We hebben in het bos gewandeld, en de hele tijd zagen we al een Border Collie (kruising?) rondlopen.
Hij liep echter steeds bij een stel wat daar op een bankje zat dus wij waren in de veronderstelling dat
hij bij hen hoorde. Toen we weer terug kwamen bij de auto om te vertrekken rende hij onze richting
op om kennis te maken met onze hondjes (wat niet gewaardeerd werd lol, hoewel hij het heel lief deed).
Op een gegeven moment rende hij terug richting de witte auto waarin dat stel inmiddels was gaan zitten.
Wij vertrokken, maar toen ik in mijn achteruitkijkspiegel keek zag ik hem achter onze auto aan drentelen..
De witte auto stond nog stil. Toen hij uiteindelijk ruim 200 m was meegelopen met de auto ben ik aan de
kant gaan staan om te wachten. Na een paar minuten kwam de witte auto ons voorbij gereden en hij is
ook door gereden. Hier hoorde de hond dus duidelijk niet bij! Echter waren er verder geen auto's of fietsen
(of mensen!) te bekennen... We waren op onze wandeling verder ook niemand tegen gekomen.
Tja wat nu?? Hem daar laten rondlopen?? Dat kan ik niet, dan slaap ik niet meer. Dus ik ben weer uit de
auto gestapt met een riem in de aanslag. Heb hem bij me gelokt en aangelijnd (met de nodige moeite).
We hebben nog een poosje gewacht, maar geen eigenaar te bekennen.......... Dus uiteindelijk de hond
in de auto geladen en we zijn naar huis gereden. Amivedi gebeld, daar is hij nu gerapporteerd als gevonden.
Echter nog niks gehoord dus waarschijnlijk niet gerapporteerd als vermist... Dierenambulance gebeld, daar
wordt ik gewoon doorverbonden naar een voicemail. Echter zou ik het ook wel echt sneu vinden om hem te
laten ophalen, arm dier is al helemaal gestrest.............. Maar goed, ik begreep van Amivedi al dat de kans
ook klein is dát ze hem komen halen. Hij is gecheckt (ben bij dierenarts geweest) maar heeft ook geen chip..
Het is een reu. Hij had een rode band om met een kastje van petsafe eraan (dat is volgens mij zo'n
apparaatje dat als ze over de randen van hun terrein lopen ze een schok krijgen, want een echte teletac
is het in elk geval ook niet) en ziet er niet zo gezond uit. Hij is echt heel mager en zit onder de kale
plekken, sommige met korstjes. De dierenarts denkt een vlooienallergie.
Ik weet niet goed wat ik dan nu met hem aan moet.. Hij heeft vannacht beneden geslapen in een grote
bench die mijn beste vriendin en haar mama om half 10 (!!) 's avonds nog zijn komen brengen, en af en
toe heb ik hem horen blaffen en huilen, maar na correctie hield dat dan weer op.. Gisteravond heeft hij
wat gegeten en gedronken....... Ik wil zo maar wat pamfletten gaan maken en deze ophangen in en rond
het bos, en in de supermarkten hier in Elburg maar ook daar in Biddinghuizen...... Ook denk ik eraan de
boswachter maar even te bellen (hoe groot is de kans dat de boeren in de omgeving gaan bellen naar
Amivedi??) en de asiels hier in de buurt.. Eventueel aanmelden bij de dierenartsen in de omgeving??