Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lichaamsbeweging net bevallen teef

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

lichaamsbeweging net bevallen teef

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Huette ligt en ligt en ligt maar te liggen in die werpkist. Dat kan toch niet goed zijn voor een lijf. Ik heb haar daarom gisteravond meegenomen naar een leuke wandelplek in de buurt met de auto. Ze was helemaal uitgelaten en heeft een drie kwartier lekker gerend en gegraven. Vanochtend heb ik haar voor 20 minuten meegenomen naar een braakliggend veld en ook vanavond wilde ik weer haar weer even de benen laten strekken.
Een vriendin waarschuwt me nu dat ik dat beter niet kan met een pasbevallen teef, ivm baarmoederverzakking. Is dat echt een reeel gevaar?
dogo4ever
Zeer actief

Re: lichaamsbeweging net bevallen teef

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Heb ik nog nooit van gehoord. Als mama lekker er uit wil mag ze van mij lekker mee. Een gelukkige moeder is een goede moeder denk ik altijd.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Sommige teven willen gewoon lekker bij hun pups blijven liggen en dat laat ik dan gewoon zo, zeker de eerste paar dagen. Even gauw hun behoefte doen in de tuin/wei en dan weer terug naar de kinders.
Sandra
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

lola weigerde de eerste dagen om mee te gaan. pascal moest haar naar buiten tillen om te plassen/poepen in de tuin en binnen 2 minuten wilde ze met alle geweld terug. die minuten gebruikte ik om snel de bak te verschonen.

wij zijn daarin mee gegaan. na ongeveer een week wilde ze al wel weer wandelen en toen de pups 3 weken waren ongeveer wilde ze ook wel weer langer mee dan gewoon even uit
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik heb geen idee of veel beweging niet goed is voor een pas bevallen teefje, maar ik vind het ook niet zo'n probleem als ze drie weken blijven liggen. Dat hoort er toch gewoon bij?
Mijn ervaring is dat ze na het nestje weer snel in conditie zijn.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik heb Yanthe de eerste 3 weken ook niet meegenomen en je weet hoe snel die weer in conditie was (of zelfs...nooit uit conditie is geweest ondanks haar elftal).
De reden dat ik dat niet deed was overigens niet eventuele baarmoederverzakkingen, maar ik wilde de mogelijke inbreng van virussen zoveel mogelijk beperken die eerste 3 weken als de pupjes nog zo kwetsbaar zijn. Maar.......ze kwam natuurlijk wel in de tuin en daar hebben we wel af en toe met de bal gespeeld enzo.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hier zijn ze de eerste weken ook niet weg te slaan bij de pups, sta dat gewoon toe...ga ze niet dwingen lang weg te gaan, de conditie komt wel weer...
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Hier ook ong een week of drie niks gedaan, Winter was veelste druk met de puppies en dat ik haar niet meegenomen heb verder weg was meer voor infectie gevaar enz net wat Madelief schrijft..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:Hier zijn ze de eerste weken ook niet weg te slaan bij de pups, sta dat gewoon toe...ga ze niet dwingen lang weg te gaan, de conditie komt wel weer...
Xena kreeg ik ook niet mee de eerste week... dus lekker gelaten....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik laat de teef dat helemaal zelf aangeven, die conditie/bespiering komt wel weer goed, gaat hier altijd verbazend snel.

ik vind het "dwingen" van een teef, voornl. voor je eigen gevoel geen goed idee, als ze wil blijven liggen moederen, laar haar dan lekker.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ze geven het zelf prima aan als ze wat verder willen wandelen. Ik zie geen reden om ze te dwingen om lang te lopen voor ze er zelf aan toe zijn.
Afbeelding
heppiedepeppie
Actief
Mijn ras(sen): Beagles

Ongelezen bericht door heppiedepeppie »

yamie schreef:ik laat de teef dat helemaal zelf aangeven, die conditie/bespiering komt wel weer goed, gaat hier altijd verbazend snel.

ik vind het "dwingen" van een teef, voornl. voor je eigen gevoel geen goed idee, als ze wil blijven liggen moederen, laar haar dan lekker.
Helemaal mee eens. Die conditie werk ik meestal wel weer aan vanaf een week of 6 na de geboorte. Dan zijn de pups niet meer afhankelijk van haar voeding en tegelijkertijd met die conditie vermindert ook de melk afgifte. Heb meestal gemerkt dat ook de melkproduktie best vermoeiend is voor een teef dus laat ik haar lekker met rust die eerste weken.
Een werkende vrouw heeft immers ook zwangerschapsverlof met een reden.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Nou met zoveel beweging in de eerste 3 weken maak ik hier geen teef met pups gelukkig mee.
Die eerste 3 weken vraagt een nest gewoon veel van de teef en willen ze (bij ons dan) niet eens zo lang van het nest weg.
Thilda wilde met haar 3e nest, vanaf de 3e week wel weer meer beweging dus dat ook gedaan en lette ik goed op wanneer zij weer aangaf voldoende gewandeld te hebben (wandelde dus in de buurt). maar haar eerste twee nesten had ze die behoefte gewoon niet.
En alles was gewoon super snel weer in goede conditie (zonder hangtieten zoals je wel eens ziet)
Tevens ben ik ook erg voorzichtig mbt virussen ed die eerste weken en er alleen daarom al geen voorstander van.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”