Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cesar gisteren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Cesar gisteren

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Heeft iemand gisteren de aflevering van 10u gezien? ( of 12u )
Daar was een klein wit hondje, en die vertoonde gedrag, wat ik echt nog nooit heb gezien.
De hond ontweek andere honden, deed alsof ze niet bestonden. Hij ging dan staan, naar de grond starend, en kon dat uren volhouden.
Het beestje durfde niet te lopen buiten zijn huis om. Hij ging dan voor dood liggen ( echt verstijven en omvallen )
Gelukkig kreeg Cesar hem aan het bewegen, maar ook dat ging zo raar, de eerste stappen van de hond waren een soort van bokkesprongen. Pas
toen hij realiseerde dat hij gewoon kon lopen, raakte hij helemaal opgewonden, en was het opeens een heel erg open en vrolijk hondje.
Ik vond het echt opmerkelijk! Nog iemand deze aflevering gezien?
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: Cesar gisteren

Ongelezen bericht door Kit »

Yep al een paar keer :mrgreen:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ja ik zag het. Toen ik dat hondje zag drinken en er gezegd werd dat hij niet wist dat er andere honden waren had ik zoiets van uhuh, dacht het niet :mrgreen:
Maar ik moest wel lachen toen hij ontdekte dat hij een hond was, vond het al met al een leuke aflevering
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door christina »

Is de uitzending ook online ergens terug te zien? Ik heb hem gisteren gemist.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ja die heb ik gezien en ervan genoten.
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Hoe heette die aflevering of weet niemand dat?
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Geen idee, waren honden van circus du soleilartiesten
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marie-Josée
Erelid

Inge O schreef:
chrico schreef:Ja ik zag het. Toen ik dat hondje zag drinken en er gezegd werd dat hij niet wist dat er andere honden waren had ik zoiets van uhuh, dacht het niet :mrgreen:
haha, ik ook, wat een dorst zeg :mrgreen: .
Er werd dan ook meteen gezegd dat hij dronk om ze niet te hoeven zien.
Erg apart hondje.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Aimee schreef:Heeft iemand gisteren de aflevering van 10u gezien? ( of 12u )
Daar was een klein wit hondje, en die vertoonde gedrag, wat ik echt nog nooit heb gezien.
De hond ontweek andere honden, deed alsof ze niet bestonden. Hij ging dan staan, naar de grond starend, en kon dat uren volhouden.
Het beestje durfde niet te lopen buiten zijn huis om. Hij ging dan voor dood liggen ( echt verstijven en omvallen )
Gelukkig kreeg Cesar hem aan het bewegen, maar ook dat ging zo raar, de eerste stappen van de hond waren een soort van bokkesprongen. Pas
toen hij realiseerde dat hij gewoon kon lopen, raakte hij helemaal opgewonden, en was het opeens een heel erg open en vrolijk hondje.
is al een oude... gewoon ontwijkingsgedrag, dat was dat drinken ook.... als ik dat maar doe hoef ik de andere honden niet te ontmoeten.
Hij kon best lopen, alleen zn baasjes hadden het nooit gedaan dus wat wil je dan? Dan wil ie ook niet lopen... beest kent niks buiten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

malinois schreef:
is al een oude... gewoon ontwijkingsgedrag, dat was dat drinken ook.... als ik dat maar doe hoef ik de andere honden niet te ontmoeten.
Hij kon best lopen, alleen zn baasjes hadden het nooit gedaan dus wat wil je dan? Dan wil ie ook niet lopen... beest kent niks buiten.
Ja dat kan ik niet ruiken dat de aflevering oud is :mrgreen:
Was wel duidelijk dat hij niet buiten kwam, maar het leek wel bijna alsof de hond werkelijk opnieuw moest leren om te lopen, dat vond ik er zo apart aan. Ook dan ontwijkingsgedrag vind ik een bijzondere manier om andere honden te ontwijken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:
malinois schreef:
Ja dat kan ik niet ruiken dat de aflevering oud is :mrgreen:
Was wel duidelijk dat hij niet buiten kwam, maar het leek wel bijna alsof de hond werkelijk opnieuw moest leren om te lopen, dat vond ik er zo apart aan. Ook dan ontwijkingsgedrag vind ik een bijzondere manier om andere honden te ontwijken.
is het ook... zoals bij dat drinken ken ik het ook niet, maar bijv. Xantos had een hekel aan de auto en kreeg het altijd voor elkaar om 'even iets anders te moeten doen' als hij de auto in moest... ineens snuffelen aan een blaadje die er al maanden lag bijv. en die hij al lang en breed besnuffeld had, even moeten krabben etc. etc. alles maar om het in de auto moeten zo lang mogelijk uit te stellen...

Als je een pup in huis neemt wil die vaak ook niet naar buiten de eerste dagen... eigenlijk moet je zo'n hondje daarmee vergelijken, knoop daar dan nog even de slechte ervaring met een lijn aan... want die mensen zullen het vast al weleens geprobeerd hebben en zijn zin hebben gegeven op het moment dat hij op zn rug ging liggen (ah wat zielig hij heeft geen zin) en hoppa je hebt zelf het probleem gecreëerd. :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marie-Josée
Erelid

Ja als ik mijn krulmuis de kans had gegeven had hij nog steeds vast in een hoek van zijn mand gelegen elke keer als ik met de riem aankwam.Uit gaan is nog steeds zijn hobby niet maar uit zíjn wel.Dit stel heeft volgens mij altijd aan alles toegeven toen hij pup was.
Wat ik aan die uitzendingen zo prettig vind is dat je bewuster samenleeft met je hond, het gaat niet over opvoeding en training maar over in harmonie leven en dat is toch het belangrijkste.
Ik merk nu ook dat ik meer bereik als ik zo kalm mogelijk ben dan wanneer ik wat opgewonden reageer , dat geldt ook voor de hond,en die bewustwording heb je af en toe weer eens nodig :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Ja als ik mijn krulmuis de kans had gegeven had hij nog steeds vast in een hoek van zijn mand gelegen elke keer als ik met de riem aankwam.Uit gaan is nog steeds zijn hobby niet maar uit zíjn wel.Dit stel heeft volgens mij altijd aan alles toegeven toen hij pup was.
Wat ik aan die uitzendingen zo prettig vind is dat je bewuster samenleeft met je hond, het gaat niet over opvoeding en training maar over in harmonie leven en dat is toch het belangrijkste.
Ik merk nu ook dat ik meer bereik als ik zo kalm mogelijk ben dan wanneer ik wat opgewonden reageer , dat geldt ook voor de hond,en die bewustwording heb je af en toe weer eens nodig :wink:
jazeker, iets wat ik nu heel veel toepas is het rustig uit de auto gaan, eerder deed ik gewoon alle deurtjes open en rennen maar... nu is het deur open, rustig wachten tot de hond rustig is en dan mag hij er pas uit als ik het zeg en dat dus 3 x bij elke hond dit ritueel, duurt wel wat langer maar ze zijn nu buiten een stuk rustiger wat ook de sfeer onderling veel beter maakt... geen gestress en afreageren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”