Max (voor ons een nog niet bekende hond) kwam nieuwsgierig op Otto af, kwispelend, even snuffelen, Otto likte zijn bek. En ineens grijpt hij Otto en geeft hem een optater :N: De vrouw die met Max liep schrok zich een hoedje van het voorval, riep hem bij zich en liet hem afliggen. Geen scha bij Otto gelukkig. Ze verontschuldigde zich, was geschrokken en gaf Otto een dikke knuffel.
En toen het welbekende 'doet ie anders nooit' en hij is nooit zo geïnteresseerd in andere honden. Ik leg uit dat dit vaak gebeurt bij grotere honden, op het eerste gezicht gaat het kennismaken leuk en open en dan ineens valt de andere hond uit. Ik begrijp nooit goed waardoor het komt, het gebeurt vaker bij reuen dan bij teefjes, ik weet dat Otto niet veel angst heeft en dat hij wel een baasje kan zijn, maar er zit geen greintje agressie in. Hij staat vrij zelfverzekerd bij een onbekende grotere hond. En het komt bijna net zo vaak voor dat het baasje van de andere hond er ook even van schrikt en het is dan bijna steevast 'doet ie anders nooit'.
Daarna vonden we de verklaring in het feit dat Max en Bob aan het spelen waren - ze hadden in de stad op het terras gezeten met de honden en Otto kwam er natuurlijk aangedenderd en ging meteen met Bob spelen.
Otto laat het zich maar gebeuren, gaat voor sommige honden op zijn rug liggen (ook dan komt het voor dat de andere hond hem even op zijn plaats zet). 'Otto is gewoon een goedzak', zeg ik.
Die vrouw heeft Max vervolgens aangelijnd en liet hem nogmaals even bij Otto snuffelen. Dit ging helemaal goed. Otto weer bek likken en omdat Max een maatje groter is ging Otto bij hem op staan.
En ineens blaft Otto Max op zijn plaats!
Max was helemaal beduusd en we hebben ontzettend staan lachen op het veldje.
Gekscherend heb ik ook maar sorry gezegd en 'doet ie anders nooit'.
Hoe grappig het ook even was, vanmiddag, ik sla het wel even op. Otto is nu een jaar en 7 maanden oud en ik merk dat hij volwassen aan het worden is. Pups vindt hij sinds een maand of twee ineens niet meer leuk, dan loopt hij snel weg, en nu voor het eerst het lef om een andere hond weg te blaffen.