Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bailey weer gebeten!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Bailey weer gebeten!

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:topic gemist, nu gelezen en de draad totaal kwijt.

Dus als ik met mijn Gina netjes aan de lijn ergens sta en een of andere halve gare klikt die lijn los en Gina probeert een klein hondje dat een stuk verder met wat andere hondjes aan het spelen is naar de hondenhemel te bijten, is dat hondje verderop daar zelf schuld aan want het had daar maar niet moeten lopen?
Goed dat ik het weet, vraag me alleen af of de politie er ook in trapt als die aan mijn deur komt :denken:
Wat een idioterie zeg :piew:

Fijn dat Bailey zich er blijkbaar niet zo heel veel van aantrekt, maar wel ontzettend sneu voor haar :(
dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ik liever uitkijk en dus dingen en honden ga ontwijken door weinig kennis en vertrouwen in andere honden eigenaren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Bailey is voor controle naar de eigen dierenarts geweest: wondjes genezen goed, gelukkig.
Op de terugweg een andere hondenvriendin tegengekomen die NOG een incident met dezelfde
hond meldde, niet te filmen. Het wordt echt tijd dat er sancties volgen. :M:
Afbeelding
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door De3staffies »

malinois schreef:

Dus als ik met mijn Gina netjes aan de lijn ergens sta en een of andere halve gare klikt die lijn los en Gina probeert een klein hondje dat een stuk verder met wat andere hondjes aan het spelen is naar de hondenhemel te bijten, is dat hondje verderop daar zelf schuld aan want het had daar maar niet moeten lopen?
Goed dat ik het weet, vraag me alleen af of de politie er ook in trapt als die aan mijn deur komt :denken:

Fijn dat Bailey zich er blijkbaar niet zo heel veel van aantrekt, maar wel ontzettend sneu voor haar :(
dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ik liever uitkijk en dus dingen en honden ga ontwijken door weinig kennis en vertrouwen in andere honden eigenaren.
Ik heb het dus precies andersom, als ik gewoon lekker met mijn hondjes buiten loop. Ben ik super alert, hoe vaak mij het al niet is overkomen dat mensen gewoon hun hondje bij die van mij laten. Ik loop met de staffs 1 voor 1, omdat ik weet dat ik ze samen niet kan houden. Maar het is natuurlijk te gek voor woorden dat ik rekening hou met een ander zijn hondjes, en die mensen dat niet houden met hun eigen hondje.. Ik ga bijvoorbeeld nooit naar een park, omdat ik weet dat dat honden loslopen. Heb mijn staffs altijd aan de lijn, maar heb vaak het idee dat mensen het wel heel erg leuk vinden dat ze kunnen zeggen dat hun hond is toegetakeld door een pitbullachtige!!

In het geval van Bailey vind ik het schandalig dat die vrouw haar hond los liet, je kent je eigen hond en als die niet bij andere honden kan moet je helemaal niet in een park gaan lopen.. Maarja das mijn idee!!
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Valerie schreef:Omdat er veel kneuzen met honden rondlopen. Dat merk je al op dit forum :mrgreen:

:smile: :smile: :F:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

mum schreef:Maar miss kun je je hond voortaan zijn behoefte in de tuin laten doen............
En ik ben het ergens ook wel met Sandra eens, je bent niet verplicht om problemen op te zoeken
In de tuin ,nog gekker.
Ik weet ook niet of iedereen maar de ruimte heeft honden te ontwijken vind ik wel knap.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Nuyvilaq schreef:
Valerie schreef:Omdat er veel kneuzen met honden rondlopen. Dat merk je al op dit forum :mrgreen:

:smile: :smile: :F:

x2 :smile: :smile: :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik had dit topic ook gemist. Dacht dat het wel heel slecht met het hondje moest gaan, gezien de hoeveelheid blz.
Niet goed voor mijn bloeddruk wat ik te lezen kreeg :kotz:
Met recht 'de wereld op zijn kop' :roll:
Ben het dan ook van harte met Renee eens (en gelukkig nog anderen met haar...):

Gelukkig dat Bailey er goed vanaf lijkt te zijn gekomen en ook psychisch ondanks dat zij het ongeluk had om twee keer de verkeerde hond tegen te komen :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

De3staffies schreef: In het geval van Bailey vind ik het schandalig dat die vrouw haar hond los liet, je kent je eigen hond en als die niet bij andere honden kan moet je helemaal niet in een park gaan lopen.. Maarja das mijn idee!!

Ik heb zo het idee dat je niet geheel goed gelezen hebt.
De vrouw liet niet zélf haar hond los, dat deed een ander bij haar hond.

En ik heb even gemist waar staat dat de bewuste vrouw in het park gaat lopen?
Misschien heb ik daar overheen gekeken.
:zweep:
De3staffies
Zeer actief

Paulala schreef:
De3staffies schreef: In het geval van Bailey vind ik het schandalig dat die vrouw haar hond los liet, je kent je eigen hond en als die niet bij andere honden kan moet je helemaal niet in een park gaan lopen.. Maarja das mijn idee!!

Ok het eerste had ik te snel gelezen, en het tweede staat veldje.. Parkje of veldje, waar ik ook loop, als ik zie dat hondjes gezellig aan het spelen zijn loop ik ten alle tijden weg!! Ik zit er nl niet op te wachten dat het escaleert.
En nu niet denken dat mijn honden moordmachines zijn, ze hebben nog nooit gevochten...
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Mojuan
Zeer actief

De3staffies schreef: waar ik ook loop, als ik zie dat hondjes gezellig aan het spelen zijn loop ik ten alle tijden weg!! Ik zit er nl niet op te wachten dat het escaleert.
En nu niet denken dat mijn honden moordmachines zijn, ze hebben nog nooit gevochten...
Dat denk ik ook niet hoor :ok:
Hier ook twee Staffies zoals je kunt zien in mijn onderschrift.
Als ik ergens honden los zie lopen/spelen, dan blijf ik er ook niet vlak in de buurt staan.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

twinkeltje schreef:
mum schreef:Maar miss kun je je hond voortaan zijn behoefte in de tuin laten doen............
En ik ben het ergens ook wel met Sandra eens, je bent niet verplicht om problemen op te zoeken
In de tuin ,nog gekker.
Ik weet ook niet of iedereen maar de ruimte heeft honden te ontwijken vind ik wel knap.
De hele wereld met probleemloze hondjes moet die honden maar lekker in hun eigen tuin laten piesen. Want de eigenaren als Mum die hebben meer recht om met hun hond te lopen en ze los te klikken. Moeten die probleemloze hondjes maar niet in de weg lopen :piew: :piew: :piew:
twinkeltje
moderator

Marion. schreef:
twinkeltje schreef:
In de tuin ,nog gekker.
De hele wereld moet probleemloze hondjes moet die honden maar lekker in hun eigen tuin laten piesen. Want de eigenaren als Mum die hebben meer recht om met hun hond te lopen en ze los te klikken. Moeten die probleemloze hondjes maar niet in de weg lopen :piew: :piew: :piew:
nou inderdaad en ik heb geen eens een tuin,dus moet ik op zoek naar een nietmachiene :denken:
Afbeelding
De3staffies
Zeer actief

Paulala schreef:
De3staffies schreef: waar ik ook loop, als ik zie dat hondjes gezellig aan het spelen zijn loop ik ten alle tijden weg!! Ik zit er nl niet op te wachten dat het escaleert.
Dat denk ik ook niet hoor :ok:
Hier ook twee Staffies zoals je kunt zien in mijn onderschrift.
Als ik ergens honden los zie lopen/spelen, dan blijf ik er ook niet vlak in de buurt staan.
Beter voorkomen, dan genezen!!
Ik heb jou hondjes voor jaren terug al gezien, dat was op am staffs (ik geloof dat het zo heet) :D
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Mojuan
Zeer actief

De3staffies schreef:
Paulala schreef:Hier ook twee Staffies zoals je kunt zien in mijn onderschrift.
Ik heb jou hondjes voor jaren terug al gezien, dat was op am staffs (ik geloof dat het zo heet) :D
Waar bedoel je?
Op internet of in real life?
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Marion. schreef:
twinkeltje schreef:
In de tuin ,nog gekker.
De hele wereld met probleemloze hondjes moet die honden maar lekker in hun eigen tuin laten piesen. Want de eigenaren als Mum die hebben meer recht om met hun hond te lopen en ze los te klikken. Moeten die probleemloze hondjes maar niet in de weg lopen :piew: :piew: :piew:
Eigenlijk niet eens zo een slecht idee dames :cheer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

De3staffies schreef:
Paulala schreef:

Ok het eerste had ik te snel gelezen, en het tweede staat veldje.. Parkje of veldje, waar ik ook loop, als ik zie dat hondjes gezellig aan het spelen zijn loop ik ten alle tijden weg!! Ik zit er nl niet op te wachten dat het escaleert.
Om het even te verduidelijken: we hebben een wijkdoorkruisend park dat in ongeveer 8 of 9
gedeeltes is opgedeeld. En met veldje bedoel ik dan gewoon een veldje in een van die
parkdelen. Je hebt er gewone wandelpaden, kwispelroutes en trimroutes en speelvelden
voor kinderen waar geen honden uitgelaten mogen worden (daar hopsen ook konijntjes
rond, naast al het watergevogelte) en grotere watertjes en gewone slootjes in en in
de achterste gedeelten heb je ook een kinderspeeltuin en kinderboerderij.
Afbeelding
twinkeltje
moderator

:mep:
chrico schreef:
Marion. schreef:
twinkeltje schreef:[..]
In de tuin ,nog gekker.
Eigenlijk niet eens zo een slecht idee dames :cheer:
:mep:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

:lol: :lol:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
twinkeltje
moderator

Hup in je mand nu jij Afbeelding
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Is er eindelijk het idee van het jaar is het weer niet goed :S:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

In elk geval hebben we weer een forumtrol. Die komen in het voorjaar onder hun steen uit :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

chrico schreef:Eigenlijk niet eens zo een slecht idee dames :cheer:
Heb jij effe pech. Want ook wij hebben recht om ergens te lopen :pffff:
chrico
Zeer actief

Marion. schreef:
chrico schreef:Eigenlijk niet eens zo een slecht idee dames :cheer:
Heb jij effe pech. Want ook wij hebben recht om ergens te lopen :pffff:
Mwah, je kan toch in de tuin lopen :smile: is tenslotte ook ergens en opruimplicht heb je toch al dus dat kan geen bezwaar zijn :pffff: :lekkerpuh:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
De3staffies
Zeer actief

Paulala schreef:
De3staffies schreef:
Paulala schreef:Hier ook twee Staffies zoals je kunt zien in mijn onderschrift.
Waar bedoel je?
Op internet of in real life?
Nee op internet, dat was een am staff site, en volgens mij heette die ook zo :D
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Marie-Josée schreef:In elk geval hebben we weer een forumtrol. Die komen in het voorjaar onder hun steen uit :mrgreen:
wat hebben zulke mensen eraan om anderen tegen de haren in te strijken en onrust te veroorzaken op een forum? Leg me dat eens even uit aub. :19:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

De3staffies schreef: Ik heb het dus precies andersom, als ik gewoon lekker met mijn hondjes buiten loop. Ben ik super alert, hoe vaak mij het al niet is overkomen dat mensen gewoon hun hondje bij die van mij laten. Ik loop met de staffs 1 voor 1, omdat ik weet dat ik ze samen niet kan houden. Maar het is natuurlijk te gek voor woorden dat ik rekening hou met een ander zijn hondjes, en die mensen dat niet houden met hun eigen hondje.. Ik ga bijvoorbeeld nooit naar een park, omdat ik weet dat dat honden loslopen. Heb mijn staffs altijd aan de lijn, maar heb vaak het idee dat mensen het wel heel erg leuk vinden dat ze kunnen zeggen dat hun hond is toegetakeld door een pitbullachtige!!
Ja je zult eens rekening moeten houden met een ander zeg stel je voor,en natuurlijk wiilen we onze honden zien toegetakeld zien door een pittbullachtige ,de meest toegetakelde hond krijgt immers de hoofdprijs in het spel Wiens hond is het zwaarst verwond :roll: :roll:
Ik baal ook van eigenaren die geen controle over hun hond(en) hebben maar ik heb nog nooit de noodzaak gevoeld om die rekening aan dat hondje te presenteren door middel van mijn hond.
Juist als eigenaar van een hondagressieve hond zou je mi het bijpassende verantwoordelijkheidsgevoel moeten hebben om je te realiseren wat jouw hond kan aanrichten.
Natuurlijk is een op je af komen stormend enthousiast pupje hinderlijk ,maar nog altijd van een heel andere caterogie dan een hond die daarop zijn tanden erin zit en echte wonden toebrengt imo.
Ik vind dat daar ook best weleens rekening mag worden gehouden.
En ja ik weet wat het is om een hondagressieve hond te hebben ,dus de ergenis aan die kant ken ik ook :wink:
De3staffies
Zeer actief

tineke schreef:
De3staffies schreef: Ik heb het dus precies andersom, als ik gewoon lekker met mijn hondjes buiten loop. Ben ik super alert, hoe vaak mij het al niet is overkomen dat mensen gewoon hun hondje bij die van mij laten. Ik loop met de staffs 1 voor 1, omdat ik weet dat ik ze samen niet kan houden. Maar het is natuurlijk te gek voor woorden dat ik rekening hou met een ander zijn hondjes, en die mensen dat niet houden met hun eigen hondje.. Ik ga bijvoorbeeld nooit naar een park, omdat ik weet dat dat honden loslopen. Heb mijn staffs altijd aan de lijn, maar heb vaak het idee dat mensen het wel heel erg leuk vinden dat ze kunnen zeggen dat hun hond is toegetakeld door een pitbullachtige!!
Ja je zult eens rekening moeten houden met een ander zeg stel je voor,en natuurlijk wiilen we onze honden zien toegetakeld zien door een pittbullachtige ,de meest toegetakelde hond krijgt immers de hoofdprijs in het spel Wiens hond is het zwaarst verwond :roll: :roll:
Ik baal ook van eigenaren die geen controle over hun hond(en) hebben maar ik heb nog nooit de noodzaak gevoeld om die rekening aan dat hondje te presenteren door middel van mijn hond.
Juist als eigenaar van een hondagressieve hond zou je mi het bijpassende verantwoordelijkheidsgevoel moeten hebben om je te realiseren wat jouw hond kan aanrichten.
Natuurlijk is een op je af komen stormend enthousiast pupje hinderlijk ,maar nog altijd van een heel andere caterogie dan een hond die daarop zijn tanden erin zit en echte wonden toebrengt imo.
En ja ik weet wat het is om een hondagressieve hond te hebben ,dus de ergenis aan die kant ken ik ook :wink:
Weet je wat het is, ik doe het voor de veiligheid voor de honden om mij heen. Sommige eigenaren zijn echt ziek in hun hoofd, en willen even laten zien wat er kan gebeuren :roll: Maar geloof het of niet, mijn staffs zijn als er wat gebeurt steeds de pineut. Candy is al dwars door haar oor gebeten door een golden retriever, Angel (die vorig jaar overleden is)haar moeder heeft al twee keer doodsbang op de grond gelegen om een duitse herder met zijn tandjes in haar nek. En om een jack russel die haar in haar zijkant dook!! En Buddy is al eens nagekeken door een kat :oohja:
Ik ben ook bang dat ze ooit eens een keer iets terug doen, en dat dan juist zo'n lief spelend hondje als Bailey, of 1 van zijn vriendjes de sigaar is... Laat mij maar lekker lopen, mp4tje op en gaan met die banaan!!
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

daywalker schreef:
Marie-Josée schreef:In elk geval hebben we weer een forumtrol. Die komen in het voorjaar onder hun steen uit :mrgreen:
wat hebben zulke mensen eraan om anderen tegen de haren in te strijken en onrust te veroorzaken op een forum? Leg me dat eens even uit aub. :19:
Ik snap het ook niet, waarschijnlijk is het dezelfde drang die sommige mensen ertoe aanzet te roepen dat hun hond die van jou tot rauw gehakt bijt als je dichterbij durft te komen.
Ik vrees dat ze zelf iets heel erg te kort komen maar ik kan er naast zitten.
Honden zijn een stuk makkelijker te lezen dan mensen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

mum schreef:Maar omdat ik een staff heb ben ik weer aso blijkbaar
Wat een enorm gebrek aan zelfreflectie! :80:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

tineke schreef:
Ik denk dat verantwoorde stafford/pitbull eigenaren juist heel veel rekening houden met andere mensen met honden. Verantwoordelijke mensen met een hond agressieve hond zorgen er voor dat hun hond geen schade aan kan richten, doormiddel van aangelijnd lopen, muilkorf, niet naar losloop gebieden gaan enz enz. Maar als je dan met een aangelijnde (hondagressieve) hond in ergens loopt waar een aanlijn plicht is en er lopen allemaal honden los die dus ook naar andere honden toe lopen, begrijp ik heel goed dat het frustrerend is. Je doet op alle mogelijke manieren je best om geen schade aan te richten, maar nog vinden mensen dat hun hond maar los mag lopen en jij alles uit de kast moet halen om je hond de lucht in te hijsen ofzo.
Als een hondagressieve hond niet aangelijnd is of weet ik het wat is het forum te klein, want je bent niet verantwoordelijk. Maar als je met een sociale hond op een plek gaat lopen waar een aanlijn plicht is en je hond loopt op andere honden af, dan is het niet erg. En als je dan een hondagressieve hond tegen komt die aangelijnd was, die dus inderdaad gebeten heeft, dan is het weer een kuthond. (dit heeft overigens niets met Ts te maken).
Diesel is nog niet hondagressief, maar ik vind het hier bloed irritant dat ik met Diesel aangelijnd hier mijn rondje doe en 8 van de 10 honden loslopen en 6 van de 10 ook daadwerkelijk op Diesel af komen lopen.

Ik bedoel hier dus mee te zeggen, dat verantwoordelijke eigenaren hun best doen, maar vervolgens vinden de mensen met sociale honden dat hun hond maar los moet lopen. Waarom wordt daar onderscheid tussen gemaakt?? Ik wil (als Diesel hondagressief wordt) er voor zorgen dat ik verantwoordelijk ben dat hij geen schade aan kan richten, maar waarom zijn de andere eigenaren niet verantwoordelijk en laten hun hond op iedere hond af denderen? Omdat hij toch sociaal is :blah:
Ik maak hier dus duidelijk verschil tussen loslopende honden die NIET op andere honden af denderen en honden die WEL op andere honden af denderen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”