Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hartverzakking en moet ik nou trots zijn of?
Moderator: moderatorteam
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
hartverzakking en moet ik nou trots zijn of?
Ik loop nu al een paar dagen, een kleine week, met Diesel zonder lange lijn. Hij loopt dus gewoon los en ik ben er heel blij mee!
Maar vandaag kreeg ik echt een halve hartverzakking. Ik loop met hem over een groot grasveld en we speuren dan, ik verstop stukjes frikandel en hij zoekt ze, vind hij fantastisch. Dus ik leg een spoor en ik roep ZOEK, Diesel begint als een gek te snuffelen. Ik sta op een afstand te kijken en opeens springt er recht voor zijn neus een konijn tevoorschijn, ik moet dus vlak langs dat konijn gelopen zijn want hij zat zowat middenin het spoor. Diesel erachteraan, ik roepen en brullen maar hij kwam niet, ik hoopte dat de sloot hem zou tegenhouden maar hij ging dus dwars over de sloot en door de prikkeldraad tussen de koeien achter nijn aan... En 500 meter verder verdwijnt hij in de bosjes... Ik roep nog een paar keer en ik zie dat hij weg is dus ik loop richting het pad om hem te zoeken, allerlei rampscenario's spelen zich af in mijn hoofd, stel dat hij naar de spoorweg loopt, stel dat hij met zijn stomme kop dat konijn achtervolgd in een hol, stel dat hij een trap krijgt van een koe, etc... Na vijf minuten wandelen, en dat duurde in mijn beleving echt lang, want middenin de weilanden kan je erg ver zien maar ik zag hem nergens dus hij was niet meer in de buurt, zag ik hem in de verte lopen. Ik roep en ik zie hem terug door het veld rennen over de sloot richting de plek waar hij weggelopen was. Toen hij me zag kwam hij als een idioot aanlopen, helemaal onder het zand, hijgend, kwijlend en schuim op zijn mond. Ooh wat was ik blij dat hij terug was en hij was ook blij om mij te zien! Ik dacht echt dat ik hem kon gaan zoeken en dat ik hem misschien niet meer zou terug vinden. Maar hoe vervelend dit ook was, ik weet nu wel dat hij mij duidelijk weer gaat zoeken en dat hij dus terug komt in plaats van gezellig op wandel te gaan. Ik ben dus even in paniek geweest maar ik ben ergens wel blij dat hij achter dat konijn gegaan is omdat ik nu weet dat ik niet meer zo bang moet zijn dat hij wegloopt.
Maar vandaag kreeg ik echt een halve hartverzakking. Ik loop met hem over een groot grasveld en we speuren dan, ik verstop stukjes frikandel en hij zoekt ze, vind hij fantastisch. Dus ik leg een spoor en ik roep ZOEK, Diesel begint als een gek te snuffelen. Ik sta op een afstand te kijken en opeens springt er recht voor zijn neus een konijn tevoorschijn, ik moet dus vlak langs dat konijn gelopen zijn want hij zat zowat middenin het spoor. Diesel erachteraan, ik roepen en brullen maar hij kwam niet, ik hoopte dat de sloot hem zou tegenhouden maar hij ging dus dwars over de sloot en door de prikkeldraad tussen de koeien achter nijn aan... En 500 meter verder verdwijnt hij in de bosjes... Ik roep nog een paar keer en ik zie dat hij weg is dus ik loop richting het pad om hem te zoeken, allerlei rampscenario's spelen zich af in mijn hoofd, stel dat hij naar de spoorweg loopt, stel dat hij met zijn stomme kop dat konijn achtervolgd in een hol, stel dat hij een trap krijgt van een koe, etc... Na vijf minuten wandelen, en dat duurde in mijn beleving echt lang, want middenin de weilanden kan je erg ver zien maar ik zag hem nergens dus hij was niet meer in de buurt, zag ik hem in de verte lopen. Ik roep en ik zie hem terug door het veld rennen over de sloot richting de plek waar hij weggelopen was. Toen hij me zag kwam hij als een idioot aanlopen, helemaal onder het zand, hijgend, kwijlend en schuim op zijn mond. Ooh wat was ik blij dat hij terug was en hij was ook blij om mij te zien! Ik dacht echt dat ik hem kon gaan zoeken en dat ik hem misschien niet meer zou terug vinden. Maar hoe vervelend dit ook was, ik weet nu wel dat hij mij duidelijk weer gaat zoeken en dat hij dus terug komt in plaats van gezellig op wandel te gaan. Ik ben dus even in paniek geweest maar ik ben ergens wel blij dat hij achter dat konijn gegaan is omdat ik nu weet dat ik niet meer zo bang moet zijn dat hij wegloopt.
- sTefaniA
- Zeer actief
Re: hartverzakking en moet ik nou trots zijn of?
Ja... Opgerold als een drol.Nanna schreef:Hij heeft iig zijn lolletje gehadLigt ie nu lekker te slapen?
- mariskazwart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever
mijn man heeft dat ook een keer gehad met Spikey in het park.
Spikey was los, komt er een jogger met een teefje langs. Spikey erachteraan en mijn man dus ook roepen en schreeuwen. Na 5 minuten zoeken kwam Spikey gelukkig terugrennen...
Wel jammer dat die jogger niet even was gestopt... maar iig weten wij nu ook dat Spikey wel weer terug komt
Spikey was los, komt er een jogger met een teefje langs. Spikey erachteraan en mijn man dus ook roepen en schreeuwen. Na 5 minuten zoeken kwam Spikey gelukkig terugrennen...
Wel jammer dat die jogger niet even was gestopt... maar iig weten wij nu ook dat Spikey wel weer terug komt

-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
oh ik moet wel lachen om je verhaal.. heerlijk dat hij terug kwam. wat heb je veel bereikt met hem.. zoveel zelfs dat hij nu zomaar als beloning achter een konijn aanmocht.. een levende frikandel...
hij zal wel lekker dromen...
hij zal wel lekker dromen...
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Schrikken zeg :N: Maar gelukkig, meestal komen ze terug naar de plek waar ze vandaan kwamen 
- sTefaniA
- Zeer actief
Ik denk ook dat het een haas was nu ik erover nadenk, het was in elk geval groot en ros! Ik denk niet dat Diesel hem baas had gekund want hij was ongeveer de helft zo groot.Inge O schreef:nijn was waarschijnlijk geen nijn maar een haas.
maar ik zou vooral trots en blij zijn in jouw plaats, het komt duidelijk goed met diesel.
Diesel stinkt als de pest, ik heb hem in bad gedaan want god weet waar hij gezeten heeft
- sTefaniA
- Zeer actief
Een week of 6 geleden, van begin maart. Ik zie zeker meer veranderingen, waaronder dus het loslopen dat in korte tijd veel verbeterd is. Sinds zijn castratie heeft hij welgeteld nog 1 keer ergens op gereden, hij piept niet meer om niks, hij is meer op voer gericht want hij wou vroeger niks anders dan slagroom en nu doet hij een moord voor een stukje frikandel en dat maakt het makkelijker om hem wat te leren. Hij zit nu wel mooi op zomergewicht, hij is nog niks bijgekomen. Hij is rustiger in huis, speelser, liever. Ik heb wel de indruk dat hij iets snauweriger naar andere honden is geworden. Vacht en bespiering is tot nu toe hetzelfde gebleven.Inge O schreef:ah, dat had ik gemist. al lang? en zie je nog meer verandering?sTefaniA schreef: Ik ben blij dat we in korte tijd zoveel vooruitgegaan zijn. Ik had hem al veel eerder moeten castreren.