbeelding
gevni havanezers
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

Om meer te weten te komen over de lancashire heeler, en over mijn LH dametje in het bijzonder:
http://littlestalker.nl/LancashireHeele ... Heeler.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Het karakter van mijn heeler is als volgt:
Heel lief vaan mensen, groot en klein, druk kwispelend en likkend op schoot, maar wanneer gevraagd ook rustig liggend op of naast schoot.

Andere honden, tja niet elke hond is gewenst te snuffelen bij mevrouw en dan wil ze nogal eens herrie maken (pinnig wezen). Met puppen heeft ze een kort lontje, die dienen te luisteren :wink:

Zeer leergierig, wil graag voor de baas werken, pittig karakter, geef d'r een pink en ze vreet je arm op. Geen schoothondjes voor oude mensen, het zijn werkers! Ze dienen goed opgevoed te worden ja is ja, nee is nee. Doe je dat niet dan nemen ze daar direct gebruik van...

Mijn heeler is gek op behendigheid, flyball, spelletjes, apporteren en zwemmen. Fietsen doet ze ook, al is dat voor mij soms wat lastig omdat het in een laag tempo moet (ivm niet teveel mogen galloperen).

Een andere heeler die ik ken, is meer een zachtaardiger karakter, kan zeer goed met puppen omgaan en andere honden geen probleem. De mijn heeft gewoon wat meer 'terrier-bitch' genen meegekregen ...

Elke heeler is anders uiteraard, maar je kan er vanuit gaan dat het terrier/herder mix karakter is. Zeer sociaal, vrolijke clownachtige hondjes die hard kunnen werken en heel graag met de baas op stap gaan.
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Elandhoeve
geregistreerd lid
Jack Russel
Boxer

smscholte schreef:Om meer te weten te komen over de lancashire heeler, en over mijn LH dametje in het bijzonder:
http://littlestalker.nl/LancashireHeele ... Heeler.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Het karakter van mijn heeler is als volgt:
Heel lief vaan mensen, groot en klein, druk kwispelend en likkend op schoot, maar wanneer gevraagd ook rustig liggend op of naast schoot.

Andere honden, tja niet elke hond is gewenst te snuffelen bij mevrouw en dan wil ze nogal eens herrie maken (pinnig wezen). Met puppen heeft ze een kort lontje, die dienen te luisteren :wink:

Zeer leergierig, wil graag voor de baas werken, pittig karakter, geef d'r een pink en ze vreet je arm op. Geen schoothondjes voor oude mensen, het zijn werkers! Ze dienen goed opgevoed te worden ja is ja, nee is nee. Doe je dat niet dan nemen ze daar direct gebruik van...

Mijn heeler is gek op behendigheid, flyball, spelletjes, apporteren en zwemmen. Fietsen doet ze ook, al is dat voor mij soms wat lastig omdat het in een laag tempo moet (ivm niet teveel mogen galloperen).

Een andere heeler die ik ken, is meer een zachtaardiger karakter, kan zeer goed met puppen omgaan en andere honden geen probleem. De mijn heeft gewoon wat meer 'terrier-bitch' genen meegekregen ...

Elke heeler is anders uiteraard, maar je kan er vanuit gaan dat het terrier/herder mix karakter is. Zeer sociaal, vrolijke clownachtige hondjes die hard kunnen werken en heel graag met de baas op stap gaan.
Had idd al even op deze site gekeken.
Zal met de mensen overleggen wat ze willen.

Of verder rustig zoeken naar een hondje met choco-tan kleur dat de uiterlijke kenmerken van een jack russel maar het niet is....
Ik laat het aan de mensen over. Ik heb mijn best gedaan..
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”