Maar ik duim heel hard voor Jaymz, jouw mooie man moet echt nog een poos mee
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jaymz ingeslapen, hij was te veel achteruitgegaan
Moderator: moderatorteam
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Jaymz heeft een maagtorsie *update pagina 5*
Ik lees nu net pas je update op pag. 5 en het eerste wat in mij op kwam was een zelfde reactie als Longfields al gaf. Maar ja, ik ben dan ook nog net geen DA
ik heb er dus geen verstand van.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
http://www.dierenziekenhuizen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;Wilm@ schreef:Jamz is dus gisteravond geweigerd bij DOCA!! Ik sta werkelijk perplex. Je hebt helemaal geen abonnement nodig, het is een SPOEDkliniek met 24 uurs service. Bij het woordje service en spoedkliniek ga ik nu vraagtekens zetten!Wilm@ schreef:TJEEMPIE! Jovka, ik lees het nu pas? Hoe is het met Jaymz?
Sloterdijk (Doca) is een uitmuntend dierenkliniek, is bij mij 1/2 rijden vandaan. Ik ga alle pagina's even lezen, schrok mij rot van je topictitel, en ondertussen duim ik mij wezenloos voor Jamyz.![]()
![]()
Gelukkig is Jamz nu in Heerhugowaard en hopelijk komt hij er weer bovenop. Morgen weet Jovka meer. Jovka, heel veel sterkte voor vanavond en vannacht want die lieve lobbes kunnen we nog niet missen.
Mijn duimen draaien voor hem.![]()
![]()
edit: typfout verwijderd
Ik ga altijd naar deze in Sloten, nog nooit vragen gehad of ik klant ben.
Hopelijk krijgt Jaymz de kans om op te knappen, het is niet niets zo een zware operatie. De duimen blijven nog steeds draaien!!
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Denk nog even gauw wat te lezen op dit forum, zie ik jouw bericht. Wat een schrik zeg, heel veel sterkte en ook hier de duimen dat ie er weer helemaal boven op komt. 
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Wat een apart verhaal zeg dat hij vannacht of morgen een stuk beter moet zijn dan nu
Heb er verder geen verstand van maar het klinkt mij wel heel rot in m'n oren.
Wij gaan nog harder duimen voor dat mannetje...
Heb er verder geen verstand van maar het klinkt mij wel heel rot in m'n oren.
Wij gaan nog harder duimen voor dat mannetje...
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Lees het nu pas maar uiteraard duim ik ook mee!! Sterkte!!
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Heel veel sterkte, wat lijkt me dat erg zeg, je hond zo machteloos liggend.........

- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Hamilton
- Zeer actief
mijn
ook erbij
en met zoveel duimers moet het gewoon goed gaan met jullie Jaymz
sterkte
en met zoveel duimers moet het gewoon goed gaan met jullie Jaymz
sterkte
-
Muk
Wij hebben net gekeken naar de webcam en schrokken ons rot. Allemaal mensen om Jaymz heen en hij was heel slapjes (veel minder alert dan vanmiddag(. Dus wij hebben gebeld en wij kregen te horen dat Jaymz zijn infuus had doorgeknaagd.
Volgens de da is morgen curciaal en zal dan blijken of zijn lichaam het aan heeft gekund of niet. Hij kan nu nauwelijks lopen en is vrij slap. Maar als ik hier lees dat grote, oude honden meer tijd nodig hebben dan zal ik dat ook zeker ter sprake brengen. Want Jaymz had voor de maagtorsie echt geen slechte conditie voor een Newfoundlander van zijn leeftijd. Wij mogen er ook nog niet bij zijn, omdat het afscheid nemen dan heel hard aankomt voor de hond. Misschien is die theorie wat verouderd, maar morgen willen wij hem gewoon zien. Zolang hij maar niet achteruit gaat en geen pijn lijdt, dat vind ik heel belangrijk.
Het liefst heb ik dat hij thuis hersteld, maar in hoeverre dat mogelijk is met infuzen weet ik niet. Ik heb ooit wel eens infuzen gegeven aan konijnen, maar nooit aan een hond.
Wat is een meer realistische hersteltijd? De da heeft het erover dat de eerste 48 uur cruciaal zijn.
Volgens de da is morgen curciaal en zal dan blijken of zijn lichaam het aan heeft gekund of niet. Hij kan nu nauwelijks lopen en is vrij slap. Maar als ik hier lees dat grote, oude honden meer tijd nodig hebben dan zal ik dat ook zeker ter sprake brengen. Want Jaymz had voor de maagtorsie echt geen slechte conditie voor een Newfoundlander van zijn leeftijd. Wij mogen er ook nog niet bij zijn, omdat het afscheid nemen dan heel hard aankomt voor de hond. Misschien is die theorie wat verouderd, maar morgen willen wij hem gewoon zien. Zolang hij maar niet achteruit gaat en geen pijn lijdt, dat vind ik heel belangrijk.
Het liefst heb ik dat hij thuis hersteld, maar in hoeverre dat mogelijk is met infuzen weet ik niet. Ik heb ooit wel eens infuzen gegeven aan konijnen, maar nooit aan een hond.
Wat is een meer realistische hersteltijd? De da heeft het erover dat de eerste 48 uur cruciaal zijn.
- Rikoy
- Zeer actief
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Ik heb er geen verstand van maar ik ga vannachv gewoon door met duimen voor jullie vent 
En de groeten van de mannen 

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Groot gelijk dat jullie hem morgen willen zien. Ik duim nog steeds voor je mannetje 

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
hier draaien de duimen ook door
dat hij maar snel mag opknappen

-
De3staffies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
Jeetje wat een spanning voor jullie zeg!!
Maar hier word ook stevig door geduimd....
Maar hier word ook stevig door geduimd....

Twinkeltje bedankt!!!
- Riemsesy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weim Langhaar†
brrr.. op dat soort spanning zit je niet te wachten
da zal wel kundig zijn, maar in zo'n geval zou je toch graag bij je hond zijn met z'n kop op je schoot
als ie hersteld heel mooi. haalt ie het niet, dan was je er tenminste bij
heel veel sterkte!
da zal wel kundig zijn, maar in zo'n geval zou je toch graag bij je hond zijn met z'n kop op je schoot
heel veel sterkte!
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Hier draaien de duimen voor je mannetje. Dat hij maar snel verbetering mag laten zien.

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Dat hij zijn infuus doorknaagt is ergens ook wel een goed teken.
Ik duim door.
Ik duim door.

-
Melanie 74
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel erg cru om dan zo snel te beslissen.
Ga lekker op bezoek, maar belangrijk is wel dat je je dan niet door je emoties laat gaan en bij het afscheid nemen gewoon weggaan.
Ik zou hem wel langer de tijd geven om te herstellen, hij heeft een beste opdonder gehad en hij is ook de jongste niet meer.
Mijn duimen draaien voor jullie!!
Ga lekker op bezoek, maar belangrijk is wel dat je je dan niet door je emoties laat gaan en bij het afscheid nemen gewoon weggaan.
Ik zou hem wel langer de tijd geven om te herstellen, hij heeft een beste opdonder gehad en hij is ook de jongste niet meer.
Mijn duimen draaien voor jullie!!
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Net je update gelezen en zie dat er gesproken wordt over eventueel inslapen ..... het is toch best een flinke ingreep geweest en is dan de door de d.a. gestelde termijn niet erg kort??
Ik duim me in elk geval te pletter voor Jaymz en hoop dat je morgen betere berichten krijgt. Sterkte!!
Ik duim me in elk geval te pletter voor Jaymz en hoop dat je morgen betere berichten krijgt. Sterkte!!
-
Muk
Mocht Jaymz morgen niet teveel achteruit zijn gegaan dan willen willen wij hem thuis laten herstellen, als dat ook maar enigszins mogelijk is.
Maar dan komt het. Wij geven Jaymz nu Carnibest, maar als hij weer mag eten, dan is dat misschien wat te zwaar voor zijn maag. Wat is lichtverteerbaar en voedzaam genoeg?
Volgens de da is het ook mogelijk dat Jaymz nog vaker een gasophoping krijgt in zijn maag (kantelen kan niet meer). Die gasophoping kun je dan door een naald in zijn maag te prikken oplossen. Dit willen wij ook wel kunnen, maar dat zal met een da overlegt moeten worden.
En natuurlijk genoeg pijnstilling, dat is belangrijk. Nu zit Jaymz aan een infuus, hoe lang blijft zoiets zitten na zo'n operatie? Ik heb in het verleden regelmatig infuzen gegeven aan konijnen en heb ook cavia's + konijnen geprikt. Maar is dat voldoende om zelf een infuus te kunnen vervangen?
Voor de zekerheid zal ik morgen (voordat wij Jaymz opzoeken) ook nog even contact opzoeken bij onze da, voor extra adviezen.
En als Jaymz naar huis mag (wat wij heel erg hopen!) dan wordt ons huis beneden heringericht met wat matrassen, want wij willen Jaymz geen moment uit het oog verliezen.
Misschien wat voorbarig, maar wat kunnen wij nog meer doen om het herstel thuis zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen? De da geeft morgen ook tips, maar extra tips kunnen nooit kwaad.
Om 10.00 uur bellen wij meteen en hopelijk is Jaymz iets meer hersteld.
Maar dan komt het. Wij geven Jaymz nu Carnibest, maar als hij weer mag eten, dan is dat misschien wat te zwaar voor zijn maag. Wat is lichtverteerbaar en voedzaam genoeg?
Volgens de da is het ook mogelijk dat Jaymz nog vaker een gasophoping krijgt in zijn maag (kantelen kan niet meer). Die gasophoping kun je dan door een naald in zijn maag te prikken oplossen. Dit willen wij ook wel kunnen, maar dat zal met een da overlegt moeten worden.
En natuurlijk genoeg pijnstilling, dat is belangrijk. Nu zit Jaymz aan een infuus, hoe lang blijft zoiets zitten na zo'n operatie? Ik heb in het verleden regelmatig infuzen gegeven aan konijnen en heb ook cavia's + konijnen geprikt. Maar is dat voldoende om zelf een infuus te kunnen vervangen?
Voor de zekerheid zal ik morgen (voordat wij Jaymz opzoeken) ook nog even contact opzoeken bij onze da, voor extra adviezen.
En als Jaymz naar huis mag (wat wij heel erg hopen!) dan wordt ons huis beneden heringericht met wat matrassen, want wij willen Jaymz geen moment uit het oog verliezen.
Misschien wat voorbarig, maar wat kunnen wij nog meer doen om het herstel thuis zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen? De da geeft morgen ook tips, maar extra tips kunnen nooit kwaad.
Om 10.00 uur bellen wij meteen en hopelijk is Jaymz iets meer hersteld.
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Pfffff, dat is schrikken! De duimen draaien voor Jaymz!
Groet, Janine
-
Ήυs
Hè verdorie zeg!
Ik zou vooral doen wat je gevoel zegt in deze situatie! Ik duim hoor!
Sterkte!
Ik zou vooral doen wat je gevoel zegt in deze situatie! Ik duim hoor!
Sterkte!
-
Wilm@
Jovka, bezoek de website eens van Duck
- CKS
- Zeer actief
De eerste 5, 6 dagen zijn kritiek. Een hond kan na twee dagen er prima uitzien, eten, staart kwispelen en leuk rondwandelen, en na 5 dagen alsnog overlijden aan een maagperforatie met bijbehorende buikvliesontsteking (helaas kort geleden nog meegemaakt). Een levende hond slaap je m.i. alleen in als je daar een goede reden voor hebt (bijvoorbeeld een maagperforatie waar je niets aan kunt doen, zoals bij deze Weimaraner het geval was). Als er geen duidelijke reden is kijk je het net zolang aan als de eigenaars het (financieel of emotioneel) aankunnen.Muk schreef:Wat is een meer realistische hersteltijd? De da heeft het erover dat de eerste 48 uur cruciaal zijn.
Hills i/d blikjes. Daarmee begin je pas na een dag of 3 of 4. Tot die tijd kleine beetjes Gatorade oid en eventueel voeding die in het infuus gegeven kan worden (dat gaat voor Jamyz wel gillend in de prijzen lopen overigens, en zou normaalgesproken in de kliniek gegeven moeten worden). Als alles weer achter de rug is kun je weer geven wat je wilt maar tot die tijd doe alsjeblieft niet moeilijk. Jamyz krijgt niets van een week voedsel van de aartsvijand etenMaar dan komt het. Wij geven Jaymz nu Carnibest, maar als hij weer mag eten, dan is dat misschien wat te zwaar voor zijn maag. Wat is lichtverteerbaar en voedzaam genoeg?
Zet dit meteen maar uit je hoofd. Met een naald gas weg laten lopen heeft voor hooguit een minuut of twee zin, en een arts kan dan precies een buis inbrengen om de maag echt leeg te pompen maar jij redt dat thuis niet. Als hij onverhoopt weer een dilatatie of torsie zou krijgen moet je gewoon weer meteen in de auto springen, niet tijd gaan verliezen met klungelen met naalden (los van hoe gevaarlijk dit is). Er is bij mijn weten geen enkele techniek die een torsie voor 100% zeker voorkomt (hooguit tot 80% ongeveer) maar ik ken ook geen enkele techniek die via de zijkant gaat, dus wellicht is dit geheel nieuw. Hoe dan ook, ik ken geen enkele hond die een torsie overleefd heeft en waarvan de maag deugdelijk is vastgezet die opnieuw een torsie of zelfs maar een dilatatie gekregen heeft, dus dat geeft wellicht hoop.Volgens de da is het ook mogelijk dat Jaymz nog vaker een gasophoping krijgt in zijn maag (kantelen kan niet meer). Die gasophoping kun je dan door een naald in zijn maag te prikken oplossen. Dit willen wij ook wel kunnen, maar dat zal met een da overlegt moeten worden.
Zolang als nodig isEn natuurlijk genoeg pijnstilling, dat is belangrijk. Nu zit Jaymz aan een infuus, hoe lang blijft zoiets zitten na zo'n operatie?
Eerlijk gezegd: nee. Branules aanleggen is niet voor niets een handeling die voorbehouden is aan gekwalificeerde mensen. Hier gaat geen enkele hond met infuus in de kliniek uit. In Nederland wordt daar wellicht wat soepeler mee omgegaan maar zolang een infuus nodig is zou de patiënt (in dit geval dus Jamyz) imho op de kliniek moeten blijven. Dat jullie hem niet mogen bezoeken vind ik dan wel weer onzin. Vaak kikkeren honden daar juist enorm van op, en ja dat afscheid nemen is vervelend maar daar komt ie ook wel weer overheen. Naar mijn mening is bezoeken beter dan niet bezoeken.Ik heb in het verleden regelmatig infuzen gegeven aan konijnen en heb ook cavia's + konijnen geprikt. Maar is dat voldoende om zelf een infuus te kunnen vervangen?
Veel succes ermee!!!
Kees
-
MoniqueDM
- Zeer actief
De branule kan toch blijven zitten zodat je thuis gewoon een nieuw infuus aan kan sluiten?!Casey schreef:Eerlijk gezegd: nee. Branules aanleggen is niet voor niets een handeling die voorbehouden is aan gekwalificeerde mensen. Hier gaat geen enkele hond met infuus in de kliniek uit. In Nederland wordt daar wellicht wat soepeler mee omgegaan maar zolang een infuus nodig is zou de patiënt (in dit geval dus Jamyz) imho op de kliniek moeten blijven. Dat jullie hem niet mogen bezoeken vind ik dan wel weer onzin. Vaak kikkeren honden daar juist enorm van op, en ja dat afscheid nemen is vervelend maar daar komt ie ook wel weer overheen. Naar mijn mening is bezoeken beter dan niet bezoeken.Muk schreef:Ik heb in het verleden regelmatig infuzen gegeven aan konijnen en heb ook cavia's + konijnen geprikt. Maar is dat voldoende om zelf een infuus te kunnen vervangen?
Toen Jenny van mij acuut nierfalen had moest ze drie dagen achter elkaar gespoeld worden.
Aangezien de kliniek 75 kilometer (enkele reis) bij mij vandaan is, wordt het een heel gedoe om drie dagen heen en weer te rijden (het viel ook nog eens in een weekend).
In de kliniek hebben ze toen een branule geplaatst en ik kreeg infuusflessen, infuzen, naalden, verbandmateraal en alle andere toebehoren mee.
Er is duidelijk voorgedaan hoe ik de branule door moest spuiten, hoe ik een infuus aan moest koppelen en af moest koppelen door een paraveterinair.
Dat is prima verlopen. Die branule is gewoon drie dagen blijven zitten en 's-nachts dekte ik 'm af met verband.
Na die drie dagen heb ik de branule zelf verwijderd en het gaatje afgedrukt.
Nou denk ik ook wel dat een dierenarts aardig in kan schatten of een eigenaar zoiets aan kan of niet, zeker als je al wat langer in een kliniek komt.
Het probleem bij Muk is natuurlijk dat ze voor de eerste keer in deze kliniek komt.
Maar Muk, ik zou het zeker aankaarten en er gewoon voor gaan dat Jaymz op die manier mee naar huis kan.
Eén tip: vraag wel een telefoonnummer van de dierenarts of een paraveterinair, want dan kun je altijd even bellen als je twijfelt over een handeling met het infuus.
Heel veel sterkte en een dikke kus op Jaymz mooie koppie.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
chrico
- Zeer actief
Ik zou je vragen gewoon bespreken met de DA daar. Infuus laten ze meestal niet zitten bij vertrek omdat dat niet mag of de DA moet zoveel vertrouwen in je hebben dat dit wel mogelijk is (uiteindelijk als ik het goed heb blijft het namelijk zijn verantwoording).
Wij kunnen hier wel allemaal antwoord op geven maar het is puur afhankelijk wat je hond heeft, welke band je met de DA heb en welke rede meer. Zelf mijn een naald in de maag prikken alleen om het gas weg te laten lopen zou ik niet doen. Dat doe je in een acute noodsituatie en verder niet. Als je weet waar je op moet letten dan heb je tijd zat om naar de DA te gaan namelijk.
Wij kunnen hier wel allemaal antwoord op geven maar het is puur afhankelijk wat je hond heeft, welke band je met de DA heb en welke rede meer. Zelf mijn een naald in de maag prikken alleen om het gas weg te laten lopen zou ik niet doen. Dat doe je in een acute noodsituatie en verder niet. Als je weet waar je op moet letten dan heb je tijd zat om naar de DA te gaan namelijk.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Heb je een beetje kunnen slapen vannacht?? Ik denk dat ik regelmatig voor die webcam zou hangen.
Ik denk dat je nu ongeveer mijn voordeur voorbij rijdt opweg naar Jaymz
Dikke knuffel voor de vent
Ik denk dat je nu ongeveer mijn voordeur voorbij rijdt opweg naar Jaymz
Dikke knuffel voor de vent
En de groeten van de mannen 

- Roompie
- Zeer actief
-
Wilm@
Nope, hier niet. Zit met spanning achter de computer te wachten en maar duimen en duimen!

-
Muk
Gisterenavond heeft Jaymz zijn infuus doorgeknaagd en heeft hij een muilkorf omgekregen voor de nacht. Die heeft hij af weten te krijgen (vrij snel al), dus mijn nachtrust was iets minder zeg maar.
Jaymz is nog erg sloom, maar wij gaan hem zo opzoeken (vertrekken over een half uur), hoewel de da het daar wel afraad. Maar onze eigen da en jullie beweren het tegenovergestelde en daar vind ik meer inzitten. Dus wij gaan hem gewoon bezoeken, al is het maar om te kijken hoe hij op ons reageert.
Mag ik jullie allemaal bedanken voor de antwoorden, daar heb ik echt wat aan. Het voer wat wij straks gaan geven maakt ons niet uit, het gaat erom wat nu het beste voor Jaymz is en als dat (ik noem maar wat) Frolic zou zijn, dan krijgt hij gewoon Frolic. Dat is hier absoluut geen issue.
Wij nemen ook een knuffel mee (de enige waarmee hij langer dan 1 dag naar heeft omgekeken), dan heeft hij toch iets van thuis bij zich. Misschien suf, maar dan heeft hij in ieder geval iets vertrouwds om zich heen.
Jaymz is nog erg sloom, maar wij gaan hem zo opzoeken (vertrekken over een half uur), hoewel de da het daar wel afraad. Maar onze eigen da en jullie beweren het tegenovergestelde en daar vind ik meer inzitten. Dus wij gaan hem gewoon bezoeken, al is het maar om te kijken hoe hij op ons reageert.
Mag ik jullie allemaal bedanken voor de antwoorden, daar heb ik echt wat aan. Het voer wat wij straks gaan geven maakt ons niet uit, het gaat erom wat nu het beste voor Jaymz is en als dat (ik noem maar wat) Frolic zou zijn, dan krijgt hij gewoon Frolic. Dat is hier absoluut geen issue.
Wij nemen ook een knuffel mee (de enige waarmee hij langer dan 1 dag naar heeft omgekeken), dan heeft hij toch iets van thuis bij zich. Misschien suf, maar dan heeft hij in ieder geval iets vertrouwds om zich heen.