Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loopse teef, jonge reu reageert niet?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

amandiej
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): border collie

loopse teef, jonge reu reageert niet?

Ongelezen bericht door amandiej »

vandaag is de eerste dag dat we druppeltjes bloed in huis hebben gevonden dus ons teefje is weer loops.
ze is van zichzelf echt heel schoon dus ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dit pas de eerste dag is. afgelopen weekend waren we namelijk ook nog eens bij mijn ouders en hun reu was echt overdreven geintresseerd in het teefje.
er staat voor vrijdag ochtend een afspraak op de planning voor bloedprikken om progesteron te bepalen.
wij hebben hier ook nog een reu. deze is nu 6enhalve maand oud. heel misschien willen we in de toekomst een nestje van dit reutje met onze teef maar nu is hij daar nog veel te jong voor en bovendien nog nergens op getest gezien de jonge leeftijd.
theoretisch gezien zou dit reutje toch al kunnen dekken dus ik blijf er de hele tijd bij als ze even samen loslopen en als ik weg moet gaat meneer in de bench.
het valt me wel op dat dit reutje echt absoluut geen intresse toont in de loopse teef. zou dit nog kunnen veranderen als de teef verder komt in de loopsheid of is hij gewoon echt nog te jong om iets te kunnen? het zou handig zijn als we ons reutje een beetje als 'testreu' konden gebruiken.
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Re: loopse teef, jonge reu reageert niet?

Ongelezen bericht door vania »

toen Zena de eerste keer loops werd na dat Darko er bij was gekomen, was Darko net 7 maanden en had geen flauw idee wat "loops zijn" in hield, een vriendje van hem (staff reutje) was hier toen ook op bezoek, was een dikke maand jonger als Darko, en die wist wel wat hij moest doen, eerst spelen en zo, maar wij dachten dat hij te jong was en aangezien Darko en Shadow (reu, die toen dik 3 was) niet op zena reageerde dachten wij dat ze niet "zo ver" was, maar op een gegeven moment, waren we met 3en (ik, mijn vriend en de eigenares van de staffpup) niet aan het opletten op op 2sec tijd zat hij vast op Zena :N: , de 2e keer "wist" hij het wel, maar kwam niet echt tot "actie", toen Guapa de eerste keer loops werd (met 5 maanden al :ugh: ) was Darko dik 2 jaar en ook toen deed hij niets, pas bij Guapa's 2e loopsheid (hij was toen bijna 3) kwam hij pas in "actie", hoe hij nu (Darko word 6) op zijn dochter gaat reageren als die loops gaat worden geen idee, maar een reu kan vrij vroeg in "actie" komen, maar ook redelijk laat
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

theoretisch kan een reu op die leeftijd dekken maar als hij niet volwassen in zijn koppie is dan kijkt hij er niet naar om.

Hier had ik laatst een reutje van 5 maanden bij loopse teven die er ook echt niet naar om keek, terwijl de meiden hem aan het versieren waren :-)... maar heb ook weleens een reutje van 4 maanden gehad die heel goed wist wat hij moest doen.
Ik maak me geen zorgen als de jonkies onder de 10 maanden niet naar de dames om kijken/reageren. Zou me veel meer zorgen als ze dat met 15 maanden niet zouden doen.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Het kan best zijn dat je reu nog te jong is en dus niet reageerd.
het kan ook zijn dat je een, zoals ik dat noem, luie dekker, in huis hebt.

Mijn Saarloosreu is er zo 1. Die reageerd nergens op qua loopse teven totdat hij vind dat ze dekrijp is en dan moet er gedekt worden. Die periode duurt dan 2 dagen en daarna is hij niet meer geinteresseerd. Maar ik weet niet of dat bij een zo jong reutje ook al zo werkt.

Zelf denk ik dat jouw reutje bij de 1e groep hoort en hij dus gewoon nog wat te jong is.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik zou er niet vanuit gaan dat hij niets doet.
In de tijd dat jij je schoenen strikt of naar de buurvrouw zwaait kan hij hem er al ingepropt hebben.
En niet iedere reu is gelijk geinteresseert ,die weten donders goed wanneer het wiptijd is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Elke reu is anders zo heb ik er hier drie lopen.
1 reageerd totaal niet op loopsheden van teven maar dit kan natuurlijk te maken hebben gezien hij net 1 jaar is en geholpen.
De ander van twee reageerd behoorlijk op het allereerste luchtje van dat de loopsheid er aan zit te komen en de derde is net als die van Natas een luie. Die maakt zich niet druk totdat hij idd van mening is dat ze dekrijp is.
Hij is zelfs zo lui dat als hij er dan op is geweest hij ook zoiets heeft van Jaaaaa heeeee 1 keer is genoeg hoor nu heb ik het wel gezien tja en beide keertjes was dit dan ook genoeg whahaha
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Tamaskan schreef:Hij is zelfs zo lui dat als hij er dan op is geweest hij ook zoiets heeft van Jaaaaa heeeee 1 keer is genoeg hoor nu heb ik het wel gezien tja en beide keertjes was dit dan ook genoeg whahaha
:lol: Herkenbaar :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”